Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:46

Soms kan ik best lachen om reacties.

Afbeelding

Van de week heel netjes en vlot 2 paar schoenen verkocht. Kreeg een bod. Vond ik te laag. Tegenbod gedaan. Akkoord en direct betaald. Fijn dat het ook zo kan :)

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:02

Ik had een tijdje terug een advertentie geplaatst op Marktplaats, dat ik een bijrijder zocht. Reactie gekregen van een vrouw. Ze wilde afspreken, maar ik zou eerst op vakantie gaan met mijn pony, na dat weekend zou ik contact opnemen.

Helaas is er in die tussentijd iemand overleden en heb ik totaaal niet meer aan die bijrijd gedacht (erg banketstaaf, maar m’n gedachten waren ergens anders). Maar ik schrok me toch rot toen ik Marktplaats vandaag opende; een hele serenade van boze berichten, en wat ik wel niet dacht, en hoe ik met mensen omging blablabla. Heb terug gestuurd dat zulke mensen niet bij mij en mijn pony passen en ik opzoek zou gaan naar iemand anders.

Vind het eerlijk gezegd echt best wel heftig hoe aggressief mensen kunnen reageren, ben een beetje van pad nu.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:36

Ja joh want als je zo een serenade opzet mag je echt nog wel naar mijn paard komen kijken...

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog maar 1 slechte ervaring heb gehad met marktplaats, maar als je ziet wat een grote mond mensen kunnen opzetten...

Hier trouwens een goede ervaring!
Zadel overgekocht, wordt opgestuurd. Kreeg ik gisteren een mailtje dat ze de singel niet meer kon vonden die er normaal bij kwam. Vriendelijke mail met een excuses en direct een aanbod tot het terugstorten van X bedrag voor de singel. Echt super netjes zo!
Van zulke mensen kan ik wel gewoon oprecht blij worden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:00

Vandaag is mijn zadel opgehaald. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en zij is blij met een splinternieuw zadel voor een scherpe prijs.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:39

Hebben jullie ook wel eens last van (veelal) jonge meiden die dan aangegeven geïnteresseerd te zijn in een product en dan vervolgens willen ruilen tegen iets van hunzelf? Als ik aangeef hier niet voor open te staan krijg ik geen reactie meer of hebben ze opeens geen interesse meer. Ik vind het nogal een rare manier van zaken doen...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:34

Eunomia schreef:
Hebben jullie ook wel eens last van (veelal) jonge meiden die dan aangegeven geïnteresseerd te zijn in een product en dan vervolgens willen ruilen tegen iets van hunzelf? Als ik aangeef hier niet voor open te staan krijg ik geen reactie meer of hebben ze opeens geen interesse meer. Ik vind het nogal een rare manier van zaken doen...

Ik kreeg de vraag om een Schleich model te ruilen voor een tekening van een dier van mij, door deze persoon gemaakt. Afgewezen trouwens.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:59

Ik heb ooit de vraag gehad of ik mijn spelcomputer niet wilde ruilen voor hun Rottweiler, want die moest vertrekken..

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:11

Naskapower schreef:
Eunomia schreef:

Ik kreeg de vraag om een Schleich model te ruilen voor een tekening van een dier van mij, door deze persoon gemaakt. Afgewezen trouwens.

Dan hebben wij de zelfde gehad haha.
Citaat:
*knip* delen van privécommunicatie is niet toestaan
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 16-10-17 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie weg gehaald

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:58

Eunomia schreef:

Of je bent eindelijk na 50 berichten er over uit wat de prijs is en dat er nog verzendkosten bij komen en ze ineens moeten overleggen.... _-:(

Zodra ik een bericht krijg denk er over na, of moet overleggen ga ik er vanuit dat ik nooit meer iets van die persoon ga horen.

