[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:17

https://nos.nl/r/641483

Kinderen van 8 en 10 hebben een ei van een pauw gestolen en kapot gemaakt en het kuiken onthoofd.
Geen foto’s, alleen tekst.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:24

Suzanne F. schreef:
https://nos.nl/r/641483

Kinderen van 8 en 10 hebben een ei van een pauw gestolen en kapot gemaakt en het kuiken onthoofd.
Geen foto’s, alleen tekst.

Ik heb zelf kinderen in die leeftijd. Als ze dat hadden gedaan hadden ze goed straf gekregen. Zijn ze helemaal gek geworden.

Suzanne F.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:26

Niet alleen straf, ze hadden meteen naar een kinderpsycholoog gemogen. Er is toch serieus iets mis als je dieren pijn doet/martelt, laat staan dood maakt.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:28

Ja, dat ook. Het wordt steeds erger.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:30

Suzanne F. schreef:
Niet alleen straf, ze hadden meteen naar een kinderpsycholoog gemogen. Er is toch serieus iets mis als je dieren pijn doet/martelt, laat staan dood maakt.

Ik heb 2 jongens van 8 en 10, en wij hebben pas zelf eieren uitgebroed in de broedmachine. Helaas is er op het laatst iets mis gegaan, waardoor er maar 3 kuikens zijn uitgekomen. En dat vonden ze allebei al zo zielig, dat die andere kuikens dus in het ei zijn dood gegaan.
Ik kan me daar echt niets bij voorstellen dat kinderen van die leeftijd zoiets doen :(

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:34

Begin van een flink verprutst hersenpan is dat zeg.

Hopen dat ze snel hulp krijgen, want dit is recept voor gevaarlijke dingen vaak..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:09

Toch lijkt het steeds vaker voor te komen, heb ik het idee. Of misschien komt het vaker in het nieuws? Hier in het dorp halen kinderen ook echt dingen uit waarvan ik denk "hoe verzin je het?!" En bijzonder weinig correctie van de ouders.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:23

Deze leeftijd? Wordt lastig om dat nog op het goede pad te krijgen, vooral met die tienjarige. Het zullen je kinderen zijn... Nu is het wel zo dat tegenwoordig niet veel ouders ergens meer voor aanspreekbaar zijn, want het boeit ze niks. Opvoeding lijkt wel steeds minder belangrijk te worden.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:44

Dieuwke_ schreef:
Toch lijkt het steeds vaker voor te komen, heb ik het idee. Of misschien komt het vaker in het nieuws? Hier in het dorp halen kinderen ook echt dingen uit waarvan ik denk "hoe verzin je het?!" En bijzonder weinig correctie van de ouders.

Ik denk dat het meer in het nieuws komt en je nu elk incident uit elk dorpje leest.
Ik heb van mijn vader ook genoeg verhalen gehoord over de buurkinderen met hun boerderijkatten toen hij klein was -O- maar dat soort verhalen verliet dorp/erf niet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:46

Of de rietjes in kikkers hun achterste stoppen en er lucht in blazen tot ze ontploffen… voetballen met egeltjes … dergelijke zaken… onbegrijpelijk…

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:03

Op instagram heb je nu The Dutch Embalmers. 2 vrouwen die filmpjes maken over het wel en wee in de uitvaartzorg. Ook bijvoorbeeld hoe ze een mond sluiten enz. Dit laten ze zien op poppen, niet op echte mensen.

Ze hebben nog niet zoveel filmpjes maar het is wel interessant.

Ik heb de mond sluiten bij mijn beste vriendin gezien. Dat was wel heel apart.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:49

Leandra schreef:
Op instagram heb je nu The Dutch Embalmers. 2 vrouwen die filmpjes maken over het wel en wee in de uitvaartzorg. Ook bijvoorbeeld hoe ze een mond sluiten enz. Dit laten ze zien op poppen, niet op echte mensen.

Die naaien ze toch dicht?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:53

Cinnepin schreef:
Leandra schreef:

Ja maar het is de manier van naaien die niet heel fijn is om te zien :x
Ik wist het al vanwege mijn werk en raad ook altijd de familie aan om even weg te gaan.

