Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:32

Confession: Ik ben nu heel boos omdat ik het gemeen vindt wat je over One Direction zegt. Het kan misschien wel waar zijn, maar ik vind het toch stom haha.

Wat is dissonant eigenlijk?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:35

Zullen we dat bespreken in een one direction topic, het onderwerp begint een beetje te vervagen :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:37

Confession: Stiekem zit ik te kijken naar een hele leuke 1.5 jarige pony en opfok hier in de buurt, maar ik mag helemaal geen paard kopen van mezelf en toch ben ik in staat het te doen :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:39

Je had toen een topic over een paard kopen toch? :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:42

Dat klopt :P Financieel gezien kan het ook, dat is het probleem niet. Alleen is het gewoon niet zo'n heel slim plan denk ik, wat betreft studie op dit moment. Straks komt die pony uit de opfok en blijkt dat ik helemaal geen tijd (of geld) meer heb..

Maar alsnog kriebelt het enorm :))

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:44

Dit ken ik!

Ik kijk elke dag op mp voor de lol en dus ook naar paarden, en nu staat er een súper leuke 3 jarige merrie te koop. Helemaal verliefd natuurlijk... Helaas helaas helaas :+ nu durf ik niet meer op mp te kijken, voor als ze er nog staat of juist al verkocht is... :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:49

Kimmie25501 schreef:
Confession: Ik ben nu heel boos omdat ik het gemeen vindt wat je over One Direction zegt. Het kan misschien wel waar zijn, maar ik vind het toch stom haha.

Wat is dissonant eigenlijk?

Dissonant is dat bepaalde klanken wringen met elkaar, maar dat is dan bewust door de componist zo geschreven. Vaak wordt die dissonante klankt dan even aangehouden om dan "op te lossen" naar klanken die wel mooi samen klinken, doordat een aantal instrumenten van noot veranderen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:51

Oh op die manier. Maar vals en dissonant kun je dan toch nooit door elkaar halen? Want vals is bij zingen en dissonant bij klassieke muziek, lijkt mij dan.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:54

Kimmie25501 schreef:
Oh op die manier. Maar vals en dissonant kun je dan toch nooit door elkaar halen? Want vals is bij zingen en dissonant bij klassieke muziek, lijkt mij dan.

Nee hoor, klassieke instrumenten kunnen ook vals spelen, dat heft dan niet met de geschreven noten te maken maar bijvoorbeeld met de snaren van een viol die niet sterk genoeg gespannen staan, of net té sterk. Of het mondstuk van een hobo, dwarsfluit, saxofoon,... dat wat dieper of net minder diep op de hals zit.

Het verschil is subtiel en heel moeilijk voor niet muzikale oren om te onderscheiden, maar het is er wel :)

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:39

Xanthippe schreef:
dnieSz schreef:
Nee hoor mag je vinden natuurlijk :D muziek is ook smaken verschillen kwa stemmen.
Er zijn genoeg mensen die Van Velzen geweldig vinden en daar moet ik dus echt van huilen van lelijkheid die stem :P

Er is een groot verschil tussen smaken die verschillen en gewoon vals.

Confession: mijn haren komen recht omhoog als mensen het verschil niet horen tussen vals en dissonant (niet persoonlijk op jou hoor dnieSz).

Haha dan is het goed :Y)

Over vals gesproken, hebben jullie Ellie Goulding gehoord op de VMA's? ik heb medelijden met je als je een kaartje heb gekocht voor haar concert in Amsterdam :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:41

Dacht dat dat aan mij lag.. :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:43

Ja zo hee Ellie Goulding vond ik echt drie keer niks op de VMA's, wat een afgang..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:14

dnieSz schreef:
Damned schreef:
Ik ben naar justin bieber, 5sos en one direction aan het luisteren :+ en I love it := := := (maar het is toch slecht hoor O:) )

Waarom slecht? Ik ben een mega One direction, 5sos en Justin Bieber fan en Ja ik ben 24.

Confession: Word altijd zo moe een zeer gefokt van mensen die naar mij toe komen 'ben je naar One Direction geweest? ben je daar niet te oud voor?' HOEZO TE OUD VOOR? muziek is voor alle leeftijden er zit niet aan een bepaalde artiest een bepaalde leeftijd dat maken de mensen ervan.
Het vreemde is wel dat als ik zou zeggen dat ik naar ik noem maar iets Johnny Cash zou luisteren dat mensen dan niet zeggen 'ben je daar niet te jong voor?'

