DeMolenhoek schreef:Oh, wat leuk! Maar gekke vraag: Hoe groot is de concentratie geurkorrels? Geen schrik dat er uiteindelijk zoveel korrels bovenop liggen dat de vlam niet meer tot aan de wax geraakt?
Ongeveer 50 tot 75 gram op 450 gram was. Alleen het onderste laagje zou moeizamer gaan als het goed is. Omdat de korrels naar onder zakken. Maar in mijn kaars waar ik de korrels op heb gelegd zijn ook wat korrels gesmolten/verdwenen na het branden. Ik verwacht geen lont problemen.
De geurkorrels doen niet anders trouwens dan zorgen dat de geurverspreiding beter is, het is geen was en het is niet zo dat de kaars langer brand. Maar een kaars van 450 eigenlijk bijna 500 gram was is een flinke kaars waar je al lang mee doet.
De vraag is niet gek. Dit wordt zover mij bekend nog door niemand gedaan. En het zou zomaar kunnen dat na een oaar keer branden het toch anders loopt met de kaars. Ik ga de kaars drie avonden branden en hoop dat dat geheel goed gaat, Maar het kan ook dat het mislukt. Dan kan ikze altijd nog gaan maken met alleen was maar dit vind ik zelf zo leuk.