Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JPitty schreef:Dat probeer ik ook altijd Pien. Helaas heb ik jaren geleden, toen ik net mijn rijbewijs had, ook al eens het omgekeerde meegemaakt: een vrachtwagen die op een dijk maar bleef bumperkleven op mijn achterbumper, ook al probeerde ik de afstand met mijn Fiatje 500 wat te vergroten. Was zeer blij toen die aan het einde van dijk rechtsaf ging naar het industrieterrein. Weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik eens flink had moeten remmen. Die vrachtwagen was dan geheid achterop mij geklapt.
pien_2010 schreef:Zo dicht op elkaar rijden en masse zie je tegenwoordig maar zelden nog.
Goof schreef:pien_2010 schreef:Zo dicht op elkaar rijden en masse zie je tegenwoordig maar zelden nog.
In Nederland is dat meer gewoonte dan uniek helaas. Ze rijden vaak zo kort op elkaar dat je er niet tussen past. Nou moet ik ook zeggen dat ik ook wel mee maak dat als je ernaast gaat rijden en met je knipperlicht aangeeft dat je er tussendoor wil (omdat er een afslag aankomt) ze ruimte voor je maken. Dus ik heb er nog nooit een afslag door gemist.
Goof schreef:JPitty schreef:Plankgas was met die bumperklevende vrachtwagen overigens geen optie, dan had ik op de achterbumper van de auto voor mij gezeten...
Ik zet in zo'n geval meestal even mijn alarmlichten aan, vaak nemen ze dan wel afstand.
Goof schreef:pien_2010 schreef:Zo dicht op elkaar rijden en masse zie je tegenwoordig maar zelden nog.
In Nederland is dat meer gewoonte dan uniek helaas. Ze rijden vaak zo kort op elkaar dat je er niet tussen past. Nou moet ik ook zeggen dat ik ook wel mee maak dat als je ernaast gaat rijden en met je knipperlicht aangeeft dat je er tussendoor wil (omdat er een afslag aankomt) ze ruimte voor je maken. Dus ik heb er nog nooit een afslag door gemist.
Goof schreef:Als je langzamer rijdt dan zij snap ik dat ook wel eerlijk gezegd. Zorg dan dat je net iets vlotter rijdt, dan rijdt je niet in de weg en hoeven zij niet met een minimaal verschil van 1km per uur te passeren.
Goof schreef:Oh ja, doodeng is het dan!
Bijzonder trouwens vandaag; ik reed naast een vrachtwagen op de snelweg een tunnel in. Ik reed 108 op de cruise sontrol (werkelijke snelheid is dan 104) en ik kwam de vrachtwagen serieus niet voorbij. Die reed dus dezelfde snelheid naar beneden als ik, ik vraag me soms echt af hoe het met die begrenzing zit.
Esther schreef:Goof schreef:Oh ja, doodeng is het dan!
Bijzonder trouwens vandaag; ik reed naast een vrachtwagen op de snelweg een tunnel in. Ik reed 108 op de cruise sontrol (werkelijke snelheid is dan 104) en ik kwam de vrachtwagen serieus niet voorbij. Die reed dus dezelfde snelheid naar beneden als ik, ik vraag me soms echt af hoe het met die begrenzing zit.
Alleen de Nederlandse vrachtwagens zijn begrensd, buitenlandse niet.
JPitty schreef:Nick_en_ik, dat is ook wel een vreemd actie ja. Als je wat verder vooruit kijkt, dan zie je dat toch ook gewoon dat je daar niet langs kunt op zo'n manier?
JPitty schreef:Richting aangeven naar links en tegelijk je alarmlichten aan? Dan zou ik eerlijk gezegd denken dat je pech hebt of niet goed bent en daarom de auto daarom stil zet. Ik zou daar niet aan aflezen dat je links afslaat en dan je ook gewoon passeren inderdaad. Ik snap wel dat je de alarmlichten aan wilt zetten, maar zelf zou ik dan eerst afslaan en dan na die manoeuvre de alarmlichten aandoen.