Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:32

Lau schreef:
Als je vanalles aan je hoofd hebt neem je je hond niet mee op pad in de trein. Daar is het druk en ontsnapt hij zo aan je aandacht. Wat als hij op een station uit de trein springt? Of iemand neemt hem mee? Hoe veel moeite is het om gewoon de riem vast te houden. Als je met beesten op pad gaat hoor je er gewoon op te letten. Je kan ook gewoon op de riem gaan staan. Kan de hond nergens heen en jij kan gewoon je ding doen. Jou dier jou verantwoordelijkheid daar ga je anderen niet mee lastig vallen.

Ik heb niks met honden en vind ze heel leuk van een afstandje. Maar wil ze gewoon niet in mijn buurt. Als baas heb jij daar ook rekening mee te houden niet iedereen is dol op fifi. Wat als het beest een kind bijt? Ook een klein hondje lan veel schade aanrichten. Of een iets minder vriendelijk persoon geeft het beestje een rotschop, er lopen zo veel gekken rond.

Jij als eigenaar hoort ook rekening te houden met de ander. Het moet gewoon niet zo zijn dat iemand anders maar op je hond gaat letten. Jij wil hem mee prima maar dat hou je ook je aandacht bij de hond en niet bij iets anders. Je laat je kind toch ook niet gewoon maar rondlopen door de trein.


En jij kan in het leven van die mevrouw kijken en daar over oordelen? Best knap. Je maakt mij niet wijs dat je zelf nooit eens iets gedaan waar een ander mens zich aan heeft geërgerd en dat maakt jou nog niet meteen tot een asociaal mens.
Heb al meerdere keren in de trein mensen meegemaakt die over andere mensen aan het klagen waren terwijl ze zelf ook irritant bezig waren voor hun medereizigers en soms zelfs zelf de fout maakten waar over geklaagd werd. Natuurlijk mag je jezelf er aan ergeren omdat die mevrouw haar hond even niet bij heeft, maar om die mevrouw maar meteen tot asociaal te bestempelen en zeggen dat ze haar hond dan maar niet mee mag nemen omdat die wel eens aan haar aandacht zou kunnen ontsnappen gaat me echt te ver. Als iedereen nu eens van zichzelf zou beseffen dat ze zelf ook wel eens, vaak onbedoeld, een bron van ergernis zijn voor hun medemens en niet meteen gaan oordelen als een ander een keer iets doet wat niet de bedoeling is zou de wereld een stuk prettiger zijn.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:52

Ergernis in de bus (met weekendtas)
Denk je "ah yes, ik kan mooi op de zijwaartse stoelen/rolstoelplaats, zit ik niemand in de weg met mijn lompe tas"
Komt er last moment een gezin met twee kinderen, kinderwagen én rolkoffer...
Oftewel, ik kan nérgens anders meer heen zonder mensen in de weg te zitten...

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:07

Steeph, dat is dan mooi jammer voor de andere reizigers! Jij hebt ook recht op vervoer van jezelf en je bagage. Als er geklaagd wordt, verwijs je ze maar naar het gezin dat nog veel meer ruimte in neemt. Kan daar zo boos om worden dat je met je nek aangekeken wordt omdat je bagage mee hebt, terwijl er tegelijkertijd minimaal één moeder met schreeeuw kind en huge kinderwagen in het vervoermiddel zit, bus, trein, tram of vliegtuig. Zij kind mee, mijn "kind" m'n backpack mag ook gewoon mee. Nog een voordeel: een backpack begint niet te janken!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:24

mvdende schreef:
Steeph, dat is dan mooi jammer voor de andere reizigers! Jij hebt ook recht op vervoer van jezelf en je bagage. Als er geklaagd wordt, verwijs je ze maar naar het gezin dat nog veel meer ruimte in neemt. Kan daar zo boos om worden dat je met je nek aangekeken wordt omdat je bagage mee hebt, terwijl er tegelijkertijd minimaal één moeder met schreeeuw kind en huge kinderwagen in het vervoermiddel zit, bus, trein, tram of vliegtuig. Zij kind mee, mijn "kind" m'n backpack mag ook gewoon mee. Nog een voordeel: een backpack begint niet te janken!

:') _O-
Ik heb me gewoon even in een hoekje gepropt en gewacht tot ze uitgestapt waren...

Warboel
Berichten: 14706
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:33

Ik zat net in de bus die al 5 minuten vertraging had, stapte er bij een halte een mevrouw in die nog even uitgebreid haar ov chipkaart moest zoeken in zo’n veel te grote handtas en jaszak :') ze kon ‘m niet vinden dus we hebben er nog best lang gestaan... uiteindelijk was de vertraging 15 minuten maar gelukkig niet alleen door die vrouw := maar ik heb daar altijd zo’n hekel aan, zorg gewoon dat je je OV bij de hand hebt of stop ‘m ergens waar je ‘m makkelijk kan vinden.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:00

Of dat je hem ook opgeladen hebt := gebeurt ook zo vaak..

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:30

Afbeelding

_O-

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:30

Staat ie daarom in Groningen stil?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:31

Ik snap het probleem niet helemaal geloof ik?

