Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:09

Jildau schreef:
Palmera schreef:
Unpopulair opinion: de huidige schoenmode is foeilelijk. Ik zie het elegante en vrouwelijke niet in van orthopedische klompen met plateauzolen.

Ik ben jaloers op deze mening! Zou me veel geld schelen.. :D

:')

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:17

Ik zag ze pas inderdaad staan die hoge zolen en ik dacht: O nee, nu ben ik echt oud, de mode heeft zich herhaald. Diezelfde schoenen waren ook hip begin jaren 90 (en in de jaren 70, maar das voor mijn tijd).
Toen vond ik ze nog wel mooi, nu niet meer _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:31

Ik snap nooit dat 90% van de schoenen die nu in de mode zijn wit zijn.. dat is toch niet praktisch? Daarnaast als ze vies zijn, zijn ze gewoon ontzettend goor.. nee ik snap ook niks van de schoenentrends

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:53

Dan hierbij mijn niet-populaire mening: waarom dat schapengedrag dat je volgens de laatste mode mee moet lopen? Wees gewoon jezelf.
En daarbij scheelt het ook een hoop in de weggooimaatschappij. Als producten van beter materiaal gemaakt worden in plaats van goedkoop-een-seizoen-kwaliteit, dan zouden mensen ook weer wat langer met hun kleding en schoenen doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:55

Shenavallie schreef:
Dan hierbij mijn niet-populaire mening: waarom dat schapengedrag dat je volgens de laatste mode mee moet lopen? Wees gewoon jezelf.
En daarbij scheelt het ook een hoop in de weggooimaatschappij. Als producten van beter materiaal gemaakt worden in plaats van goedkoop-een-seizoen-kwaliteit, dan zouden mensen ook weer wat langer met hun kleding en schoenen doen.

Helemaal mee eens! Maar als je dan besluit eenvoudige tijdloze pumps nodig te hebben, omdat de oude op zijn, dan loop te tegen de huidige lompe klompen mode op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:57

Palmera schreef:
Helemaal mee eens! Maar als je dan besluit eenvoudige tijdloze pumps nodig te hebben, omdat de oude op zijn, dan loop te tegen de huidige lompe klompen mode op.

Op Zalando en soortgelijk is niets neutraals te vinden?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:59

Shenavallie schreef:

Ik ben dus van mening dat dat helemaal niet moet. En ik zie het minder als vroeger. In mijn ogen is het tegenwoordig juist steeds meer dat je kan dragen wat je zelf leuk vind, tuurlijk kun je meelopen met de trends maar dat wordt meer door de jonge grieten gedaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:01

elnienjo schreef:
Palmera schreef:

Op Zalando en soortgelijk is niets neutraals te vinden?

Ik kan inderdaad wel op internet bestellen.
Maar mijn unpopulair opinion is dat ik dat niet graag doe. :)
Ik koop het liefst lokaal. En ondanks dat dat ook word ingevlogen hier, word het voor de winkel iig nog per pallet ofzo ingevlogen. En niet speciaal voor mij dat ene paar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:04

Palmera schreef:
Ik koop het liefst lokaal. En ondanks dat dat ook word ingevlogen hier, word het voor de winkel iig nog per pallet ofzo ingevlogen. En niet speciaal voor mij dat ene paar.

Het wordt ongetwijfeld sowieso groot ingevlogen/verscheept naar Europa om dan verspreid te worden met busjes naar lokale shopjes of direct verzonden naar de online koper.
Leuk als je je lokale winkelier wil steunen, maar voor het milieu maakt het niet uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:09

elnienjo schreef:
Palmera schreef:

Het wordt ongetwijfeld sowieso groot ingevlogen/verscheept naar Europa om dan verspreid te worden met busjes naar lokale shopjes of direct verzonden naar de online koper.
Leuk als je je lokale winkelier wil steunen, maar voor het milieu maakt het niet uit.

Uh maakt wel uit.
https://www.voordewereldvanmorgen.nl/du ... e-winkelen

Ik koop dus liever in winkels! Tenzij die winkels niet in Zwolle of Utrecht zit. Dan bestel ik online.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 03-02-20 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:10

Natuurlijk maakt dat uit. Misschien niet zo zeer in een dicht bevolkt stukje, maar zeker wel als het ook nog eens naar een eiland moet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:12

MarlindeRooz schreef:
Uh maakt wel uit.

