Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:19

Tja. Dan denk jij anders dan velen van ons.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:19

Janinevv schreef:
secricible schreef:
Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.

De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.

Edit: was gericht op janinevv

Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.

Heb je ook gekeken naar waar de besmettingen vandaan komen in Duitsland? En vind je ze echt zo schrikbarend hoog?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:21

Mondkapje is geen heilige graal maar in combinatie met alle basisregels prima.
Vanochtend had 90 % een kapje op in de winkel, top.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:22

Duitsland doet het toch best goed. Bron: lubach :+
Wel minder Duitse kuilen bij het strand nu he *pum*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:32

Één maatregel werkt niet als we het virus willen bestrijden. Alle maatregelen hebben een kleine bijdrage in het terugdringen van het reproductiegetal. Dus al heeft een mondkapje maar een kleine bijdrage in de bestrijding, die kleine bijdrage kan net genoeg zijn om alles onder controle te houden. Dus nee het is niet het ultieme middel om covid te verslaan. Het is wel een schakel in een hele keten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:33

Karl66 dat snap ik wel, maar ik denk dat ze die maatregel niet kunnen verplichten omdat ze wel “onzin” regels stellen van 10 uur sluiten van cafés en horeca.. dit geeft ook ellende en rot situaties en dat is ook onverantwoord.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:34

Janinevv schreef:
Maar heb dan nog een dingetje. Hoe kijken jullie tegen de verplichting aan en tegen onze buurlanden waar dit al verplicht is, hierbij zie je helaas alsnog flinke aantal besmettingen.

Daarnaast verplicht Italië ook voor buiten ner zoals Australië en dat verontrust me wel. Mensen die buiten geen mondkapje hebben worden soms neer geslagen. Natuurlijk waren we er niet bij maar je weet het niet.

In Italië is het buiten niet verplicht, alleen binnen in openbare ruimtes.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:37

Het om tien uur sluiten van de horeca is echt geen onzinregel. Nergens is het aantal besmettingen zo hoog als in de horeca. Vandaag was er nog een onderwerp op radio 1, waaruit bleek dat 10% van het personeel in de horeca besmet is. Dan is het alleen maa een goed idee om de horeca vroeg te sluiten en zo te voorkomen dat mensen onder invloed van alcohol zich niks meer van de regels aantrekken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:41

Karl66 schreef:
Het om tien uur sluiten van de horeca is echt geen onzinregel. Nergens is het aantal besmettingen zo hoog als in de horeca. Vandaag was er nog een onderwerp op radio 1, waaruit bleek dat 10% van het personeel in de horeca besmet is. Dan is het alleen maa een goed idee om de horeca vroeg te sluiten en zo te voorkomen dat mensen onder invloed van alcohol zich niks meer van de regels aantrekken.

Dan moet je het bericht ook verder lezen, waarbij ze zeggen dat die 10 % komt omdat het vooral jongeren zijn die daar werken en dat die in de privésfeer eerder besmet raken.

22.00 uur is echt een onzinregel. Voor restaurants slaat het nergens op. Bij een uitgebreid etentje is het al snel 23.00 uur of later. En dan wordt de situatie echt niet penibeler aan dezelfde tafels als om 19.00 uur. Voor de natte horeca werkt het ook niet, gezien het feit dat iedereen daarna bij elkaar thuis of in het park gaat drinken. Dan zou bijvoorbeeld sluiten om 01.00 beter werken, dan heb je meer kans dat de mensen daarna naar huis gaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:44

Bloodymary schreef:
Karl66 schreef:

Dan moet je het bericht ook verder lezen, waarbij ze zeggen dat die 10 % komt omdat het vooral jongeren zijn die daar werken en dat die in de privésfeer eerder besmet raken.

22.00 uur is echt een onzinregel. Voor restaurants slaat het nergens op. Bij een uitgebreid etentje is het al snel 23.00 uur of later. En dan wordt de situatie echt niet penibeler aan dezelfde tafels als om 19.00 uur. Voor de natte horeca werkt het ook niet, gezien het feit dat iedereen daarna bij elkaar thuis of in het park gaat drinken. Dan zou bijvoorbeeld sluiten om 01.00 beter werken, dan heb je meer kans dat de mensen daarna naar huis gaan.

Zo denk ik daar ook over, bedankt voor het uit leggen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:45

Janinevv schreef:
Karl66 dat snap ik wel, maar ik denk dat ze die maatregel niet kunnen verplichten omdat ze wel “onzin” regels stellen van 10 uur sluiten van cafés en horeca.. dit geeft ook ellende en rot situaties en dat is ook onverantwoord.

