[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:34

Kan je als levende laten vastleggen dat je bv na overlijden NIET de mond dichtgenaaid wil hebben?

Dat vraag ik me dan af...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:48

Little_Gift schreef:
Kan je als levende laten vastleggen dat je bv na overlijden NIET de mond dichtgenaaid wil hebben?

Vast wel toch? Je kan al je wensen vastleggen. Maar je merkt er niks meer van hoor.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:49

Nee dat weet ik maar een dierbare van me kampt met claustrofobie en nog een aantal fobieën en die zou hier zoooo slecht op gaan op deze wetenschap dus als die dan zou kunnen laten vastleggen dat dat absoluut niet gebeurt, zou dat wel veel betekenen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:53

Little_Gift schreef:
Nee dat weet ik maar een dierbare van me kampt met claustrofobie en nog een aantal fobieën en die zou hier zoooo slecht op gaan op deze wetenschap dus als die dan zou kunnen laten vastleggen dat dat absoluut niet gebeurt, zou dat wel veel betekenen

Geen idee of het nu standaard of nieuw is, maar in de periode dat ik in de organisatie heb gewerkt heb ik nooit meegemaakt dat er bij overleden mensen de mond werd dichtgezet- er werd hooguit een kaak onderzet stukje gebruikt om te voorkomen dat de mond openzakte.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:59

Little_Gift schreef:

Je bent dood, je weet niks meer. Die fobieën stoppen bij het dode lichaam.
Maar ja je zou het vast wel vast kunnen leggen.

Zorg er in ieder geval voor dat je naasten er van op de hoogte zijn. Hoe meer mensen het weten hoe beter.
Tijdens een ziekbed kun je het regelen met je uitvaartbegeleider.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:18

* stille meelezer :o

Mijn beide ouders zijn overleden en hadden allebei laten weten dat ze de mond niet dichtgezet wilde hebben.
Dit is heel mooi opgelost door een steuntje onder de kin en bij beide bleef de mond ook mooi gesloten.
Dus het moet niet , mocht je het niet willen zorg dat je het vastlegt of dat nabestaanden op de hoogte zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:40

Galja schreef:
* stille meelezer :o

Mijn beide ouders zijn overleden en hadden allebei laten weten dat ze de mond niet dichtgezet wilde hebben.
Dit is heel mooi opgelost door een steuntje onder de kin en bij beide bleef de mond ook mooi gesloten.
Dus het moet niet , mocht je het niet willen zorg dat je het vastlegt of dat nabestaanden op de hoogte zijn.

En zorg daar bij voor dat mensen weten waar je wensen liggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 22:55

Little_Gift schreef:

Ja dat kan zeker, maar bij bepaalde zaken is het dan handig om een gesloten kist te overwegen.
Een aantal dingen die gedaan worden zijn voor het behoud van het lichaam, andere esthetisch zodat het "prettiger" is om naar te kijken.
Als de overledene niet meer gezien hoeft te worden tot aan de uitvaart is een hoop mogelijk, wel moet je het goed laten vast leggen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 15:25

Via instagram usafoxvoice,
deze meneer loopt door de straten van Amerika waar heel veel drugs/alcohol verslaafden liggen.

https://www.instagram.com/usafoxvoice?i ... I2dTc3ZDJ2

Toch ergens indrukwekkend hoeveel mensen daar verslaafd zijn. En in de meest vreemde houdingen kunnen liggen/zitten/staan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 15:30

Dat is toch die zombie drugs? Zie ook https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/14 ... ijk-drugs/

Link naar Belgisch nieuws met korte uitleg erover. Maar het is echt bizar. Zo wil je toch niet leven?

Edit. Wat naar die kinderen met foto’s op het account van 1 en 3 jaar die door drugs overleden zijn, omdat de ouders het niet opgeborgen hadden :-(

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:25

beert schreef:
Dat is toch die zombie drugs? Zie ook https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/14 ... ijk-drugs/

Link naar Belgisch nieuws met korte uitleg erover. Maar het is echt bizar. Zo wil je toch niet leven?

Edit. Wat naar die kinderen met foto’s op het account van 1 en 3 jaar die door drugs overleden zijn, omdat de ouders het niet opgeborgen hadden :-(

Wat ik in sommige filmpjes lees fentanyl en animal tranquilizer (dieren verdovingingsmiddel?)