Mensen moeten eens ophouden met hun voor oordelen over artiesten en wie dat leuk mag vinden en hoe oud je dan moet zijn _-:(

_/-\o_ :7

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:46

Ik word helemaal gek van een vriendin. Het is een schat van een meid, maar de laatste tijd krijgt ze het voor elkaar om werkelijk alles om zichzelf te laten draaien. Hoeveel ze afvalt (ze is al best dun ), hoe veel ze danst, hoe trots ze er op is dat ze elk weekend dronken is (ze is 17). En verder alleen maar zeuren. Ik dacht dat ik de enige was die dat vond, maar een aantal anderen denken er net zo over :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:39

Ik kijk vrijwel elke dag op de site van het asiel of er nog leuke katten zitten terwijl mijn vader heel duidelijk heeft gezegd dat we er niet nog een mogen :').

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:22

ierusju schreef:
Ik word helemaal gek van een vriendin. Het is een schat van een meid, maar de laatste tijd krijgt ze het voor elkaar om werkelijk alles om zichzelf te laten draaien. Hoeveel ze afvalt (ze is al best dun ), hoe veel ze danst, hoe trots ze er op is dat ze elk weekend dronken is (ze is 17). En verder alleen maar zeuren. Ik dacht dat ik de enige was die dat vond, maar een aantal anderen denken er net zo over :=

Tja, daar ben je 17 voor.

Confession: ik snap bij de meeste confessions niet waar mensen zich druk om maken :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:53

Confession: Ik vind het heel achterbaks, schijnheilig en gemeen dat sommige mensen hier ergens op reageren en dan aangeven door middel van een 'confession' dat ze de persoon waar ze op reageren eigelijk stront irritant vinden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:08

Sheehan schreef:
Confession: Ik vind het heel achterbaks, schijnheilig en gemeen dat sommige mensen hier ergens op reageren en dan aangeven door middel van een 'confession' dat ze de persoon waar ze op reageren eigelijk stront irritant vinden.

Precies dat wat je nu zelf doet bedoel je?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:15

Confession: ik moest heel hard lachen om bovenstaande post. Maar weet nu niet of ik dit als confession mag noemen. Verwarrend hoor die confessions. := :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:23

Ik heb een suikerbiet nodig voor school (GMO DNA testen) dus ik ga morgen een rondje fietsen en ergens een suikerbiet jatten... Ik voel me nu slecht terwijl die boer die ene suikerbiet niet zal missen :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:24

ik ben ebay verslaafd, maar wel alle euro spul en telefoon hoesjes hahaha. Slecht voor mijn bankrekening.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:27

Steeph schreef:
Ik heb een suikerbiet nodig voor school (GMO DNA testen) dus ik ga morgen een rondje fietsen en ergens een suikerbiet jatten... Ik voel me nu slecht terwijl die boer die ene suikerbiet niet zal missen :')

Waarom rij je niet gewoon naar een boerderij waar ze die dingen verbouwen en vraag je of je er een mag kopen? Grote kans dat je er eentje krijgt, of dat het je anders een paar euro kost. Hoef je je ook niet schuldig te voelen :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:28

Vjestagirl schreef:
Steeph schreef:

Waarom rij je niet gewoon naar een boerderij waar ze die dingen verbouwen en vraag je of je er een mag kopen? Grote kans dat je er eentje krijgt, of dat het je anders een paar euro kost. Hoef je je ook niet schuldig te voelen :)

Omdat niet iedere boer zijn land bij zijn huis heeft? :)*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:44

Ik zou het vragen anders kom je straks met sigorei wortel thuis :')

Als ik veel tijd heb om dingen te doen denk ik "oh komt wel goed" en dan gaat het soms juist nog mis dat niet alles af is. Heb ik weinig tijd dan vlieg ik me van de stress een slag in de rondte en lukt het wel. Ik schaam me hier zo voor dat ik vaak een smoesje verzin als dingen niet af zijn. Dan had ik het toch opeens heel druk. :o

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:53

Gypsy schreef:
Ik zou het vragen anders kom je straks met sigorei wortel thuis :')

Is niet erg, merken die stedelingen op school toch niet :')