Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:44

Wordt het dan niet alsnog naar het goede pakket punt gestuurd?
Ligt me iets vanbij dat ik dat ook eens heb gehad….

deedee19

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:21

Ik zou het pakketpunt bellen waar het is bezorgd en vragen het mee te geven aan de bezorger en het bij het juiste punt af te geven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:38

deedee19 schreef:
Ik zou het pakketpunt bellen waar het is bezorgd en vragen het mee te geven aan de bezorger en het bij het juiste punt af te geven.

Het is alleen in Frankrijk.. Dus vind ergens ook dat zij dat zelf even kan doen. Maar als je het gewoon niet ophaalt omdat het 2km verder bezorgd is vind ik dat al behoorlijk kinderachtig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:44

Dat zowiezo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:51

Het kan ook een principekwestie zijn, wie weet heeft de pakketdienst het al zo vaak foutief geleverd als het via vinted gaat.

Ik heb ook al pakketten gehad waarvan in bijvoorbeeld online aangeef het op Pakketpunt A te willen ophalen, maar dat is gesloten of de lockers zitten vol en dan brengen ze het naar punt B. Dat is qua afstand hetzelfde als punt A, dus waar zeur ik over? Wel, vreselijk slecht bereikbaar, hele rottige openingsuren, ongeïnteresseerd personeel, immens lange wachtrijen en verplicht duur betalend parkeren. En met de fiets 95% garantie dat ie weg is als je buiten komt.

Dus nee, als een pakket daar geleverd wordt, dan laat ik 'm tegenwoordig ook terugsturen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:56

Jildau schreef:
deedee19 schreef:

Het is alleen in Frankrijk.. Dus vind ergens ook dat zij dat zelf even kan doen. Maar als je het gewoon niet ophaalt omdat het 2km verder bezorgd is vind ik dat al behoorlijk kinderachtig.

Oh dat had ik niet door. Dan geef ik je helemaal gelijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:01

Ach het kan nog erger. Als de gps bepaling van UPS/ DHL wordt ingeschakeld omdat mijn pakketpunt dicht is, dan brengen ze het "in vogelvlucht" naar het dichtst bijzijnde punt... aan de andere kant van Schelde! Wat betekent dat ik de auto in moet, en alleen langs de Kennedytunnel en stukje ring van Antwerpen en de A12 het kan ophalen: 30 tot 40 minuten auto...
Of ik moet een half uur met de fiets na mijn werk door het natuurgebied en het veer op en weer heen. Lollig toch!
Heb nu mijn woonplaats 1 dorp verzet.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:15

Ik maak mij ook weer wat mee. Ik had Nike sneakers gekocht die volgens de foto's in goede staat zouden zijn. Ik krijg de schoenen thuis en zijn gewoon afgedragen en kapot. Ik heb een geschil geopend en Vinted heeft mij gelijk gegegeven, dus kon de schoenen terug sturen. Voor de zekerheid nog foto's van de schoenen in de doos gemaakt en het pakketje gemaakt want had er al geen goed gevoel over..

Nou de verkoopster heeft het pakketje afgehaald en beweerd nu dat ik andere schoenen erin heb gedaan. Hele lelijke witte schoenen en afgetrapt. Natuurlijk heb ik er geen andere schoenen in gedaan. Ik heb het pakket helemaal dicht geplakt met tape dus ga er ook vanuit dat er met transport niks is gebeurd. Zeker omdat ze foto's heeft gestuurd van het in tacte pakket. Nu heeft Vinted het in behandeling, maar iemand nog tips wat ik kan doen?

Ben echt boos haha

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:28

Wat jammer dat homerr nu tot een vaste verzendoptie is veranderd. Ik had homerr uitstaan maar vandaag dan toch een verkoop gedaan met jawel, homerr. Jammer... :') nu maar hopen dat ze een beetje vlot zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:38

Balen Elitedeaux, geen idee hoe Vinted hier mee om gaat.

Phrono echt waar? Dat is echt verrot. Dichtstbijzijnde Homerr punt is 4 km verderop, naast dat ze traag zijn moet ik er speciaal voor omrijden.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:42

Homerr had ik ook uit gezet . Daarvoor ben ik een kwartier onderweg. Wat balen...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:43

Ja je kunt homerr niet meer uitzetten. Heb hier 1 punt in de stad gelukkig, maar wel met beperkte openingstijden. Balen he!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:44

Hier ook geen Homerr punt in de buurt... Jammer, er waren er eerst 3 en nu geen :(
Maargoed verzenden via Homerr duurt dus langer. Normaal verzend ik binnen 1 a 2 dagen en met Homerr dus alleen wanneer het uitkomt (onderweg naar mijn ouders zit een Homerr punt en bij mijn werk in de buurt ook). Dus wanneer het op die manier op de route ligt wordt het pakket pas verzonden :)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:51

xMyrth schreef:
Hier ook geen Homerr punt in de buurt... Jammer, er waren er eerst 3 en nu geen :(
Maargoed verzenden via Homerr duurt dus langer. Normaal verzend ik binnen 1 a 2 dagen en met Homerr dus alleen wanneer het uitkomt (onderweg naar mijn ouders zit een Homerr punt en bij mijn werk in de buurt ook). Dus wanneer het op die manier op de route ligt wordt het pakket pas verzonden :)

Maar je hebt toch wel een beperkte verzendtijd vanuit Vinted om te verzenden ? Of is die bij Homerr ook langer ?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:10

Lavitabella schreef:
xMyrth schreef:

Maar je hebt toch wel een beperkte verzendtijd vanuit Vinted om te verzenden ? Of is die bij Homerr ook langer ?

