Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:15

Iedereen boven de 60 kan de griepprik krijgen, los van het feit of je kwetsbaar bent of niet. En iedereen onder de 60 wanneer je kwetsbaar bent.
6 miljoen mensen in totaal waarvan ongeveer 50 % hem haalt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:18

996981 schreef:
En de griepprik krijgen alleen de mensen waarvoor griep daadwerkelijk een aantoonbare verhoogde kans heeft op ernstige gevolgen. Daarnaast mochten Corona en griep toch niet vergeleken worden? :+

Maar ik vergeleek het niet.. ik zei alleen 'wat maakt het uit, die 3e / 4e prik, dachten sommige mensen echt dat je met 1 (of 2) klaar was'?

En, inderdaad, wees blij dat je (mag!) kiezen om te beschermen, genoeg mensen hebben die keus helemaal niet en zouden veel overhebben voor het vaccin!
..echt, de arrogantie af en toe... :n (niet persoonlijk, maar in het algemeen).. rich privilege

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:22

bigone schreef:
Iedereen boven de 60 kan de griepprik krijgen, los van het feit of je kwetsbaar bent of niet. En iedereen onder de 60 wanneer je kwetsbaar bent.
6 miljoen mensen in totaal waarvan ongeveer 50 % hem haalt.

Iedereen boven de 60 loopt ook een groter risico op ernstig verloop. Los van onderliggend lijden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:30

Cer schreef:
996981 schreef:
En de griepprik krijgen alleen de mensen waarvoor griep daadwerkelijk een aantoonbare verhoogde kans heeft op ernstige gevolgen. Daarnaast mochten Corona en griep toch niet vergeleken worden? :+

Maar ik vergeleek het niet.. ik zei alleen 'wat maakt het uit, die 3e / 4e prik, dachten sommige mensen echt dat je met 1 (of 2) klaar was'?

En, inderdaad, wees blij dat je (mag!) kiezen om te beschermen, genoeg mensen hebben die keus helemaal niet en zouden veel overhebben voor het vaccin!
..echt, de arrogantie af en toe... :n (niet persoonlijk, maar in het algemeen).. rich privilege

Hou toch op joh! Alsof jij als je rondloopt nadenkt over mensen die niet kunnen lopen.
Daarbij zijn er genoeg mensen die zeggen: geef mijn enting maar aan een arm land.
Maar ja, dat werkt ook niet zo.
Laatst bijgewerkt door Needje op 29-09-21 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:32

Ik vind het niet vergelijkbaar griepprik tov covidvaccin
Als ik de griepprik niet haal dan hangt daar geen enkele consequentie aan vast .
Ik heb het covidvaccin gehaald om redelijk normaal te kunnen functioneren en om de zorg te ontlasten ..maar heb geen zin in een 3 en 4 de prik enkel om te zorgen dat mijn covidpas geldig blijft
En dat is dus gewoon verkapte verplichting want ik zal wel moeten ondanks dat ik er geen zin in heb
Maar in (vooral ) Brussel blijven ze gewoon weigeren , covidpas verplicht in horeca , fitness , alle binnenactiviteiten enz maakt geen enkel verschil

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:36

Needje schreef:
Hou toch op joh! Alsof jij als je rondloopt nadenkt over mensen die niet kunnen lopen.
Daarbij zijn er genoeg mensen die zeggen: geef mijn enting maar aan een arm land.
Maar ja, dat werkt ook niet zo.

Ik snap de vergelijking met mensen die niet kunnen lopen eigenlijk helemaal niet.. maar dan ook echt niet. Alsof je gratis nieuwe benen kan krijgen ergens? Of hoe bedoel jij dat eigenlijk??

Maar, ik denk dagelijks na over mijn voordelen en mensen die het minder hebben dan ik. Ik voel me dagelijks zeer bevoorrecht ja.... :j

En nee, die enting zomaar aan een arm land geven, werkt helaas niet zo. Dat is dus ook deel van het probleem...

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:39

Dat mensen niet nadenken over anderen als het om hunzelf gaat.
Ik vind dat geen rich privilege. Dat is gewoon hoe het is. In elke laag van de bevolking.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:42

Zou wat zijn dat je het overal maar mee eens moet zijn, omdat er altijd mensen zijn die het slechter hebben of geen keuze hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:43

Nou, het zou op sommige momenten de wereld wel een stukje leuker maken... :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:44

Cer schreef:
Nou, het zou op sommige momenten de wereld wel een stukje leuker maken... :)

Hoe? Volgens mij verandert er dan juist niets. Ontevredenheid is een eerste stap naar vooruitgang

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:45

Het zou op sommige (!!!!!!!!) momenten de wereld een stukje leuker maken .... :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:46

Misschien. Maar wat wordt er leuker aan dat jij niet naar de bios gaat omdat iemand anders er niet heen kan?
Die ander kan nog steeds niet en jij zit ook thuis.... ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:50

.... ik snap echt geen reet van deze vergelijkingen... :')