De regering kan het dragen van een mondkapje niet verplichten omdat de horeca om 10 uur sluit? Is dat wat je zegt?
Ik snap er niks van.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:46

Ja, maar dan zitten ze al dronken in de kroeg tegen elkaar aan te bleren.

Gewoon kroeg dicht om 10, avondklok meteen aansluitend. Zo blijft de schade voor de economie het meest beperkt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:47

Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Mensen gaan elkaar toch opzoeken los je niks mee op.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:47

Bloodymary schreef:
Karl66 schreef:

Dus jij neemt die 29 mensen mee naar huis om verder te feesten? ik weet niet waar jij woont, maar bij mij past dat niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:48

Janinevv schreef:

Ok. Wat wil je dan. Behalve schoppen en alles affakkelen. Wat is je voorstel. Hoe zou jij een en ander opgelost zien. Wat zijn je ideen.

Met Je gedram kom je over als een puber die per se tegen pa en ma aan wil schoppen.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-10-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:50

nynke55 schreef:
Bloodymary schreef:

Dus jij neemt die 29 mensen mee naar huis om verder te feesten? ik weet niet waar jij woont, maar bij mij past dat niet.[/quote]

Ze kunnen ook met 4 bij elkaar verspreid over meerdere groepen ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:50

Avondklok ideaal, dan zijn de kinderen ook eens op tijd thuis :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:51

rien10 schreef:
Janinevv schreef:

Ok. Wat wil je dan. Behalve schoppen en alles affakkelen. Wat is je voorstel. Hoe zou jij een en ander opgelost zien. Wat zijn je ideen.

Zorgen dat ouderen de kans hebben om rustig boodschappen te doen of wat dan ook. En onze gezonde mensen zoveel mogelijk door laten gaan.

Ook richting de economie kijk ik dan.
Veel besmettingen maar ook veel mensen zonder heftige symptomen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:53

Met 4 bij elkaar in verschillende huizen is het risico al kleiner, en daar gaat het om. Bovendien is de anderhalve meter afstand beter te handhaven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:55

Ik denk dat een avondklok niks oplost. Gaan die bedrijven waar besmettingen zijn een paar weken dicht? Anders heeft het geen zin toch? Dan kun je zoals ik eerder al zei beter de horeca een paar weken dicht doen, zeker op de plekken waar veel besmettingen voorkomen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:55

Verslaan de mondkapjes corona? Nee
Word je beter van corona door mondkapje? Nee
Helpen we ermee het hoog aantal besmettingen te remmen naast de andere maatregelen? Ja
Tuurlijk niet 100% maar altijd meer als zonder mondkapje... Kleine moeite lijkt me.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:56

Janinevv schreef:

Ok. Wat wil je dan. Behalve schoppen en alles affakkelen. Wat is je voorstel. Hoe zou jij een en ander opgelost zien. Wat zijn je ideen.[/quote]

Zorgen dat ouderen de kans hebben om rustig boodschappen te doen of wat dan ook. En onze gezonde mensen zoveel mogelijk door laten gaan.

Veel besmettingen maar ook veel mensen zonder heftige symptomen.[/quote]

Doe dan niet zo moeilijk en doe dat mondkapje op. Houd je aan de avond klok. Dat is een van de maatregelen om de mensen rustig boodschappen te laten doen. Om de economie te redden. Om de besmettingen terug te dringen. Dat is toch wat je wilt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:00

Janinevv schreef:

Veel besmettingen maar ook veel mensen zonder heftige symptomen.

En wat met de anders gezonde mensen die Corona krijgen? En die of overlijden of eventueel restschade overhouden? Hoe wil je hen beschermen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:02

nynke55 schreef:
Dus jij neemt die 29 mensen mee naar huis om verder te feesten? ik weet niet waar jij woont, maar bij mij past dat niet.
[/quote]

Het zou best passen hier, maar nee dat bedoel ik niet. Dat is van het weekend toch gebeurd op verschillende plekken. Dat daarna overal drank werd gekocht en ze allemaal in de parken etc. stonden of bij mensen thuis. Hoeven niet alle 30 naar dezelfde plek te gaan natuurlijk...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:17

Afbeelding

Overal in binnenruimte worden in Frankrijk maskers gedragen. Een paar dames zitten zo bij de kapper en de kappers dragen ze ook. Geen keuze!
Zo zit ik er nu bij. Ik vind het best.