Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:44

Ineke2 schreef:
Marije_1997 schreef:
De enorme twijfel of ik een tongpiercing ga nemen ja of nee. Ik twijfel altijd teveel eugh

Waarom zou je het willen? Ik moet er echt niet aan denken dus ben wel benieuwd naar beweegredenen waarom je dit wilt.

Ik wil het al best lang, omdat ik het mooi vind. En een van de weinige piercings die ik mooi vind. Als je je bek dicht houd zie je het ook niet. Met praten zie je het vaak ook niet. En als het niet bevalt haal je em er uit en is het zo dichtgegroeid (kan echt een paar uur zijn) sowieso sinds m'n 15de wil ik al tattoos en piercings. Mocht alleen tot m'n 18de nooit en toen ging ik dus denken wat als het pijn doet hahaha

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:56

Als er iets pijn doet is het wel een tongpiercing :')

Je gaat er hoe dan ook slechter verstaanbaar door praten. Dat zou mij al tegenhouden. Het is slecht voor het glazuur van je tanden als je er mee ‘ speelt’ met je tong en/of hij niet ver genoeg naar achteren word geplaatst.

Het lijkt mij gewoon vooral erg lastig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:03

Ineke2 schreef:
Als er iets pijn doet is het wel een tongpiercing :')

Je gaat er hoe dan ook slechter verstaanbaar door praten. Dat zou mij al tegenhouden. Het is slecht voor het glazuur van je tanden als je er mee ‘ speelt’ met je tong en/of hij niet ver genoeg naar achteren word geplaatst.

Het lijkt mij gewoon vooral erg lastig :D

Dat zijn dus bullshit verhalen hahaha ik heb me ingelezen en mensen met tongpiercing zeggen ook dat her geen pijn doet. Deze mensen zijn overigens prima te verstaan. Wat betreft je tanden, als het balletje er veel tegen aan slaat met praten, moet je een kleiner balletje nemen. Scheelt dat mijn tong enorm lang is hahhah

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:10

Ik zeg nergens dat je niet te verstaan bent met zo’n piercing. Wel dat je slechter te verstaan bent. Hoe je ook wend of keert zo’n balletje of staafje beïnvloed wel degelijk.

De “ bullshit” verhalen komen van tandartsen vandaan. Die verzinnen dat vast niet zomaar :)

Stoere praat om te zeggen dat het geen pijn doet :D
Je tong zwelt zeker de eerste nacht enorm op, dus hoezo geen pijn.

Anyway succes met je beslissing, mocht je hem laten zetten laat je dan wel een foto zien?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:13

Ik heb er 1, al 15 jaar. En ik ben niet minder goed verstaanbaar. Ik heb zelfs gehad dat mijn baas na 5 jaar zei: ik zie dat je een tongpiercings hebt, dat mag eigenlijk niet. Uh die heb ik al 10 jaar, dus ook al tijdens ons Sollicitatie gesprek. :D

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:14

@Marije_1997 Als je alle redenen die gegeven worden om het niet te doen afwimpelt, waarom doe je het dan niet gewoon haha. Ben het verder trouwens eens met Ineke2.

Mijn ervaring is dat piercings maar eventjes "pijn" doen. Het is ook maar wat je pijn doen noemt. Geen idee hoe een tongpiercing voelt hoor maar de piercings die ik heb in mijn oren (best wat) waren even een fel rot gevoel en daarna alleen een soort vaag branderig gevoel.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:17

Zelfs mijn tepelpiercing deed maar even pijn (wel heel lang gedaan om te helen, een jaar of 3 maar ik heb dan ook een bindweefsel aandoening waar ik destijds niet vanaf wist. Ik was 16 en impulsief). Dus je tong zal denk ik redelijk meevallen. Van andere mensen hoor ik ook dat hij niet veel pijn doet

