Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:secricible schreef:Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.
De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.
Edit: was gericht op janinevv
Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.
Janinevv schreef:Maar heb dan nog een dingetje. Hoe kijken jullie tegen de verplichting aan en tegen onze buurlanden waar dit al verplicht is, hierbij zie je helaas alsnog flinke aantal besmettingen.
Daarnaast verplicht Italië ook voor buiten ner zoals Australië en dat verontrust me wel. Mensen die buiten geen mondkapje hebben worden soms neer geslagen. Natuurlijk waren we er niet bij maar je weet het niet.
Karl66 schreef:Het om tien uur sluiten van de horeca is echt geen onzinregel. Nergens is het aantal besmettingen zo hoog als in de horeca. Vandaag was er nog een onderwerp op radio 1, waaruit bleek dat 10% van het personeel in de horeca besmet is. Dan is het alleen maa een goed idee om de horeca vroeg te sluiten en zo te voorkomen dat mensen onder invloed van alcohol zich niks meer van de regels aantrekken.
Bloodymary schreef:Karl66 schreef:Het om tien uur sluiten van de horeca is echt geen onzinregel. Nergens is het aantal besmettingen zo hoog als in de horeca. Vandaag was er nog een onderwerp op radio 1, waaruit bleek dat 10% van het personeel in de horeca besmet is. Dan is het alleen maa een goed idee om de horeca vroeg te sluiten en zo te voorkomen dat mensen onder invloed van alcohol zich niks meer van de regels aantrekken.
Dan moet je het bericht ook verder lezen, waarbij ze zeggen dat die 10 % komt omdat het vooral jongeren zijn die daar werken en dat die in de privésfeer eerder besmet raken.
22.00 uur is echt een onzinregel. Voor restaurants slaat het nergens op. Bij een uitgebreid etentje is het al snel 23.00 uur of later. En dan wordt de situatie echt niet penibeler aan dezelfde tafels als om 19.00 uur. Voor de natte horeca werkt het ook niet, gezien het feit dat iedereen daarna bij elkaar thuis of in het park gaat drinken. Dan zou bijvoorbeeld sluiten om 01.00 beter werken, dan heb je meer kans dat de mensen daarna naar huis gaan.
Janinevv schreef:Karl66 dat snap ik wel, maar ik denk dat ze die maatregel niet kunnen verplichten omdat ze wel “onzin” regels stellen van 10 uur sluiten van cafés en horeca.. dit geeft ook ellende en rot situaties en dat is ook onverantwoord.
Bloodymary schreef:Karl66 schreef:Het om tien uur sluiten van de horeca is echt geen onzinregel. Nergens is het aantal besmettingen zo hoog als in de horeca. Vandaag was er nog een onderwerp op radio 1, waaruit bleek dat 10% van het personeel in de horeca besmet is. Dan is het alleen maa een goed idee om de horeca vroeg te sluiten en zo te voorkomen dat mensen onder invloed van alcohol zich niks meer van de regels aantrekken.
Dan moet je het bericht ook verder lezen, waarbij ze zeggen dat die 10 % komt omdat het vooral jongeren zijn die daar werken en dat die in de privésfeer eerder besmet raken.
22.00 uur is echt een onzinregel. Voor restaurants slaat het nergens op. Bij een uitgebreid etentje is het al snel 23.00 uur of later. En dan wordt de situatie echt niet penibeler aan dezelfde tafels als om 19.00 uur. Voor de natte horeca werkt het ook niet, gezien het feit dat iedereen daarna bij elkaar thuis of in het park gaat drinken. Dan zou bijvoorbeeld sluiten om 01.00 beter werken, dan heb je meer kans dat de mensen daarna naar huis gaan.
Janinevv schreef:Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Mensen gaan elkaar toch opzoeken los je niks mee op.
nynke55 schreef:Bloodymary schreef:
Het om tien uur sluiten van de horeca is echt geen onzinregel. Nergens is het aantal besmettingen zo hoog als in de horeca. Vandaag was er nog een onderwerp op radio 1, waaruit bleek dat 10% van het personeel in de horeca besmet is. Dan is het alleen maa een goed idee om de horeca vroeg te sluiten en zo te voorkomen dat mensen onder invloed van alcohol zich niks meer van de regels aantrekken.
rien10 schreef:Janinevv schreef:Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Ok. Wat wil je dan. Behalve schoppen en alles affakkelen. Wat is je voorstel. Hoe zou jij een en ander opgelost zien. Wat zijn je ideen.
Janinevv schreef:Avond klok.... we hebben toch geen oorlog? En
Janinevv schreef:Zorgen dat ouderen de kans hebben om rustig boodschappen te doen of wat dan ook. En onze gezonde mensen zoveel mogelijk door laten gaan.
Ook richting de economie kijk ik dan.
Veel besmettingen maar ook veel mensen zonder heftige symptomen.
nynke55 schreef:[/quote]Dus jij neemt die 29 mensen mee naar huis om verder te feesten? ik weet niet waar jij woont, maar bij mij past dat niet.