inderdaad, je gaat toch niet meer betalen dan nodig is, als de vraagprijs 7,50 is, betaal je toch geen € 8,-
meestal is het andersom, dan ding je af, maar meer betalen?, dat doen er maar weinig.
staroo
Geplaatst: 25-06-14 18:19
Sommige mensen snappen het ook niet denk ik, mijn schoondochter zag een babykamer te koop staan met een vraagprijs van 450,= Ze vond dit iets te duur en stuurde een mailtje of verkoper misschien een richtprijs had, ze schreef er nog netjes bij dat ze het vroeg om onzinbiedingen te voorkomen, richtprijs had de verkoper: minimaal 500,= Zet er dan bij bieden vanaf 450,=
Ik kom ook even mijn gal spugen over marktplaats. Van de week gereageerd op een vliegendeken, geld over gemaakt en mevrouw blijft beweren dat ze het niet ontvangen heeft.
Nu was ik dat zo zat dat ik een ander deken in de buurt tegen kwam, bod gedaan en gemaild, kreeg reactie dat dat akkoord was. Hierop gereageerd dat ik het deken graag op wil komen halen wanneer dit zou kunnen. Mail terug over dat het eventueel vanmiddag kon. Dus ik even overleggen ivm vervoer. Mail een uur later terug dat vanmiddag niet lukt, of het morgen kan. De reactie: Heb de deken al aan iemand anders verkocht.
het fatsoen is inderdaad ver te zoeken bij vele verkopers en kopers, ik had van de week ook een item op het oog, komen tot een afspraak en twee uur later een mail, gaat niet door, heb het verkocht aan iemand anders....
m0niekkkie
Geplaatst: 27-06-14 16:55
Ik heb een defecte laptop (voor onderdelen) op marktplaats staan, ik krijg er steeds vage reacties voor.. Ik heb nu contact met iemand wiens mailtjes ik steeds moet ontcijferen, het begon zo;
hoivoor50euro wilikhebmwelhebben welke type ishet isheten 17ince of 15ince scherm graagberichtterug enisheteen p300of a300 of eenp200ikhebinteresseinenwilhetvanjekopen laadgouwwetenokedanishijverkochtikehbeenbod gedaan van 50euro
Hij vraagt steeds iets anders en veranderd steeds de prijs, in het ene mailtje wil hij hem voor 50 euro overnemen, dan voor 60 euro incl verzenden en nu wil hij hem op komen halen maar dan moet er wel wat van de prijs af
Dinsdag zal hij langs komen zegt hij en vraagt om mijn telefoonnummer en adres, hij weet nog niet hoe laat. Nou daag, ik heb ook andere dingen te doen, ben niet de hele dag thuis, ik probeer dat hem duidelijk te maken, of hij ook een tijd kan geven maar daar reageert hij niet op. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin aan zo'n vaag iemand voor de deur
emily2105
Geplaatst: 27-06-14 17:23
Ik heb een bodyprotector op marktplaats staan. Kreeg ik er een bod op een tijdje geleden van 25 euro. Toen heb ik naar diegene een mailtje gestuurd dat ik het bod te laag vond en er minstens 50 euro voor wilde hebben. Niks meer van gehoord maar een tijdje later bood diegene opnieuw en werd het 35 euro. Heb toen een mail gestuurd dat ik met 45 euro akkoord zou gaan maar met 35 niet. Toen ook niks meer van gehoord. Vandaag heb ik de advertentie er opnieuw opgezet en bied diegene 30 euro. Ik snap er echt niks meer van.
ik had vanmiddag ook aangegeven dat ik wat wou overnemen op facebook, verder niet meer op gereageerd omdat ik aan het werk was en net ook ineens een bericht dat het aan een ander was verkocht, dan denk ik ook what the fiets??
Lous
Geplaatst: 27-06-14 17:25
Vast iemand die denkt dat m er steeds opnieuw opzet omdat je m miet kwijtraakt. Die heeft daarom de hoop dat je uiteindelijk akkkoord gaat met haar/zijn bod.
Dat zou best kunnen. Maar hij ligt mij niet in de weg. En ik zet hem er dan opnieuw op zodat hij weer een beetje bovenaan staat. Maar ik mail hem straks nog een keertje en als ik daar geen reactie op krijg dan niet.
