Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:18

Gommers heeft duidelijk gezegd dat de maatschappij weer opengooien voor jongeren en dan ouderen beschermen niet werkt .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:21

Ik heb vandaag mijn mondkapje voor het eerst opgehad in de winkel. Bijna iedereen had het maar het zag er wel een beetje gek uit :'). Ik denk nog wel om de afstand.

Ik het benauwd worden dat het ook wel deels tussen de oren zit. Zelf heb ik hyperventilatie en ik ging al denken oh straks krijg ik het benauwd! Maar dit zou ik dus ook zonder mondkapje krijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:22

Janinevv schreef:
secricible schreef:
Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.

De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.

Edit: was gericht op janinevv

Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.

En ik denk dat we er sowieso niet slechter van worden aangezien er geen nadelige effecten zijn.
Als morgen het advies wordt gegeven om voortaan je linkersok binnenstebuiten te draaien omdat er kleine aanwijzingen zijn dat het besmetting voorkomt, met liefde.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:25

Janinevv schreef:
Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Mensen gaan elkaar toch opzoeken los je niks mee op.

Blijkbaar werkt het wel in andere landen. Dus waarom niet? Mensen geven er blijkbaar de voorkeur aan om in hun eigen bed te slapen en breken dus hun niet toegestane feestjes af.

Enne ik weet niet wat avondklok met oorlog te maken heeft percee. Dat jij die link legt zit in jouw.

Denk niet dat al dit soort maatregelen zijn om je te pesten. Ze zijn bedoeld om jou en de mensen om je heen in leven te houden op de hoge standaard die je gewend bent. Niet alleen kun je dood gaan aan het virus, maar als straks een groot deel van de bevolking ziek in z'n bed ligt is de ontregelende werking voor centrale infrastructuur gigantisch groot. Dan komt er straks geen stroom meer uit het stopcontact of water uit de kraan, geen voedsel in de supermarkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:30

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:32

Bloodymary schreef:
nynke55 schreef:
Dus jij neemt die 29 mensen mee naar huis om verder te feesten? ik weet niet waar jij woont, maar bij mij past dat niet.

Het zou best passen hier, maar nee dat bedoel ik niet. Dat is van het weekend toch gebeurd op verschillende plekken. Dat daarna overal drank werd gekocht en ze allemaal in de parken etc. stonden of bij mensen thuis. Hoeven niet alle 30 naar dezelfde plek te gaan natuurlijk...

Dan moeten ze dat gaan aanpakken, met een avondklok of een alcoholverbod o.i.d. Ik denk dat we zo langzamerhand eens moeten kappen met dat polderen en elke mening belangrijk vinden. Het wordt gewoon tijd om regels te stellen en te gaan handhaven. We laten hier in Nederland zien dat we de verantwoordelijkheid om ons verstandig te gedragen niet hebben. Laten we nou maar eens gewoon grenzen gaan stellen en mensen daar aan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:32

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Hij woont bij zijn moeder dus dat zal niet zonder reden zijn, lijkt me dat hij wel aardig stevig in zijn schoenen staat maar inderdaad , het zal je pa maar zijn.

Ja pcies en blijkbaar stelt vader zijn acties boven zijn eigen kind. Want je kind bewust zo 'gebruiken' vind ik wel heel triest.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:33

Relaxed schreef:

Wat naar dat vader dit doet op de school van zijn zoon. Wat jammer dat hij niet kan zeggen, "lieverd we denken verschillend en dat mag. Ik respecteer je mening en jij de mijne."
Nu gaat het tot een breuk komen, zo zonde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:33

Kunnen mensen eens ophouden het met oorlog te vergelijken? Walgelijk vindt ik dat!

Iemand vroeg waar het weg kwam in de oorlog hadden ze aan avondklok opgelegd door de Duitsers. Maar nu daar de vergelijking mee maken vindt ik echt gewoon niet kunnen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:37

Zebrastreep schreef:
Kunnen mensen eens ophouden het met oorlog te vergelijken? Walgelijk vindt ik dat!

