Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:secricible schreef:Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.
De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.
Edit: was gericht op janinevv
Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.
Janinevv schreef:Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Mensen gaan elkaar toch opzoeken los je niks mee op.
Bloodymary schreef:nynke55 schreef:Dus jij neemt die 29 mensen mee naar huis om verder te feesten? ik weet niet waar jij woont, maar bij mij past dat niet.
Het zou best passen hier, maar nee dat bedoel ik niet. Dat is van het weekend toch gebeurd op verschillende plekken. Dat daarna overal drank werd gekocht en ze allemaal in de parken etc. stonden of bij mensen thuis. Hoeven niet alle 30 naar dezelfde plek te gaan natuurlijk...
bigone schreef:Relaxed schreef:
Hij woont bij zijn moeder dus dat zal niet zonder reden zijn, lijkt me dat hij wel aardig stevig in zijn schoenen staat maar inderdaad , het zal je pa maar zijn.
Zebrastreep schreef:Kunnen mensen eens ophouden het met oorlog te vergelijken? Walgelijk vindt ik dat!
Iemand vroeg waar het weg kwam in de oorlog hadden ze aan avondklok opgelegd door de Duitsers. Maar nu daar de vergelijking mee maken vindt ik echt gewoon niet kunnen.
Bloodymary schreef:Zebrastreep schreef:Kunnen mensen eens ophouden het met oorlog te vergelijken? Walgelijk vindt ik dat!
Iemand vroeg waar het weg kwam in de oorlog hadden ze aan avondklok opgelegd door de Duitsers. Maar nu daar de vergelijking mee maken vindt ik echt gewoon niet kunnen.
Toch heb ik het juist al veel horen zeggen door ouderen die de oorlog hebben meegemaakt....
Zebrastreep schreef:Kunnen mensen eens ophouden het met oorlog te vergelijken? Walgelijk vindt ik dat!
Janinevv schreef:Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.
Karl66 schreef:Dan moeten ze dat gaan aanpakken, met een avondklok of een alcoholverbod o.i.d. Ik denk dat we zo langzamerhand eens moeten kappen met dat polderen en elke mening belangrijk vinden. Het wordt gewoon tijd om regels te stellen en te gaan handhaven. We laten hier in Nederland zien dat we de verantwoordelijkheid om ons verstandig te gedragen niet hebben. Laten we nou maar eens gewoon grenzen gaan stellen en mensen daar aan houden.
rien10 schreef:Janinevv schreef:Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Mensen gaan elkaar toch opzoeken los je niks mee op.
Ok. Wat wil je dan. Behalve schoppen en alles affakkelen. Wat is je voorstel. Hoe zou jij een en ander opgelost zien. Wat zijn je ideen.
Met Je gedram kom je over als een puber die per se tegen pa en ma aan wil schoppen.
Janinevv schreef:Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.
Bloodymary schreef:Zebrastreep schreef:Kunnen mensen eens ophouden het met oorlog te vergelijken? Walgelijk vindt ik dat!
Toch heb ik het juist al veel horen zeggen door ouderen die de oorlog hebben meegemaakt....
Karl66 schreef:Janinevv schreef:Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.
Maar als je je dat afvraagt, dan kan je je met net zoveel recht afvragen waarom we überhaupt iets aan gezondheidszorg doen.
Bloodymary schreef:Toch heb ik het juist al veel horen zeggen door ouderen die de oorlog hebben meegemaakt....
Citaat:Wij werden met de bajonet uit de bedstede gehaald en wij moesten toen zo’n 5 km lopen met zware mitrailleurstrommels op de schouders sjouwend, naar het dorp waar wij tegen de muur van de kerk werden gezet. Daar stonden inmiddels al 6 à 7 personen. Wij hoorden daar dat wanneer ze 11 of 12 personen hadden, deze dan gefusilleerd zouden worden. Gelukkig is het niet zover gekomen.
Citaat:Wij werden weer in veewagons geladen en kwamen aan bij het station Achtrup, en vandaar was het nog zo’n 7 à 8 km lopen naar Ladelund. Hier was het ook hard werken, veel stokslagen en weinig eten en drinken.
Huertecilla schreef:Even een vraag; dit is Bokt toch?
Het paardenforum waar iemand die een foto plaatst van zichzelf paardrijdend zonder cap afgefakkeld wordt?
Dát, dat dragen van een cap betreft je eígen risico doch het argument dat ´de samenleving´ evt kosten draagt is voldoende voor ongenadige kritiek.
Nu een discussie over wel/niet dragen van maskertjes?! FOEI!!!!
Ook een DIKKE FOEI! naar de Bokt ´bestuurders´; wel beleid dat caps gedragen moeten worden en dit niet??!!
Sorry maar daar kan ík met mijn cap niet bij