Heb je een link naar die foto's ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:34

haffiefreak schreef:
Via instagram usafoxvoice,
deze meneer loopt door de straten van Amerika waar heel veel drugs/alcohol verslaafden liggen.

https://www.instagram.com/usafoxvoice?i ... I2dTc3ZDJ2

Toch ergens indrukwekkend hoeveel mensen daar verslaafd zijn. En in de meest vreemde houdingen kunnen liggen/zitten/staan.

Ik heb daar laatst ook een ander account over gezien.. schokkend echt .. :n
Fentanyl is nr 1 qua doodsoorzaak en is sinds 2015 belachelijk gestegen

https://nida.nih.gov/research-topics/tr ... rates#Fig2

En gezien je daar makkelijk opioids krijgt is de stap naar verslaving vrij klein (volgens de verhalen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:39

Die zombiedrug vind ik echt fascinerend. Dat is zo'n absurd ver-van-mijn-bed gebeuren, hoe komt het in vredesnaam zo ver.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:42

Dagelijks overlijden 90 mensen aan opioids, volgens Google ..

Ik denk dat het in Amerika veel vaker voorgeschreven wordt en opioids schijnen erg verslavend te zijn

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:12

haffiefreak schreef:
Heb je een link naar die foto's ?

Ik bedoelde het Instagram account dat haffiefreak linkt. Daar staan foto’s op van blije kinderen met eronder dat ze overleden zijn, omdat hun ouders de drugs niet goed opgeborgen hadden. Niks schokkends. Althans, ik bedoel geen schokkende foto’s van de kinderen, wel hun verhaal natuurlijk. Sorry was wat onduidelijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:19

Intens sneu/verdrietig ik vraag me af hoe hun leven zou zijn geweest als ze niet aan drugs waren begonnen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 05:00

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 06:27

Welke idioot doet dit dan ook...
Meer dan je denkt eigenlijk...

De tang en pomp pakken ook onwijs veel druk op het hoofd. Daarom heb ik dit dus geweigerd op voorhand..hoe dan ook ..

Ongelooflijk..wat moeten die ouders kapot zijn!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:28

Dit is vaker voorgekomen. Helaas.
Alleen het delen op social media is dan nog traumatischer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:12

https://archive.is/vCNQ9

Wandelaar ziet vos lopen met arm van mens in de bek: recherche Aken weet zaak na acht weken onderzoek te kraken

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:57

DuoPenotti schreef:
https://archive.is/vCNQ9

Wandelaar ziet vos lopen met arm van mens in de bek: recherche Aken weet zaak na acht weken onderzoek te kraken

Brrr... Dat je dan ook dat ding weet af te pakken, in verregaande staat van ontbinding :r.
Wel fijn dat ze het nu kunnen sluiten en wat meer 'onderdelen' gevonden hebben. Maakt me wel nieuwsgierig: waar is het onderlijf? :?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 00:31

Gisteren kwam ik ook wat lugubers tegen.... Een ontlijft konijnenkopje... De rest lag 2 meter verderop onder de trailer :\

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 05:08

Bah zeg, arm dier... Dit is een haas echter, geen konijn.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:07

Ik kwam een luguber ongeluk tegen uit 2016 in een pretpark in de wildwaterbaan.

Link met tekst en hoe het ongeluk eruit zag (geen mensen op te zien, alleen situatie achteraf)

https://www.abc.net.au/news/2016-10-25/ ... st/7963880

Er mankeerde iets aan de veiligheidsmaatregelen. Het kwam erop neer dat die bandboot tegen een andere boot botste en daardoor rechtop kwam te staan. Er zaten vier volwassenen die daardoor vrijwel meteen tegen de machine aan kwamen (die de bootjes vooruit duwt) en “tot moes gemalen werden”.

Heel veel omstanders hebben het gezien en niemand kon zo snel wat doen.

Beetje lastig uitleggen, omdat het zo bizar is. Als je naar de foto kijkt op de website, die baan aan de linkerkant draait (net als een roltrap), want daar staan de bootjes op. De inzittenden kwamen dus elke keer tussen “de treden” terecht en werden dus elke keer verder vermorzeld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:08

DJZ schreef:
Gisteren kwam ik ook wat lugubers tegen.... Een ontlijft konijnenkopje... De rest lag 2 meter verderop onder de trailer :

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Ah gos, dat vind ik zielig, arm ding.