Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:19

En waarom niet zelf vragen dan? Waarom dit aan de ander overlaten?
Ghosted is absoluut fout en heel naar. Maar zelf om duidelijkheid vragen kan toch ook?

Hier ook weleens na een date dat ik toch verder niks hoef. Ookal was het gezellig en lekker. Dan geef ik nog netjes antwoord op de chat, maar wanneer er niet specifiek wordt gevraagd wanneer we weer afspreken ga ik niet uit mezelf zeggen dat ik het erbij wil laten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:26

Oh, in het verlengde van voorgaande vraag:

Gister had ik een date in de club samen mijn vorige date wat onwijs klikte. Was een leuke avond, maar date van gister was voor mij echt eenmalig. Die heeft me vandaag bericht dat ie het erg gezellig vond.

Mooi, dat was het uitgangspunt. Ik heb (nog) niet gezegd dat het voor mij bij eenmalig bleef. Moet ik dat uit mezelf zeggen?
Wanneer hij vraagt om weer af te spreken zal ik dat uiteraard doen. Maar niet zo uit mezelf.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:39

Oh trouwens, was geen Tinder match sorry. Maar via via. We komen elkaar dus sowieso nog wel tegen op een feestje oid.
Als hij me nu ghost, vind ik hem een stom, slecht gemanierd ventje zegmaar :') als hij me nu een berichtje stuurt met "hey was leuk maar hier blijft het bij" , helemaal prima natuurlijk en dan vind ik hem alsnog een toffe gast (maar dat is mijn persoonlijke denkwijze natuurlijk).

Het is misschien (waarschijnlijk) ook m'n eigen onzekerheid wat hij nu wilt. Ik krijg niet echt hoogte van hem en ook tijdens de date ging het 2 kanten op. Net zo goed houdt hij helemaal niet van appen en was dat de eerste dagen alleen zo om mij te laten zien dat hij interesse heeft ofzo?

Fabled

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:39

Heb jij hem al geappt?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:47

Ja, we hebben nog wat gesproken. Maar door zijn late of korte antwoorden durf ik nu ook niet meer verder te vragen of meer te appen :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:13

Marocje schreef:
. Ik heb (nog) niet gezegd dat het voor mij bij eenmalig bleef. Moet ik dat uit mezelf zeggen?
Wanneer hij vraagt om weer af te spreken zal ik dat uiteraard doen. Maar niet zo uit mezelf.

Waarom zou je niet gelijk die duidelijkheid geven? Ik begrijp dat gewoon niet. Waarom niet gewoon respectvol duidelijk zijn en dan weer verder. Voor beiden partijen.
Hij is toch ook duidelijk en transparant?
Ik begrijp dat dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:36

Ik geef het wel altijd aan, vooral als de ander wel appt en aangeeft het gezellig te vinden :j wel zo netjes om aan te geven

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:39

Zou ik ook doen. Veel fijner om het gelijk te doen. Iets van vond het ook gezellig maar voor mij wel eenmalig. Klaar, uit je systeem en netjes.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:47

Maar Marocje geeft wel antwoord, alleen zal ze niet zelf een nieuw voorstel doen of zeggen dat het niet meer hoeft.
Zo lees ik het tenminste. Dan bloedt zoiets gewoon dood, zonder te ghosten.

Nyaleti: ik zou hem gewoon wel appen en vragen of hij een tweede date ziet zitten. Dan heb je duidelijkheid. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat hij niet reageert? Nou dat doet ie nu ook niet toch :+ . Of dat hij afwijzend reageert? Dan is het resultaat uiteindelijk ook hetzelfde.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:47

Marocje schreef:

Gister had ik een date in de club samen mijn vorige date wat onwijs klikte. Was een leuke avond, maar date van gister was voor mij echt eenmalig. Die heeft me vandaag bericht dat ie het erg gezellig vond.

Mooi, dat was het uitgangspunt. Ik heb (nog) niet gezegd dat het voor mij bij eenmalig bleef. Moet ik dat uit mezelf zeggen?

Maar is hier van te voren op een (subtiele) manier over gesproken?

