koffiemok schreef:Ik heb heel hard gelachen om iets wat mijn (volwassen) zoon vertelde, waar ik eigenlijk een foei moment van had moeten maken.
Zijn buurman parkeert telkens de auto zo strak bij zijn voordeur, dat als hij met de fiets eruit wil, hij echt moet manoeuvreren om niet tegen de auto aan te komen

. De buurman in spe vind het makkelijk zo te staan, want dan is hij letterlijk met 1 pas met zijn boodschappen thuis. Er is genoeg plek in de straat om de auto kwijt te kunnen zodra hij zijn boodschappen heeft uitgeladen, zelfs nog geen 6 meter verderop is gewoon plek... (2 ouderwetse paardenboxen ver lopen.. phoe phoe). Maar de buurman geeft geen sjoege, zelfs niet na 8 keer klagen de afgelopen maanden

. Iedere keer hetzelfde liedje. Dus hij heeft nu het ventieldopje uit de band geschroefd en door zijn brievenbus gedaan. Hij zei "he's warned"

Hier ooit iets soortgelijks bij het huis van mijn ouders, in een gedeelde poort waar eigenlijk geen auto's geparkeerd mogen staan, want het is ook een doorgang. De poort heeft 4 eigenaren die onderling contact hebben waardoor er soms eens uitzonderingen zijn, stel iemand moet even een caravan of aanhanger even neerzetten ofzo, dan doet niemand daar moeilijk over. Één huurder (die dus geen eigenaar is, niks erover te zeggen heeft, en daar niet mag parkeren

) parkeerde daar standaard tegen alle regels in zijn auto, altijd. Met dezelfde reden: stel je voor dat je moet lopen.
De avond voordat mijn broer ging trouwen, was er afgesproken dat de poort vrij zou zijn, zodat de auto van mijn ouders daar kon staan want er moest nog vanalles gebeuren die dag. Maarja hey, je bent een l*l van een vent of je bent het niet, en die kerel was er zo een: die had zijn auto dus ook in de poort geparkeerd, en daarmee de auto van mijn ouders compleet ingebouwd, zij konden op de dag van de bruiloft dus geen kant op door die zak. Aanbellen, kloppen en bonken op de deuren en ramen, hij vertikte het om naar buiten te komen en die auto weg te halen.
En dan komt nu dus de clue en meteen een tip voor je zoon: even controleren hoe die auto is neergezet, als die niet op de handrem staat kan je hem wellicht wegduwen door handmatig tegen de wielen te duwen en hem dus achteruit te rollen.
Wij hebben die auto van onze rotbuur die ochtend achteruit de poort uit geduwd, de straat uit, en midden op straat laten staan.
Wij waren op tijd voor de bruiloft.
Veel plezier met zoeken eikel