Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:01

Die koffergirls van postcode loterij miljoenenjacht.
Hoeveel zou dat nou verdienen?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:04

amkeVH schreef:
Die koffergirls van postcode loterij miljoenenjacht.
Hoeveel zou dat nou verdienen?

Daar was ik ook wel benieuwd naar. Het enige wat ik op internet kan vinden is:

Citaat:
82. Hoe word je koffermeisje bij Miljoenenjacht?
Jezelf aanmelden als ‘koffermeisje’ is helaas niet mogelijk. De ‘koffermeisjes’ zijn stuk voor stuk afkomstig van de dansacademie van Lucia Marthas uit Amsterdam.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:06

Over postcodeloterij gesproken... zou dit een bokker zijn? Ze wil een paard voor haar zoon én een boerderijtje wil :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:09

EskeGirl schreef:
Over postcodeloterij gesproken... zou dit een bokker zijn? Ze wil een paard voor haar zoon én een boerderijtje wil :D

Die van vorige week wilden volgens mij ook de paarden aan huis :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:11

Selina schreef:
EskeGirl schreef:

Die van vorige week wilden volgens mij ook de paarden aan huis :P

O ja, uiteindelijk lukte dat niet echt geloof ik :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:14

Hahaha, wanneer wel? :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:14

Sammie schreef:
Hahaha, wanneer wel? :))

Vanavond!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:20

Jammer dat de Winchoter niet door is. Was wel leuk geweest eens een bekende te zien in het spel. Toch met een mooi bedrag naar huis gegaan!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 04:39

Knert schreef:
Waar de vogeltjes snachts zijn. In de bomen? Zie er ook nooit nachtfoto's van.

Schijn maar eens met een zaklamp in de bomen, dan weet je meteen waar ze zijn.
Niet dat het echt diervriendelijk is want ze schrikken zich het apezuur en fladderen alle kanten op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:10

Waarom pubers met een rotvaart uit een onoverzichtelijke geen voorrangsweg komen aan fietsen richting een kruispunt waar autos 80 mogen, zich vervolgens lamschrikken als ze een auto zien naderen maar vervolgens wel lekker doorfietsen.... :z willen die pubers dood ofzo?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:16

Sammie schreef:
Waarom pubers met een rotvaart uit een onoverzichtelijke geen voorrangsweg komen aan fietsen richting een kruispunt waar autos 80 mogen, zich vervolgens lamschrikken als ze een auto zien naderen maar vervolgens wel lekker doorfietsen.... :z willen die pubers dood ofzo?

bij voorkeur 's morgens vroeg in de donker zonder licht op hun fiets........

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:23

Sammie schreef:

En? Kon je nog op tijd remmen? Zo ja, dan hebben ze weer een succeservaring en bevestiging dat hun gedrag blijkbaar werkt.

Echt het enige wat in dat soort gedrag verandering kan brengen is rijlessen. Je wil niet weten hoe snel het 'automobilistje pesten' over is zodra een deel van de klas zelf met klamme handjes leert autorijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:37

De dame in kwestie had een metertje speling dankzij een engeltje, ik reed nog 60 ipv 80 en datzelfde engeltje zorgde er voor dat er van de andere kant op dat moment niks kwam, dan was ze nl. daar geschept. Ik moest zowel haar als een andere dame, die besloot wel te stoppen maar door haar vaart wel haar voorwiel op de rijbaan parkeerde, ontwijken. Maar ik zit er niet op de wachten dat een van hen op de motorkap beland. Ondanks dat het hun schuld is, wordt het wettelijk gezien mijn schuld en het geeft zo’n troep (en bovenal je voelt je er gewoon totaal niet prettig bij :( ). Maar ik ga het iig in de gaten houden of ze er van de week weer fietst. Dan krijgt het zeker nog een staartje! Ze had licht rozzigblond haar, zonde als dat bloedrood zou moeten worden met een stel huilende ouders over dr heen gebogen. Reken maar dat dat een flinke klap was geweest. Brr.. :(

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:45

Als er hier fietsers domme dingen doen druk ik gewoon even op de claxon. Krijgen ze meestal een hardverzakking en hopelijk doen ze het de volgende keer wel goed (laatst sjeesde er een fietser zo vanuit een oprit de weg op, zonder te kijken) Er kwam geen tegenliggers dus kon uitwijken, maar heb haar wel laten schrikken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:52

Die claxon is zeker gebruikt, maar die schrikreactie zag ik al aan d’r houding toen ze uit die weg aangezeild kwam en vervolgens fietst ze met dr blik op oneindig alsnog door. :? Vorig jaar nog verse haaientanden en nieuwe borden neergezet. Dus hopelijk, maar ja weet je dus niet zeker, heeft ze dr lesje wel geleerd. Is het niet voor haar dan is het wel voor de andere jeugd achter haar en anderen op het tegenovergestelde fietspad fietsten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:17

