Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:20

Echwel schreef:
Andere mensen mogen er net zo van genieten als ik...

Precies dat. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik kan mijn werk redelijk flexibel indelen, dus ik kan doordeweeks nog weleens voor donker het bos in.

Wat Google Maps betreft: als ik daarmee (of iets wat erop lijkt) door het bos loop, dan ben ik aan het geocachen. Misschien was deze persoon dat ook wel aan het doen. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:27

Karin schreef:
Echwel schreef:
Andere mensen mogen er net zo van genieten als ik...

Precies dat. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik kan mijn werk redelijk flexibel indelen, dus ik kan doordeweeks nog weleens voor donker het bos in.

Wat Google Maps betreft: als ik daarmee (of iets wat erop lijkt) door het bos loop, dan ben ik aan het geocachen. Misschien was deze persoon dat ook wel aan het doen. :)

Bij geocaching zegt die dan toch niet waar voor je moet afslaan? Ik doe dat het alleen op m’n gps.
Verder was die dan wel uit de richting want de enige geocache reeks ligt volgens mij niet in dit bosje.

Verder heb ik helaas die flexibiliteit niet. Kan ook in m’n pauze niet naar buiten dan heb ik maar 25 minuten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:31

Ligt eraan of je een route instelt. Op de fiets doe ik dat weleens (niet per se tijdens het cachen), dan hoef ik 'm niet vast te houden. Ik cache iig niet met gps, maar met apps. Dan kan het voor een ander iig heel makkelijk lijken of ik op Google Maps door een bos(je) loop. :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:33

Karin schreef:
Ligt eraan of je een route instelt. Op de fiets doe ik dat weleens (niet per se tijdens het cachen), dan hoef ik 'm niet vast te houden. Ik cache iig niet met gps, maar met apps. Dan kan het voor een ander iig heel makkelijk lijken of ik op Google Maps door een bos(je) loop. :D

Nah zoals m’n vriend het beschreef ga ik toch vanuit dat deze mensen niet vaak in bos kwamen. :')

Karin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:37

Leven en laten leven, denk ik dan. Zolang ze mij niet letterlijk voor de voeten lopen moeten ze doen wat ze willen, of dat nou met Google Maps is of niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:38

Karin schreef:
Leven en laten leven, denk ik dan. Zolang ze mij niet letterlijk voor de voeten lopen moeten ze doen wat ze willen, of dat nou met Google Maps is of niet.

Ik ben blij juist dat mensen lekker naar buiten gaan ipv in hun huis te blijven,want daar vonden toch de meeste besmettingen plaats...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:41

Ohja hoor maar ik mag het best irritant vinden als het bos op normale tijden overspoeld. Ik zie sinds de zomer al een enorme toename aan troep en vooral ook wc papier. Zeker dat laatste vind ik ontzettend smerig. Daar mag ik mij best aan storen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:43

Zelfs door de week, midden op de middag is het hier stervensdruk.

In het voorjaar had ik een "tijdschema" gevonden waar het nog goed te doen was: tussen 17:30 en 18:30. Precies tijdens het avondeten dus. Voor mij geen probleem want ik eet toch altijd laat.

Maar nu is het om dat tijdstip natuurlijk hartstikke donker :+

Tot nu toe is vóór de middag geen goed idee maar na de middag is het ook druk. Heel veel mountainbikers ook...

Tis nog even zoeken welke tijd het nu wel redelijk rustig is, maar ik ben bang dat het de komende weken gewoon ronduit klote is! In ieder geval gedurende de Belgische herfstvakantie, want die lijken massaal hier in het bos te komen wandelen en mountainbiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:44

Ik dacht dat onlangs iemand van haar kleuter af wou eerlijk gezegd. Kind knuffelt een boom, ik kom in stap langs. Plots trekt paard zijn kont in en ineens keihard "PAARDJEEEEE". Kind was er achteraan gerend en had bijna de staart vast.
Goddank is die van mij doodbraaf, als die had gemept was de kop eraf geweest durf ik gokken.

