Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:00

M_D_H schreef:
Ailill schreef:
Er stond afgelopen zondag andijviestamppot op het menu, of nu ja, dat zou het moeten zijn *D

Iedereen maakt het anders :+

Mijn tante maakt boerenkool op de volgende manier: Kook de aardappels, stamp ze tot purree, gooi bevroren, niet gekookte, boerenkool er door, serveer...
Ik kan je vertellen hoe het smaakt: :r :r :x |(

Hier moest ik echt heel hard om lachen!
Zo heb ik het namelijk de eerste keer gemaakt. Ik maakte altijd andijviestampot, wist ik veel dat je boerenkool eerst moest koken.
Dus dat is in de kliko beland, en sindsdien lust ik geen boerenkool meer :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:02

M_D_H schreef:
Ailill schreef:
Er stond afgelopen zondag andijviestamppot op het menu, of nu ja, dat zou het moeten zijn *D

Iedereen maakt het anders :+

Mijn tante maakt boerenkool op de volgende manier: Kook de aardappels, stamp ze tot purree, gooi bevroren, niet gekookte, boerenkool er door, serveer...
Ik kan je vertellen hoe het smaakt: :r :r :x |(
Hé bah!

Macaroni volgens mijn zwager: Pasta koken, gehakt bakken, samen in een pan en een flinke lading ketchup d'r over :')

Niobe

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:04

Gatver!!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:08

Ailill schreef:
Hé bah!

Macaroni volgens mijn zwager: Pasta koken, gehakt bakken, samen in een pan en een flinke lading ketchup d'r over :')

Dat is studentenmacaroni _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:10

Hij is ook wel een eeuwige student _/-\o_

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:17

Slechte kokers vind ik zo grappig maar ook zo bizar :')

Hier jaren terug een nieuw huisgenootje,'welkomsdiner', en ze had toegezegd haar beroemde en geliefde Courgettesoep te gaan maken.

Gewoon alleen maar courgettes gepureerd en nét teveel water. Niks qua kruiden ofzo, gewoon waterige courgettedrap |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:09

Biecht van mijn kant: elk excuus of elke kans om mijn partner uitgebreid te laten koken grijp ik met beide handen. Niet omdat ik niet kan koken (ik doe het meestal) maar omdat hij voor een aantal zaken echt van nature uit een hele goeie feeling en smaak heeft :D Wanneer hij achter de potten heeft gestaan zit ik als eerste aan tafel :Y)

Alleen kan hij bijvoorbeeld na 10 jaar nog steeds geen biefstuk goed gebakken krijgen. Ofwel een taaie lap, ofwel quasi rauw. Maar vis, jacobsnootjes, gebraad, varkenshaasjes, stoofvlees? Dat doet ie dan weer alsof het niks is.

Nog een biecht: de koffie van mijn schoonouders is niet te zuipen. Je kan bij een mok zwart gewoon de bodem er doorheen zien.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:30

Ailill schreef:

Mijn biecht dan. Zo eet ik het ook :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:52

Varekaj schreef:
Biecht van mijn kant: elk excuus of elke kans om mijn partner uitgebreid te laten koken grijp ik met beide handen. Niet omdat ik niet kan koken (ik doe het meestal) maar omdat hij voor een aantal zaken echt van nature uit een hele goeie feeling en smaak heeft :D Wanneer hij achter de potten heeft gestaan zit ik als eerste aan tafel :Y)

Alleen kan hij bijvoorbeeld na 10 jaar nog steeds geen biefstuk goed gebakken krijgen. Ofwel een taaie lap, ofwel quasi rauw. Maar vis, jacobsnootjes, gebraad, varkenshaasjes, stoofvlees? Dat doet ie dan weer alsof het niks is.

Nog een biecht: de koffie van mijn schoonouders is niet te zuipen. Je kan bij een mok zwart gewoon de bodem er doorheen zien.