Iemand vroeg waar het weg kwam in de oorlog hadden ze aan avondklok opgelegd door de Duitsers. Maar nu daar de vergelijking mee maken vindt ik echt gewoon niet kunnen.

Toch heb ik het juist al veel horen zeggen door ouderen die de oorlog hebben meegemaakt....

nynke55

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:38

Ouder is niet perse wijzer, he?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:38

Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:39

Bloodymary schreef:
Zebrastreep schreef:

Toch heb ik het juist al veel horen zeggen door ouderen die de oorlog hebben meegemaakt....

Nou die het bewust hebben meegemaakt er niet echt meer

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:40

Even een vraag; dit is Bokt toch?
Het paardenforum waar iemand die een foto plaatst van zichzelf paardrijdend zonder cap afgefakkeld wordt?

Dát, dat dragen van een cap betreft je eígen risico doch het argument dat ´de samenleving´ evt kosten draagt is voldoende voor ongenadige kritiek.

Nu een discussie over wel/niet dragen van maskertjes?! FOEI!!!!

Ook een DIKKE FOEI! naar de Bokt ´bestuurders´; wel beleid dat caps gedragen moeten worden en dit niet??!!

Sorry maar daar kan ík met mijn cap niet bij -O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:41

Zebrastreep schreef:

Ik maak niet een vergelijking in die zin. Maar je ziet wel dingen die in die tijd wel zijn gebeurd.

Maar dat mag je niet zeggen omdat? Ik bedoel het helemaal niet respectloos want ik heb respect voor de ouderen die dat hebben mee gemaakt en zou niet willen wisselen met hen en ben dankbaar dat we in vrijheid mogen leven, die vele van hun met hun leven hebben moeten bekopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:43

Janinevv schreef:
Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.

Mijn oma heeft niet lang meer te leven door uitgezaaid longkanker. En die blijft liever in leven door thuis te blijven dan naar buiten te gaan om allemaal leuke dingen te doen. Je familie kunnen zien is belangrijker in zo'n proces dan dat je elke dag ergens uit eten gaat bijvoorbeeld. Zij brengt 10x liever een dag met ons door dan dat ze nog op vakantie gaat.

Ik denk dat het ook is hoe sterk je mentaal bent. Ik kan dit namelijk jaren volhouden ondanks dat ik jong ben. Ik heb geleerd mij aan te passen of dat nou soms leuk is of niet. Ik zoek nieuwe hobby's op en ga daar actief mee aan de slag. Maar misschien ligt dat er ook wel aan dat ik mij vroeger ook vaak eenzaam voelde en daar nu beter mee om kan gaan. Ik voel mij absoluut niet eenzaam , ik heb gewoon dagelijks contact met iedereen. Mijn vriendschappen hebben er juist een boost door gekregen. ik waardeer mensen om mij heen meer dan ooit! het is gewoon een weg vinden in , tegenwoordig gooien mensen zo snel de handdoek in de ring. Daarom zijn doelen stellen ook belangrijk. Het hoeft niet groot te zijn het kan ook klein zijn.

Janinevv

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:45

ZebraStreep heel veel sterkte met je oma. Ik hoop dat jullie samen nog van elkaar kunnen genieten van de tijd die jullie nog hebben.

En je hebt zeker een punt, ik bedoelde het ook niet zo zeer met uit eten of dagjes weg etc maar meer met als in familie en vrienden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:46

Karl66 schreef:
Dan moeten ze dat gaan aanpakken, met een avondklok of een alcoholverbod o.i.d. Ik denk dat we zo langzamerhand eens moeten kappen met dat polderen en elke mening belangrijk vinden. Het wordt gewoon tijd om regels te stellen en te gaan handhaven. We laten hier in Nederland zien dat we de verantwoordelijkheid om ons verstandig te gedragen niet hebben. Laten we nou maar eens gewoon grenzen gaan stellen en mensen daar aan houden.