Zelf wel lekker dom geweest afgelopen week.
Menhoofdstel verkocht, maar dacht dat er oogkleppen aan zaten (bij een zelfde maar in grotere maat wel het geval).
Nooit op gelet toen ik hem inpakte dus kreeg berichtjes dat er geen oogkleppen aan zaten...
Oepsie.
Aangeboden dat ze hem terug mocht sturen en dat ik het geld terug over zou maken, maar niks meer gehoord.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:59

Wat wil ze nu precies ruilen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:55

Ja, het is echt vermoeiend. En dan ook nog twee keer achter elkaar hetzelfde riedeltje. Ze willen het dan ruilen tegen afgedankte rommel, nee bedankt. Ik verkoop mijn spullen omdat ik zelf aan het opruimen ben. Vervolgens wilde ze dan wel alleen de peesbeschermers van mijn peesbeschermerset kopen, wat denk je zelf? Dus nu gaat ze ook overleggen...

Note: we hebben het over een zo goed als nieuwe set waar ik €10,00 voor vraag. :9

Daarnaast durf ik ruilen echt niet aan, tenzij iemand aan huis komt om te ruilen. Maar sowieso hè, je gaat toch ook niet naar een winkel en zegt dan “Ja, ik wil graag deze deken kopen, wil je hem ruilen tegen mijn oude troep?” ...

HTM: Ah, vervelend! Wat raar dat ze dan opeens niet meer reageren. Je kunt dan toch laten weten of je hem terug wil sturen of toch wil houden? Al ben ik er inmiddels achter dat fatsoenlijk reageren op mensen geen standaard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:49

Ik kom eens even binnen vallen.

Probeer mijn zadel te verkopen en ik wil hem gewoon niet verzenden. De angst is te groot dat ie ofwel zoekraakt of beschadigd raakt. Heb al zeer veel slechte ervaringen gehoord over zadels verzenden in mijn directe omgeving. Ik waag me er gewoon niet aan. Ook aangeboden dat ik het zadel zeker wil brengen bij een treinstation in het midden van onze woonplaatsen.

Is er nu iemand die maar door blijft drukken dat ze het zadel verzonden wilt hebben. :x

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:54

_Dominique schreef:
Ik kom eens even binnen vallen.

Probeer mijn zadel te verkopen en ik wil hem gewoon niet verzenden. De angst is te groot dat ie ofwel zoekraakt of beschadigd raakt. Heb al zeer veel slechte ervaringen gehoord over zadels verzenden in mijn directe omgeving. Ik waag me er gewoon niet aan. Ook aangeboden dat ik het zadel zeker wil brengen bij een treinstation in het midden van onze woonplaatsen.

Is er nu iemand die maar door blijft drukken dat ze het zadel verzonden wilt hebben. :x

Ik zou 'm gewoon verzenden dan. Maar wel: verzonden is verkocht. Dus geen gezeur met terugbrengen. En evt aangetekend (maar wel voor haar rekening).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:55

Ik zeg gewoon doen. Zeg erbij dat het op eigen risico is?

En idd verzonden is verkocht.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:55

Nou dan gewoon doen toch,evt melden dat het op eigen risico is. Niet zo moeilijk
Zadel in doos,goed verpakken,hup naar het postkantoor en de track en trace code doorgeven. Klaar.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:57

Ik zou hem dan verzekerd verzenden op haar kosten. Als zij dat perse wil, tja dan zou ik het gewoon loslaten en versturen. Weg = weg. en risico is voor de koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:04

Sommige reacties vind ik dan wel weer echt lachwekkend. _O-
Die Baby Blauwe Shet. :')

Hier nu een zadel met een nieuwprijs van ruim 1000 euro en een (nieuw) hoofdstel met een nieuwprijs van 162,95 te koop.
Zadel wordt max. 50 euro op geboden en hoofdstel ook...
Het is een splinternieuw hoofdstel... zelfs als ze 100 bieden, hebben ze nog ruim 62 euro winst.
Achja, proberen kan altijd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:39

Voor hetzelfde geld zeg je “Akkoord” op dr €50,- voor een zadel van €1000,-. Het proberen waard hè. :')

Ik heb nu gelukkig ook twee successen: een oornetje en twee dekens verkocht. Dit ging bij beide partijen erg soepel, ook wel eens fijn na allerlei pennymeisjes.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:34

