Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Nope.
1e stap wanneer het aantal ziekenhuisopnames begint af te nemen.
En dan niet 1 dag, maar dat dat duidelijk de lijn is. Afnemend dus.
Kortom, als het zéker is dat we over de piek van deze golf heen zijn.
Femke_Tweety schreef:Ze hópen op de 28e de eerste stap al.
Alleen durft niemand het met zekerheid te zeggen.
Want de cijfers moeten wel echt daling laten zien.
Vanaf nu gaan ze het per week bekijken.
Een pandemie laat zich natuurlijk niet 100% sturen door wat mensen graag wíllen...
secricible schreef:Lief van jullie![]()
Ik lees nog half mee inderdaad maar weinig puf om te reageren. Vandaav voor het eerst deze crisis de persco gemist![]()
Ik heb echt een hele pittige week achter de rug dankzij een (te) grote baby icm een luchtweginfectie. Gelukkig hebben ze haar gehaald waardoor er eindelijk ruimte is in mijn lijf om te herstellen. Maar corona staat even ver van mijn bed nu.
996981 schreef:Femke_Tweety schreef:Ze hópen op de 28e de eerste stap al.
Alleen durft niemand het met zekerheid te zeggen.
Want de cijfers moeten wel echt daling laten zien.
Vanaf nu gaan ze het per week bekijken.
Een pandemie laat zich natuurlijk niet 100% sturen door wat mensen graag wíllen...
Dat had ik meegekregen, maar hoeveel moeten de cijfers (besmettingen, ziekenhuisopnames, IC opnames of doden?) dalen om versoepelingen te kunnen krijgen? Daar zou toch een antwoord op moeten zijn?
Femke_Tweety schreef:996981 schreef:
Dat had ik meegekregen, maar hoeveel moeten de cijfers (besmettingen, ziekenhuisopnames, IC opnames of doden?) dalen om versoepelingen te kunnen krijgen? Daar zou toch een antwoord op moeten zijn?
Nope.
Kunnen ze niet zo zeggen.
Ik heb de hele persco plus vragen daarna gevolgd.
Ik vind het heel logisch dat ze dat niet keihard kunnen zeggen.
Er zijn zoveel dingen die anders kunnen uitpakken dan verwacht, dat ze dus een slag om de arm houden.
Femke_Tweety schreef:Kijk anders de persco even terug?
Het ging hier héél uitgebreid keer op keer over, dat heb ik niet zo even snel uitgeschreven.
Een pandemie is gewoon ingewikkelder dan de cijfers uit 1 enkele grafiek.
Femke_Tweety schreef:Deze ook niet echt per se.
Voor inhoudelijke informatie zijn de technische briefings meestal het meest interessant.
SusanH schreef:Gefeliciteerd secricible!
Ik werd wakker met een kater en dat is niet alleen door de perso. Lees net op NOS.nl dat de beloofde 500 euro (horend bij de zorgbonus van vorig jaar) voor de gehandicaptenzorg waarschijnlijk niet door gaat, omdat het budget vorig jaar is overschredendus het is of 200 a 240 euro voor al het zorgpersoneel, of 500 euro voor een selecte groep. Voelt wel zuur, omdat er dus vorig jaar mensen zijn die 1000 euro gehad hebben en er geen recht op hadden, krijgt een groep die er wel recht op heeft en waar het ook aan beloofd is, waarschijnlijk niet het extraatje wat beloofd was vorig jaar. En ja het is klein leed als je het afzet tegen alles wat er om ons heen gebeurt. Maar het voelt alsof ons harde werk van het afgelopen jaar in deze moeilijke en rare tijd er gewoon niet toe doet.
purny schreef:Wat ik er dus van begrijp is dat personeel in de ziekenhuizen die op de covid afdelingen werken een bonus krijgen van 500 euro. De rest 260 of 240.
Net wat Lenaa_tje zegt. Eigenlijk zouden de politie en ME ook een bonus moeten krijgen.
Cer schreef:Citaat:Voelt wel zuur, omdat er dus vorig jaar mensen zijn die 1000 euro gehad hebben en er geen recht op hadden
Hoe kan dat dan? Was het niet duidelijk hoe het verdeeld moest worden ofzo? Of kreeg iedere instelling een bedrag met de mededeling 'verdeel dit maar'?
lenaa_tje schreef:Met bovenstaande ga ik mee.Het lastige met dit soort bonussen specifiek gericht op Corona is dat er nog veel meer beroepsgroepen (oa. Politie agenten) ook zwaar werk hebben verricht dankzij Corona en ook geen hoge bonussen krijgen. Een onderscheid tussen frontlinie of niet vind ik dan niet zo gek.
Is de vraag hebben alle zorgmedewerkers sowieso al een bonus verdiend vind ik de kwestie al weer heel anders. Dat heeft alleen weer niks met Corona te maken.