Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:07

Oh. :')
Weer iets nieuws geleerd. _O-

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:25

Inderdaad, iets om te verwennen zoals thuisbezorgd. Ik zou zeker niet met kraamverband aankomen _O-

Daarnaast lekker rituals, chocola, massagebon, gewoon iets om lekker mee te verwennen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:53

Polaroidcamera?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:07

Captain schreef:
Wat is leuk als kraamcadeau voor een moeder? _O- Die wurm heeft al genoeg, maar wat vond je als moeder nou fijn om te krijgen?

Toen een vriendin van mij zwanger was hebben wij haar een (kraam)massage cadeau gedaan, zodat haar lichaam een beetje kon worden verwend na de bevalling

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:04

Mijn zoogcompressen en kraamverband waren eigenlijk een grapje. Toch was ik wel blij met luiers trouwens, je kan een taart maken van luiers, ziet er erg leuk uit. Verder is een cadeaubon van Hema altijd welkom. En Thuisbezorgd inderdaad ook, al komen die niet overal (bij mij in de buurt niet in ieder geval).

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:05

Wat helpt nu echt tegen roos op je hoofdhuid? Ik Google wel, maar lees graag ervaringen van iemand voor ik van alles in mijn haar pleur.

Heb diverse anti roosshampoo geprobeerd, geen head and shoulders want dat schijnt heel slecht te zijn.

Ik las iets over Tea tree olie, maar wordt je haar daar niet heel vet van? Iemand ervaring mee?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:40

Waar kan je in Nederland (online) Rare Beauty make up bestellen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:44

fohadie schreef:
Wat helpt nu echt tegen roos op je hoofdhuid? Ik Google wel, maar lees graag ervaringen van iemand voor ik van alles in mijn haar pleur.

Heb diverse anti roosshampoo geprobeerd, geen head and shoulders want dat schijnt heel slecht te zijn.

Ik las iets over Tea tree olie, maar wordt je haar daar niet heel vet van? Iemand ervaring mee?

Olie moet je sowieso niet op je hoofdhuid gebruiken, daar wordt het idd vet van. Olie is voor de "mids and ends" dus het middenstuk en de puntjes van je haar.

Mijn vriend gebruikt X-Folate shampoo van Mediceuticals en dat werkt bij hem heel erg goed.

Ik was zelf mijn haar met Tea Tree shampoo van Dr. Organic. Ik gebruik nu nog de Tea Tree conditioner (ook alleen op middenstuk en puntjes!) van Petal Fresh maar als die op is ga ik helemaal over op Dr. Organic. Ik heb echter nooit veel last van roos. Maar de shampoo die mijn vriend gebruikt kan ik heel erg aanraden. Kost wel wat, maar dat werkt wel.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:58

Je haar minder vaak wassen :o
Daar moet je huid en mindset even aan wennen maar het werkt.
Ik spoel het tussendoor wel eens uit met warm water, of was alleen het onderste gedeelte van mn haar, maar sinds ik mijn hoofdhuid met rust laat is er niks meer aan de hand. Ik was het nu eens in de 2 weken goed met dille en kamille shampoobar. En nee ik heb na 2 weken nog steeds geen vet haar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:50

Mijn man en dochter gebruiken Selsun shampoo.Het is niet helemaal weg,maar geen grote schilfers en jeuk meer.De huid is een stuk rustiger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:15

fohadie schreef:

Mijn dochter heeft van de dermatoloog Ketoconazol shampoo en dat werkt als tiet.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:08

Dank voor de antwoorden. Nog minder wassen gaat em niet worden. Doe het nu 1x per week en dan is het echt vies en vet. Zou het graag juist vaker willen wassen. Maar weet dat dit ook niet goed is.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:40

Suzanne F. schreef:
fohadie schreef:

Mijn dochter heeft van de dermatoloog Ketoconazol shampoo en dat werkt als tiet.

Ja dit, heb ik van de huisarts toen gekregen en dat helemaal afgemaakt hielp goed.
Daarna over gegaan op Lanza Healing Remedy, shampoo zonder troep en nu is het rustig. Moet alleen niet te lang niet wassen.

sariba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:13

Ik gebruik de scrub shampoo van zarqa is bij de etos verkrijgbaar ( of luxere drogisterijen)
is wel wat prijzig maar helpt goed

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:40

Ik gebruik Milkshake shampoo, dat helpt bij mij heel erg maar het is een zoektocht naar wat voor jou werkt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:47

Zijn er serieus mensen die 70 euro betalen voor een half afgemaakt topje met gaten en rafels er in? :=

https://www.zalando.nl/jaded-london-lay ... hhZsngowVw

Spijkerbroek met gaten is nog 1 ding, maar dit is wel echt next level. Ze hebben nog net de onuitwasbare vlekken niet toegevoegd :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:49

Oooh zo kan ik ook breien :j
Af en toe steek laten vallen. Geen goede boord kunnen maken.
Weinig draad nodig. Moet lukken :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:02

chantalboes schreef:
Waar kan je in Nederland (online) Rare Beauty make up bestellen?

Bol.com?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:46

Lalidan schreef:
Zijn er serieus mensen die 70 euro betalen voor een half afgemaakt topje met gaten en rafels er in? :=

Spijkerbroek met gaten is nog 1 ding, maar dit is wel echt next level. Ze hebben nog net de onuitwasbare vlekken niet toegevoegd :+

Jemig wat lelijk ook :x

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:02

fohadie schreef:

Als het te erg was gebruikte ik kokosolie.
Laat dag 3-4 uur zitten. Soms ook een hele nacht(en dan wel een handdoek op 't kussen).
Daarna mijn haar 3-4 x met shampoo wassen en dan heb ik er een tijdje geen last van

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:25

Lalidan schreef:

Vast...
Ik zou me er nog niet in vertonen als ik 70 euro toe kreeg iig :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:54

Ik vraag me sowieso af hoe mensen in al die modes kunnen lopen.
En begrijp me niet verkeerd: er zitten ook leuke items tussen. Maar het is toch niet te betalen om ieder seizoen met de mode mee te doen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:16

fohadie schreef:

Je hoofdhuid tijdens het wassen goed scrubben met zo'n ding:

Afbeelding

Sindsdien heb ik geen jeuk en geen roos meer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 04:00

Captain schreef:
Wat is leuk als kraamcadeau voor een moeder? _O- Die wurm heeft al genoeg, maar wat vond je als moeder nou fijn om te krijgen?

Als je op visite gaat; foto's van de mama met de kleine. Echt.... Ik maakte van iedereen foto's met de uk, maar sta zelf amper op foto's behalve selfies :( .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:20

Palmera schreef:
Ik vraag me sowieso af hoe mensen in al die modes kunnen lopen.
En begrijp me niet verkeerd: er zitten ook leuke items tussen. Maar het is toch niet te betalen om ieder seizoen met de mode mee te doen?

Dat hangt van je inkomen af, denk ik. Ik koop voor mezelf weinig, liefst items die lang meegaan. Dan heb ik af en toe een financiële uitspatting. (Zoals slippers van 160 euro die ik helemaal te gek vind maar wat ik achteraf wel een beetje een idiote prijs vind _O- )

Maar voor m'n kinderen is het wel een beetje een bodemloze put.

Deze maand voor m'n zoon 3 shirts en een short: 140 euro. Voor m'n dochter: een jurkje en een shirt, 100 euro.

Ik probeer zoveel mogelijk ecologisch verantwoordelijke merken te kopen, als ik iets op Vinted zie koop ik dat eerder dan in de winkel.