Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Maureen95 schreef:Hoe meten ze zoiets eigenlijk? Ik neem aan dat er niet een meneer de hele tijd naar de wolken aan het kijken is en dan snel alles in de computer invoert
Wahaha...heftige bui...is ie net in slaap gevallen op de bank.
NatasjavE schreef:Maureen95 schreef:Hoe meten ze zoiets eigenlijk? Ik neem aan dat er niet een meneer de hele tijd naar de wolken aan het kijken is en dan snel alles in de computer invoert
*snurk*
![]()
![]()
Wahaha...heftige bui...is ie net in slaap gevallen op de bank.
Joolien schreef:Jaja gaat heel hard ineens, veel vroeger dan verwacht ook weer.
In heel de wereld staan bliksemdetectoren, die meten ontladingen, ook die niet aan de grond komen. Heeft te maken met een bepaalde frequentie. Vroeger kreeg je via de radio storingen door, zo hebben ze de detectie ontwikkeld![]()
Mooie castelanus gespot vanavond in Belgie(ik niet dus)
[ Afbeelding ]
Veulen84 schreef:Maureen95 schreef:Een goede app om de buien bij te houden en die ook echt goed up to date is, is buienalarm. Die heeft de bui ook allang gevonden
Valt vies tegen. De radar is wel behoorlijk goed, maar heeft ook slechte vooruitzichten. De hoeveelheid meter klopt weinig.
*snurk*
![]()
![]()
Wahaha...heftige bui...is ie net in slaap gevallen op de bank.Joolien schreef:Jaja gaat heel hard ineens, veel vroeger dan verwacht ook weer.
In heel de wereld staan bliksemdetectoren, die meten ontladingen, ook die niet aan de grond komen. Heeft te maken met een bepaalde frequentie. Vroeger kreeg je via de radio storingen door, zo hebben ze de detectie ontwikkeld![]()
Mooie castelanus gespot vanavond in Belgie(ik niet dus)
[ Afbeelding ]
InteressantZat het me idd ook al af te vragen want hier in de buurt klopt het vaak redelijk met wat er op lightningmaps is! Al zou ik niet weten waar in de buurt van die detectoren moeten staan
![]()
Friesland is middle of nowhere :p
Wauw, gave foto! En dat zijn dus onweerkoppen?
Hier heb ik zulke wolken niet gezien. Tsja bloemkoolwolken.. Maar dat is rond deze tijd van het jaar wel normaal en niet zo spectaculair
Joolien schreef:Worden denk rightmovers, trekken land op gok ik.
Je hebt bloemkoolwolken en bloemkoolwolken.
Dit vind ik een bloemkoolwolk:
[ Afbeelding ]