Dat noemen we geen koffie.
Dan noemen we gewoon slootwater.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:53

Varekaj schreef:

Sterke zwarte koffie met filtermaling op de bodem is ook niks. :') alsof ze het koffie filter zijn vergeten te gebruiken en daar met de laatste paar slokken achter komen. -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:41

Siersma schreef:
Ailill schreef:

Mijn biecht dan. Zo eet ik het ook :=

#metoo
Heerlijk _O-

Biecht,
Ik kan morgen waarschijnlijk klikspaan zijn.
De idioten collega heeft vandaag schade gereden bij een boer.
En de waarschijnlijkheid dat hij het niet bij de planning heeft gemeld en alleen bij de boer is groot.
Laat ik nu net in contact staan met de medewerkster van die boerderij _O-
Dus die stuurde mij al, goh de collega die vandaag je auto rijd heeft flinke schade gereden.

De collega heeft niks tegen mij gezegd via de app.
Dus ehm ja, ik klik morgen graag bij de planning (de beste man heeft al vaker schade gereden en de planning niks gezegd)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:14

Hoe mijn vader vroeger sju maakte:
Klont boter in de pan.
Vlees aanbraden. Halve liter water erin.
Kruiden? Kwam niet eens zout aan te pas _O-

Inmiddels heb ik hem geleerd om beter te doen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:28

daantjuhhh schreef:
Hoe mijn vader vroeger sju maakte:
Klont boter in de pan.
Vlees aanbraden. Halve liter water erin.
Kruiden? Kwam niet eens zout aan te pas _O-

Inmiddels heb ik hem geleerd om beter te doen.

Dit doet mijn vent nog steeds. Ik noem het gesmolten boter, eet het dan ook niet. Nu kopen we aanmaakjus, is beter te doen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:25

Mijn schoonouders denken dat mijn huidige baan (in een winkel) voor tijdelijk is. Om even rust in mijn hoofd te krijgen, toch inkomsten te hebben. En dat ik dan op zoek ga naar iets 'beters'.
Ik heb dit niet bevestigd, noch ontkend. :o

Maar eigenlijk vind ik mijn baan prima. Heb leuke collega's en ga voor het eerst in hele lange tijd niet meer met tegenzin een werkdag in. (Ja oke, een enkele keer dat ik gewoon mn dag niet heb)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:54

Sherivey schreef:
Mijn schoonouders denken dat mijn huidige baan (in een winkel) voor tijdelijk is. Om even rust in mijn hoofd te krijgen, toch inkomsten te hebben. En dat ik dan op zoek ga naar iets 'beters'.

Maar eigenlijk vind ik mijn baan prima. Heb leuke collega's en ga voor het eerst in hele lange tijd niet meer met tegenzin een werkdag in. (Ja oke, een enkele keer dat ik gewoon mn dag niet heb)

Trots op deze biecht!
Altijd maar "beter" en overal het "beste" uit moeten halen, yuk -O-
Hoe mooi om te lezen dat je happy bent op je plek nu! Geniet daarvan *\o/*
Je leeft maar één keer, dus waarom met tegenzin bij een "betere" baan gaan werken... Want wat is daar dan precies beter aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:11

xMyrth schreef:
Sherivey schreef:

Trots op deze biecht!
Altijd maar "beter" en overal het "beste" uit moeten halen, yuk -O-
Hoe mooi om te lezen dat je happy bent op je plek nu! Geniet daarvan *\o/*
Je leeft maar één keer, dus waarom met tegenzin bij een "betere" baan gaan werken... Want wat is daar dan precies beter aan?
Precies. En mocht je over een tijdje toch denken: ik wil wat anders, dan kan dat ook altijd nog. :) Mensen vergeten vaak hoeveel (mentale) energie een kantoorbaan kost en dat de vermoeidheid die daaruit voortkomt meestal niet zo snel op te lossen is door even uit te slapen op je vrije zaterdag. :=

Mijn ouders vonden het ook echt vreselijk dat ik als work rider ging werken na m'n studie, maar het was wel wat ik op dat moment nodig had. Na twee jaar begon ik toch wat mentale uitdaging te missen en ben ik gestopt als work rider, maar als dat niet het geval was geweest, was ik het gewoon blijven doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:24

Nou precies. :)
Er zijn ook wel doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf, mocht ik over een tijdje meer willen.