Ik ben wel duidelijk geweest dat ik opzoek ben naar iets serieus. En het was ook gewoon een nette date in de stad. Het is een "logisch vervolg" zegmaar dat er anders binnenkort een moment komt voor de 2e date.
Misschien dat het bij jouw type dates ook wat meer gangbaar is om elkaar eenmalig te zien of in iedergeval niet direct een 2e date te doen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:59

Nyaleti schreef:
Marocje schreef:

Maar is hier van te voren op een (subtiele) manier over gesproken?

Ik ben wel duidelijk geweest dat ik opzoek ben naar iets serieus. En het was ook gewoon een nette date in de stad. Het is een "logisch vervolg" zegmaar dat er anders binnenkort een moment komt voor de 2e date.
Misschien dat het bij jouw type dates ook wat meer gangbaar is om elkaar eenmalig te zien of in iedergeval niet direct een 2e date te doen?

We hadden een leuke klik op de chat, hij was nooit naar een swingersclub geweest dus ik gaf aan wanneer ik er was. Hij zou ook komen dus ik zei dat ik dan wel een rondleiding zou geven en bij klik wellicht meer.
Dus leuke avond gehad, en klaar. Hij was niet mee als mijn date, ik nam al een date mee (dat hadden we vooraf wel besproken ja, ik zou er zijn met mijn date, hij als alleengaande man)

Dus in dit geval wel gangbaar elkaar eenmalig te zien ja. Heeft hij andere ideeen en wil ie toch een keer samen als date, zou ie dat toch zelf moeten vragen. Ik ga niet uit mezelf zeggen dat ik niet met hem daarheen als date wil gaan. (Dat doe ik al met die ander, terwijl dit natuurlijk ook op deze manier is begonnen maar wij wél die ongelofelijke klik hebben, dus vandaar vaker afspreken)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:01

Ah dan vind ik het heel logisch dat je niks hebt gezegd over een volgende keer. :)

Assie: omdat ik gewoon hoop dat het wel goed zit :+ := ik wil ook geen druk op hem leggen om direct een 2e date in te plannen. Hij is druk en ik wil het rustig aan doen. Dus ik hoef hem bij wijze van echt niet morgen te zien. Maar ik vind het wel fijn om te weten waar ik sta.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:48

Doodbloeden is ook een vorm van ghosten. Zeg gewoon duidelijk dat je niet meer wil afspreken. Wel zo netjes als je echt een date hebt gehad.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 03:12

charootje schreef:
Leeftijd speelt geen rol zolang je in de zelfde levensfase zit of staat en hetzelfde toekomstbeeld hebt.

Ik heb vanavond onverwachts een date. Was eigenlijk niet mijn bedoeling meer voor de feestdagen, maar gaan wel zien wat het word.

En hoe is het gegaan :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:56

Zonnetje81 schreef:
Doodbloeden is ook een vorm van ghosten. Zeg gewoon duidelijk dat je niet meer wil afspreken. Wel zo netjes als je echt een date hebt gehad.
Joh, leven en laten leven denk ik dan. Helemaal als de ander er ook niet (meer) naar vraagt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:58

Zonnetje81 schreef:

Soms is niet meer reageren ook duidelijk. Het hoeft niet altijd zo hard te worden gezegd.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:22

_Mir schreef:
charootje schreef:
Leeftijd speelt geen rol zolang je in de zelfde levensfase zit of staat en hetzelfde toekomstbeeld hebt.

Ik heb vanavond onverwachts een date. Was eigenlijk niet mijn bedoeling meer voor de feestdagen, maar gaan wel zien wat het word.

En hoe is het gegaan :)

Was gezellig , leuk en lekker :+ , maar komt geen vervolg. Niet helemaal op èèn lijn qua levensstijl dus dan maar gelijk duidelijk zijn en er verder niet mee doorgaan. Gelukkig dachten we er beide hetzelfde over.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:53

Zonnetje81 schreef:

Vind ik niet. Bij doodbloeden reageer je gewoon beiden steeds wat minder en oppervlakkiger. Bij ghosten verdwijnt één van beiden.

De uitkomst is misschien hetzelfde, maar bij ghosten houdt een van beiden er sowieso een poedersuiker aan over.

