Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:13

Even jullie mening ergens over:
Ik heb vandaag twee ikea stoelen verkocht via marktplaats. Die zijn opgehaald, en ik werd een paar uur later gebeld dat er van één stoel de schroeven niet bij zaten. Ik voel me er nogal poedersuiker over, dus ik heb m'n excuses aangeboden en ben direct op zoek gegaan. Helaas kan ik ze niet meer vinden (zijn waarschijnlijk kwijt geraakt in de verhuizing), en ik heb de koper aangeboden dat ik bij IKEA ga proberen om een nieuwe set te krijgen, die ik dan op mijn kosten naar haar toe laat sturen. Dat vond ze oké. Ik heb nogmaals mijn excuses aangeboden.

Nu krijg ik van haar een driesterren beoordeling met als commentaar "betere productomschrijving". Ik heb hem een berichtje gestuurd dat ik het jammer vind dat ik zo snel een slechte beoordeling krijg. Hij stuurt terug dat hij alleen maar benieuwd is of ik de schroeven nog ga kunnen krijgen, maar dat hij het veranderd als ze de schroeven hebben gekregen.

Ik ben er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee. Deze beoordeling kan niet meer aangepast worden, dus nu zit ik met een 'smet' op mijn verder super goede beoordelingen. Ik heb de neiging om ze het verder zelf uit te laten zoeken als het zo moet... Wat zouden jullie doen?

_Lorette_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:16

Ik denk dat ze wat snel zijn geweest met plaatsen van de beoordeling, maar ergens snap ik het wel, omdat ze nu moeten afwachten wanneer de schroeven komen om de stoelen in elkaar te kunnen zetten en het product zo niet meteen bruikbaar is. De beoordeling kan met wederzijds goedvinden worden aangepast/verwijderd. Je kunt dit nog proberen als het naar tevredenheid is afgehandeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:31

_Lorette_ schreef:
Ik denk dat ze wat snel zijn geweest met plaatsen van de beoordeling, maar ergens snap ik het wel, omdat ze nu moeten afwachten wanneer de schroeven komen om de stoelen in elkaar te kunnen zetten en het product zo niet meteen bruikbaar is. De beoordeling kan met wederzijds goedvinden worden aangepast/verwijderd. Je kunt dit nog proberen als het naar tevredenheid is afgehandeld.

Ja, dat snap ik ook.
Aan de andere kant vind ik het wel jammer. Ik heb dit niet opzettelijk gedaan, ik heb mijn excuses aangeboden en ik ben direct naar een oplossing gaan zoeken. Dat dat niet vandaag is, ja dat klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:37

Ik snap ze ook wel. Het product is inderdaad niet zoals omschreven. Fijn dat je het wilt oplossen en zo hoort het ook, maar ondertussen hebben ze een niet compleet product.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:39

Als iemand dat bij mij zou doen zo ik gelijk stoppen met service verlenen
Zoek het dan ook maar uit!
Veranderen achteraf is heel lastig en dan heb je mooi voor niks je nek uitgestoken

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:46

Moestuin schreef:
Ik snap ze ook wel. Het product is inderdaad niet zoals omschreven. Fijn dat je het wilt oplossen en zo hoort het ook, maar ondertussen hebben ze een niet compleet product.

Dan wacht je toch gewoon even met beoordelen? Ik heb ook weleens wat verkocht wat niet helemaal goed was en die mevrouw had me netjes de kans gegeven het op te lossen. Het is echt niet nodig om direct een beoordeling achter te laten.

Ik zou er dan eerlijk gezegd ook klaar mee zijn, want ze geven je ook niet het voordeel van de twijfel om het op te kunnen lossen.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:48

Alja schreef:
Veranderen achteraf is heel lastig en dan heb je mooi voor niks je nek uitgestoken

Zo denk ik er ook over. Als ik zo’n beoordeling had gezien terwijl ik nog bezig was met het regelen van die schroefjes, had ik zeker gezegd dat ze zelf achter de restanten aan mochten gaan. Je doet zo je best voor je en dan krijg je meteen een trap na :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:50

Het voordeel is dat als je de service nu niet meer geeft en het ze lekker laat uitzoeken, je revieuw niet verder omlaag gaat.

Want aanpassen kan niet toch?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:55

_Lorette_ schreef:
Aargh, ik ben mega gefrustreerd over een onterechte negatieve review.

