Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Denise, spreek je collega gewoon volwassen aan zeg...
Dan kan die er wat aan doen. Voor iedereen fijn...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Door mijn opvoeding heb ik geleerd dat je pas ziek thuis mag blijven als je echt niks meer kan.

Maar ik ben nu “ziek” thuis zodat ik niet verder ga uitvallen op lange termijn. Maar ik voel me zo vreselijk nutteloos en lui. :=

Maar ik ben wel echt moe en op. Maar dat negeer ik graag.

Heb de gegevens om thuis in te loggen en nog wat werk te doen maar ik mag het écht niet van mezelf. :=

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

wat is het toch bizar dat sommige mensen gewoon lopen te vergaderen in een winkelstraat, luidspreker aan en privacy is ver te zoeken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

MarlindeRooz schreef:
Door mijn opvoeding heb ik geleerd dat je pas ziek thuis mag blijven als je echt niks meer kan.

Maar ik ben nu “ziek” thuis zodat ik niet verder ga uitvallen op lange termijn. Maar ik voel me zo vreselijk nutteloos en lui. :=

Heb de gegevens om thuis in te loggen en nog wat werk te doen maar ik mag het écht niet van mezelf. :=

Dit is enorm herkenbaar, maar je bent echt goed bezig hoor!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

Josien_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit is enorm herkenbaar, maar je bent echt goed bezig hoor!!

Ja nadat ik net m’n kledingkast (heb hem al een jaar) aan de verkeerde kant open probeerde te doen heb ik me overgegeven.

Had vanmorgen al bijna m’n koffieapparaat aangezet zonder mok eronder. :+

Ben dus erg blij dat ik niet in de auto ben gestapt. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Jolliegirl schreef:

Vind ik banketstaaf, en ik heb er nou ook weer niet zoveel last van. Ben gewoon gevoelig op geur.

Ik krijg een nieuwe laptop mee, zodat ze kunnen uitzoeken wat er met de mijne is. Echt bizar om het logbestand te zien. Gewoon constant connect-disconnect.

Lekker uitzieken, Marlinde. Beterschap!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:46

mce schreef:
wat is het toch bizar dat sommige mensen gewoon lopen te vergaderen in een winkelstraat, luidspreker aan en privacy is ver te zoeken.

Herkenbaar, gisteren in de tram terug naar huis,
weet niet waar het over ging maar beide hun email werden even voorgelezen via de speaker... 8)7

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:48

Ik heb geleerd, je kunt iets tegen een ander zeggen als diegene het met twee minuten kan fixen. Bijv, je hebt iets tussen je tanden of je blouse zit binnenstebuiten.

Als het iets is wat niet zo even opgelost kan worden (er zit een vlek in je broek, je stinkt uit je mond), dan is het netter om het voor je te houden. Dikke kans dat de persoon zelf ook wel weet dat er iets niet klopt en zich al genoeg schaamt, zonder dat iemand het nog een keer hardop zegt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Foaly schreef:
Ik heb geleerd, je kunt iets tegen een ander zeggen als diegene het met twee minuten kan fixen. Bijv, je hebt iets tussen je tanden of je blouse zit binnenstebuiten.

Als het iets is wat niet zo even opgelost kan worden (er zit een vlek in je broek, je stinkt uit je mond), dan is het netter om het voor je te houden. Dikke kans dat de persoon zelf ook wel weet dat er iets niet klopt en zich al genoeg schaamt, zonder dat iemand het nog een keer hardop zegt.

Mooi geschreven
Ik zet hem even door naar een onvriendelijke persoon die ik ken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:59

Ik heb trek en ik moet nog 30 min tot lunch.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

denisesilver schreef:
Jolliegirl schreef:

Vind ik banketstaaf, en ik heb er nou ook weer niet zoveel last van. Ben gewoon gevoelig op geur.

Ik krijg een nieuwe laptop mee, zodat ze kunnen uitzoeken wat er met de mijne is. Echt bizar om het logbestand te zien. Gewoon constant connect-disconnect.

Lekker uitzieken, Marlinde. Beterschap!

Het is banketstaaf om niets te melden.... Vind ik.
Afhankelijk van de stank.. Zweet/mond...
Zweet is prima iets aan te doen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Siggislief schreef:
mce schreef:

Herkenbaar, gisteren in de tram terug naar huis,
weet niet waar het over ging maar beide hun email werden even voorgelezen via de speaker... 8)7

Deze herken ik ook. Over aanspreken gesproken, de persoon was aan het begin en ik aan het einde van de winkel en kon elk woord horen, die heb ik rustig helpen herinneren dat iedereen het kan horen. Hij begreep het en zette het zachter _/-\o_

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:23

Ik heb op mijn werk ook een collega die enorm stinkt. Gelukkig komt deze man alleen op Maandag naar kantoor. De geur is alsof een extreem sportende tiener zich al geen week heeft gedouched.
Hij zit standaard in de meeting room te werken en wanneer wij dan een meeting moeten hebben daar moet werkelijk het raam open. Genoeg mensen hebben hun ongenoegen al geuit, maar elke Maandag is het weer hetzelfde verhaal.

Daarnaast hebben we nog een collega die vreselijk uit zijn mond stinkt. Daar zeggen we niks van omdat het overduidelijk van rottende tanden is. En dat is niet in 2 minuten te fixen....

