Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Door mijn opvoeding heb ik geleerd dat je pas ziek thuis mag blijven als je echt niks meer kan.
Maar ik ben nu “ziek” thuis zodat ik niet verder ga uitvallen op lange termijn. Maar ik voel me zo vreselijk nutteloos en lui.
Maar ik ben wel echt moe en op. Maar dat negeer ik graag.
Heb de gegevens om thuis in te loggen en nog wat werk te doen maar ik mag het écht niet van mezelf.
Josien_ schreef:MarlindeRooz schreef:Door mijn opvoeding heb ik geleerd dat je pas ziek thuis mag blijven als je echt niks meer kan.
Maar ik ben nu “ziek” thuis zodat ik niet verder ga uitvallen op lange termijn. Maar ik voel me zo vreselijk nutteloos en lui.
Maar ik ben wel echt moe en op. Maar dat negeer ik graag.
Heb de gegevens om thuis in te loggen en nog wat werk te doen maar ik mag het écht niet van mezelf.
Dit is enorm herkenbaar, maar je bent echt goed bezig hoor!!
Jolliegirl schreef:Denise, spreek je collega gewoon volwassen aan zeg...
Dan kan die er wat aan doen. Voor iedereen fijn...
Foaly schreef:Ik heb geleerd, je kunt iets tegen een ander zeggen als diegene het met twee minuten kan fixen. Bijv, je hebt iets tussen je tanden of je blouse zit binnenstebuiten.
Als het iets is wat niet zo even opgelost kan worden (er zit een vlek in je broek, je stinkt uit je mond), dan is het netter om het voor je te houden. Dikke kans dat de persoon zelf ook wel weet dat er iets niet klopt en zich al genoeg schaamt, zonder dat iemand het nog een keer hardop zegt.
denisesilver schreef:Jolliegirl schreef:Denise, spreek je collega gewoon volwassen aan zeg...
Dan kan die er wat aan doen. Voor iedereen fijn...
Vind ik banketstaaf, en ik heb er nou ook weer niet zoveel last van. Ben gewoon gevoelig op geur.
Ik krijg een nieuwe laptop mee, zodat ze kunnen uitzoeken wat er met de mijne is. Echt bizar om het logbestand te zien. Gewoon constant connect-disconnect.
Lekker uitzieken, Marlinde. Beterschap!
Siggislief schreef:mce schreef:wat is het toch bizar dat sommige mensen gewoon lopen te vergaderen in een winkelstraat, luidspreker aan en privacy is ver te zoeken.
Herkenbaar, gisteren in de tram terug naar huis,
weet niet waar het over ging maar beide hun email werden even voorgelezen via de speaker...
xSagan schreef:Deze herken ik ook. Over aanspreken gesproken, de persoon was aan het begin en ik aan het einde van de winkel en kon elk woord horen, die heb ik rustig helpen herinneren dat iedereen het kan horen. Hij begreep het en zette het zachter
Rambogirl schreef:Ik heb op mijn werk ook een collega die enorm stinkt. Gelukkig komt deze man alleen op Maandag naar kantoor. De geur is alsof een extreem sportende tiener zich al geen week heeft gedouched.
Hij zit standaard in de meeting room te werken en wanneer wij dan een meeting moeten hebben daar moet werkelijk het raam open. Genoeg mensen hebben hun ongenoegen al geuit, maar elke Maandag is het weer hetzelfde verhaal.
Daarnaast hebben we nog een collega die vreselijk uit zijn mond stinkt. Daar zeggen we niks van omdat het overduidelijk van rottende tanden is. En dat is niet in 2 minuten te fixen....
Oh en voor die eerste stinkende collega heb ik een oplossing bedacht. Ik heb een potje vichs vaporub op mn kantoor wat ik snel onder mn neus sneer als ik een meeting in moet op Maandag.
mce schreef:wat is het toch bizar dat sommige mensen gewoon lopen te vergaderen in een winkelstraat, luidspreker aan en privacy is ver te zoeken.
Bloodymary schreef:mce schreef:wat is het toch bizar dat sommige mensen gewoon lopen te vergaderen in een winkelstraat, luidspreker aan en privacy is ver te zoeken.
Ook als je degene bent die aan de andere kant op kantoor zit is dat super irritant. Vind het ook altijd vreselijk respectloos als mensen "even" bellen voor zakelijke dingen uit de auto of terwijl ze iets heel anders aan het doen zijn. Kunnen ook geen notities maken of zo.
Ik kap het altijd meteen af. Kan je niet verstaan, bel maar terug als je tijd hebt en op je werkplek zit.