Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:17

Cer schreef:
996981 schreef:
De eerste vraag die in mij opkomt; welk effect gaat dat hebben op de QR code’s? Gaat die vervallen na een x-aantal maanden?

Nou, zonder dat ik er veel verstand van heb, zou ik dus denken van wel :j

Wat denk jij?

Als ze dat in geregeld krijgen systeem technisch lijkt het me het meest logisch. Daar ben ik echter wel sceptisch over. Ze kunnen nu een vals verkregen code al niet onwerkbaar maken.

Ik ben benieuwd hoeveel weerstand dat gaat oproepen. Volgens mij is de bereidheid om een derde en vierde prik te halen minder hoog als voor de eerste twee

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:19

Maar het was technisch toch niet mogelijk om de bestaande qr codes ongeldig te maken? Dat zeiden ze teminste met het dansen met jansen verhaal..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:20

Ja ik hoor dat meer, maar ik snap dat niet zo.

Want het is toch logisch dat entingen soms herhaald moeten worden? Dachten die mensen dan echt dat het in 1 (of 2) keer klaar was voor de rest van hun leven?

En ik weet ook niet hoe het met privacy zit. Ik denk dat sommige mensen echt weer supermoeilijk gaan doen als blijkt dat de 'overheid' individuele codes kan benaderen om ze uit te zetten (of aan te zetten, of iemand dan te volgen om te kijken waar de hele dag uithangen... )

Misschien dat ze wel wat met een datum kunnen. Of dat er een nieuwe app komt, of een andere kleur oid...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:26

Relaxed schreef:
Maar het was technisch toch niet mogelijk om de bestaande qr codes ongeldig te maken? Dat zeiden ze teminste met het dansen met jansen verhaal..

Klopt. Overheid en techniek is niet de beste combi. Helemaal in combinatie met privacy wetgeving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:28

Ja en omdat mensen daar heel erg op gelet hebben, heb je nu een zeer beperkte app...
dus ..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:38

Cer schreef:
Ja en omdat mensen daar heel erg op gelet hebben, heb je nu een zeer beperkte app...
dus ..

Dus wat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:41

Dat is dan dus de consequentie, denk ik....

Als je alles met naam en toenaam en datum en de hele bende had geregisteerd had men er misschien meer mee kunnen doen, maar dat was niet de bedoeling, dus kan er minder mee. En het moest snel, ook nog. Dus heb je nu dit.
Fraudegevoelig en niet heel aanpasbaar... maar ze moesten wat..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:18

https://www.ad.nl/politiek/omt-suggeree ... gle.com%2F

Ik begin me wel sterk af te vragen waarom een discotheek pas vanaf 24.00 uur een besmettingsbron wordt.
De einddatum was ingevoerd omdat na 12 uur de grenzen en afstand minder goed te bewaken waren, maar de afstandsregel is er wel af.

Wie het nog snapt mag zijn hand opsteken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:21

Daar staat wel heel duidelijk wat het OMT (!) adviseert.. dus de 2G methode... maar dat de politiek nog tegen is...
Ligt het, als 2g er wel zou komen, dan dus aan het OMT of aan de politiek? Gaan 'ze' dan Rutte/DeJonge weer bedreigen of mensen van het OMT?

(ik kan maar de helft lezen want een betaald artikel)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:24

Douce schreef:

Ik begin me wel sterk af te vragen waarom een discotheek pas vanaf 24.00 uur een besmettingsbron wordt.
De einddatum was ingevoerd omdat na 12 uur de grenzen en afstand minder goed te bewaken waren, maar de afstandsregel is er wel af.

En daar is hij dan; de 2G regel, waar mevrouw Keijzer het over had en die in Duitsland al lang ingevoerd is in sommige grote steden.

Testen is natuurlijke onveiliger dan vaccineren :j
Want bij testen weet je of je het virus bij je draagt en bij vaccineren niet.

Ofzo….

Ik steek mijn hand in ieder geval niet op
Laatst bijgewerkt door 996981 op 29-09-21 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:24

Cer schreef:
Daar staat wel heel duidelijk wat het OMT (!) adviseert.. dus de 2G methode... maar dat de politiek nog tegen is...
Ligt het, als 2g er wel zou komen, dan dus aan het OMT of aan de politiek? Gaan 'ze' dan Rutte/DeJonge weer bedreigen of mensen van het OMT?

