Wat context, want het was niet de bedoeling dat de spiegel kapot zou gaan. Autoweg met aan beide zijde een smal fietspad gescheiden van elkaar met een doorbroken weglijn (van die witte blokjes). Mijn vriend is aan het fietsen, ik zit achterop, onderweg naar de supermarkt. OV-bus komt met een belachelijke snelheid voor een woonwijk langs ons rijden, deels over het fietspad waardoor mijn vriend moest uitwijken naar de stoep en mijn knieën nog net niet geraakt werden. Vervolgens gaat de bus vlak voor ons vol op de rem om bij de bushalte te stoppen. Idioot gedrag, hij had prima even achter ons kunnen hangen. Mijn vriend helemaal pissig en fietst om de bus heen. Om vervolgens een klap tegen de zijspiegel te geven met zijn hand. De bedoeling was om de spiegel scheef te slaan, maar dat ging dus een beetje mis.

Nu bedenk ik me nog een ander verhaal van een aantal jaar geleden, ook met mijn vriend. Was wel echt een beetje dom. We waren uit nieuwsgierigheid een militair terrein op gegaan waarvan we heel erg overtuigd waren dat het niet meer werd gebruikt door de staat van de hekken en dergelijke. Uiteindelijk hebben we ons een halfuur in een dixie verstopt omdat er een auto over het terrein reed. Om vervolgens via de bosjes terug te vluchten en nogmaals weg te duiken voor een auto.