Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:21

Ik ken ze niet :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:15

Ik realiseerde laatst dat Greased Lightning gewoon Gesmeerde Bliksem is :o?

Wat ik opzich prima had kunnen weten, ik had er gewoon nog nooit over nagedacht :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:48

:wow: #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:19

Ik kocht kokosolie en daar staat op 'deodorized'dus ik dacht 'Huh, met deodorant?' }:0 Tot ik het Nederlands er naast las 'ontgeurd'.
En toen viel zowel het het kwartje over de kokosolie als over het woord deodorant. De-odorant, ont-geurder. Je spuit deodorant onder je armen als ont-geurder :)*

En ja, nu ik het zie is het zo logisch als wat, ik had het me alleen nooit gerealiseerd omdat ik het las als deo-dorant.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:27

Blijheid schreef:
Ik kocht kokosolie en daar staat op 'deodorized'dus ik dacht 'Huh, met deodorant?' }:0 Tot ik het Nederlands er naast las 'ontgeurd'.
En toen viel zowel het het kwartje over de kokosolie als over het woord deodorant. De-odorant, ont-geurder. Je spuit deodorant onder je armen als ont-geurder :)*

En ja, nu ik het zie is het zo logisch als wat, ik had het me alleen nooit gerealiseerd omdat ik het las als deo-dorant.

Oh wauw :oo
En ik maar denken dat er juist geur aan toe werd gevoegd haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:31

Blijheid: ook niet gek dat je het zo leest want wij spreken het ook echt uit als deo-dorant, en korten het dan af tot deo, wat dat effect nog groter maakt. (Ik weet niet meer wanneer het kwartje bij mij viel, maar dat was ook wel echt een momentje ja.)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:33

Ja ik zeg ook altijd deodrant :P

Ik wist het trouwens wel, maar ik geef ook Latijn en spreek goed Frans. Hoewel, odor moeten mensen ook wel kunnen kennen.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:33

Ik had gister een gesprek met mijn collega over de karakters van Winnie de Pooh (ik werk in de kinderopvang dus dan heb je zulke gesprekken :o ) en toen kwam ik er dus achter dat die ene Kanga heet en die kleine Roe.. En het zijn kangaroe's.. :') Dat was een heel hard muntje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:22

Missy_ schreef:
Ik had gister een gesprek met mijn collega over de karakters van Winnie de Pooh (ik werk in de kinderopvang dus dan heb je zulke gesprekken :o ) en toen kwam ik er dus achter dat die ene Kanga heet en die kleine Roe.. En het zijn kangaroe's.. :') Dat was een heel hard muntje :')

En dat is gebaseerd op een verkeerde spelling, die heel veel mensen hanteren. Het zijn namelijk kanGOEroes, geen kanGaroes :))

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:24

Ooooh, nog een muntje :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:34

Blijheid schreef:
Missy_ schreef:

En dat is gebaseerd op een verkeerde spelling, die heel veel mensen hanteren. Het zijn namelijk kanGOEroes, geen kanGaroes :))

Het is gebaseerd op Kanga-Roo. In het Engels is het namelijk wel met 2 a's.

In het Nederlands gebruik ik het gelukkig niet vaak, want ik vrees dat dit regelmatig verkeerd zou gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:26

Missy_ schreef:

En ook dat de karakters allemaal een geestelijke "ziekte"/stoornis hebben? Zo is Janneman Robinson schizofreen. Heeft tijgertje adhd. Iejoor heeft een depressie. Meneer konijn OCD. Knorretje een angststoornis. Enz...

Alhoewel er ook een theorie is dat ze allemaal aan de drugs zitten :+. Iejoor aan de marihuana. Tijgertje aan de XTC. Konijn de cocaine. Knorretje de paddo's en Winnie aan de LSD.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:58

iirrssjjee schreef:
Missy_ schreef:

En ook dat de karakters allemaal een geestelijke "ziekte"/stoornis hebben? Zo is Janneman Robinson schizofreen. Heeft tijgertje adhd. Iejoor heeft een depressie. Meneer konijn OCD. Knorretje een angststoornis. Enz...

Alhoewel er ook een theorie is dat ze allemaal aan de drugs zitten :+. Iejoor aan de marihuana. Tijgertje aan de XTC. Konijn de cocaine. Knorretje de paddo's en Winnie aan de LSD.

Oh wauw!! En de kinderen waren er dol op

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:53

Voor zover ik weet is het niet met die insteek geschreven door A. A. Milne.
Begin dit millennium verscheen het boek ‘Tigger on the couch’ van Laura James (https://www.amazon.com/Tigger-Couch-Psy ... 0007248954), waarin ze een hele rits aan kinderboek personages diagnosticeerde. En uiteraard op iedereen wel een labeltje kon plakken. Er is altijd wel iets uit de DSM-IV wat past :+

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:47

Haha wauw.. -O- Ja het is ook wel zo dat je overal een labeltje op kunt plakken, elk karakter moet natuurlijk een bepaalde eigenschap hebben wat kenmerkend is voor hem of haar dus misschien dat die dingen uitvergroot zijn ofzo

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:20

Over bokkersnamen, ik zag net een Boktnaam die teelbal of zaadbal betekent. Ik vermoed dat bij haar dit kwartje nog niet gevallen is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:31

Rocamor schreef:
Over bokkersnamen, ik zag net een Boktnaam die teelbal of zaadbal betekent. Ik vermoed dat bij haar dit kwartje nog niet gevallen is.

Nu ben ik erg benieuwd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:17

Ik ook.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:19

Ik ook :')

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:20

Rocamor schreef:

_O- _O- tell us!!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:33

Ja... wie?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:33

Tja wat is de Latijnse benaming van teelbal. O:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:35

Tja, testis... is dat een bokker?

Het betekent ook getuige.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 06-06-20 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:35

Rocamor schreef:
Tja wat is de Latijnse benaming van teelbal. O:)

Testis of testikel?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:36

Excuus. Moet meervoud zijn.