Ik kocht beenbeschermers via MP. Deal snel gesloten en meteen betaald. Daarna radiostilte... Ik weet ik dat het met o&n en de coronamaatregelen moeilijk is om te versturen, dus daarvoor kan ik wel wat geduld opbrengen. Na 11 dagen had ik ze binnen. Tussendoor was het lastig om contact te krijgen met de verkoper, maar ik kreeg na een week de toezegging dat ze binnenkort verstuurd zouden worden.

Bij het ontvangen van de beschermers bleken er flinke beschadigingen op te zitten aan de strijkkant (denk dan niet aan een kras, maar aan een gat). Ik gaf aan dat ik het erg jammer vond dat dit niet was vermeld en niet zichtbaar was op de foto's. Zo had ik ze niet willen kopen. Hier kreeg ik geen reactie op.

Ik heb hierop een '2 sterren review' gegeven. En je raad het al, ik kreeg een 1 ster review terug met de vermelding dat ik beleefder moet communiceren. Het enige mogelijk irritante wat ik heb gedaan was een 'hallo?' sturen toen ik na 3 dagen nog geen antwoord had gekregen op mijn vraag.

Dat er geen enkele reactie/weerwoord mogelijk is op een slechte review vind ik mega vervelend. Ik verkoop de laatste tijd regelmatig spullen en op 1x na zijn het allemaal vijf sterren (44x). Die beenbeschermers gooi ik gemakkelijker in de vuilnisbak dan mijn frustratie over die onterechte review. -O-

Heel herkenbaar. Ik kwam op zo’n zelfde manier aan eerste slechte review. Ik troost mezelf met dat die 1 keer 1 ster in het niet valt bij alle positieve sterren en vriendelijk.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:59

Zucht..

Koop je iets op marktplaats daarbij maak ik direct het geld over en zegt de verkoper geld hebben ontvangen en morgen te versturen. Ik helemaal blij! Krijg je later in de avond bericht dat ze het bedrag terug heeft overgemaakt omdat er blijkbaar een hoger bod was..

Zucht..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 03:18

HxSunlight schreef:
Zucht..

Koop je iets op marktplaats daarbij maak ik direct het geld over en zegt de verkoper geld hebben ontvangen en morgen te versturen. Ik helemaal blij! Krijg je later in de avond bericht dat ze het bedrag terug heeft overgemaakt omdat er blijkbaar een hoger bod was..

Zucht..

Marktplaats betaalverzoek gebruiken, dat kan niet teruggeboekt worden. Maar als je nu nog de kans krijgt om te beoordelen, lekker 1 ster geven. Deal is deal hoor. Vind het echt belachelijk van de verkoper.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:01

HxSunlight schreef:
Zucht..

Zucht..

Wauw dat is echt slecht. Daar zou ik ook 1 ster voor geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:25

x_ankieee schreef:
Alja schreef:

Zo denk ik er ook over. Als ik zo’n beoordeling had gezien terwijl ik nog bezig was met het regelen van die schroefjes, had ik zeker gezegd dat ze zelf achter de restanten aan mochten gaan. Je doet zo je best voor je en dan krijg je meteen een trap na :=

Bwa het is geen 1 ster review hé? Het zijn er 3. Ik snap ook wel dat het gebeurt. De kans dat die mensen die schroefjes echt krijgen is gewoon klein. Zij hebben geluk dat het nu een betrouwbaar iemand betreft die het ook echt gaat regelen, maar de gemiddelde kans is gewoon erg laag als je kijkt naar het bedrog wat soms op marktplaats gebeurt. Als ik mij in hun schoenen stel begrijp ik dat ze het zo aanpakken om de kans te proberen vergroten dat ze de schroefjes krijgen. Beide partijen kennen elkaar niet en kunnen elkaar op elkaars mooie ogen afgaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:18

Ze verkleinen hiermee ontzettend hun kans op de schroefjes. Ik ben gisteren de halve middag bezig geweest ikea te pakken te krijgen (super slecht bereikbaar op het moment), maar kan er nu eigenlijk even geen motivatie voor vinden.

Dat je dit doet na een week: prima. Maar niet 3 uur nadat ik aangegeven heb dat ik het op ga lossen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:27

Vervelende situatie. En niet zo netjes, al na drie uur inderdaad. Je kunt Ikea gemakkelijk via Facebook en dan de chatfunctie bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:59

Vjestagirl schreef:
Ze verkleinen hiermee ontzettend hun kans op de schroefjes. Ik ben gisteren de halve middag bezig geweest ikea te pakken te krijgen (super slecht bereikbaar op het moment), maar kan er nu eigenlijk even geen motivatie voor vinden.

