Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:12

Haha die is grappig!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:27

Mss was het een arme :(

En is die er later stinkend (pun intended) rijk mee geworden.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:38

Ik heb als naar het toilet ben geweest, nog steeds het gevoel alsof ik moet plassen. Heel irritant. Kan ik hiervoor de huisarts bellen of iemand tips wat ik eraan kan doen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:46

Love_Laugh schreef:
Ik heb als naar het toilet ben geweest, nog steeds het gevoel alsof ik moet plassen. Heel irritant. Kan ik hiervoor de huisarts bellen of iemand tips wat ik eraan kan doen?

Je kan altijd even bellen maar vitamine C (cranberrycapsules) of D-mannose kan nooit kwaad om te slikken, ook preventief tegen blaasontsteking.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:06

Captain schreef:
Wat gebeurt er als je te weinig euthanasiemiddel gebruikt? Dus stel iets heeft 5ml nodig en je gebruikt 2ml. Blijft het dan leven of...?

Euthanasie middel (pentobarbital) werd vroeger als slaap middel (voor mensen ook) gebruikt. Alleen omdat het in hoge dosering dus dodelijk is werd het uit de handel genomen en gebruikt voor euthanasie.

Maar bij een te lage dosis ga je dus niet half dood, maar raak je in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:07

Weet iemand hoe je een e-mail sjabloon kan maken in de web versie van outlook? Normaal kan dat via bestand > opslaan maar in de web versie zie ik dat nergens staan :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:28

Love_Laugh schreef:

Drink je genoeg?

En ja, je kunt altijd bellen voor advies!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:10

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 23:30

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:04

Wanneer zijn er meer muggen s’avond of s’ochtends?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:09

Mijn gevoel zegt avond,maar dat is niet onderbouwd. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:52

Ik had een product dat na 2 maanden kapot was terwijl ze claimen 20 jr mee te gaan. Dus ik de verkoper gecontacteerd via mail en bellen. Ze hadden het doorgezet naar de producent en ze wachten op antwoord van hen. Het is 9 weken geleden dat ik mijn eerste bericht stuurde (en ik heb in de tussentijd meerdere keren gebeld) en telkens zeggen ze dat ze wachten op antwoord van de producent. Het begint me een beetje te lang te duren. Wat kan ik nu doen?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:30

Hoe noem je/waar bestaat trainingspakkenstof uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:36

xSCWx schreef:
Ik had een product dat na 2 maanden kapot was terwijl ze claimen 20 jr mee te gaan. Dus ik de verkoper gecontacteerd via mail en bellen. Ze hadden het doorgezet naar de producent en ze wachten op antwoord van hen. Het is 9 weken geleden dat ik mijn eerste bericht stuurde (en ik heb in de tussentijd meerdere keren gebeld) en telkens zeggen ze dat ze wachten op antwoord van de producent. Het begint me een beetje te lang te duren. Wat kan ik nu doen?

Je klacht op social media gooien, dan gaat de communicatie plots een heel stuk sneller!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:42

xSCWx schreef:

Als ze echt wachten op antwoord van de producent, probeer die dan eens rechtstreeks te benaderen. Kan sooms wonderen en schatten aan informatie opleveren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:45

Ja dat heb k eens met een dure fotocamera gehad.
Dat duurde maar en duurde maar, zou opgestuurd zijn naar fabriek.
Ik eens rechtstreeks gebeld, was die daar nog nooit geweest.
En ik kreeg heel veel waardevolle info mee.
Daarmee naar de winkel, geef toe expres op druk tijdstip, want ik was behoorlijk in de zeik genomen wist ik nu ik de juiste informatie had.
En heb toen op dat moment een gelijkwaardige andere uit kunnen zoeken.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:56

Hoe hard moet ik humaan serum afdraaien om 'grote' eiwitten te laten pelleteren, zonder dat de antilichamen pelleteren? :')

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:05

Wat gebeurt er als ze een paard scannen op drachtigheid? Is dat met een echo apparaat of zeg ik iets heel stoms?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:27

xSCWx schreef:

Bij de verkoper aangeven dat het artikel kapot is gegaan en dat je een nieuwe wilt?
Feitelijk is het iets tussen jou en de verkoper, niet tussen jou-verkoper-producent. Zij moeten een deugdelijk product leveren en het verder uitvechten met de productent zonder dat jij daar tussen zit.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/ik-heb-iets-gekocht-maar-het-kapot

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:30

98xsophiex98 schreef:
Wanneer zijn er meer muggen s’avond of s’ochtends?

