Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:En de griepprik krijgen alleen de mensen waarvoor griep daadwerkelijk een aantoonbare verhoogde kans heeft op ernstige gevolgen. Daarnaast mochten Corona en griep toch niet vergeleken worden?
bigone schreef:Iedereen boven de 60 kan de griepprik krijgen, los van het feit of je kwetsbaar bent of niet. En iedereen onder de 60 wanneer je kwetsbaar bent.
6 miljoen mensen in totaal waarvan ongeveer 50 % hem haalt.
Cer schreef:996981 schreef:En de griepprik krijgen alleen de mensen waarvoor griep daadwerkelijk een aantoonbare verhoogde kans heeft op ernstige gevolgen. Daarnaast mochten Corona en griep toch niet vergeleken worden?
Maar ik vergeleek het niet.. ik zei alleen 'wat maakt het uit, die 3e / 4e prik, dachten sommige mensen echt dat je met 1 (of 2) klaar was'?
En, inderdaad, wees blij dat je (mag!) kiezen om te beschermen, genoeg mensen hebben die keus helemaal niet en zouden veel overhebben voor het vaccin!
..echt, de arrogantie af en toe...(niet persoonlijk, maar in het algemeen).. rich privilege
Needje schreef:Hou toch op joh! Alsof jij als je rondloopt nadenkt over mensen die niet kunnen lopen.
Daarbij zijn er genoeg mensen die zeggen: geef mijn enting maar aan een arm land.
Maar ja, dat werkt ook niet zo.
Needje schreef:Ik ben niet tegen de vaccinatie. Wel tegen de QR code welke imo weinig helpt tegen het indammen van ziekenhuisopnames en alleen maar voor nog meer gezeik tussen mensen zorgt.
Needje schreef:Een QR code beschermt je toch verder niet tegen het virus?
Indirect zou het misschien zorgen voor een íets hogere vaccinatiegraad. Maar daarentegen (Dat zie je hier in het topic ook) lopen de gemoederen alleen maar hoger op tussen mensen die verschillend van elkaar denken over dingen. Dus weinig winst en een hoop gezeik.