Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:41

Je kan toch gewoon in je advertenties zetten dat je niet verzend met bedrijf X (en Y en Z van mijn part)?
Dat zie je wel vaker staan. Als mensen dan toch met dat bedrijf bestellen, dan wijs je ze er gewoon op dat je die optie niet aanbiedt.

Dan kan je samen besluiten de bestelling te annuleren en eventueel opnieuw te plaatsen en dan voor een andere verzendwijze kiezen :)

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:45

Ik heb geen zin om alle advertenties langs te gaan. Het staat alleen in mijn profiel. Maar ja, dat leest geen hond. :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:48

Ik denk dat ik dat ook maar in de advertenties moet zetten. DHL is al 7 km. UPS en DPD 8 km en ook nog eens in het centrum dus heb DPD al uitstaan maar UPS kon al niet uitgezet worden. Homerr zit al helemaal niet in de buurt dus dat vertik ik echt voor goedkope dingen. Echt vervelend dat je niet zelf mag bepalen waarmee je wilt verzenden..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:21

Hier gelukkig een pakketpunt wat alle pakketdiensten heeft. Is 6 dagen per week open van 09:00 tot 18:00. Is echt puur een pakketpunt. Die komen nu steeds meer in opkomst. Wellicht dat in de gaten houden.
Is voor mij niet de meest dichtbij zijnde (10min met de auto). Maar alleen al het gemak van niet hoeven denken welk punt ik nu moet hebben en welke tijden precies ze open zijn, maakt de keuze snel gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:35

Mijn vaste pakketpunt heeft sinds kort ook Bpost erbij, dus ik kan eigenlijk voor quasi alles daar terecht. Enkel DHL buiten België moet nog bij het postpunt in de supermarkt. Ik twijfel wel om pakketten te beginnen verzamelen en dan 2 of 3x/week binnen te brengen. De laatste tijd stond ik er zowat dagelijks en ook al kom ik er sowieso langs, het is wel handiger als ze wat per groep vertrekken.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:39

_lautje_ schreef:
Hier gelukkig een pakketpunt wat alle pakketdiensten heeft. Is 6 dagen per week open van 09:00 tot 18:00. Is echt puur een pakketpunt. Die komen nu steeds meer in opkomst. Wellicht dat in de gaten houden.
Is voor mij niet de meest dichtbij zijnde (10min met de auto). Maar alleen al het gemak van niet hoeven denken welk punt ik nu moet hebben en welke tijden precies ze open zijn, maakt de keuze snel gemaakt.

Wij hebben ook zo’n punt, een dorp verderop, open van 7.00 tot 21.00 en op zaterdagochtend. Op het industrieterrein, dus altijd plek om te parkeren. Ik moet alleen wel super goed opletten als ik meerdere pakketten verkoop dat ik de juiste pakketten bij de QR codes heb….

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:14

Oh ik print alles uit anders wordt ik super zenuwachtig :+

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:32

Ik zet dan in de hoek op de doos de initialen van degene die bij de code horen, hun naam staat daar dan ook op. Gelukkig nog niet fout gegaan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:25

Ik heb plots 3 pakjes/bundels op 1 dag. Had mijn oude schoolboeken er eerder moeten op zetten, die dingen gaan als een speer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:20

Wat stom van homerr! Wij hadden er 1 op het dorp, maar die vrouw was vet vaak op vakantie, dus uitgezet. Nu is ze gestopt.... Dat betekent dat ik 10km moet rijden om het af te geven.... Dikke doei! Dat kost me meer aan benzine en moeite dan dat het pakketje oplevert.... + de mega lange levertijd.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:25

Ja dat was hier ook zo stomvervelend, bij mensen aan huis iedere keer dat getrut dat je er tussen speciale tijden naartoe moet, dan sta je daar en zit er weer een briefje op de deur :x

Heel begrijpelijk hoor dat iemands leven niet alleen om die pakjes draait, maar super irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:35

Homerr zit hier eigenlijk vooral in winkels of tankstations, net zoals de rest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:05

Voor eerst in meer dan 230 verkopen ben ik gepauzeerd :(:)

Geen idee hoe dat gaat aflopen
Ik heb 1 trui van house of Jamie verkocht is nieuw rond de 50€ voor 7€ en 1 t-shirt van Emile et ida is rond de 40€ voor 8€

Het house of Jamie trui heb ik zelf gekocht via vinted ziet er goed uit geen gaten, vlekken en niet pillig
Maar viel ze klein maat128 viel als 110
Dus voor 110 verkocht en nu komt het de koper zegt dat het verwassen is, mijn trui oogt grijze beige en ze heeft er eentje van haar zelf en die is licht bruin

Ik heb geen idee want heb ik ook overgenomen ik ben nieuwsgierig wat vinted gaat doen.
Retour is net zo duur als de trui

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:42

Voor dat geld zou ik lekker de verkoop annuleren. Is de moeite niet toch.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:46

Pantykous schreef:

Verkoop annuleren …. Dan heeft zij mijn 2 kledingstukken gratis toch?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:07

tita schreef:
Pantykous schreef:

Verkoop annuleren …. Dan heeft zij mijn 2 kledingstukken gratis toch?

Ja. Je kunt je ook druk maken voor €15 en een slechte review aan je broek.

Of vragen of ze via Paypal oid die ene trui alsnog betaald.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:30

Ik vraag me af of de gene die klaagt altijd gelijk krijgt

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:00

Nou idd fraai van Homer. Hier is dat 7 km verderop. Ik geef voor MR mijn pakketjes nog wel eens mee met mijn man want dat zit dicht bij zijn werk. Zie gelukkig dat dat bedrijf ook Homer aanbiedt.
Eigenlijk wel stom dat je toch min of meer verplicht wordt dat te nemen. Is bij PostNL en UPS ook wel zo maar die zijn zo duur dat daar zelden iemand voor kiest. Dat ligt bij Homer natuurlijk wel anders.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:07

Ja ik heb om die reden laatst een bestelling geannuleerd,omdat ik nooit in die plaats kom waar homerr zit. Het punt is hier weer weg uit het dorp, na al verschillende keren te zijn gewisseld van winkel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:04

Vraagje, ik heb een kledingstuk binnen gekregen. Op het maattabel staat XL, in de advertentie ook. Maar dit is echt een heel klein ding, bijna een kindermaatje := Gaan ze het accepteren als ik zeg dat het niet goed is? Of is dat risico voor jezelf? Ik heb er €20.- voor betaald, ik baal als een stekker...
Edit, het is een Italiaanse maat, dus XL is hier maat 36... -O- Maar op Vinted staat het wel als maat XL/42.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:17

Maat XL is maat XL lijkt me. Als de verkoopster Italiaans is had je het kunnen weten, idem met eventueel het merk en het label.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 08:17

Mijn verstuurd pakket is dus kwijt
Ik krijg een bericht: vinted betaalt een vergoeding (wss die 25 euro ipv de waarde van 100)
Wat dien ik nu te doen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 08:51

Hopen dat het nog boven water komt…

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:52

Duhelo schreef:
Mijn verstuurd pakket is dus kwijt
Ik krijg een bericht: vinted betaalt een vergoeding (wss die 25 euro ipv de waarde van 100)
Wat dien ik nu te doen?

Meelezer hier, als de koper 100,- heeft betaald voor de jas dan krijgen jullie beiden de 100,- vergoed. Vinted conpenseert het overige deel wat de verzendbedrijf niet betaald.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:18

oh echt? dus ik hoef eigenlijk niks te doen en gewoon af te wachten? Niet ergens een dispuut openen of een bericht sturen naar Vinted zelf bv?