Varekaj schreef:Mijn vakantie zit eropmaar we gaan wel nog leuke dingen blijven doen. Zo kregen diegene die interesse hadden in België een railpas, geldig voor 2 gratis ritten/maand van oktober tot en met maart. Dus per maand 1x heen en terug. Afstand onbeperkt binnen België. We wilden graag voor november ons ticket nog gebruiken en dat met iets combineren... Maar wat? Na wat zoeken kwam ik erop uit dat er wandelingen bestaan van station tot station. Dus je treint naar station A, stapt uit, volgt de route die erbij hoort en je eindigt ofwel terug daar ofwel bij een nabijgelegen station. Soms zijn het natuurwandelingen, soms ook stadswandelingen.
Wij hebben gekozen voor een wandeling van ongeveer 10-12km in Diksmuide volgend weekend. Gaat helemaal door de velden langs monumenten en bezienswaardigheden waar gevochten werd in WOI, en ook de zogeheten "Dodengang" aan de frontlinie.
Misschien bestaat zoiets ook in NL?
In Nederland heb je de NS wandelingen.
Heb er 3 gelopen in het voorjaar. Maar toen mn abonnement van NS opgezegd omdat je eigenlijk niet met de trein mocht voor uitjes.
Ik zat inderdaad zn 2-3 uur in de trein, dan wandelen en weer 2-3 uur terug. Maar ik vind de trein niet erg om in te zitten. Véél relaxter dan zelf moeten autorijden.
Misschien in het voorjaar weer dat ik nog een keertje ga, maar nu in de winter met de horeca dicht, heb ik er geen zin in.