Citaat:Een nieuwe Corona-variant die in Frankrijk is ontdekt, moet volgens deskundigen in de gaten worden gehouden - maar tot nu toe zien zij geen groot gevaar. "We moeten deze variant net zo goed in de gaten houden als andere, maar er is geen reden om ons specifiek zorgen te maken over deze variant," vertelde Richard Neher, een expert op het gebied van virusvarianten aan de Universiteit van Basel, dinsdag aan het persbureau dpa. De Amerikaanse epidemioloog Eric Feigl-Ding schreef op Twitter: "Ik maak me nog niet al te veel zorgen over B.1.640.2. Ik betwijfel of het zal zegevieren tegen Omikron of Delta."
Edit:
Citaat:B.1.640.2 behoort tot een soort variantenfamilie die sinds november op de radar van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) staat. Hierop werd gewezen door de epidemioloog van de WHO, Abdi Mahamud, in Genève. B.1.640 werd in september voor het eerst gemeld uit de Democratische Republiek Congo en in november onder toezicht geplaatst, volgens gegevens van de WHO, maar heeft zich sindsdien niet noemenswaardig verspreid, aldus Mahamud. "We houden het in de gaten."
20min.ch