Ik erger me er HEEL ERG aan dat ik mijn telefoon ergens in huis kwijtgeraakt ben. Een uur gezocht en nergens kunnen vinden.. nu mijn moeders oude telefoon. Maar mijn pinpas enzo zaten er ook in..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:22

Kun je niet je nummer bellen met je moeders telefoon?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:23

Ik word echt heel erg verdrietig en moedeloos van die mensen die maar stoer lopen te doen dat ze zich toch lekker nergens aan gaan houden en dat ze zelf wel bepalen hoe of wat.. ;(
Arme, arme zorg en arme, arme horeca. Onder andere.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:24

horsepower97 schreef:
iemand zei dat mijn paard poten had ipv benen -:(-

Hier moet ik toch om lachen :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:26

Ineke2 schreef:

Ik heb mijn geluid altijd uit want ik hou er niet van om gestoord te worden :+

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:28

Lestrange01 schreef:
Ineke2 schreef:

Ik heb mijn geluid altijd uit want ik hou er niet van om gestoord te worden :+

Heb je Iphone? Want dan kan je via zoek mijn iphone een geluidje laten afspelen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 13:33

Kan ook met Android via Google Find My Phone.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:41

xPabloBokt schreef:
Kan ook met Android via Google Find My Phone.

Zodra ik thuis ben ga ik dat gelijk doen. Je bent een engel

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:15

@Marije_1997: Ik heb er ook een sinds ik 16 ben. Nu dus 6 jaar. Nooit last van gehad, geen spraakproblemen. En ik vond het persoonlijk echt geen pijn doen. Savonds gewoon spagetti gegeten en mijn choco letter van sinterklaas. Dat weet ik nog aangezien we daar over hebben zitten lachen.

Heb zelfs 4 jaar in de shop gewerkt waar ik hem heb laten zetten. Nooit iemand gezien die echt in huilen uitbarsten van het zetten oid. Daar in tegen met tattoo’s en andere piercings wel :')

Als je het wil, lekker doen. Mocht je je toch bedenken haal je hem eruit +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:21

DiscoDipp schreef:
@Marije_1997: Ik heb er ook een sinds ik 16 ben. Nu dus 6 jaar. Nooit last van gehad, geen spraakproblemen. En ik vond het persoonlijk echt geen pijn doen. Savonds gewoon spagetti gegeten en mijn choco letter van sinterklaas. Dat weet ik nog aangezien we daar over hebben zitten lachen.

Heb zelfs 4 jaar in de shop gewerkt waar ik hem heb laten zetten. Nooit iemand gezien die echt in huilen uitbarsten van het zetten oid. Daar in tegen met tattoo’s en andere piercings wel }:0

Als je het wil, lekker doen. Mocht je je toch bedeken haal je hem eruit +:)+

Jaa dat is wel waar allemaal hahaha. Moet alleen even iemand vinden die mee wil, me steunen hahaha tattoos heb ik bij 1 bijna lopen janken, maar ging toen in de 20min tattoeren ook 3 a 4 keer bijna out. Verder heb ik echt een enorm hoge pijn grens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:29