Heb een baan bij een bank gehad. Kantoorwerk/ klantenservice. Verdiende meee en vrij regelmatige werktijden. Maar had het er totaal niet naar mijn zin. Leefde echt van weekend naar weekend.

Natuurlijk vind ik mijn vrije tijd nu nog steeds leuker dan werk, maar tegenzin op werkdagen is er niet meer. En dat is voor mij onbetaalbaar.

koffiemok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:34

Ik heb heel hard gelachen om iets wat mijn (volwassen) zoon vertelde, waar ik eigenlijk een foei moment van had moeten maken.
Zijn buurman parkeert telkens de auto zo strak bij zijn voordeur, dat als hij met de fiets eruit wil, hij echt moet manoeuvreren om niet tegen de auto aan te komen |o . De buurman in spe vind het makkelijk zo te staan, want dan is hij letterlijk met 1 pas met zijn boodschappen thuis. Er is genoeg plek in de straat om de auto kwijt te kunnen zodra hij zijn boodschappen heeft uitgeladen, zelfs nog geen 6 meter verderop is gewoon plek... (2 ouderwetse paardenboxen ver lopen.. phoe phoe). Maar de buurman geeft geen sjoege, zelfs niet na 8 keer klagen de afgelopen maanden 8)7 . Iedere keer hetzelfde liedje. Dus hij heeft nu het ventieldopje uit de band geschroefd en door zijn brievenbus gedaan. Hij zei "he's warned" :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:08

Varekaj schreef:

Bij de oma van mijn kon je de koffie vroeger uit het kopje knippen als teer. Je lepel bleef er nog net niet rechtop in staan, zo sterk. Nu dronk/drink ik zelf geen koffie, maar mijn man indertijd wel. Ze moesten er elke keer weer samen om lachen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:34

koffiemok schreef:
Ik heb heel hard gelachen om iets wat mijn (volwassen) zoon vertelde, waar ik eigenlijk een foei moment van had moeten maken.
Zijn buurman parkeert telkens de auto zo strak bij zijn voordeur, dat als hij met de fiets eruit wil, hij echt moet manoeuvreren om niet tegen de auto aan te komen |o . De buurman in spe vind het makkelijk zo te staan, want dan is hij letterlijk met 1 pas met zijn boodschappen thuis. Er is genoeg plek in de straat om de auto kwijt te kunnen zodra hij zijn boodschappen heeft uitgeladen, zelfs nog geen 6 meter verderop is gewoon plek... (2 ouderwetse paardenboxen ver lopen.. phoe phoe). Maar de buurman geeft geen sjoege, zelfs niet na 8 keer klagen de afgelopen maanden 8)7 . Iedere keer hetzelfde liedje. Dus hij heeft nu het ventieldopje uit de band geschroefd en door zijn brievenbus gedaan. Hij zei "he's warned" :=

Hier ooit iets soortgelijks bij het huis van mijn ouders, in een gedeelde poort waar eigenlijk geen auto's geparkeerd mogen staan, want het is ook een doorgang. De poort heeft 4 eigenaren die onderling contact hebben waardoor er soms eens uitzonderingen zijn, stel iemand moet even een caravan of aanhanger even neerzetten ofzo, dan doet niemand daar moeilijk over. Één huurder (die dus geen eigenaar is, niks erover te zeggen heeft, en daar niet mag parkeren :+) parkeerde daar standaard tegen alle regels in zijn auto, altijd. Met dezelfde reden: stel je voor dat je moet lopen.
De avond voordat mijn broer ging trouwen, was er afgesproken dat de poort vrij zou zijn, zodat de auto van mijn ouders daar kon staan want er moest nog vanalles gebeuren die dag. Maarja hey, je bent een l*l van een vent of je bent het niet, en die kerel was er zo een: die had zijn auto dus ook in de poort geparkeerd, en daarmee de auto van mijn ouders compleet ingebouwd, zij konden op de dag van de bruiloft dus geen kant op door die zak. Aanbellen, kloppen en bonken op de deuren en ramen, hij vertikte het om naar buiten te komen en die auto weg te halen.