Verzenden van een zadel heb ik ook gedaan hoor.
Duidelijk vermeld dat dat op eigen risico is en ik dan niet meer terug neem.
Bubbeltjes plastic heb ik toen aan de binnenkant van de doos gedaan en zo los er ook nog tussen.
Ik heb er nooit meer wat van gehoord dus zal wel goed zijn gegaan.
Oh ja, ik maak dan overal foto's van zodat als ze moeilijk doen ik kan zeggen, ik heb mijn best gedaan.
Doei en daag.

Zelf zo kopen zou ik dan weer niet doen :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:27

Hier iemand die echt aardig is. Zag iets wat ik graag wilde hebben hierbij ook aangeven dat ik eind van de maand weer loon krijg. Vond ze geen probleem ze houd het vast en stuurt het dan op :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:39

En toch vraag ik me dan wel af waarom je mensen met jouw probleem opzadelt? Klinkt misschien heel hard en ja zei kan natuurlijk ook nee zeggen maar ik begrijp nooit zo goed hoe je nu al geld kunt uitgeven wat je nog niet hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:41

Dat vasthouden doe ik dus ook niet.
Precies de gedachte als urona.

Ik heb 1 keer vastgehouden, daar kreeg ik dus een voorschot wat ik mocht houden als ze niet afnam op de afgesproken datum.
Item liep niet erg hard dus dat risico wilde ik wel doen.
Maar de persoon heeft netjes afgenomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:51

Ach ik had het vorige week ook. Deal overeengekomen, maar omdat ze meer bleef aanbieden en het bedrag dus hoger kwam vroeg ik of ze het erg vond om één dagje te wachten. Dat vond ze niet erg gelukkig. Had niets te maken met doelbewust geld uitgeven wat ik niet had, want ik had alleen het oorspronkelijke item ingecalculeerd, niet de artikelen die ze daarna uit zichzelf (!) erbij aanbood. Maar het was hierbij ook een win-win denk ik, zij hoefde het niet los op MP nog te zetten (waren allemaal spullen die ze er nog niet op had staan en ik heb het dus zonder gezien te hebben overgenomen) en ik had er een mooi pakket aan.

Dus dat was wel fijn en ging ook maar om 1 dagje :j

Verder wel weer een hoop gekkies.
Had ergens op geboden, maar was gisteren op een verjaardag dus kon wel berichten checken maar reageren was gewoon wat lastiger. Had ik aan het eind van de avond gewoon 25(!) berichten met uiteindelijk de mededeling 'ik heb het al aan een ander verkocht hoor, geen dank, doei.

:+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:54

Ik heb ooit een keer zo’n afspraak gemaakt en diegene heeft het uiteindelijk niet gekocht omdat ze haar geld toch liever aan iets anders uitgaf. Om die reden doe ik het ook niet meer, mits er een aanbetaling gedaan wordt. Dit laatste willen/doen de meesten al niet dus dan weet je vaak hoe laat het is. Als ik even geen geld heb voor leuke extra’s dan ga ik niet eens kijken naar spullen, dat komt de volgende maand dan wel weer. :)

Is het nu op de 24e en krijgt diegene de 25e loon is het wat anders, maar ik ga het niet meer echt vasthouden voor meer dan drie dagen. Zeker niet als het artikel populair is en/of er meerdere geïnteresseerden zijn.

Vanavond komt er hier iemand een boek ophalen. Dit is ook weer super fijn en snel verlopen. :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:02

Ach ik snap het wel ashley. Ik zou het ook wel eens willen. Soms kom je iets tegen wat je al heel lang zoekt voor een prijs die je niet kan laten liggen maar komt het net even niet uit.
Ik heb nu ook iets op het oog en kan niet wachten tot mijn loon binnen is. Maarja..

Andersom heb ik er dan wel weer moeite mee. Ligt erg aan het verhaal het artikel/prijs. Dus de ene x doe ik het wel andere x niet