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:33

Nee die trein was niet ver genoeg doorgereden oo het station dus laatste deur sloot niet aan op het perron :')

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:41

Werd geadviseerd om over te stappen naar de sneltrein, rijdt de stoptrein nu alsnog weg. Ja euh?

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:46

Hier ging van de week het fluit signaal al en de deuren dicht terwijl er nog mensen aan het uit stappen waren. De mensen die nog in moesten stappen (en dat waren er een hoop) konden gewoon niet mee (en niet omdat de trein vol zat, maar gewoon omdat ze geen tijd kregen om in te stappen) .
En de trein had niet eens vertraging :')

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:48

Mijn trein is alweer 5 min te laat. Net als gisteren. Punctueel te laat noemen we dat.

Ik vind t daarnaast ook irritant als mensen geen ov chip hebben en ik dus vijf minuten in de kou bij de bus moet wachten tot ze eindelijk betaald hebben. Help, ik ben een ongeduldige rotforens :') .

Mdh thats a new low :')

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:10

Ierpier schreef:
Mijn trein is alweer 5 min te laat. Net als gisteren. Punctueel te laat noemen we dat.

Ik vind t daarnaast ook irritant als mensen geen ov chip hebben en ik dus vijf minuten in de kou bij de bus moet wachten tot ze eindelijk betaald hebben. Help, ik ben een ongeduldige rotforens :') .

Mdh thats a new low :')

I know :') _O-

Mensen die geen ov chip hebben zijn inderdaad irritant... Al moet ik zeggen dat ik momenteel ook geen ov chip heb :o

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:13

Hele gangpad staat al vol. T duurt nog minstens een minuut voor we er zijn. Man naast me staat ook al. Hebben we haast ofzo? :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:24

Ierpier schreef:
Hele gangpad staat al vol. T duurt nog minstens een minuut voor we er zijn. Man naast me staat ook al. Hebben we haast ofzo? :')

Ja, om die overstap van 3 minuten te halen die alleen rennend net lukt ofzo. Vreselijk irritant, die mensen die op hun gemakje reizen alsof iedereen de tijd van de wereld heeft. Normaalgesproken heb je die gelukkig vooral op zaterdag of midden op de dag.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:27

Haha ik snap t wel hoor. Ik vind t o irritant als ik vast sta achter slome mensen die uitgebreid hun tas nog gaan inpakken {:)-:(.

In t gangpad staan doe ik echter nooit. Heb niet echt t idee dat dat nou doorstroombevorderend werkt :') .

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:27

enamorada schreef:
Denk ik nou écht veel te simpel dat ik denk: vraag gewoon even vriendelijk of ze de hond bij je voeten weg wil halen en doe niet zo moeilijk? Je kan er ook echt wel een enorm probleem van maken zeg :o

Ja maar dit topic is toch om even (ook als het onredelijk lijkt ) lekker je ergenissen te delen?
Dat deed ik wel in dit topic altijd.....

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:28

Lekker venten over onbenullige dingen :):)

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:33

Ierpier schreef:
Lekker venten over onbenullige dingen :):)

Jaaa precies !

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:42

Ohja, vandaag een brugpieper met hele interessante gesprekken op zo'n irriterend toontje: "en toen en toen en toen...en toen...ja wacht...en toen". :')

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:43

Mensen die geen koptelefoon of oortjes hebben maar wel muziek willen luisteren.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:08

Nou ik was vanmorgen lekker 45 minuten later dan gepland en 15 minuten te laat voor het begin van mij les. Gelukkig hadden lieve studiegenootjes alles voor me klaargelegd en op orde gemaakt, zodat ik meteen kon beginnen, dus mijn docent vond het gelukkig niet heel erg :D

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:49

Ik heb vanavond vast gestaan met de bus in de sneeuw :( kon de buschauffeur niks aan doen. Maar wel vervelend. Hij kon niet meer vooruit en niet meer achteruit. Stonden op de verkeerde helft van de weg doordat we vast kwamen te zitten toen we een gestrande vrachtwagen voorbij gingen. Kortom top... de buschauffeur heeft wel gelijk de centrale gebeld.

Vraagt er een jongen of hij kan duwen :') was ook echt een harmonica bus die hij heuvelop wilde duwen _O-

Maar ik heb gelukkig niet lang hoeven wachten want de buurvrouw stopte toevallig om te vragen of ze iemand mee kon nemen naar het dorp. Dus ingestapt en toen was ik maar 40 minuten later thuis dan normaal.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 04:26

Lau schreef:
Mensen die geen koptelefoon of oortjes hebben maar wel muziek willen luisteren.


Dit.. Of van die mensen die wel oortjes hebben, maar hun muziek dan nog zo hard hebben dat je het door de hele coupé kan horen..

Ow en nog een werkgerelateerde (ik werk voor de Railcatering):
Van die mensen die zo bang zijn dat ik de koffie door hun neus kom drukken dat ze 5! keer NEE zeggen voordat ik ze überhaupt iets heb kunnen vragen. "Sorry, ik wou alleen vragen of u uw koffer een stukje op kon schuiven zodat ik erlangs kan, ik had namelijk allang aan uw lichaamstaal gezien dat u niets van mij wou kopen." :roll: