Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:45

996981 schreef:
Needje schreef:
Verder las ik hier op Bokt dat kinderen tm 17 vanaf de 11e weer tot 20:00 (buiten dan wel) mogen sporten. "Omdat ze anders te weinig tijd hebben daarvoor". Eh. Volgens mij zijn het voornamelijk volwassenen die de hele dag werken en daardoor niet meer kunnen sporten.
Maar blijkbaar is sport alleen voor kinderen belangrijk om gezond te blijven. :roll:

Bijzonder hè… wel blij voor de kinderen! Maar sporten zou voor iedereen mogelijk moeten zijn. Ook de groep werkenden die de maatschappij draaiende houdt

Je kan overal sporten, alleen niet in een sportschool.
Aangezien de meeste mensen sowieso al niet de aanbevolen 8000-10000 stappen per dag halen kan iedereen daarmee beginnen. Dat is nl voldoende beweging. Voor iedereen die dit overdag niet haalt, halen zij de schade die je lichaam daardoor oploopt ook niet in met een uur sporten in een sportschool per dag.
Lopen is het advies, daar is ons lichaam voor gemaakt.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:51

Dat is zeker zo!
Ik loop ook altijd een half uur in m'n pauze en probeer ook naast mn werk nog minimaal! een half uur te lopen.
Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:07

Mijn test was positief.. Inmiddels is het nog gewoon een verkoudheid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:09

Hopelijk blijft het daar bij. Beterschap!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:17

Beterschap Relaxed, ik ga met Needje mee, hopelijk blijft het bij verkoudheidsverschijnselen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:18

Kan de booster iig afzeggen :+ komt deze testuitslag nu ook in de app?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:18

Dat weet ik eigenlijk niet. Toen ik ziek werd was er nog geen app :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:20

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:22

veerledec schreef:
pien_2010 schreef:
Bijzonder dat in Nl dat dan zo afwijkend is van de cijfers in Frankrijk. Ik citeer uit de anti covid app

Uitgaande per 100.000 personen
1, Zijn 1.127 ongevaccineerden positief getest
2. zijn 426 met 2 vaccinaties positief getest
3. zijn 102 met 3 vaccinaties positief getest.

Op de IC per 1 miljoen mensen
1. zijn 182 mensen ongevaccineerd;
2. zijn 10,42mensen 2x gevaccineerd
3. zijn 4,82 mensen 3x gevaccineerd

In Frankrijk zijn 10 % niet gevaccineerd
Zijn 40 % mensen 3x gevaccineerd
zijn 50 % mensen 2x gevaccineerd

Dus relatief een kleine groep 10% levert de meeste positieve besmettingen en IC opnames.De groep van 90% die 2x of 3x gevaccineerd zijn leveren dus aanzienlijk minder mensen die positief zijn cq terecht komen op de IC.

Ik heb de cijfers al vaker gegeven uit de covid app horende bij de datum van dat moment en dit terugkerend beeld is zichtbaar in de hele EU dus zeker ook in Nederland !

Het wijkt vermoedelijk niet zo af maar de weergave is wat bijzonder. Het is niet uitgaande van 100.000 personen, maar 100.000 ongevaccineerde personen (bijvoorbeeld). Eind oktober was 44% van de ziekenhuisopnamen in Frankrijk ongevaccineerd, dus dat is niet heel anders dan in andere landen.
https://drees.solidarites-sante.gouv.fr ... -vaccinees

Klopt was al laat dat was vollediger geweest en laat eigenlijk nog duidelijker zien dat vaccineren helpten niet omgekeerd zoals hier gesuggereerd werd. Bedankt voor de aanvulling Veerle.

Relaxed hopelijk valt het mee.

Klopt dat Macron de ongevaccineerden het behoorlijk lastig maakt. Vanuit zijn positie snap ik dat wel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:40

verootjoo schreef:
996981 schreef:
Bijzonder hè… wel blij voor de kinderen! Maar sporten zou voor iedereen mogelijk moeten zijn. Ook de groep werkenden die de maatschappij draaiende houdt

Je kan overal sporten, alleen niet in een sportschool.
Aangezien de meeste mensen sowieso al niet de aanbevolen 8000-10000 stappen per dag halen kan iedereen daarmee beginnen. Dat is nl voldoende beweging. Voor iedereen die dit overdag niet haalt, halen zij de schade die je lichaam daardoor oploopt ook niet in met een uur sporten in een sportschool per dag.
Lopen is het advies, daar is ons lichaam voor gemaakt.

Klopt hoor, maar sommige mensen halen een groot deel van hun contacten uit teamsporten. Daarnaast is niet iedereen een wandelaar :)

Ikzelf wandel minimaal een uur per dag, twee op de dagen dat ik vrij ben. Ik vind het heerlijk, maar ben ook héél blij dat ik gewoon nog kan rijden. Je “eigen” sport is toch anders dan wandelen. De adrenaline en de vermoeidheid die je in de sportschool kan bereiken heb je met wandelen bijvoorbeeld ook niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:41

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1867603 ... -te-pesten

Als je als president zo over mensen praat moet je ook niet verwachten dat mensen nog enig respect overhouden voor de overheid.
Uitsluiten van mensen op steeds meer plaatsen en we juichen dat nog toe ook.

We kunnen niet eeuwig doorgaan met deze idioterie. Onze vrijheden worden steeds verder beperkt. Nu gaan ook al vele stemmen op om toch maar de winkels te openen met de QRcontrole.

Straks met de volgende golf zullen de bedrijven weer dicht moeten en dan beginnen ze te blaten over verplichte vaccinatie van personeel of anders thuiswerken.

Volgende stap is ook in Nederland verplicht inenten op straffe van boetes.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:43

Onze sportschool heeft wel een plek om buiten te kunnen sporten. Maar omdat er dus maar heel beperkt mensen kunnen inschrijven per uur én het dus maar tot 5 uur kan maakt wel dat veel mensen niet terecht kunnen. Dat is zeker jammer. Want het is wel heel anders dan wandelen voor me.
Gelukkig kan ik yoga nog wel gewoon lekker in de huiskamer doen wanneer het mij uitkomt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:43

Ben er ook wat bang voor Robert45.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:49

Heb de QR al geupdate. Nationaal is ie nu weer een jaar geldig, internationaal een half jaar, maar daar staat nu nog bij 'wordt automatisch geldig'

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:53

Relaxed schreef:
Heb de QR al geupdate. Nationaal is ie nu weer een jaar geldig, internationaal een half jaar, maar daar staat nu nog bij 'wordt automatisch geldig'

Nou mooi, scheelt je weer een prik halen. Hopelijk ben je er snel vanaf. Verkoudheidje is nog wel te overzien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:56

op zich wel apart dat je m nu al kan updaten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:57

bigone schreef:
Had het gelezen maar wel weer halve verhalen, minder ziek , wie ? gevaccineerd/deels gevaccineerd/geboosterd of niet gevaccineerd. Wel goed nieuws natuurlijk met het oog op het openen van het onderwijs.

Ik ken er 2, echtpaar beide gevaccineerd beide enkel beetje snotterig en beetje grieperig, beide positief voor kerst. Zijn al weer beter en aan het werk. Hun kind van 12 niet ziek, inwonend assistend van 21 ook niks en negatief

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:00

robert45 schreef:

Als je als president zo over mensen praat moet je ook niet verwachten dat mensen nog enig respect overhouden voor de overheid.

We kunnen niet eeuwig doorgaan met deze idioterie. Onze vrijheden worden steeds verder beperkt. Nu gaan ook al vele stemmen op om toch maar de winkels te openen met de QRcontrole.

Straks met de volgende golf zullen de bedrijven weer dicht moeten en dan beginnen ze te blaten over verplichte vaccinatie van personeel of anders thuiswerken.

Bijzonder laag bij de grond als president en als mens inderdaad.

Maar zijn het geen verkiezingen in juni ? Zieltjes ( gevaccineerde dan :+ )winnen is de boodschap want Eric Zemmour staat ook hoog in de peilingen dacht ik... <<)

Hier worden de quarantaine regels nu ook versoepelt naar 't schijnt. Is het bedrijfsleven blij mee.
De besmettingen zitten ondertussen wel weer op 18.000 en nog wadde gister zag ik.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 05-01-22 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:01

Needje schreef:
op zich wel apart dat je m nu al kan updaten.

Hoezo dan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:05

Omdat je net positief getest bent en je in principe de QR code pas krijgt als je beter bent/niet meer besmettelijk. Vandaar die 11 dagen.
Kijk gezien je gevaccineerd bent blijft je QR sowieso gewoon geldig dus wat dat betreft maakt het ook weinig uit. Maar het is wel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:08

Ah zo ja, nou ja, ik ben nu toch in isolatie, dus kan er nu niks mee :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:08

De ondernemers hier zijn het OMT nu wel echt spuugzat aan het worden zie ik op het nieuws. En terecht als je het mij vraagt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:10

robert45 schreef:

Als je wil dat de samenleving open kan is inenten en boosteren de oplossing. En inderdaad "we kunnen niet doorgaan met deze idioterie"

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:15

Needje schreef:
Verder las ik hier op Bokt dat kinderen tm 17 vanaf de 11e weer tot 20:00 (buiten dan wel) mogen sporten. "Omdat ze anders te weinig tijd hebben daarvoor". Eh. Volgens mij zijn het voornamelijk volwassenen die de hele dag werken en daardoor niet meer kunnen sporten.
Maar blijkbaar is sport alleen voor kinderen belangrijk om gezond te blijven. :roll:

Mijn kinderen op de middelbare hebben meerdere dagen tot 16:15 les. Daarna sporten lukt niet als dat maar tot 17u kan. Daarnaast krijgen sportclubs natuurlijk al die teams niet ingedeeld tussen 15:30 en 17u. Ook basisschool leerlingen hebben school tot 15/15:30…
Ik zeg niet dat sporten etc voor volwassenen niet belangrijk is, maar onderschat de impact niet van alle maatregelen op de sociale ontwikkeling van kinderen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:20

Babootje schreef:
robert45 schreef:

Als je wil dat de samenleving open kan is inenten en boosteren de oplossing. En inderdaad "we kunnen niet doorgaan met deze idioterie"

In het volledig gevaccineerde Portugal en het bijna volledig gevaccineerde Denemarken liggen relatief meer mensen in het ziekenhuis dan in Nederland.