Ligt een beetje aan het soort mug. :+
Maar vaak 's avonds/nachts omdat het dan buiten vochtiger is. In de ochtend als het licht wordt, wordt het vaak weer warmer en de lucht droger. Muggen kunnen slecht tegen droogte, daarom zijn ze zo dol op moerassige gebieden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:08

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog een belangrijk detail vergeten; volgens de verkopende partij heb ik het zelf kapot gemaakt (laten vallen). Terwijl ik het product heb schoon gemaakt (zoals wordt aangeraden door producent), en toen ik het daarna oppakte er ineens een barst in zat. Ik ben namelijk behoorlijk zuinig er op en had het echt wel eerder gezien als er een barst in zat aangezien ik hem nota bene stond schoon te maken.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:30

xSCWx schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog een belangrijk detail vergeten; volgens de verkopende partij heb ik het zelf kapot gemaakt (laten vallen). Terwijl ik het product heb schoon gemaakt (zoals wordt aangeraden door producent), en toen ik het daarna oppakte er ineens een barst in zat. Ik ben namelijk behoorlijk zuinig er op en had het echt wel eerder gezien als er een barst in zat aangezien ik hem nota bene stond schoon te maken.

Tadaaa!
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Hij moet dus kunnen aantonen dat jij het stuk hebt gemaakt. Als er een deuk of zo in zit, dan is het wel waarschijnlijk dat je hem hebt laten vallen. Zo niet, dan wordt het toch lastig voor de verkoper.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:39

Ik heb eens een telfoon gehad.
Toen nog zo'n klap telefoon met ook aan de bovenkant een schermpje.
Kon je zien wie er sms-te of belde.

Dat schermpje was in een paar dagen kapot.
Ik terug naar de phone house.
Die beweerde dat ik hem had laten vallen, maar dat was niet zo.
Op internet las ik dat die type telefoon vaker last had van spontaan een barst er in door druk die op dat glas stond. Dus niet van buitenaf.
Toch is het me nooit gelukt een ander te krijgen.
En sindsdien zeg ik tegen iedereen dat de Phone house een slechte winkel is :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:59

Ooit een akkefietje gehad met Apple. Telefoon deed het na een update niet meer. Opgestuurd. Heel wat miscommunicatie en plots zat er een barst in. Ik heb toen letterlijk gezegd dat ik net zo lang zou bellen tot er qua werkloon voor hun telefonistes een nieuwe iPhone betaald was. Na 4,5 u heb ik een nieuwe gekregen. Heb toen 3 supervisors versleten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:05

poes schreef:
Ooit een akkefietje gehad met Apple. Telefoon deed het na een update niet meer. Opgestuurd. Heel wat miscommunicatie en plots zat er een barst in. Ik heb toen letterlijk gezegd dat ik net zo lang zou bellen tot er qua werkloon voor hun telefonistes een nieuwe iPhone betaald was. Na 4,5 u heb ik een nieuwe gekregen. Heb toen 3 supervisors versleten.

_/-\o_

Dat heb ik eens gedaan bij postnl toen mijn brievenbus pakketje een niet thuis melding kreeg. Jaja dat kan :D
En dus kwijt was.

Waar vroeger de telefonistes niet op mochten hangen is dat helaas tegenwoordig wel zo.
Ik gaf ook aan dat ik aan de telefoon bleef tot ik een fatsoenlijk antwoord van ze had.
Begon al te leuteren over wat ze vanavond ging eten enz :+
Maar toen gaf ze aan dat ze de verbinding wel mochten verbreken.
En helaas deed die ik daarna aan de telefoon had dat ook. Wel jammer, had wel zin een middagje ouwehoeren.