Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robesh

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:32

Respect voor degene die schrijven met een gevangene die vast zitten voor moord of een misdrijf met kinderen . Ik zou dat zelf absoluut niet kunnen en willen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:51

Ik was er ook een beetje sceptisch over, maar nadat ik haar verhaal had gelezen (in het verslag van de rechtbank), had ik het gevoel van... "Dit is zeer zeker niet oke, maar ik kan enigszins begrijpen waar het vandaan komt"

Kan me herinneren dat er ook een bokker (Margarathea?) was die schreef met een moeder die haar in een vlaag van verstandsverbijstering baby op de grond had gegooid in een poging hem stil te krijgen. Toen ze dat gedaan had realiseerde ze zich dat het heel erg was en is ze alsnog naar het ziekenhuis gescheurd, maar het was te laat. Ze had iets van 25 jaar gekregen. Volgens die bokker had ze vreselijk veel spijt, kampte ze met een enorm schuldgevoel en groeit haar tweede (oudere) kindje nu ook zonder moeder op. Tja.. Das ook een misdrijf met een kind, maar ik kan toch wel met die moeder meeleven en zou ook geen problemen hebben haar te schrijven.

Misschien niet alles van het verhaal goed meer onthouden, maar dit is wat me ongeveer is bijgebleven.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:56

Hmmm ja blijft moeilijk . Maar nee voor een kindermoordenaar heb ik echt geen enkel respect kan dat ook niet begrijpen dat je dat kan. Al zou het dan in een vlaag van verstandsverbijstering zijn kan ik er nog niet bij dat je dat kan doen. Daarom heb ik gekozen voor iemand die in mijn ogen niet zo'n grote misdaad heeft begaan. Maar heb wel echt diep respect voor de mensen die dat wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:00

Ik vind dat iedereen een 2e, 3e of zelfs 4e kans verdient en ik zou zelf niet achter mijn geloof staan als ik dan ook die persoon die een verschrikkelijke daad heeft gedaan niet zou schrijven. Hij verdient het net zo hard. :-) ik begrijp zeer zeker de mensen die dit echt niet willen hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:08

Afbeelding

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:34

Sbs6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:46

Ohja dat is weggevallen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:46

Welke dag Pimaude? Of heb ik daar overheen gelezen?

Jullie gaat echt hard, ik kan niet alles bijlezen, maar volg jullie wel hoor, ondanks dat ik niet veel reageer.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:49

Reportage is altijd zondag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:50

TOODDAAAYYY !!!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:01

robesh schreef:
Die van mij zit 12 jaar voor drugs en wapenhandel. Vind dit echt een niet normaal hoge straf. Hij heeft gelukkig het grootste gedeelte erop zitten . Als alles goed gaat is hij Feb 2016 weer op vrije voeten.

Die van mij heeft hier 25 jaar voor gekregen 8)7

Ik vind de meeste straffen in Amerika veel beter als in NL. Behalve DR en Life dan. Al vind ik Life bij een heel erg misdrijf best aanvaardbaar.

Drugs en wapenhandel doe je niet spontaan in een opwelling, ze weten wat de consequenties zijn en aanvaarden die. Ik heb dan ook zeker geen medelijden met mijn inmate. Hij wist dat het fout kon gaan, jammer voor hem was dat ook zo.
Hij heeft nu zijn straf uitgezeten en ik vind dat hij nu niet meer veroordeeld kan worden voor het geen hij gedaan heeft. Hij heeft de prijs er nu voor betaald.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:13

Ik heb vanmiddag op.tv de documentaire terug gekeken die laatst op tv was, die met Clinton young...
Had mn twijfels, toch gekeken.
Ik vind t echt apart, t sensatielustige dat geschreven werd dat ze de eerste journaliste zou zijn terwijl docu dat echt niet was.
Nee, best goed stuk, zover je dat kan zeggen van zo'n onderwerp.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:19

Waar heb je hem terug gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:26

ze zegt gewoon subtiel: dit en dit gaan we doen, als eerste nederlandse intervieuwster. Nou, leuk toch! Ik zou er trots op zijn als ik zo'n heftig onderwerp mocht behandelen in haar schoenen! :D Jammer als media dat verpest :/

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:28

Uh, wij hebben geen kabel, dus schotel, zitten zenders bij dat 24uur van bepaald net uitzenden. Was dus niet op gewone tv.
Kwam t toevallig tegen met zappen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:42

Ik vind sommige straffen in Amerika van de zotte. Er is ook genoeg bewijs dat (lange) straffen helemaal niet helpen en zelfs averechts kunnen werken. Maar het is een moeilijk onderwerp waar nooit uninamiteit over gaat bestaan.

'Mijne' zit op DR voor moord.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:59

Tsja de straffen in USA, in mijn ogen belachelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:00

in de meeste gevallen mee eens!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:22

SteffiiY schreef:
Tsja de straffen in USA, in mijn ogen belachelijk..

Meestal wel ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:50

het komt nu op sbs6! :-) de 3 dochters van ouders die een moord hebben gepleegd - hun verhaal. Dus reuze interessant lijkt mij!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-14 00:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:00

Ik heb geen TV -O- Moet dus toch even wachten tot het ergens terug te zien is.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:16

Ik sliep al :z was het wat?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:19

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:56

Ja was het wat? Ik sliep ook al :+

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:23

Het was heel heftig, zeker van die
Spoiler:
jonge vrouw waarvan de vader (nou ja, de term vader is hij niet wardig)toen zij 3 was voor haar ogen de keel van haar zusjes (een baby en een kleuter geloof ik) doorgesneden heeft, vervolgens heeft geprobeerd haar keel door te snijden (zo heeft ze als kleine hummel zwaar gewon uren naast haar dode zusjes gelegen tot ze door iemand werd gevonden |( ) en ook haar moeder, oma, zusjes van haar moeder (8 en 12 jaar jong) en zijn leidinggevende (als ik het goed onthouden heb) heeft hij vermoord... Vreselijk.

Misschien heel cru, maar als die man geexecuteerd wordt, dan mag hij van mij best flink lijden. Toen ze als jonge vrouw bij hem op bezoek ging omdat ze vragen had, gaf hij aan geen spijt te hebben van de moorden... Echt verschrikkelijk, ik heb echt bewondering voor de manier waarop ze er mee om wist (en weet) te gaan.

*Edit; voor de zekerheid maar even spoilertags toegevoegd, mochten sommige jullie het niet willen lezen.
Laatst bijgewerkt door vikki op 20-01-14 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt