Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:02

Ik zit te denken om voor het voorjaar een paar dagen Vlieland te boeken lijkt me heerlijk rustig als ik buitenom een vakantie ga.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:28

N0a schreef:
Voor iedereen die denkt dat ze even rustig weekendje er tussenuit kunnen in een hotel, vergeet het. Wij zitten voor de komende 3 weekenden alweer bijna volgeboekt (totaal +/- 200 man). En we hebben niet voor iedereen plek om te eten, dus dat wordt gezellig. Ik snap er helemaal geen bal van. Blijf toch lekker thuis mensen.

Snap je. Dat heb ik dus ook.

Op zich fijn voor ons. Maar gaat dus nooit werken , want mensen zoeken dus lekker n volle tent op ( ok tafels op afstand natuurlijk , maar toch ).
Oja en lekker de sauna in. En klagen dat t overal druk is

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:40

lenaa_tje schreef:
N0a schreef:
Voor iedereen die denkt dat ze even rustig weekendje er tussenuit kunnen in een hotel, vergeet het. Wij zitten voor de komende 3 weekenden alweer bijna volgeboekt (totaal +/- 200 man). En we hebben niet voor iedereen plek om te eten, dus dat wordt gezellig. Ik snap er helemaal geen bal van. Blijf toch lekker thuis mensen.

Tja het mag. Ik denk dat jullie verder blij zijn met de inkomsten lijkt mij.

De aandeelhouders zijn uiteraard blij met de omzet. Want door corona alle contracten die afliepen niet verlengd, maar wel verwachten dat je met helft personeel net zoveel mensen kan ontvangen.

Maar de medewerkers zijn er niet blij mee ivm gevaar eigen gezondheid en tegenstrijdigheid in Nederland.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:19

moonsparkle schreef:
Ik zit te denken om voor het voorjaar een paar dagen Vlieland te boeken lijkt me heerlijk rustig als ik buitenom een vakantie ga.

Nou wat denk je van al die overwinteraars die nu in Nederland zitten? Die gaan allemaal op pad in Nederland. Zelfs buiten de vakanties is het op heel veel plekken druk.

Ligt het aan mij of valt het nu meer mee dan in het voorjaar? Ik hoorde toen vrij veel die best ernstige klachten hadden, nu zie ik toch meer mensen met een week na een positieve test weer helemaal up en running. Ook lijkt het alsof mensen sneller uit het ziekenhuis ontslagen worden.

Pabie

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:47

Denk dat dat vooral komt omdat je in t voorjaar die mensen die een weekje kuxhten niet hoorde. Denk dat de meesten bij twijfel toen gedacht hebben dat ze verkouden waren, maar nu ga je bij twijfel testen.

Dat alleen de mensen die het goed te pakken hadden de link ging leggen met dat het corona kon zijn (en dan vaak alsnog niet getest werden door tekorten)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:37

Net telefoontje gehad van het reisbureau... reis is officieel gecanceld.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:32

Zijn er nog mensen die tips hebben voor Den Haag? Wij hebben iets te vieren en gaan volgende week een nachtje in Den Haag slapen. 6 gangen diner in het hotel maar ik vind het wel leuk om nog even wat van de omgeving te zien. Even wandelen op het strand is in ieder geval Corona proof en ik heb kaartjes voor het Mauritshuis waar ik hoop dat het een beetje te doen is. We hebben in ieder geval toegang tot "alleen met Vermeer" en als het verder te druk is naar onze zin dan haken we gewoon af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:36

Madurodam is leuk

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:40

@Katja: dat is precies wat ik heb gedaan toen ik in juli een dagje in Den Haag was. Naar het strand (veel woei, dus ik werd gezandstraald) en naar het Mauritshuis.

Daar was overigens alles toen al geweldig geregeld met uiteraard tijdsloten en een maximum aantal bezoekers. Ook stond toen per ruimte aangegeven hoeveel mensen erin mochten en daar hield iedereen zich netjes aan.

Ik werkte tot maart een dag in de week naast het Haagse Bos, maar ben daar sindsdien niet meer geweest. Ik vond het soms wel fijn om met een omweggetje van het station naar kantoor te lopen, door het bos dus. Als je naast strand ook nog bos wilt... :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:46

En de etalages van de bijenkorf zijn versierd. Aan de zijkant kun je warme chocomelk of erwtensoep kopen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:32

Madurodam is niet helemaal voor ons denk ik.

Goed te lezen dat het zo netjes geregeld was Karin. Bos hebben we hier genoeg dus die sla ik denk ik even over.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:44

Haha ja hè, ons beider achtertuin :D Ik vond het idee altijd wel leuk dat ik 'door het bos' naar mijn kantoor in de grote stad was gelopen. Maar tijdens een weekendje weg is een heel andere omgeving een stuk leuker.

Overigens ben ik het afgelopen halfjaar een aantal keren in een museum geweest (ik heb die Museumkaart niet voor niets) en overal was het top geregeld. Ik kom momenteel liever in een museum of concert-/theaterzaal dan in een willekeurige supermarkt, juist omdat het op die plekken zo goed geregeld is (en dan heb ik zelf nog een fijne supermarkt in mijn wijk ook, kun je nagaan).

Wat musea in en rond Den Haag betreft staan Voorlinden en Louwman nog op mijn lijstje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:24

Niet een echte vakantie, maar we gaan vrijdag zowaar een nachtje weg, naar Sneek.
Slapen bij vd Valk en er komt een chef van een ander restaurant daar een 7 gangen diner bereiden. Ik ben heel erg benieuwd :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:03

In Den Haag misschien een rondleiding door de 2e kamer en ridderzaal als ze die nog doen? Het omniversum vind ik ook altijd een gave ervaring! Veel plezier in ieder geval :)

Ook jij veel plezier Miccamaaike!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:07

Louwman lijkt me ook heel gaaf.