Ah, ja ik snap je Nyjaleti. Die onzekerheid lijkt me wel lastig hoor.

Hier net terug van een vierde date met dezelfde leuke breeze-meneer. Hij is echt heel leuk, maar dat vind ik juist ook een beetje spannend :')
Maar gewoon rustig verder daten en dan zien we het wel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:10

Je voelt vaak wel aan de energie wanneer het een gevalletje doodbloeden is. Oppervlakkiger in het gesprek, minder inchecken avond/ochtend. Wanneer ik iemand leuker vind, of diegene mij leuker lijkt te vinden, dan vind ik het toch belangrijk er even duidelijkheid aan te geven.

Ik date nu een paar maanden met iemand op een rustig tempo (= minder paniek bij mij, lichte bindingsangst). Het gaat ons vooral om fijne seks, maar zijn sociaal ook wel onderhoudend en geinteresseerd naar wat de dag heeft gebracht. Nu loop ik wel een beetje tegen een rode vlag aan omdat er een orgasm gap ontstaat; hij rolt na zijn climax van me af (om dan nog wel lekker knuffelend te liggen). Ik heb een aantal dates geleden wel wat hierover aangegeven, en toen leek hij het wel banketstaaf van zichzelf te vinden, maar het patroon blijft. Ik ben nu van plan onze volgende vrijpartij hem op tijd te laten stoppen en tijd in te bouwen voor mij, en het erna er even over te hebben. Maar wanneer dit zou blijven dan is dat voor mij een no go. Ik vind het legitiem om hier geirriteerd over te zijn, maar wilde dit even met iemand anders checken :D Wat vinden jullie? Is dit dan door te trekken in een hint naar egoisme (op veel vlakken lijkt hij niet zo egoistisch) of hierin wat onhandig? (vraag die ik bij mezelf stel :Y) ) Ik heb meestal mannen te pakken die het ladies-first principe hanteren (chapeau!) en dit is dus wel even vreemd voor me.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:19

Dan geef je duidelijk aan, eerst jij dan pas doorgaan.....vind ik niet meer dan normaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:25

Dat is echt zo persoonlijk. Ik word enorm ongemakkelijk van het ladies first principe. Ik heb juist het liefst dat er weinig aandacht aan me wordt besteed.
Maar maak het bespreekbaar. Dat is het belangrijkst, dat je erover praat.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:27

Het hoeft van mij ook geen ladies first te zijn, en ik hoef dat inderdaad al helemaal niet nadrukkelijk genoemd te hebben, het is meer iets wat ik bij terugdenken realiseer.

Ik zal het inderdaad proberen te bespreken de volgende keer... Dankjewel!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:29

F_Orumster schreef:
Het hoeft van mij ook geen ladies first te zijn, en ik hoef dat inderdaad al helemaal niet nadrukkelijk genoemd te hebben, het is meer iets wat ik bij terugdenken realiseer.

Ik zal het inderdaad proberen te bespreken de volgende keer... Dankjewel!

Het hoeft misschien niet elke keer maar als hij niks daaraan doet zou wel een dealbreaker zijn wat mij betreft. En daarna lamlendig in slaap valt en jij ligt daar van owkeeee. Of je moet het proberen te timen tegelijk maar misschien is hij zich van geen kwaad bewust.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:34

Ik zou het ergens vóór jullie in de mood zijn bespreken. Want ik vind het ook een beetje onaardig als hij wel aan zijn trekken komt en jij niet.

Zelf heb ik tijdens de seks ook wel eens Ho stop gezegd. Bijvoorbeeld als het heel erg lekker was en hij bijna op het randje zat, maar ik nog niet. Dan mag hij even wachten of mij verwennen tot ik ook op dat randje ben aangekomen.

En als hij daar dan niets mee doet... dan zouden we toch echt even serieus praten, of het zou het einde betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:51

Ooh mannen die alleen aan zichzelf denken en klaar zijn als zij zijn gekomen is voor mij echt een afknapper.. Ze kunnen ook op andere manieren zorgen dat jij nog komt of eerst even inhouden en aan jou denken. Ik zou het bespreekbaar maken voordat jullie beginnen, in het moment is dat toch lastiger.