Dat je dit doet na een week: prima. Maar niet 3 uur nadat ik aangegeven heb dat ik het op ga lossen.

Ik zeg niet dat ik het ok vind hé. Maar dat ik wel kan snappen uit welke redenatie het is gegaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:00

Niqui schreef:
Vervelende situatie. En niet zo netjes, al na drie uur inderdaad. Je kunt Ikea gemakkelijk via Facebook en dan de chatfunctie bereiken.

Die deed het dus niet gisteren, en hun telefoon lag er wegens de drukte uit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:02

Moestuin schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zeg niet dat ik het ok vind hé. Maar dat ik wel kan snappen uit welke redenatie het is gegaan.

Ik kan het ook wel snappen.
Hoeveel verkopers zullen kopers ook niet aan het lijntje houden totdat de mogelijkheid tot feedback geven voorbij is, zodat ze niet laag beoordeeld worden maar echt niet van plan waren het probleem op te lossen.

Zo lijden de goede weer onder de kwade.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:07

belle_boef schreef:
HxSunlight schreef:
Zucht..

Zucht..

Wauw dat is echt slecht. Daar zou ik ook 1 ster voor geven

Ik heb helaas de optie niet om haar 1 ster te geven. Deze staat nog niet aangegeven in de chat. Is er ook een andere manier om haar 1 ster te geven? En als ik haar 1 ster geef kan ze mij dan niet 1 ster terug geven? Ben ik altijd dan bang voor dat ik 1 ster terug krijg als ik dit doe.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:09

Maar wordt er hier nu niet te veel waarde gehecht aan die sterrenbeoordeling? Ik bedoel, als iemand 10 goede beoordelingen heeft en dan 1 of 2 wat mindere ga ik daar een koop niet voor laten schieten. Dus buiten dat het voor jou persoonlijk niet zo heel leuk is (en dat snap ik wel hoor), zou ik nu ook niet de frustratie onevenredig hoog laten worden. Even balen, vloeken en weer door.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:10

Ik begrijp je wel, maar eigelijk vind ik het van de koper ook wel netjes.

Ik bedoel... zonder schroeven kan je de stoel niet in elkaar zetten. Het item is dus niet bruikbaar.

Als je een product aankrijgt dat niet bruikbaar is, geef je 1 ster (al is het maar omdat 0 onmogelijk is).

Als je een goed product aankrijgt geef je er 4 of 5 afhankelijk van de communicatie.

Als je dus een product aankrijgt dat niet bruikbaar is, maar de verkoper wil wel nog helpen, geef je er 3. Ergens in het midden.

Toch niet zo raar?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:16

Ik vind het wel rot, omdat ik een makkelijke koper en betrouwbare verkoper ben en iemand er onterecht een beoordeling van 1 ster bij heeft gezet voor een transactie waarin ik zelf de gedupeerde ben. :+ Waarom je daar geen reactie op kunt geven is me een raadsel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:18

_Lorette_ schreef:
Ik vind het wel rot, omdat ik een makkelijke koper en betrouwbare verkoper ben en iemand er onterecht een beoordeling van 1 ster bij heeft gezet voor een transactie waarin ik zelf de gedupeerde ben. :+ Waarom je daar geen reactie op kunt geven is me een raadsel.

:+ Dus 1 ster wegens het bedriegen van jezelf? :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:19

Nee, in dat geval was ik de koper. Als ik zelf na 11 dagen en moeizame communicatie een kapot product ontvang en aangeef dat ik teleurgesteld ben, dan vind ik het niet terecht dat ik 1 ster krijg als koper (gewone prijs geboden, meteen betaald, etc.). Ik heb haar ook via Bokt maar even een berichtje gestuurd.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:38

Oké, vraagje, misschien dat 1 van jullie dit weet.

Ik ging even op bol kijken of er boeken zijn die ik via hun kan verkopen (wat met de commissie voor de meeste boeken niet te doen is), maar ik vraag me dan toch af, hoe kunnen mensen er tweedehands boeken op zetten voor bedragen als €1,99? Je bent sowieso €1,- kwijt aan bol zelf + 15%. Dan moet je het nog verzenden, hoe is dit mogelijk zonder er gewoon verlies op te krijgen? Ik snap er geen hout van...