Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:16

Stomme domme duiven. Echt wat zijn die dieren achterlijk. Andere vogels doen dit namelijk nooit.
Zitten er nu 3 op stal.
Ze vliegen tegen de ramen met volle vaart en zelfs tegen de lichtdoorlatende dakplaten.
Door de jaren heen hebben zelfs enkele ramen scheuren.
Ik heb alle deuren open gezet, zelfs grote dubbele deur....nee vol vaart tegen de ramen.
Honden kunnen nu niet los, want dan is het duivensoep binnen 2 minuten.....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:17

@purny ja, het heeft wel met elkaar te maken.

Ik zit gewoon enorm slecht in mijn vel sinds die minor is begonnen en ik merk dat mijn vermogen om oplossingsgericht te denken weer onder het nulpunt is gedaald. Ik heb een zware periode achter de rug met mijn moeder en ik kom vervolgens op een minor terecht waar ik totaal geen aansluiting vind bij mijn medestudenten en alles in mijn eentje moet doen. Ik heb gewoon echt geen motivatie voor en zin meer in school op deze manier. Ik voel me echt alsof ik maar een beetje met de stroming mee drijf en zelfs mijn standaard manieren om overzicht te bewaren lijken niet te werken omdat ik continu alles vergeet of geen flauw idee heb wat ik moet doen of voorbereiden voor het volgende college.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:25

Afbeelding

Afbeelding

Hoogwater.... overal water -O-
Dit is normaal water en een buitenbak

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:26

Dat ik er weer even aan herinnerd wordt hoe waardeloos Teams werkt :') Heb mijn tweede sollicitatiegesprek online omdat er corona is op mijn huidige werk. Was al blij na school dat ik het nog nauwelijks hoefde te gebruiken.

Inloggen en opstarten gaat zeer moeizaam natuurlijk :+

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:27

Zere schouder -O-

En moet nog best een middagje typen vandaag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:47

purny schreef:
Waarom mijn aanvraag bij de gemeente langer erover doet om gekeurd te worden. Er wordt zo makkelijk geschoven op de post en die hele corona oliebol...
Ik heb iets 3 januari op de post gedaan op mijn werk en de post wordt daar elke dag opgehaald. En het schijnt er 5 dagen over gedaan te hebben...
In de brief staat dat je binnen 8 weken een antwoord kan hebben, dan mogen ze er nog eens 2 weken over doen om het uit te laten betalen...

Bij alles waar je tegenwoordig achteraan moet gaan krijg je als antwoord: Ja mevrouw corona...

Maar goed het is de gemeente maar he...

Had ik ook. En dan stond er letterlijk in de brief dat hij op de 20e ontvangen was, maar die 8 weken gingen lopen op het moment dat zij de brief naar mij stuurden dat ze het in behandeling namen. 2 weken later... oh en dat als ze te laat waren moest je dat eerst aan hen laten weten, want je hebt dan recht op een vergoeding. Maar eerst bellen, dan hebben ze nog 2 weken := :(

Enige voordeel was dat ze uiteindelijk geen 8 weken erover deden, maar 2. Maar ze zijn zo makkelijk met termijnen, zelf mag je nog geen dag te laat zijn zonder consequenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:52

Mezelf vast gereden met de auto en als een hulpeloze vrouw door een man met busje eruit moeten laten trekken :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:02

Ik moet het een en ander gaan regelen bij de gemeente voor mijn zoon, maar degene die ik daarvoor moet hebben, neemt niet op/ belt niet terug.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:23

DuoPenotti schreef:
Stomme domme duiven. Echt wat zijn die dieren achterlijk. Andere vogels doen dit namelijk nooit.
Zitten er nu 3 op stal.
Ze vliegen tegen de ramen met volle vaart en zelfs tegen de lichtdoorlatende dakplaten.
Door de jaren heen hebben zelfs enkele ramen scheuren.
Ik heb alle deuren open gezet, zelfs grote dubbele deur....nee vol vaart tegen de ramen.
Honden kunnen nu niet los, want dan is het duivensoep binnen 2 minuten.....

Ik vind het echt een wonder dat deze beesten nog niet uitgestorven zijn. :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:35

Nee dat meen je niet :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:36

Pakket dat bezorgd wordt bij pakketpunt. Maar gisteren waren ze daar aan de deur voordat ze open waren, vorige week nadat ze al gesloten waren. Vandaag maar hopen dat ze wel voor sluitingstijd daar zijn. Maar ik snap niet helemaal hoe je bij eigen punt zo vaak er kan komen als ze niet open zijn? :=

En ik wil het pakket graag hebben. Kon niet kiezen voor thuis leveren, wat ik normaal juist wel doe. Maar goed, ik dacht aflevering is ook makkelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:37

Haha die foto.