Toevallig ben ik de dames inderdaad tegengekomen op IG. Jammer van de negatieve reacties.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:44

Ik kwam toevallig een filmpje van ze tegen op insta, die over de mond dichtnaaien. Ondanks dat het op een pop was, vond ik het toch best een ding. Mijn oma ia 7 jaar geleden overleden en bij haar was het gewoon slordig gedaan. En als ik nu zie dat het toch met wel wat geweld gebeurt (logisch ook) vind ik dat toch wel een pijnlijke herinnering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:26

Heb de filmpjes niet bekeken maar hoorde een interview met hun op omroep Brabant.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:01

Ah zijn die dat.

Las bij Omroep Brabant paar weken terug in de commentaren dat het dicht naaien ook anders kan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:06

Onali schreef:
Cinnepin schreef:

Ja maar het is de manier van naaien die niet heel fijn is om te zien :x
Ik wist het al vanwege mijn werk en raad ook altijd de familie aan om even weg te gaan.

Toevallig ben ik de dames inderdaad tegengekomen op IG. Jammer van de negatieve reacties.

Ik ben er toen wel bij gebleven maar de uitvaartverzorger raadde inderdaad aan om even weg te gaan. Maar ik wilde mijn vriendin niet alleen laten. En ben niet snel bang of onder de indruk van dingen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:16

Goof schreef:
Ik kwam toevallig een filmpje van ze tegen op insta, die over de mond dichtnaaien. Ondanks dat het op een pop was, vond ik het toch best een ding. Mijn oma ia 7 jaar geleden overleden en bij haar was het gewoon slordig gedaan. En als ik nu zie dat het toch met wel wat geweld gebeurt (logisch ook) vind ik dat toch wel een pijnlijke herinnering.

Bij mijn oma hadden ze niet eens de moeite gedaan het dicht te maken. Die lag dus met haar mond wagenwijd open. Heel eng, alsof ze er voor had liggen schreeuwen. Dit was nog in het verzorgingstehuis waar ze zat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:53

Cinnepin schreef:
Goof schreef:

Bij mijn oma hadden ze niet eens de moeite gedaan het dicht te maken. Die lag dus met haar mond wagenwijd open. Heel eng, alsof ze er voor had liggen schreeuwen. Dit was nog in het verzorgingstehuis waar ze zat.

Maar was dat de verzorging of de uitvaartonderneming.

Verzorging kan dat namelijk niet, wij hebben niet de spullen daarvoor. Echter wassen en kleden ze de mensen vaak wel aan in een instelling.

En ik kan me bijna niet voorstellen dat een uitvaartbegeleider/ overledenverzorger dit nalaat.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:00

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze iets onder de kin stoppen om de mond dicht te laten zonder dat er genaaid hoeft te worden

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:22

Sterre98 schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze iets onder de kin stoppen om de mond dicht te laten zonder dat er genaaid hoeft te worden

Klopt, maar dat resultaat is vaak wat minder plus je ziet de kinsteun.
Kan weggemoffeld worden met een sjaal of een das.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:29

https://www.bertis.nl/uitvaartbenodigdh ... fbreekbaar

Let vooral op de scherpe puntjes die op het borstbeen komen.

https://www.hesselmansvanwillegen.nl/we ... eun-beugel

En dan heb je ook nog deze.

https://www.hesselmansvanwillegen.nl/we ... -oogkapjes

Maar ligt helemaal aan de leeftijd en veel andere dingen of dit haalbaar is.
Net als met de oogkapjes zitten hier kleine spikes aan zodat je de huid eroverheen kan trekken.
Maar de zwaartekracht wint het nog al eens, zeker met een kin.

Daarom, hoe gruwelijk ook, geeft naaien nog altijd het beste en mooiste resultaat.
Met kinsteunen zie je nog wel een een gedwongen houding rondom de kin/ wangen.

Een lichaam is echt letterlijk dood gewicht, zwaar, het werkt niet mee.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:20

@ Onali, ik denk de zorginstelling...ik weet het niet meer precies. Is ook heel lang geleden al. Maar het was een afschuwelijk gezicht

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:01

Ik volg sinds een tijdje special death care op Facebook.

Special death care helpt artsen bij de schouw en uitvaartondernemers bij problemen.

Hij heeft geholpen bij de aardbeving in Turkije om mensen te identificeren.

https://specialdeathcare.nl/?fbclid=IwY ... 4Q1kUbH-IA

Hij biedt ook cursussen aan. Maar ik denk dat dat alleen voor zorg enz.. is
Lijkt mij interessant.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 19:57