Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:41

purny schreef:
Ik heb weer wat meegemaakt. Bij het uitparkeren tegen een Mercedes bus aangezeten.
Ben best geschrokken, heb bij een huis aangebeld of ze wisten van wie de bus was.
Heb er uiteindelijk een briefje onder de ruitenwisser gedaan of ze contact met me willen opnemen zodat we dit via de verzekering kunnen regelen.

De eigenaar kan het vast waarderen dat je je gegevens hebt achtergelaten!
Balen joh, maar daar is een verzekering voor.

purny

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:39

Ja idd, nu maar hopen dat de eigenaar van de bus zich meld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:46

Ach jeetje!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:37

Van harte gefeliciteerd Pien! *\o/*

Balen van die botsing met dat busje zeg Purny... Hopelijk neemt de eigenaar snel contact op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:10

De eigenaar heeft zich gemeld. Wilde het eerst zonder verzekering doen, maar ik niet.
We gaan het via de officiële weg doen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:11

Pien gefeliciteerd.

Purny netjes gedaan van jou.
En daarvoor heb je een verzekering.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:42

Inderdaad Purny.Goed gedaan! Top van je...en bedankt iedereen voor felicitaties.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:20

Schadeformulier is ingevuld, had meer het idee dat deze man niet wist hoe het werkte.
Hij had ook als Indonesiër een Nederlands formulier.
Het was een hele vriendelijke man, met pure Indonesische gebruiken. Boog voor me toen hij mij een hand gaf en deed netjes zijn schoenen uit.

Ik vond het eerst wel eng, want je weet niet hoe ze reageren maar hij was supervriendelijk. Bood ook nog excuus aan voor een stuk of 5 keer omdat mijn auto schade had.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 06:20

Bijzondere ervaring zo Purny, maar een stuk beter zo dan heel erg boos ( wat ook echt niet helpt ).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:46

Goed bezig, Purny. :)

Ze hebben het hier moeilijk gemaakt voor het verkeer.

Vanaf vandaag word er voor 2 maanden een straat + brug afgesloten, dit was al een tijdje bekend.

Alleen Amsterdam heeft nu ook nog even besloten dat er vanaf volgende week Maandag een straat/weg
die verlengde ligt met de hoofdweg door het dorp heen ligt 'even' voor een halfjaar dicht te gooien voor autoverkeer.

Als je bij een straat wilt komen moet je de A10 op en dan de volgende afslag
er weer op en dan via het Amstelstation er weer er vanaf..

Ik vermoed dat we binnenkort hier net als toen met de afsluiting A10 - Amsterdam Noord,
dat we hier door het dorp een infarct krijgen.

Heb ook namelijk ergens gelezen dat IJburg ook nog een paar dagen of weken afgesloten word.
Alles komt dan door Diemen heen..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:33

Vandaag drie keer op rij: auto rijdt links omdat 'ie iemand in wil halen, maar haalt niet in en rijdt uiteindelijk zachter dan de auto die 'ie in wilde halen. Heb toen de eerste onnodig links bleef rijden uiteindelijk een keertje geknipperd, de andere twee gingen nadat er een seconde of twintig niets naast ze reed uiteindelijk zelf weer naar rechts :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:22

Het ging bij ons dit weekend nog maar net goed. We reden op de rondweg, stoplicht op groen om af te slaan met een aantal auto's voor ons. Het stoplicht sprong op oranje, maar ik was al zo dichtbij dat ik er beter doorheen kon rijden. De auto voor ons bedenkt nadat hij over de streep is ineens dat hij toch gaat stoppen dus konden we allemaal vol op de rem. Want degene achter mij ging er ook van uit dat ik er nog doorheen zou gaan.

Mijn man was trots op mijn reactievermogen, hij had er zelf bovenop gezeten zei hij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:31

Klopt die ongelukjes gebeuren gauw. Gelukkig zag je het op tijd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:56

Exitium dat zoiets een keer gebeurd kan , maar 3x.
Geen handige bestuurder.

Zonnebloem dat was schrikken.
Oranje is eigenlijk om te stoppen.
Al ben ik ook van. Ha oranje het kan nog net.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:08

luuntje schreef:
Geen handige bestuurder.

Zonnebloem dat was schrikken.
Oranje is eigenlijk om te stoppen.
Al ben ik ook van. Ha oranje het kan nog net.

Oranje is toch indien mogelijk doorrijden?
Stel ik kom met 50 km per uur bij een stoplicht aan die als ik het stoplicht zie het nog groen is maar als ik er bijna ben op oranje springt, dan moet ik wel doorrijden.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:11

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:20

Dat, stoppen indien mogelijk. Rij je er vrijwel onder als 'ie op oranje springt, dan is fatsoenlijk stoppen niet meer mogelijk en rij je door. Als je er nog 50 meter voor rijdt kun je prima stoppen en is dat dus de bedoeling

luuntje schreef:
Geen handige bestuurder.

Dit waren drie verschillende bestuurders in nog geen tien minuten tijd :+ Twee ervan waren een brug op, dus die zullen niet op cruise control gereden hebben en geen / niet genoeg gas bijgegeven hebben om hun snelheid te behouden. Wat de derde aan het doen was, geen idee

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:22

Exitium ik dacht 1 bestuurder.
Maar 3, pf nog meer mensen die rijlessen nodig hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:26

Ik kwam nu met een volle noodstop met mijn voorkant net voorbij de lijn stil te staan. Bij oranje rij ik in zo'n geval dus door normaal gesproken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:27

zonnebloem18 schreef:
Ik kwam nu met een volle noodstop met mijn voorkant net voorbij de lijn stil te staan. Bij oranje rij ik in zo'n geval dus door normaal gesproken.

Eens, had die voor je ook in ieder geval moeten doen als ik het zo lees. Als je al voorbij de streep bent is het niet het juiste moment om nog voor oranje te remmen :x

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:35

Mijn man is gisteren in paniek overlopen door onze oudjes dankzij een hele grote groep stoere mannenauto’s. Ferrari’s, Lamborghini’s, dat soort spul.
Hij wilde ze uit de wei halen, had ze nét het halster om gedaan toen ze het dorp uit kwamen scheuren. Veel te hard uiteraard, elkaar inhalend op een smalle weg omzoomd met bomen waar je 60 mag, knallende uitlaten, (de “pops and bangs” voor de kenners) gierende motoren, een stuk of 30 malloten die denken dat ze Max Verstappen zijn.
De opa’s raakten in paniek toen er maar knallende auto’s voorbij bleven komen en hij wilde nog heel snel de halsters af doen voordat ze zich los zouden trekken en met zwiepend halstertouw en al door de wei zouden rennen en toen liepen ze dus over hem heen. Kleren kapot, gekneusde rug en ribben.

En de pony’s zijn normaal gesproken écht onverstoorbaar. De oudste heeft 20 jaar op een zorgmanege gewerkt en wordt nergens anders van. We wonen langs een drukke weg met veel heel groot landbouwverkeer, er loopt een motorroute langs ons huis die ook regelmatig een rotherrie veroorzaken, gillende sirenes, straaljagers, ze reageren nergens op. Maar dit zorgde voor grote paniek.

Echt, ga 10 kilometer verderop op het TT-circuit lekker met je veel te dure asobak herrie lopen maken, daar mag het gewoon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:18

Ja dat is heftig

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:39

Jeetje mina, het is duidelijk weer goed raak op de Nederlandse wegen. Sterkte voor je man MairiMacBran, hopelijk is hij snel weer in orde!

Mij is inderdaad ook ooit geleerd: oranje = stoppen, want het wordt rood. Indien dat niet meer kan, dan mag je nog wel doorrijden. Vreemde actie wel van die bestuurder om net na de streep nog te stoppen.

Die van exitium, daar kan ik me ook zo aan ergeren... Gewoon naar rechts aub.

Ik had hier vanavond een dikke Audi (model SUV-achtig iets) bijna op de achterbumper hangen. Reed heel dicht achter mij, zag in de binnenspiegel alleen nog de voorruit én de bestuurster van die andere auto. Verder niets... Vond dat niet heel fijn en was blij dat ze mij inhaalde, toen dat kon. Reed daar al 60 op een 50-weg en het gat tussen mij en die wagen werd na het inhalen snel groter... Die hield zich dus ook niet aan de maximum snelheid. Nou, dan heb ik nieuws voor haar: ik ga echt niet sneller rijden omdat die Mien Tuttebel met haast zowat op mijn achterbumper zit...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 07:45

Sterkte voor je man MairiMacBran.

Ik houd er trouwens wel rekening mee met stoppen voor oranje of er geen vrachtwagen oid achter me zit, die misschien niet op tijd kan stoppen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:32

Vrachtwagens, motors krijgen altijd de speciale behandeling. Ze krijgen voorrang en inderdaad ik zal nooit onverwacht voor ze stoppen en ik hou veel afstand. Als een vrachtwagen te dicht bij komt dan zorg ik dat er afstand blijft vanwege de vertraging met remmen die zij hebben en ik niet.