Ja echt hè. Ik vind ze er heel schattig uitzien, maar verstand lijken ze te missen zeg.

Zo van de week nog een filmpje gezien van een duif die een ei legt in een uilennest met jongen... :n

Captain schreef:
Ik vind het echt een wonder dat deze beesten nog niet uitgestorven zijn. :')
[ Afbeelding ]

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:39

Gewoon het feit dat ze niet aan de kant gaan als je met je auto aan komt.. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:41

Nee dat ook niet, als je van duivensoep houd kan dat elke dag :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:44

Oh vreselijk inderdaad! Zelfmoordduiven. Heel bizar dat ze gewoon nog bestaan ja :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:49

Op mijn vorige werk spoten we ze altijd nat met een waterpistool om ze weg te jagen. Dit ivm de poep op de tafels. Maar als het heel warm was bleven ze dan gewoon zitten. Lekkere douche vonden ze. _O-

Dat vond ik dan wel weer slim.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:52

MarlindeRooz schreef:
Zere schouder -O-

En moet nog best een middagje typen vandaag.

Optie spraakgestuurd typen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:53

Ja dat zou kunnen, heb net even lekker warm gedoucht dat helpt ook! Maar heb besloten vandaag niet nog meer te studeren. Maar even een dagje rusten. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:53

MarlindeRooz schreef:
Ja dat zou kunnen, heb net even lekker warm gedoucht dat helpt ook! Maar heb besloten vandaag niet nog meer te studeren. Maar even een dagje rusten. :D

Ook heerlijk

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:12

Die duif met dat ei _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:16

Ik vind duiven eigenlijk heel zielig

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:33

Gezakt voor mijn aanhanger rijbewijs -O- ik krijg gewoon een error in de bochten achteruit.. vooruit is het probleem niet..

Ik heb wel eens gehoord dat duiven geen tot nauwelijks diepte kunnen zien. Daarom blijven ze ook zo lang zitten als je eraan komt rijden. Ze zien helemaal niet hoe ver weg je bent! Je ei in het nest leggen van een uil :') misschien werkt het wel, net als bij een koekoek

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:40

Dropneus95 schreef:
Gezakt voor mijn aanhanger rijbewijs -O- ik krijg gewoon een error in de bochten achteruit.. vooruit is het probleem niet..

Ik heb wel eens gehoord dat duiven geen tot nauwelijks diepte kunnen zien. Daarom blijven ze ook zo lang zitten als je eraan komt rijden. Ze zien helemaal niet hoe ver weg je bent! Je ei in het nest leggen van een uil :') misschien werkt het wel, net als bij een koekoek

Dit vraagt om een speelgoed auto met aanhanger om te oefenen.
Klinkt dom, maar zo kun je zien als je de auto zo of zo beweegt hoe de aanhanger schaart of waar hij naartoe gaat.

Dit heb ik toen voor mijn CE moeten doen ivm bakwagen met eigen stuurbare as van de aanhanger en dan achteruit rijden(sorry ken alleen het Duitse woord Drehschemelanhanger)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:46

hagelslag schreef:
Dropneus95 schreef:

Dit vraagt om een speelgoed auto met aanhanger om te oefenen.
Klinkt dom, maar zo kun je zien als je de auto zo of zo beweegt hoe de aanhanger schaart of waar hij naartoe gaat.

Dit heb ik toen voor mijn CE moeten doen ivm bakwagen met eigen stuurbare as van de aanhanger en dan achteruit rijden(sorry ken alleen het Duitse woord Drehschemelanhanger)

Dat klinkt oprecht best wel slim!
Ik ga opzoek :') en ook gewoon droog oefenen met een lege trailer op een verlaten terrein denk ik maar.. soms ging het goed, en dan ineens snap ik niet meer wat ik aan het doen ben en stuur ik alle verkeerde kanten op. En dan kan de rijinstructeur het wel 100 x uitleggen, maar zodra die blokkade er zat ging het ineens niet meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:54

Wat balen dropneus95!

Maar niet te lang mee blijven zitten , het geeft niks! Ik kon met mijn normale rijexamen ook amper een nette bocht achteruit maken. Ik ben toen toch geslaagd maar de eerste keer was ik zo zenuwachtig dat ik binnen 5 minuten al een flinke ingreep had.

De volgende keer gaat het je vast en zeker lukken!