Ik ga wel naar de bios, en ik ben blij dat dat kan. Ik neem wel een vaccin en ik ben blij dat ik dat kan. Net zoals ik blij ben dat ik een huis heb en water uit de kraan. Ik kan geld uitgeven in een restaurant wat een half jaar gesloten is geweest, ik ben blij dat ik dat kan. Ik ga naar een aantal cabaretiers die niet hebben kunnen spelen, en ik ben blij dat dat kan :j

mensen hebben de mogelijkheid zich te beschermen door het nemen van een veilig vaccin, maar ze nemen het niet vanwege overheid/vergif/DNA etc... dat is waar ik wat van vind... :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:58

Nou het ging net om het niet nemen van de 3e en 4e prik. Dus dat betekent dat die mensen er iig al 2 gehad hebben... Dus dat heeft dan niets te doen met vergif of DNA.
Maar dat heeft dan idd te maken met de consequenties die er aan hangen als je het niet doet, terwijl je gewoon al braaf gevaccineerd bent. En als jij deze vaccinaties genomen hebt om dus nog mee te kunnen doen en er dan vervolgens nog meer van je verwacht wordt. Waar houdt het dan op?
Er zijn nl zat mensen die de enting puur en alleen hebben genomen om die QR code. Anders hadden ze deze niet genomen omdat zij het risico om het te krijgen en ernstig ziek er van te worden niet zo groot vinden. (Zelfde keuze die mensen mogen maken bij het nemen van een griepprik. VRIJE keuze)
Ik weet ook nog niet of ik een 3e of 4e prik ga halen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:03

Maar dat was, in ieder geval voor mij, een ander verhaal..

want waarom dacht men dat men bij 1 (of 2) entingen voor de rest van hun leven beschermd zou zijn? Dat is toch niet perse zo? Er zijn meer vaccins die herhaald moeten worden... (dat is ook wat ik een aantal keer geschreven heb).
Wat maakt het verschil tussen de 2e en de 3e? Ik zie dat dus echt niet...

Als je de vaccins hebt genomen om 'mee te doen' heb je misschien niet de juiste redenen gehad? Ik heb de vaccins om mezelf (en mijn omgeving, jaja) te beschermen. Dus als blijkt dat de werkzaamheid afneemt en ik mezelf nogmaals moet beschermen, dan doe ik dat :j

Als ik twijfels had gehad over de veiligheid van het vaccin, en het toch genomen heb om wat voor reden dan ook, dan ben ik nu toch al vergiftigt dus maakt het ook niet meer uit :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:06

:')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:15

Nou idd..vergiftigd zijn we al :) .
Ik zou ook gewoon voor de 3e of 4e prik gaan.
Griepprik is ook elk jaar opnieuw ( al heb ik deze niet)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:21

Ik ben niet tegen de vaccinatie. Wel tegen de QR code welke imo weinig helpt tegen het indammen van ziekenhuisopnames en alleen maar voor nog meer gezeik tussen mensen zorgt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:23

Nja, ik ben ook niet heel overtuigd van de QR code en hoe dat precies handig is, maar ja, ik heb een vaccin, en ik heb de code dus ik loop overal fluitend naar binnen.

Daarbij geloof ik dus wél dat vaccineren dé oplossing is om eruit te komen.. en vaccin en QR code hangen aan elkaar. Dus als men zou vaccineren, kan je dus ook overal naar binnen en wordt het voor de mensen die écht niet kunnen vaccineren, ook een stuk makkelijker...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:25

Needje schreef:
Ik ben niet tegen de vaccinatie. Wel tegen de QR code welke imo weinig helpt tegen het indammen van ziekenhuisopnames en alleen maar voor nog meer gezeik tussen mensen zorgt.

Waarom werkt het niet ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:27

Needje schreef:

Het is ook niet voor het indammen van ziekenhuisopnames, maar om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen. En dat helpt dan wel weer tegen het indammen van ziekenhuisopnames.

Ik vraag me af of alle ‘dwarsliggers’ wel beseffen dat als iedereen ‘gewoon’ z’n prikkie haalt, dat die hele discussie over 3G en 2G niet eens nodig is. Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is wordt het virus vanzelf ingeperkt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:31

Een QR code beschermt je toch verder niet tegen het virus?
Indirect zou het misschien zorgen voor een íets hogere vaccinatiegraad. Maar daarentegen (Dat zie je hier in het topic ook) lopen de gemoederen alleen maar hoger op tussen mensen die verschillend van elkaar denken over dingen. Dus weinig winst en een hoop gezeik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:31

Needje schreef:

Je hoeft niet mee te lopen ,,zeiken he!?
Is ook je eigen keus

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:34

Kan je ook tegen jezelf zeggen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:35

Needje schreef:
Een QR code beschermt je toch verder niet tegen het virus?
Indirect zou het misschien zorgen voor een íets hogere vaccinatiegraad. Maar daarentegen (Dat zie je hier in het topic ook) lopen de gemoederen alleen maar hoger op tussen mensen die verschillend van elkaar denken over dingen. Dus weinig winst en een hoop gezeik.

Ik heb het idee dat dat vooral een klein groepje is die behoorlijk hard schreeuwt. Landelijk loopt de vaccinatiegraad wel op gelukkig :)
Misschien geeft die eventuele 2G nog wel een extra boost.