Ik koop dus liever in winkels! Tenzij die winkels niet in Zwolle ov Utrecht zit. Dan bestel ik online.

Ik bestel sowieso liever online, want anders kost het mij benzine en parkeergeld en vaak hebben ze wat ik zoek niet eens in een fysieke winkel. Vorig jaar dacht ik 'ns naar Bever te gaan om m'n nieuwe wandelschoenen ter plekke te kunnen passen. Hadden ze mijn maat net niet in het model wat ik koos. Of ik wilde aanbetalen zodat zij het voor mij konden bestellen. Nou nee, ik heb ze toen gewoon bij Zalando besteld voor 20 euro goedkoper.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:14

Tja, ik kan lopend naar alle winkels dus dat scheelt weer. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:16

Het maakt wel degelijk uit hoor!
Verder vind ik het prettig het gewoon te kunnen passen. En niet weer terug te moeten sturen als het niet past.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:06

Shenavallie schreef:

Is combi van human nature en consumentisme.
Dat schapengedrag zit er al miljoenen jaren in. Ik weet ook 1000% dat je zelf ook dingen van anderen overneemt, zelfs al is het onbewust.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:36

Palmera schreef:
Shenavallie schreef:

Het is dan inderdaad even wat beter zoeken. In ieder geval niet bij de standaard (goedkopere) schoenenwinkels. :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:32

Mars schreef:
Laten we dan verbod op wapens op straat ook maar opheffen want mensen die kwaad willen lopen toch wel met messen en vuurwapens rond als ze dat willen. Regels niet invoeren of verscherpen ‘omdat er toch wel mensen zijn die zich er niet aan houden’ is nogal een vage redenering :=

Helemaal (gedeeltelijk) met je eens.... De meeste misdrijven gebeuren met illegale wapens. Dus een (strengere) wapenwet heeft dan helemaal geen zin. Het wordt alleen (steeds) moeilijker gemaakt voor de geïnteresseerden en sportschutters. En er wordt niks "illegaals" tegengehouden.

Ik ben het er wel mee eens dat bepaalde wapens (boxbeugels ed) door het verbod ervan via de wapenwet wel geminimaliseerd worden. Dus een verbod daarop is wel zinnig. En natuurlijk een verbod op het dragen van wapens :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:30

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Uh maakt wel uit.

Ik koop dus liever in winkels! Tenzij die winkels niet in Zwolle ov Utrecht zit. Dan bestel ik online.

Ik bestel sowieso liever online, want anders kost het mij benzine en parkeergeld en vaak hebben ze wat ik zoek niet eens in een fysieke winkel. Vorig jaar dacht ik 'ns naar Bever te gaan om m'n nieuwe wandelschoenen ter plekke te kunnen passen. Hadden ze mijn maat net niet in het model wat ik koos. Of ik wilde aanbetalen zodat zij het voor mij konden bestellen. Nou nee, ik heb ze toen gewoon bij Zalando besteld voor 20 euro goedkoper.

Dat had ik ook twee jaar geleden, toen hebben ze een andere vestiging opgebeld en een uurtje later had ik ze alsnog in handen (was in Den Haag en sprong even in de trein naar Leiden). Maar gemak dient de mens he :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:14

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Uh maakt wel uit.

Idem, ik hou van online shoppen. Mijn man had dat ook pas in een schoenenwinkel, ze hadden zijn maat niet maar wilden ze wel bestellen. Maar idd, wel even eerst die €190,- betalen en mochten ze niet goed zijn dan zou hij het later wel terug krijgen.
Nou nee dus, op naar Zalando waar ze én goedkoper waren en je ook achteraf kunt betalen en rustig thuis passen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:42

Die foto's van paarden met dat bladgoud zijn echt verschrikkelijk :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:09

Paarden met bladgoud?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:17

Mars schreef:
Paarden met bladgoud?

Ja, zie steeds foto's ervan langskomen. Staat ook een topic op de voorpagina.

edit: 2 zelfs.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:00

Ik vind dat idd ook niet mooi.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:03

Oh ik dacht dat dat een hele bijzondere aftekening was :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:05

Ik zie er eczeem in _O-