Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:https://nos.nl/r/641483
Kinderen van 8 en 10 hebben een ei van een pauw gestolen en kapot gemaakt en het kuiken onthoofd.
Geen foto’s, alleen tekst.
Suzanne F. schreef:Niet alleen straf, ze hadden meteen naar een kinderpsycholoog gemogen. Er is toch serieus iets mis als je dieren pijn doet/martelt, laat staan dood maakt.
Dieuwke_ schreef:Toch lijkt het steeds vaker voor te komen, heb ik het idee. Of misschien komt het vaker in het nieuws? Hier in het dorp halen kinderen ook echt dingen uit waarvan ik denk "hoe verzin je het?!" En bijzonder weinig correctie van de ouders.
Leandra schreef:Op instagram heb je nu The Dutch Embalmers. 2 vrouwen die filmpjes maken over het wel en wee in de uitvaartzorg. Ook bijvoorbeeld hoe ze een mond sluiten enz. Dit laten ze zien op poppen, niet op echte mensen.
Ze hebben nog niet zoveel filmpjes maar het is wel interessant.
Ik heb de mond sluiten bij mijn beste vriendin gezien. Dat was wel heel apart.
Cinnepin schreef:Leandra schreef:Op instagram heb je nu The Dutch Embalmers. 2 vrouwen die filmpjes maken over het wel en wee in de uitvaartzorg. Ook bijvoorbeeld hoe ze een mond sluiten enz. Dit laten ze zien op poppen, niet op echte mensen.
Ze hebben nog niet zoveel filmpjes maar het is wel interessant.
Ik heb de mond sluiten bij mijn beste vriendin gezien. Dat was wel heel apart.
Die naaien ze toch dicht?
Onali schreef:Cinnepin schreef:
Die naaien ze toch dicht?
Ja maar het is de manier van naaien die niet heel fijn is om te zien![]()
Ik wist het al vanwege mijn werk en raad ook altijd de familie aan om even weg te gaan.
Toevallig ben ik de dames inderdaad tegengekomen op IG. Jammer van de negatieve reacties.
Goof schreef:Ik kwam toevallig een filmpje van ze tegen op insta, die over de mond dichtnaaien. Ondanks dat het op een pop was, vond ik het toch best een ding. Mijn oma ia 7 jaar geleden overleden en bij haar was het gewoon slordig gedaan. En als ik nu zie dat het toch met wel wat geweld gebeurt (logisch ook) vind ik dat toch wel een pijnlijke herinnering.
Cinnepin schreef:Goof schreef:Ik kwam toevallig een filmpje van ze tegen op insta, die over de mond dichtnaaien. Ondanks dat het op een pop was, vond ik het toch best een ding. Mijn oma ia 7 jaar geleden overleden en bij haar was het gewoon slordig gedaan. En als ik nu zie dat het toch met wel wat geweld gebeurt (logisch ook) vind ik dat toch wel een pijnlijke herinnering.
Bij mijn oma hadden ze niet eens de moeite gedaan het dicht te maken. Die lag dus met haar mond wagenwijd open. Heel eng, alsof ze er voor had liggen schreeuwen. Dit was nog in het verzorgingstehuis waar ze zat.