Oh en voor die eerste stinkende collega heb ik een oplossing bedacht. Ik heb een potje vichs vaporub op mn kantoor wat ik snel onder mn neus sneer als ik een meeting in moet op Maandag. :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

xSagan schreef:
Deze herken ik ook. Over aanspreken gesproken, de persoon was aan het begin en ik aan het einde van de winkel en kon elk woord horen, die heb ik rustig helpen herinneren dat iedereen het kan horen. Hij begreep het en zette het zachter _/-\o_

Deze persoon in de tram die had ook snel weer der telefoon aan het oor, maar toch...
Doe dan dopjes in als je zo graag speaker wilt spreken, of doe het thuis of op je werk.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

Oef ja en iemand met rotte tanden een kauwgompje aanbieden is ook zoiets :=

Vaak zit daar ook zoveel achter dat je wel een opmerking kunt maken, maar dat heeft totaal geen zin. Sneu voor die persoon :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Rambogirl schreef:
Ik heb op mijn werk ook een collega die enorm stinkt. Gelukkig komt deze man alleen op Maandag naar kantoor. De geur is alsof een extreem sportende tiener zich al geen week heeft gedouched.
Hij zit standaard in de meeting room te werken en wanneer wij dan een meeting moeten hebben daar moet werkelijk het raam open. Genoeg mensen hebben hun ongenoegen al geuit, maar elke Maandag is het weer hetzelfde verhaal.

Daarnaast hebben we nog een collega die vreselijk uit zijn mond stinkt. Daar zeggen we niks van omdat het overduidelijk van rottende tanden is. En dat is niet in 2 minuten te fixen....

Oh en voor die eerste stinkende collega heb ik een oplossing bedacht. Ik heb een potje vichs vaporub op mn kantoor wat ik snel onder mn neus sneer als ik een meeting in moet op Maandag. :+

Ik zou dit massaal weigeren als iemand er niks aan wil doen. Sorry maar ik trek dat echt niet.

Je ruikt niet zo onfris van een dagje niet douchen. Als de ramen na die tijd open moeten dan ben je gewoon nalatig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

mce schreef:

Ook als je degene bent die aan de andere kant op kantoor zit is dat super irritant. Vind het ook altijd vreselijk respectloos als mensen "even" bellen voor zakelijke dingen uit de auto of terwijl ze iets heel anders aan het doen zijn. Kunnen ook geen notities maken of zo.
Ik kap het altijd meteen af. Kan je niet verstaan, bel maar terug als je tijd hebt en op je werkplek zit.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Dat mijn hormonen deze maand hebben bepaald dat ik geen migraine krijg *\o/* of pijnlijke boobies :+ maar in plaats daarvan vreselijke rugpijn -O- en ik moet 2 stallen mesten en nog meer… leuk joh premenopauze }:0

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Niet iedereen kan zomaar ergens een bus deo vandaan toveren, en zoals ik al zei ben ik gevoelig voor geur, en dan heb ik liever een lichte zweetgeur in mijn neusgaten dan axe bodyspray. Dan kan ik gelijk naar huis om migraine te voorkomen. Het is ook niet een stelselmatig probleem. Daarbij kan je het hier niet subtiel brengen zonder dat anderen het horen, omdat het een kantoortuin betreft, dus ja, dan vind ik het asociaal om er een opmerking over te maken. Vooral omdat het dus echt wel meeviel, en anderen er waarschijnlijk geen last van hebben.

Volgende ergernis is hoofdpijn. Moet nog tot 15:00 uur.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:53

aan de vader van mijn kind die zijn kind niet op nummer 1 heeft staan maar zichzelf belangrijker vindt bleeghhhh

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Dat mijn huiduitslag weer omhoog komt, en het jeukt als de piep..
(Heb sinds eerder dit jaar te horen gekregen dat ik Rosacea heb, en het komt nu weer omhoog, hoop dat het bij dit blijft en niet mijn ogen in kruipt...dan word het 4 x per dag of liever zelfs 6 x ogen druppelen)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:17

Mijn tamme rat is bij de da, tand scheef en na vorige maand slijpen is deze net hard en nog schever terug gegroeid. Dus die moest eruit onder een roesje. Helaas is dat dus niet gelukt omdat de wortel zelf krom was..

Duur grapje dus nu ze er nog niet vanaf is maar we elke maand terug moeten om te laten slijpen.. en vooral arm beestje die eigelijk zo makkelijk is, maar dit echt niet leuk gaat vinden. Had zo gehoopt dat ze hierna van die tand verlost was..

Afbeelding
Helaas vergeten een foto te maken, maar het stond nog veel schever. Dit is nog van voor het slijpen..

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Bloodymary schreef:
mce schreef:

Ook als je degene bent die aan de andere kant op kantoor zit is dat super irritant. Vind het ook altijd vreselijk respectloos als mensen "even" bellen voor zakelijke dingen uit de auto of terwijl ze iets heel anders aan het doen zijn. Kunnen ook geen notities maken of zo.
Ik kap het altijd meteen af. Kan je niet verstaan, bel maar terug als je tijd hebt en op je werkplek zit.

respectloos zeker, maar zijn ervanuit het/een bedrijf dan geen regels!!
bizar hoe weinig fatsoen men heeft en de privacy van een ander niet of nauwelijks respecteert

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Blijkbaar werkt met de trein het "de brug stond open" excuus ook, want wij stonden net stil voor een open brug :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:57

Jankbuien.