Lous
Geplaatst: 27-06-14 17:41
Ja precies snap je helemaal
Mijn zadel is inmiddels verkocht voor mijn minimale vraagprijs. Kreeg ik ineens gisteren voordat ik hem wilde verwijderen 4 geinteresseerden.
Had bieden vanaf 400 staan met als vraagprijs 500 euro. Kreeg ik ook biedingen met 250/275 via de mail. Mensen denken vast dat ik gek ben ofzo
Ja haha. Sommige mensen willen alles bijna gratis. Die bodyprotector van mij is nieuw meer dan 100 euro en hij is maar een paar keer gebruikt. Dan ga ik hem echt niet weg doen voor 35 euro. Ik wacht wel tot er een serieus iemand komt.
Maar iemand die een beetje na kan denken weet toch ook wel dat het geen zin heeft om de helft van de vraagprijs te bieden en zeker niet bij zo'n bedrag.
Evelienepien
Geplaatst: 27-06-14 18:18
Ja maar nadenken is moeilijk voor sommige Word er ook wel moe van soms... Igs bitten np boven 120,00 en dan 10,00 bieden of 25,00 max Nee dus Reageer ik niet eens meer op
Vd week iemand, die iets wilde, zelf prijs laten bepalen en dus ok! Gegevens gegeven en nada noppes niets
Maar laatst was ik zelf ook slechte verkoper Had zadelkast erop staan, met iemand aan het onderhandelen tot ok, zou aantal dagen later opgehaald worden. vervolgens belde er ieman( die niet afdingde) en hem meteen kwam halen! Tja, dan is het ook helaas voor de andere... Tja
Ja mensen verdiepen zich ook niet van tevoren in de nieuwwaarde van een product. Ja gewoon een bitje van RVS, daar kan je makkelijk aankomen voor 10 euro tweedehands. Maar ze zien dan niet dat het bit wat je dan aanbied niet een gewoon RVS bitje is.
Pff zadels wat een ramp. Mijn zadel staat echt goedkoop erop.. Tenminste als ik dan zie hoe duur de soort gelijke zadels zijn. En dan nog niemand die interesse heeft.
Wordt er zo moe van gewoon
Faline
Geplaatst: 27-06-14 18:40
Ik heb net een zadel van iemand over genomen. Iemand uit de buurt, wilde ook mooi langs komen met het zadel, zodat ik hier thuis kon passen. Ook nog mooi even wat kunnen afdingen.
romyloverrr
Geplaatst: 27-06-14 18:40
Weer een eskadron oplichter op de bokt markt, grrr. Ik hoop dat ze de advertentie's snel verwijderen!
Ik heb een vrouw die perse wil dat ik een halster via de brievenbus verstuur gezegd dat ik dit niet doe en via kiala is het 0,60 cent duurder dat wil ik nog wel betalen maar ze blijft maar zeuren Pff
Amira_
Geplaatst: 28-06-14 13:09
Weer een goeie ervaring via marktplaats vandaag. Ik had een bedrag overgemaakt gekregen voor chaps die ik had verkocht. Had wel verwacht dat het via de brievenbus kan maar ze waren te lang, dus moesten ze met de pakketpost. Had ze wel gewoon met de pakket post verstuurd maar had even een berichtje gestuurd dat het duurder geworden was. Niet met de vraag of ze het overige geld wilde over maken, maar toen kreeg ik een berichtje terug dat ze dat nog wel over zou maken. Echt super vind ik dat !
MarvanTom
Geplaatst: 28-06-14 14:50
Wij zagen vorig weekend De Salontafel op MP en het was bieden. Er stond al een bod, dus wij 25 Euro erboven. Netjes een mailtje terug dat dat toch echt te weinig was en de vraagprijs 300 Euro was. Zet dat er dan bij... Na ff wat Google-werk was deze vraagprijs erg reëel en zijn we akkoord gegaan en de vraag of we de tafel dit weekend op kunnen halen. Dagen wachten op antwoord... Ja, een antwoord! : ze gingen eerst 2 weken op vakantie, maar bod was akkoord en ze zou laten weten wanneer ze er weer was... Tja. We zitten niet zonder tafel, dus geen probleem. Ben benieuwd of we hier ooit nog wat van horen...
En ik hoor jullie al denken: dan kijk je toch op MP voor een andere? Nou, deze RM-tafels zijn er nauwelijks 2e-hands en al helemaal niet meer nieuw, dus tóch het wachten waard!