Slecht geslapen, dus moe, dus emo, dus niet productief. Irritant. :=

Benthhh schreef:
Ik word echt heel erg verdrietig en moedeloos van die mensen die maar stoer lopen te doen dat ze zich toch lekker nergens aan gaan houden en dat ze zelf wel bepalen hoe of wat.. ;(
Arme, arme zorg en arme, arme horeca. Onder andere.
Ik mis in Nederland inmiddels ook wel daadkracht vanuit de overheid, hoor. Ze moeten gewoon harder doorpakken en harder optreden tegen mensen die de regels willens en wetens aan hun laars lappen, in plaats zich te verschuilen achter adviezen en "makkelijke" mensen te pakken (buren die per ongeluk iets te dicht bij elkaar gaan staan tijdens een gesprek op straat of zo) en de rest te laten lopen. Ik snap niet dat die mondkapjes niet twee weken geleden overal verplicht zijn gesteld en dat ze geen avondklok hebben ingesteld - horeca om 22u dicht, 22.30u avondklok, loop je dan nog buiten, 400 euro boete, klaar. Ik ben inmiddels echt wel een beetje klaar met dat gezeik van een hoop Nederlanders; we hebben zowat de meeste vrijheid gehad van alle Europese landen - ik mocht officieel niet eens zonder formulier de 200m tussen mijn appartement en het huis van een vriendin afleggen in Frankrijk, moest voor ieder ritje naar de supermarkt naam, adres en vertrektijd invullen, zodat ze konden checken of je niet stiekem toch gezellig bent gaan buurten ergens; iedereen deed dat braaf, droeg ook al snel vrijwillig mondkapjes in de supermarkt -, en wat doet men hier? Klagen alsof het einde van de wereld nabij is, en dan nog meer klagen en vingertjes wijzen als het allemaal misloopt. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:39

Maar even als er een avond klok is hoe moet het dan met mensen die weekends hun vrienden nodig zijn. Of mensen die 's avonds en snachts werken?

Ik weiger een mondkapje te dragen, maar houd wel netjes afstand en vermijd zoveel mogelijk contact met mensen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:42

Werk is noodzaak en aan te tonen. Vrienden bezoeken kan ook overdag. Geen groepen feestende mensen onder viaducten dan. Ben je op straat dus strafbaar zonder werk bewijs of andere aantoonbare noodzaak. Makkelijker handhaven

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:42

Laat dit ajb geen corona discussietopic worden :o

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:44

Telpeva schreef:
Laat dit ajb geen corona discussietopic worden :o

Klopt, die vragen zijn gepaster in één van de Corona topics! Er zijn er verschillende waar ze daar zeker antwoord op zullen geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:46

Inmiddels erger ik me aan mijn moeder die aan het grasmaaien is (één van haar vele obsessies, rotgeluid), de schuifpui daarom open heeft laten staan ( :brr: ) en de deur naar de overloop die daardoor nu klappert (en die ik nu dicht ga doen). :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:08

Sorry, dat was niet mijn bedoeling. Het ging mij echt even om mijn gevoel dat ik er bij had op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:10

karuna schreef:
Werk is noodzaak en aan te tonen. Vrienden bezoeken kan ook overdag. Geen groepen feestende mensen onder viaducten dan. Ben je op straat dus strafbaar zonder werk bewijs of andere aantoonbare noodzaak. Makkelijker handhaven

Mijn vrienden werken overdag en ik slaap straks door de weeks overdag. Het avondje loods met een biertje er bij met m'n vrienden (max 4 mensen bij elkaar) is het enige moment in de week dat ik even tot rust kan komen. We hebben geen oorlog, vind een avondklok bullshit een mens mag gaan en staan waar hij of zij wil. Rekening houden met elkaar en afstand bewaren en geen fysiek contact lijkt mij meer dan genoeg.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:39

Marije_1997 schreef:
karuna schreef:

Mijn vrienden werken overdag en ik slaap straks door de weeks overdag. Het avondje loods met een biertje er bij met m'n vrienden (max 4 mensen bij elkaar) is het enige moment in de week dat ik even tot rust kan komen. We hebben geen oorlog, vind een avondklok bullshit een mens mag gaan en staan waar hij of zij wil. Rekening houden met elkaar en afstand bewaren en geen fysiek contact lijkt mij meer dan genoeg.

Dat mag jij vinden maar blijkbaar werkt het op dit moment niet genoeg, anders hadden we in de afgelopen dag geen ruim 7000 nieuwe positieve testen. En dat jij dan de komende periode je vrienden niet kunt zien is dan maar even poedersuiker. Er zijn veel meer mensen dan alleen jij die veel grotere offers maken dan hun vrienden of familie niet kunnen zien.