Tipje, incognito venster openen link kopieren en plakken dan kan je hem gewoon lezen :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:25

Cer schreef:

Door wie is het OMT gekozen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:27

Ja, want ze wisten van tevoren wat het OMT over Corona ging zeggen, toen ze deze mensen kozen..

maar goed, dat betekent dan dus eigenlijk dat de politiek niet tegen hoeft te zijn, maar ze klakkeloos moet volgen... doen ze dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:27

Omdat het OMT door de regering is aangesteld betekend dit toch niet dat ze exact moeten adviseren wat in ons straatje past? Het OMT heeft de hele pandemie al veel vaker iets geadviseerd wat het kabinet vervolgens afgewezen heeft en niet doorgevoerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:30

Ohhh wacht nee ik snap het al wat je bedoelt. Je bedoelt dat de politiek Rutte/DeJonge eerst tegen het OMT zeggen 'jullie moeten 2g adviseren, dan doen wij net alsof wij tegen zijn, maar dat we niet anders kunnen, en dan kunnen we het toch invoeren (want we vinden het supergaaf dat we nu gehaat worden door een grote groep super aggresieve nederlanders, gelukkig is ons salaris zo goed dat het ons waard is)'...

Werkt het zo?

996981

Spenk schreef:
Omdat het OMT door de regering is aangesteld betekend dit toch niet dat ze exact moeten adviseren wat in ons straatje past? Het OMT heeft de hele pandemie al veel vaker iets geadviseerd wat het kabinet vervolgens afgewezen heeft en niet doorgevoerd.

Nee. Dansen met Janssen werd bijvoorbeeld sterk afgeraden. Maar ja; het verhoogde de vaccinatie bereidheid onder jongeren

996981

Cer schreef:
Ohhh wacht nee ik snap het al wat je bedoelt. Je bedoelt dat de politiek Rutte/DeJonge eerst tegen het OMT zeggen 'jullie moeten 2g adviseren, dan doen wij net alsof wij tegen zijn, maar dat we niet anders kunnen, en dan kunnen we het toch invoeren (want we vinden het supergaaf dat we nu gehaat worden door een grote groep super aggresieve nederlanders, gelukkig is ons salaris zo goed dat het ons waard is)'...

Werkt het zo?

Natuurlijk :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:31

Ik mis nog steeds de bigger picture denk ik..

Oh, wacht, de politiek doet alleen wat het OMT zegt, als het in hun straatje past, en anders niet (maar wie heeft ze dan aangesteld, dat is dan toch gek?)..

Nou, 996981, wat bedoel je dan met "en wie heeft het OMT aangesteld?".
Want blijkbaar is daar wel een soort antwoord.. ik had het fout, wat is het dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:33

996981 schreef:
Spenk schreef:

Nee. Dansen met Janssen werd bijvoorbeeld sterk afgeraden. Maar ja; het verhoogde de vaccinatie bereidheid onder jongeren

Maar wat bedoel je nu dan? Ik kan je niet volgen? Dat het OMT iets aanraadt betekend niet het kabinet dit over neemt. Dus ik zie je probleem nu niet. Leuk dat OMT dit adviseert maar als je verder leest zie je het kabinet niet voor is en zelfs hun eigen partijen er niet achter staan. Om het in te voeren is er een meerderheid in de kamer nodig. Die gaan ze nooit krijgen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:55

Douce schreef:

Tja, dat is hetzelfde met de 75%-regel bij binnenevenementen zonder placering. Klinkt leuk, maar heeft in de praktijk nul nut. En zo zijn er wel meer maatregelen waar je vraagtekens bij kunt hebben

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:58

Nou wees daar maar niet meer zo zeker van dat iets er niet komt omdat het kabinet tegen is.
Want zoals ik eerder al zei, de QR code waren ze ook tegen. Die hebben we nu ook.
Dus wie zegt dat we straks niet ook gewoon naar die achterlijke 2g gaan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:06

Hoezo 3e 4e ect prik???
Een griep prik moet je toch ook elk jaar halen als je daarvoor in aanmerking komt!?
Ik snap werkelijk die weerstand niet. Wees blij je überhaupt de keus hebt je te kunnen beschermen. Dat is best wel een luxe namelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:11

Toen er volop gevaccineerd werd en het er op leek dat 70 % volledig gevaccineerden voldoende was, was er ook geen noodzaak om over QR codes na te denken. En dan komt er een veel besmettelijkere variant, zien ze wat een super spreader kan doen ( dansen met Jansen disco) vandaar dat er nu een 3 G toegang is.
En dan kun je je druk maken over 2 G maar hoeveel mensen gaan er naar een nachtclub ? Want daar gaat het specifiek over en aangezien daarmee geen paar honderdduizend mensen extra gaan vaccineren denk ik dat ze de moeite en heisa zich niet op de hals halen. En 3 G werkt dan net zo goed. Besmettingen zullen er toch blijven voorlopig, zolang de ziekenhuizen niet overstromen en het op een laag niveau blijft is er niet zoveel aan de hand.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 29-09-21 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:12

Bij een griepprik hangt er geen toegangscode aan :+

Btw. Douwe gaat z'n crew compenseren. +:)+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:14

En de griepprik krijgen alleen de mensen waarvoor griep daadwerkelijk een aantoonbare verhoogde kans heeft op ernstige gevolgen. Daarnaast mochten Corona en griep toch niet vergeleken worden? :+