Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:55

Reken maar op hele lange wachttijden bij mijnaansluiting.nl. wij hebben in april vorig jaar de aanvraag gedaan voor een bestaande aansluiting vernieuwen. In juli 24 kwam de offerte, gelijk betaald, zou 18 weken duren.
Uiteindelijk pas in juli dit jaar was alles klaar.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:07

cissy schreef:
Reken maar op hele lange wachttijden bij mijnaansluiting.nl. wij hebben in april vorig jaar de aanvraag gedaan voor een bestaande aansluiting vernieuwen. In juli 24 kwam de offerte, gelijk betaald, zou 18 weken duren.
Uiteindelijk pas in juli dit jaar was alles klaar.

Het zit niet bij mijnaansluiting maar bij de onderaannemers die geen personeel hebben ik ga morgen iig alvast de definitieve aansluiting aanvragen. Dan is die op tijd voor als de bouw klaar is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 20:50

Bij ons niet, aannemer stond al paar keer klaar voor de start maar kennelijk iets met vergunningen die maar bleven hangen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 21:04

Hoe ver zijn jullie nu met de plannen Lucifertje?

Wij hebben van 2 aannemers totaal verschillende schetsen. Van 1 aannemer horen we niks meer, wacht nog op prijs van aantal dingen. Maar denk dat deze het niet wordt.
Andere aannemer gaan we morgen weer heen. Vind het wel lastig om de knoop door te hakken. We hebben ook gesprek gehad met ons huidige installateur. Hij gaat voor ons een offerte maken. Naar verwachting is deze 15 tot 20 k goedkoper dan de installateur die aannemer heeft benaderd. Maar we mogen dus een eigen installateur kiezen. Dus dat is bij deze aannemer wel fijn. We hopen in september te kunnen starten met de bouw.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 06:32

Wij hebben ein-de-lijk de vergunning binnen! *\o/* Hebben 1 hele kleine aanpassing moeten doen. De ramen aan de straatzijde hadden we helemaal tot op de grond. Dit vonden ze teveel op voordeuren lijken dus die hebben we 10cm omhoog geplaatst }>

En waarom eindelijk. Nadat de eerste 8 weken verstreken waren zijn we maar eens gaan bellen omdat we letterlijk nog niks gehoord hadden. Niet eens of dat ze überhaupt de vergunning wel binnen hadden gekregen. Na veel bellen en gedoe bleek uiteindelijk dat er niets mee was gedaan. Niet eens het vinkje aangezet dat de aanvraag was ontvangen. De rest van het proces zal ik jullie besparen want dat is echt niet fraai geweest.

Ik vind het belachelijk dat je zoveel geld betaald voor een vergunning en dat er dan een medewerker is die gewoon het werk niet uitvoert. Ik zou dat echt niet kunnen maken op mijn werk.

Goed, volgende week hebben we weer een afspraak om keuzes te maken en de bovenverdieping aan te passen. In april heb ik een afspraak staan voor het lichtplan en ondertussen is de interieurstylist ook al aan de gang :D

@lindor, als je nu al niks meer hoort van 1 dan zou ik daar al niet voor kiezen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:21

Ooh wat balen zeg!

Bij ons gaan ze tekening aanpassen en dan gaat het ontwerp naar de gemeente voor 1e overleg. Ben benieuwd. Duurt allemaal wel erg lang zo. En ik vind het heel lastig om knopen door te hakken. Nu moeten we ook kleur steen kiezen. Wordt het grijs of rood :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 23:17

Ohhh ja de bakstenen. Las terug dat jullie in mei/juni ook wilde starten maar wordt dat niet krap als de vergunning nog aangevraagd moet worden?

Heel lastig vond ik dat. Gelukkig stond er in het beeldkwaliteitplan wel het eea waar het aan moest voldoen. Kregen ook nog het compliment dat we het ontwerp zo goed in de beeldvisie en de historische uitstraling van het dorp past :D

Afgelopen week ook al de hovenier op bezoek gehad! Hopelijk weten we binnenkort ook wat dat gaat kosten, dan heb ik daarna duidelijk hoeveel we voor het zwembad hebben *\o/*

Oh ja! Onze bouwaansluiting voor water en stroom is vorige week aangelegd! Dus alles is gereed om te kunnen starten!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 00:22

Mei/juni gaat inderdaad niet lukken. We hopen september.

Fijn dat de bouwaansluiting geregeld is! Kunnen jullie nu ook eerder starten?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 06:56

Nee dat verwacht ik niet. Mogelijk een paar weken maar veel meer dan dat niet.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 14:34

Conceptaanvraag is ingediend:)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:45

Wat een leuk topic!

Ik ga het eens doorlezen, wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht waarvan de oplevering voor volgend jaar staat. Afgelopen najaar al de keuken gekocht bij Kvik, en nu zitten we midden in de deadlines voor de elektriciteit, afbouw en badkamer. Aannemer is Kuin

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 06:40

Oh hou dan maar rekening met een latere opleverdatum! Wij hebben ook een kuin huis. Goed gebouwd, weinig puntjes bij de opleveringskeuring, maar werd wel 2 x met een aantal weken opgeschoven..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:44

Lindor92 schreef:
Conceptaanvraag is ingediend:)

Jeejjjj *\o/* hopelijk snel antwoord!

Chrissie schreef:
Wat een leuk topic!

Ik ga het eens doorlezen, wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht waarvan de oplevering voor volgend jaar staat. Afgelopen najaar al de keuken gekocht bij Kvik, en nu zitten we midden in de deadlines voor de elektriciteit, afbouw en badkamer. Aannemer is Kuin

Wat leuk! Alles uitzoeken vind ik ook zo leuk altijd. En als dadelijk alles samenkomt is nog leuker!

WillemYntJee schreef:
Oh hou dan maar rekening met een latere opleverdatum! Wij hebben ook een kuin huis. Goed gebouwd, weinig puntjes bij de opleveringskeuring, maar werd wel 2 x met een aantal weken opgeschoven..

Oh ja dat is altijd zo irritant. Het enige waar ik echt rekening mee hield zijn die x aantal werkbare dagen. Binnen die tijd moet het klaar zijn en daar zorgen ze dan ook vaak voor.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 16:51

Wat voor woning gaan jullie nu eigenlijk laten bouwen lucifertje?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 22:09

Ik wil niet teveel online zetten maar dit is een van de renders:

Afbeelding

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 20:55

Ziet er heel mooi uit!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 21:14