Rondleidingen zijn er niet op dit moment helaas Knabbelgirl.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:10

Ik vind het gevangenismuseum in Den Haag ook altijd wel een aanrader. Gevangen poort is dat geloof ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:51

Karin schreef:
Haha ja hè, ons beider achtertuin :D Ik vond het idee altijd wel leuk dat ik 'door het bos' naar mijn kantoor in de grote stad was gelopen. Maar tijdens een weekendje weg is een heel andere omgeving een stuk leuker.

Overigens ben ik het afgelopen halfjaar een aantal keren in een museum geweest (ik heb die Museumkaart niet voor niets) en overal was het top geregeld. Ik kom momenteel liever in een museum of concert-/theaterzaal dan in een willekeurige supermarkt, juist omdat het op die plekken zo goed geregeld is (en dan heb ik zelf nog een fijne supermarkt in mijn wijk ook, kun je nagaan).

Wat musea in en rond Den Haag betreft staan Voorlinden en Louwman nog op mijn lijstje.

Off-topic maar moet jouw kiwi geen kerstmutsje nu?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:55

Suzanne F. schreef:
Off-topic maar moet jouw kiwi geen kerstmutsje nu?

_O- :brr: :D

Die moet ik eens even gaan zoeken... Maar zijn huidige snavelwarmer is in feite ook een kerstmuts, alleen dan in het blauw. :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:14

Hahahahaha, pas in december toch?

Thanks Lenaa'tje die heb ik ook even opgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:23

Mijn vakantie zit erop -O- maar we gaan wel nog leuke dingen blijven doen. Zo kregen diegene die interesse hadden in België een railpas, geldig voor 2 gratis ritten/maand van oktober tot en met maart. Dus per maand 1x heen en terug. Afstand onbeperkt binnen België. We wilden graag voor november ons ticket nog gebruiken en dat met iets combineren... Maar wat? Na wat zoeken kwam ik erop uit dat er wandelingen bestaan van station tot station. Dus je treint naar station A, stapt uit, volgt de route die erbij hoort en je eindigt ofwel terug daar ofwel bij een nabijgelegen station. Soms zijn het natuurwandelingen, soms ook stadswandelingen.

Wij hebben gekozen voor een wandeling van ongeveer 10-12km in Diksmuide volgend weekend. Gaat helemaal door de velden langs monumenten en bezienswaardigheden waar gevochten werd in WOI, en ook de zogeheten "Dodengang" aan de frontlinie.

Misschien bestaat zoiets ook in NL?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:36

Jazeker :j de NS-wandelingen zijn dat: https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen#/

Klinkt interessant Varekaj! Diksmuide weet ik te liggen. Ik ga dit even noteren voor als België weer een optie is vanuit Nederland. Ik mis het best wel, gewoon even de grens over voor een of twee nachtjes. :o

Maar goed, in plaats daarvan heb ik nu genoeg tijd om de kiwikerstmuts uit het stof te trekken. {:) :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:37

Varekaj schreef:
Mijn vakantie zit erop -O- maar we gaan wel nog leuke dingen blijven doen. Zo kregen diegene die interesse hadden in België een railpas, geldig voor 2 gratis ritten/maand van oktober tot en met maart. Dus per maand 1x heen en terug. Afstand onbeperkt binnen België. We wilden graag voor november ons ticket nog gebruiken en dat met iets combineren... Maar wat? Na wat zoeken kwam ik erop uit dat er wandelingen bestaan van station tot station. Dus je treint naar station A, stapt uit, volgt de route die erbij hoort en je eindigt ofwel terug daar ofwel bij een nabijgelegen station. Soms zijn het natuurwandelingen, soms ook stadswandelingen.

Wij hebben gekozen voor een wandeling van ongeveer 10-12km in Diksmuide volgend weekend. Gaat helemaal door de velden langs monumenten en bezienswaardigheden waar gevochten werd in WOI, en ook de zogeheten "Dodengang" aan de frontlinie.

Misschien bestaat zoiets ook in NL?

Wellicht heb je hier wat aan https://www.wandelnet.nl/ov-wandelingen ... gKlvfD_BwE

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:40

lenaa_tje schreef:
Ik vind het gevangenismuseum in Den Haag ook altijd wel een aanrader. Gevangen poort is dat geloof ik.

Ik dacht eerst dat je die mooie poort bij de gevangenis in Scheveningen bedoelde (daar OV-fietste ik afgelopen zomer langs), maar het blijkt aan het Binnenhof te zitten! De website ziet er heel interessant uit. :j

Nou, ook maar op het lijstje voor als ik eventueel weer een keer op kantoor kan werken in Den Haag. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:42

Winged, ik woon in België :P en niet echt bij de grens met NL, dus dat sla ik even over.
We wilden geen uren in de trein zitten, dan was Diksmuide de meest interessante voor 1u enkele rit. Er zijn nog mooie natuurwandelingen maar dat is vaak 2,5u tot 3u. Dan nog eens 15km wandelen, dat wordt met wat pech nog krap nu tijdens de herfst en wintermaanden qua daglicht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:03

Karin schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik dacht eerst dat je die mooie poort bij de gevangenis in Scheveningen bedoelde (daar OV-fietste ik afgelopen zomer langs), maar het blijkt aan het Binnenhof te zitten! De website ziet er heel interessant uit. :j

Nou, ook maar op het lijstje voor als ik eventueel weer een keer op kantoor kan werken in Den Haag. :))

Klopt normaal gezien is het leuk te combineren met een bezoek aan het Binnenhof.
Ik vond het erg interessant en boeiend om te zien!