Hoe ontstaat het Noorderlicht? waar komt dat licht vandaan<uit de ruimte?
En die kleuren groen,waar komen die vandaan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:20

https://nl.wikipedia.org/wiki/Poollicht

Het poollicht wordt veroorzaakt door de zonnewind. Deze zonnewind is vooral sterk bij uitbarstingen van (plasmawolken) op de zon, waarbij grote hoeveelheden geladen deeltjes het heelal ingeslingerd worden. Dan wordt het poollicht ook beter zichtbaar tot extreem veel sterker. Soms kan het dan ook in Nederland en Vlaanderen goed zichtbaar zijn. Het aardmagnetisch veld zorgt ervoor dat de deeltjesstroom in de omgeving van de aarde wordt afgebogen en in de buurt van de Noord- en Zuidpool met verhoogde snelheid de atmosfeer binnendringt. De van de zon afkomstige deeltjes bevatten veel energie, die in de bovenste kilometers van de atmosfeer door botsingen wordt overgedragen op zuurstof- en stikstofatomen. Die energie komt uiteindelijk weer vrij en wordt op 80 tot 1000 kilometer hoogte uitgestraald in de vorm van het kleurrijke poollicht. Dit laatste werd pas in 1957 ontdekt, tijdens het Internationaal Geofysisch Jaar. De achterliggende theorie werd al eerder ontwikkeld en door metingen bewezen door Noorse ingenieur Kristian Birkeland (1867-1917). Deze theorie werd toen nog niet wetenschappelijk aanvaard. Maar sedertdien is er op grond van satellietmetingen een langzame paradigmaverschuiving gaande naar de plasmakosmologie.

Bent u daar nog? _O- Jezus wat een verhaal.....

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:27

Hoe gaat het eigenlijk met reclames? Zit er in de reclameblokken iemand heel snel alle videobanden om te wisselen als het klaar is voor een volgend filmpje? :D
Ik ga er van uit dat de reclamefilmpjes tegenwoordig allemaal digitaal zijn, en er zal wel iemand een 'playlist' maken en klaarzetten? Wie zou dat doen? Is het een dagtaak of wat doet die persoon de rest van de dag? En wat voor titel mag je dan op je CV zetten? :)

Gohya, noorderlicht heeft te maken met electro-magnetische straling die vanaf de zon komt en tegen de aarde opbotst. Vanaf de plek waar het aankomt 'stroomt' het ivm magnetisme naar de polen toe. Vanaf een bepaalde breedtegraad kan je dat stromen van de straling waarnemen als licht. Zoiets. Als je er even op googled is er vrij veel te vinden. bv: http://onszonnestelsel.nl/hoe-ontstaat-poollicht

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:43

Oke thnx! dus het komt idd. vanuit het heelal. Ik vind het prachtig en fascinerend,dat licht.Net of er geesten aan het dansen zijn.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:41

Mijn vriend en ik hadden vorige winter in noord-Zweden het geluk noorderlicht te zien. We hebben heel veel slome stukjes gezien ("Is dat nou een wolk of noorderlicht?") maar ook een hele lange indrukwekkende sliert / stroom die echt vanaf ver aankwam, over ons heen golfde en in de verte verdween.
Wat bij mij opkwam was 'luchtdraak' :o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:37

Indy_Mouse_9 schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met reclames? Zit er in de reclameblokken iemand heel snel alle videobanden om te wisselen als het klaar is voor een volgend filmpje? :D
Ik ga er van uit dat de reclamefilmpjes tegenwoordig allemaal digitaal zijn, en er zal wel iemand een 'playlist' maken en klaarzetten? Wie zou dat doen? Is het een dagtaak of wat doet die persoon de rest van de dag? En wat voor titel mag je dan op je CV zetten? :)

Gohya, noorderlicht heeft te maken met electro-magnetische straling die vanaf de zon komt en tegen de aarde opbotst. Vanaf de plek waar het aankomt 'stroomt' het ivm magnetisme naar de polen toe. Vanaf een bepaalde breedtegraad kan je dat stromen van de straling waarnemen als licht. Zoiets. Als je er even op googled is er vrij veel te vinden. bv: http://onszonnestelsel.nl/hoe-ontstaat-poollicht

'Ja hallo, ik ben reclame-verwisselaar' :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:43

Ik vraag mij af of ik op FB uit kan zetten dat ik op mijn wall krijg wat mijn vrienden liken. Vaak krijg ik berichten van mensen die ik helemaal niet ken omdat mijn vrienden die liken of er op commenten. Ik wil mijn wall graag wat schoner. Ik wil wel de berichten van mijn vrienden zelf zien. Iemand een idee of dat kan? (en hoe?)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:45

Ja dat kan wel hoor. Denk zelfs op verschillende manieren.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:47

Weet je hoe en waar? Ik heb wel het 'prioritise' gevonden, en 'unfollow' en 'hide post' maar dat is het net niet wat ik bedoel.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:48

Hoe kan het dat sommige mannen zo'n perfect kaal hoofd hebben :+ scheren die dat elke dag of hebben ze gewoon echt geen haargroei daarboven? :') (dan bedoel ik de humberto tan kale mannen zegmaar)