Ja maar ik zie mijn ouders wekelijks en werk ook wekelijks :)
Alleen werk ik onregelmatig (zorg), dus soms komt het gewoon niet uit of vergeet ik het pakketje weer eens en duurt het een dag of 6 voordat ik kan verzenden... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:21

Ik kan de laatste tijd niet meer kiezen met welke vervoerder iets verzonden wordt als ik wat koop. Komt allemaal bij hetzelfde pakketpunt terecht, dus dat zit snor, maar de ene is wel duurder en sneller/trager dan de andere -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 07:17

Oh echt! Ik had Homerr ook altijd uitstaat. Maar nu zit er spontaan ineens een bedrijf hier in het dorp dat het doet dus maakt het niet meer zoveel uit.

Wat balen van die schoenen zeg :(

Mijn ervaring met tegenvallende artikelen is dat je de probleemgebieden als je het wéét, eigenlijk meestal wel op de foto kan zien en zo kan aantonen dat het wel degelijk gaat om de artikelen van de foto. Wanneer men expres het gebied met een vlek / scheur / gat niet op de foto heeft gezet dan is dat natuurlijk ook heel verdacht.

Als de probleemgebieden van de schoenen die jij op de foto zet, best duidelijk NIET te zien zijn op de foto's bij de advertentie (doordat iemand betere schoenen op de foto heeft gezet dan diegene verzonden heeft...?) dan zal het wel lastig worden kan ik me voorstellen.

Ik benijd die Vinted helpdesk ook niet want zij weten natuurlijk ook niet welke partij de boel nu eigenlijk op probeert te lichten..... :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:12

Phrono schreef:
Ja je kunt homerr niet meer uitzetten. Heb hier 1 punt in de stad gelukkig, maar wel met beperkte openingstijden. Balen he!

Gaat het om een kinderjurkje :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:49

Phrono schreef:

Neeeeeee, echt? -O-

Wij hebben Homerr en DPD een tijdje geprobeerd, maar het is geen doen. De punten komen en verdwijnen doorlopend. DPD is helemaal weg. Met een beetje pech moet ik een paar dorpen verderop zijn en dat is gewoon geen doen voor een kledingstuk van 4 euro. Valt ook nergens mee te combineren. Ik had ze daarom uit staan.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:25

Alja schreef:
Phrono schreef:

Gaat het om een kinderjurkje :+

Haha nee, heb een jas verkocht. Na 'm ruim 2 weken gereserveerd te hebben. Gelukkig een serieuze & fijne koper!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:59

Ik had een jurkje gekocht en wou het ook laten verzenden met homerr en die vrouw was ook lichtelijk aangepist dat het via Homerr ging en dat dat allemaal niet kon.
Tja daar kan ik ook niks aan doen
Ben benieuwd als ze gaat verzenden of annuleren :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:25

Alja schreef:
Ik had een jurkje gekocht en wou het ook laten verzenden met homerr en die vrouw was ook lichtelijk aangepist dat het via Homerr ging en dat dat allemaal niet kon.
Tja daar kan ik ook niks aan doen
Ben benieuwd als ze gaat verzenden of annuleren :)

Snap wel als je niet wist dat Homerr nu standaard is dat je daar dan van baalt. Ik zet nu bij m’n advertenties dat ik niet via Homerr wil verzenden. Ik vind dat ten eerste mega lang duren en daarnaast zit het niet in de buurt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:34

Ik snap ook dat het niet leuk is maar ik heb het niet zelf bedacht dat vinted de regels heeft veranderd

Appeltje hoe doe jij dat dan?
Als mensen er toch voor kiezen?
Verzend je dan niet?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:39

Alja schreef:
Ik snap ook dat het niet leuk is maar ik heb het niet zelf bedacht dat vinted de regels heeft veranderd

Verzend je dan niet?

Staat dit ook ergens?
Want het is dat ik het hier lees, anders had ik t niet geweten.

Als je dus spullen te koop hebt en je krijgt het niet mee dat Homerr nu niet meer uitgezet kan worden (terwijl je m bewust uitgezet hebt) en je verkoopt iets en dat blijkt ineens een Homerrrtje te zijn, dan snap ik heel goed dat je pissig bent.

Ik heb in elk geval mijn items van Vinted gehaald. Hier geen Homerr in de buurt en voor de prijzen die mijn artikelen hebben ga ik geen 15 km reizen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:40

Alja schreef:

Verzend je dan niet?

Ja dan annuleer ik de boel, tenzij ik toevallig in de buurt ben ergens die week. Mag hopen dat mensen überhaupt de omschrijving lezen voor ze kopen.