En dan komt nu dus de clue en meteen een tip voor je zoon: even controleren hoe die auto is neergezet, als die niet op de handrem staat kan je hem wellicht wegduwen door handmatig tegen de wielen te duwen en hem dus achteruit te rollen.
Wij hebben die auto van onze rotbuur die ochtend achteruit de poort uit geduwd, de straat uit, en midden op straat laten staan.
Wij waren op tijd voor de bruiloft.
Veel plezier met zoeken eikel :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:29

Telpeva schreef:
koffiemok schreef:

Hier ooit iets soortgelijks bij het huis van mijn ouders, in een gedeelde poort waar eigenlijk geen auto's geparkeerd mogen staan, want het is ook een doorgang. De poort heeft 4 eigenaren die onderling contact hebben waardoor er soms eens uitzonderingen zijn, stel iemand moet even een caravan of aanhanger even neerzetten ofzo, dan doet niemand daar moeilijk over. Één huurder (die dus geen eigenaar is, niks erover te zeggen heeft, en daar niet mag parkeren :+) parkeerde daar standaard tegen alle regels in zijn auto, altijd. Met dezelfde reden: stel je voor dat je moet lopen.
De avond voordat mijn broer ging trouwen, was er afgesproken dat de poort vrij zou zijn, zodat de auto van mijn ouders daar kon staan want er moest nog vanalles gebeuren die dag. Maarja hey, je bent een l*l van een vent of je bent het niet, en die kerel was er zo een: die had zijn auto dus ook in de poort geparkeerd, en daarmee de auto van mijn ouders compleet ingebouwd, zij konden op de dag van de bruiloft dus geen kant op door die zak. Aanbellen, kloppen en bonken op de deuren en ramen, hij vertikte het om naar buiten te komen en die auto weg te halen.

En dan komt nu dus de clue en meteen een tip voor je zoon: even controleren hoe die auto is neergezet, als die niet op de handrem staat kan je hem wellicht wegduwen door handmatig tegen de wielen te duwen en hem dus achteruit te rollen.
Wij hebben die auto van onze rotbuur die ochtend achteruit de poort uit geduwd, de straat uit, en midden op straat laten staan.
Wij waren op tijd voor de bruiloft.
Veel plezier met zoeken eikel :+

Hahahahah dat is wel een goeie! Wat een gedoe zeg! :oo wat een vreselijke mensen bestaan er toch…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:31

koffiemok schreef:
Ik weet niet of ik "bewust" aan die auto zou zitten, maar ik weet wel dat ik het zou vertikken om die auto met mijn fiets te ontwijken. Elke dag een nieuw krasje, "sorry, buurman, ik kon er écht niet langs," dan leert 'ie het vanzelf wel een keer af. O:) Ik vind je zoon nog heel netjes!

En jeetje, Telpeva. :oo Is er nog een vervolg op dat verhaal? <<) Heeft 'ie het toen afgeleerd?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:36

Oh ik kan boeken schrijven over die man :') op dit specifieke verhaal kwam geen vervolg, die man wist dondersgoed dat hij heel erg fout dat en we hebben er nooit meer wat over gehoord.
Ik hoop nog altijd dat hij gewoon zijn auto kwijt is geweest en een boete onder de ruitewisser heeft gevonden voor fout parkeren midden op straat, maar dat weten we niet. We weten wel dat meerdere andere buren zaten te glunderen en hun duim op staken want die man doet wel meer rare dingen waardoor hij niet geliefd is in die straat.
Hij heeft er nooit van geleerd, eens in de zoveel tijd doet hij wel weer wat geks.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:41

Geweldig! Zoiets hebben wij ook ooit gedaan. :') Oprit werd geblokkeerd en ondanks rondvragen en toeteren kwam diegene niet het huis uit. Raampje stond open dus 1 persoon erin gaan zitten en anderen duwen. Maar wij hebben hem echt naar eind van de straat geduwd := nooit geweten of ze hem echt kwijt waren

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:44

Ik zie zo vaak ouders over hun kind zeggen: 'Je weet goed wat je wilt en vooral ook wat je niet wilt'.
En ik kan dan alleen maar denken: je kind is dus eigenlijk een eigenwijze sodemieter.
Ik kan die mensen dus ook nooit zo serieus nemen.