Gossie, dejavu naar 6 maanden terug :roll:

Hier ondertussen weer een paar steden in quarantaine. Hoofdzakelijk steden waar een uni en/of hogeschool is. Is gláshelder dat het helpt. Net als het pakket handen desinfecteren, masker dragen, afstand houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:48

rien10 schreef:
Janinevv schreef:
Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Mensen gaan elkaar toch opzoeken los je niks mee op.

Ok. Wat wil je dan. Behalve schoppen en alles affakkelen. Wat is je voorstel. Hoe zou jij een en ander opgelost zien. Wat zijn je ideen.

Met Je gedram kom je over als een puber die per se tegen pa en ma aan wil schoppen.

Geen alcohol verkoop. We hebben gezien dat de jongeren allemaal naar de supermarkten gingen om alcohol te scoren. Als ze dit nou eens aan banden leggen in de cafés.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:50

Janinevv schreef:

Maar als je je dat afvraagt, dan kan je je met net zoveel recht afvragen waarom we überhaupt iets aan gezondheidszorg doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:52

Bloodymary schreef:
Zebrastreep schreef:

Veel? Om de oorlog bewust mee te maken ben je in 1925 of iets later geboren . Dan zijn die nu 90 of 95 zo ongeveer. Daar zijn er niet zoveel meer van. Ongeveer 125.000 waarvan er veel helaas niet meer in heldere toestand zijn.
Ik erger me wel aan mensen die het vergelijken door te zeggen dat ze een ster op moeten. Kan me goed voorstellen dat ouderen er moeite mee hebben , dat zie je ook aan hun gedrag soms maar of daar de oorlog mee te maken heeft??
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-10-20 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:52

Karl66 schreef:
Janinevv schreef:

Maar als je je dat afvraagt, dan kan je je met net zoveel recht afvragen waarom we überhaupt iets aan gezondheidszorg doen.

Of überhaupt iets om de mensen te beschermen. Laat dan alle regels rond voedsel en verkeer ook maar los. Sorry maar ik kan jouw beredenaties echt totaal niet volgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:55

Bloodymary schreef:

Hoe oud zijn die mensen dan?
Ik heb tantes van voor de oorlog, maar als kind is de ervaring heel anders dan als volwassenen de oorlog hebben moeten meemaken.
Mijn opaatje bv werd echt gebruikt door de Duitsers.
Hij moest met zijn eigen paard en wagen hout uit de bossen rijden naar de haven.
Heeft bewust de dreigingen meegemaakt van onder schot staan.
Ik heb een oom die was weggevoerd en is 1 van de weinige die is teruggekomen vanuit de kampen.
Citaat:
Wij werden met de bajonet uit de bedstede gehaald en wij moesten toen zo’n 5 km lopen met zware mitrailleurstrommels op de schouders sjouwend, naar het dorp waar wij tegen de muur van de kerk werden gezet. Daar stonden inmiddels al 6 à 7 personen. Wij hoorden daar dat wanneer ze 11 of 12 personen hadden, deze dan gefusilleerd zouden worden. Gelukkig is het niet zover gekomen.

Citaat:
Wij werden weer in veewagons geladen en kwamen aan bij het station Achtrup, en vandaar was het nog zo’n 7 à 8 km lopen naar Ladelund. Hier was het ook hard werken, veel stokslagen en weinig eten en drinken.

Waar klopt jouw vergelijking met de huidige situatie?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:59

Huertecilla schreef:
Even een vraag; dit is Bokt toch?
Het paardenforum waar iemand die een foto plaatst van zichzelf paardrijdend zonder cap afgefakkeld wordt?

Dát, dat dragen van een cap betreft je eígen risico doch het argument dat ´de samenleving´ evt kosten draagt is voldoende voor ongenadige kritiek.

Nu een discussie over wel/niet dragen van maskertjes?! FOEI!!!!

Ook een DIKKE FOEI! naar de Bokt ´bestuurders´; wel beleid dat caps gedragen moeten worden en dit niet??!!

Sorry maar daar kan ík met mijn cap niet bij -O-

Stel je niet zo aan.