Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:59

Janinevv schreef:
Dat is ook zeker zo Destination maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd hou.

Ik vind als regering zijnde niet dat je je eigen bevolking kunt gaan dwingen

Ja hoor. Denk aan valhelm. Autogordel. Kinderzitje.

Janinevv

rien10 schreef:
.

Nee maar wij hadden ook eerst geen mondkapjes en straks ook, als andere landen Italië volgen zit er toch ook een kans in voor ons?[/quote]
Nou en?[/quote]

Nou en ? Dus je vind het allemaal prima als we straks in het bos wandelen met een mond kap op?

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Ja

Destination

Janinevv schreef:
Dat is ook zeker zo Destination maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd hou.

Maar je wordt toch ook gedwongen om een autogordel te dragen? En om naar school te gaan tot je 18e? En om een zorgverzekering af te sluiten? Er zijn zo veel dingen die verplicht zijn of zie je dat niet als dwang?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:01

Prima-er dan dat er heel veel mensen doodgaan en nog veel meer mensen met langdurige of chronische klachten blijven zitten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:02

rien10 schreef:
Janinevv schreef:

Ja hoor. Denk aan valhelm. Autogordel. Kinderzitje.

Ja dat is totaal iets anders, het is duidelijk bewezen een autogordel om te doen omdat er anders kans is dat je door de vooruit vliegt met een bepaalde snelheid.

Nou een mondkapje heeft vrij weinig effect, dus waarom willen ze dat wij allemaal zo braaf en volgzaam zijn? En daarnaast heeft het ook niet een bepaald vriendelijke uitstraling. Je hebt geen idee hoe die gene zich voelt.

Maar als jullie het normaal vinden lekker doen :)

secricible

Janinevv schreef:
rien10 schreef:
.

Nee maar wij hadden ook eerst geen mondkapjes en straks ook, als andere landen Italië volgen zit er toch ook een kans in voor ons?

Nou en?[/quote]

Nou en ? Dus je vind het allemaal prima als we straks in het bos wandelen met een mond kap op?[/quote]

Als er ook maar enigzins mogelijkheid is dat ik daarmee mensen kan beschermen wel ja.
Het heeft geen nadelen en kan wel mensen beschermen.
Zelfs als het maar een heel klein beetje helpt doe ik dat met liefde.

Janinevv

Ik ben verder te vinden in het virus waanzin topic.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:03

Hoe weet jij of het weinig effect heeft?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:04

secricible schreef:
rien10 schreef:
.

Nee maar wij hadden ook eerst geen mondkapjes en straks ook, als andere landen Italië volgen zit er toch ook een kans in voor ons?

Nou en?[/quote]

Nou en ? Dus je vind het allemaal prima als we straks in het bos wandelen met een mond kap op?[/quote]

Als er ook maar enigzins mogelijkheid is dat ik daarmee mensen kan beschermen wel ja.
Het heeft geen nadelen en kan wel mensen beschermen.
Zelfs als het maar een heel klein beetje helpt doe ik dat met liefde.[/quote]

Uit liefde voor jezelf of echt voor een ander ? In het begin was iedereen super egoïstisch wc papier aan t in slaan net zoals dat hamsteren. En nu doen we uit liefde een mondkapje op voor de ander ? Of toch voor jezelf ?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:04

nynke55 schreef:

stond op artikel van NU. Ik zeg geen effect maar weinig. Kan de link wel even opzoeken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:05

Voor mijzelf. Ik wil niet dood. Jij wel?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:05

Janinevv schreef:

De regering is door ons gekozen en draagt de verantwoording over de gezondheidszorg. Wanneer die zegt mondkap op doe je gewoon een mondkap op!
Je kunt je over alles druk maken maar dat werkt alleen maar negatief.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:08

nynke55 schreef:

Laten we niet doen of de bewijslast zo denderend is. Zelfs het RIVM blijft aangeven dat de toegevoegde waarde klein is.

Voor mij blijft de afweging simpel: ik doe iets wat me geen schade oplevert en nauwelijks moeite kost waarmee ik een kleine mogelijkheid heb mensen te beschermen en ziekenhuispersoneel te ontlasten. Ik snap niet hoe je daar drama om kan maken eerlijk gezegd.

Janinevv schreef:
Uit liefde voor jezelf of echt voor een ander ? In het begin was iedereen super egoïstisch wc papier aan t in slaan net zoals dat hamsteren. En nu doen we uit liefde een mondkapje op voor de ander ? Of toch voor jezelf ?

In principe levert het mij geen bal op om een mondkapje te dragen. Ik bescherm daarmee anderen dus doe het wel voor een ander ja.
Maar ik waardeer het wel als een ander het ook zou doen en daarmee mij weer beschermt.

Ik vind toiletpapier hamsteren (wat ik overigens ook idioot vond) echt iets totaal anders dan een mondkapje.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:08

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:10

Laatst bijgewerkt door imaudy op 06-10-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

BigOne

Inmiddels komt er vandaag al weer wat binnen en mogen ziekenhuisapothekers onderling elkaar middelen toeschuiven .
Komt omdat de Amerikanen meteen de volledige voorraad hebben opgekocht bij Gilead . America first is ook in dit geval de slogan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:11

bigone schreef:
Inmiddels komt er vandaag al weer wat binnen en mogen ziekenhuisapothekers onderling elkaar middelen toeschuiven .
Komt omdat de Amerikanen meteen de volledige voorraad hebben opgekocht bij Gilead . America first is ook in dit geval de slogan.

500,000 doses hadden ze opgekocht, toch?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:13

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/c ... -nodig.amp

Secribile : ik bedoelde meer dat in die periode gigantisch egoïstisch waren in die zin. Dus ik ik ik.. en nu dus eigenlijk doen we alsnog een mondkapje op voor ons zelf? want je zou het fijn vinden als de ander dat ook voor jou terug doet ? Dus dan gaat het ook grote deels weer om jezelf.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:16

secricible schreef:
nynke55 schreef:

Laten we niet doen of de bewijslast zo denderend is. Zelfs het RIVM blijft aangeven dat de toegevoegde waarde klein is.

Dat zeg ik ook niet, maar het tegendeel is ook niet bewezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:16

Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.

De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.

Edit: was gericht op janinevv

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:17

Janinevv schreef:
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/c ... -nodig.amp

Secribile : ik bedoelde meer dat in die periode gigantisch egoïstisch waren in die zin. Dus ik ik ik.. en nu dus eigenlijk doen we alsnog een mondkapje op voor ons zelf? want je zou het fijn vinden als de ander dat ook voor jou terug doet ? Dus dan gaat het ook grote deels weer om jezelf.

Dikke prima. Als iedereen goed voor zichzelf zorgt (lees voorkomt dat hij besmet raakt) is het virus na een tijd weg.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:17

Zo denk ik er ook over, secricible.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:18

secricible schreef:
Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.

De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.

Edit: was gericht op janinevv

Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.