Dus ja, mensen mogen zeker de bossen komen ontdekken. Maar hou het veilig graag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:45

Varekaj schreef:
Ik dacht dat onlangs iemand van haar kleuter af wou eerlijk gezegd. Kind knuffelt een boom, ik kom in stap langs. Plots trekt paard zijn kont in en ineens keihard "PAARDJEEEEE". Kind was er achteraan gerend en had bijna de staart vast.
Goddank is die van mij doodbraaf, als die had gemept was de kop eraf geweest durf ik gokken.

Dus ja, mensen mogen zeker de bossen komen ontdekken. Maar hou het veilig graag.

Oef, met de mijne had het kind pech gehad, die had me er toch een rottrap uitgedeeld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:18

Dat was bij mijn Tinker 100% zeker ook gebeurd. En erna had ik er wss afgelegen en pony uit schrik het bos in. Ga maar zoeken.

Omdat we geen tijgers in een wildlife park gaan zien in Nepal heb ik een foto van mijn slapende HTK gemaakt in een rare houding met de tekst "de huistijger in actie in zijn natuurlijke habitat".

:')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:58

Haha Varekaj: top

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:26

Ik ben met ochtenddiensten rond 16:15 in de bossen, bij avonddiensten en vrije dagen om 9 uur 's morgens. Zeker zo vroeg zijn er niet veel mensen.
Wel irritant is het zwerfvuil op de parkeerplaats, en toch af en toe vandalisme. Zondag nog melding gemaakt, bankje om, prullenbak uit de grond en vuilniszakken verspreid over het veld. Maar maandagmiddag was alles keurig hersteld, gelukkig is de gemeente wel snel. Nodigt anders uit tot meer rotzooi. En eens per week neem ik wel een zak mee, handschoenen aan en dan neem ik zwerfvuil mee wat ik onderweg tegenkom. Goed voorbeeld doet volgen denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:10

Sinds de avondklok hebben we veel overlast in het dorp. Ene keer straatracers die met veel kabaal langsvlammen, nu weer een hele reeks auto's waarvan de ramen worden ingegooid. En andere kant van het dorp vorige week een hele resem inbraken of pogingen tot, vooral fietsen zijn daarbij verdwenen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:28

Ik rij iedere week op donderdagochtend en kom dan amper iemand tegen, ideaal. Nou is t Dwingelderveld ook wel groot gelukkig. Op zondagochtend is t overigens ook altijd wel prima te doen. Lijkt me wel lastig als t zo slalommen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:52

Die paden zijn algemeen gekend bij fervente wandelaars en doordat ze allemaal met elkaar verbonden zijn kan je zowel kleine als grotere rondjes maken, van een paar km tot 10km. En dan heb je genoeg aan 1 centrale parkeerplek ook nog eens. Tel daar dan plots al die spontane nieuwe wandelaars bij en de boel zit propvol.

Aan het bos verderop idem. Er is maar 1 route die je als ruiterpad en MTB mag gebruiken. Rest van het bos is voor voetgangers. Gaat 95% van het jaar prima. Krijg je lockdown, lopen de voetgangers plots massaal op dat ene pad voor ruiters en MTB. Ik heb het al een aantal keer maar nét goed zien gaan hoor, terwijl het anders eigenlijk nooit problemen oplevert.

Ik kom altijd wel mensen tegen, ook heel vroeg of later op de avond. We hebben een prachtige hoeveelheid herten en reeën, konijnen, hazen, diverse soorten gevogelte en altijd zijn er wel natuurliefhebbers daarvoor op pad om te spotten :D Die mensen vind ik net heel gezellig, want die weten prima waarom rust en stilte in veld en bos zo belangrijk kan zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:29

miccamaaike schreef:
Ik rij iedere week op donderdagochtend en kom dan amper iemand tegen, ideaal. Nou is t Dwingelderveld ook wel groot gelukkig. Op zondagochtend is t overigens ook altijd wel prima te doen. Lijkt me wel lastig als t zo slalommen wordt.

Staan daar de grote schotel antennes?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 08:10

purny schreef:
miccamaaike schreef:

Staan daar de grote schotel antennes?

Ja al staan de meeste vlakbij kamp Westerbork (Hooghalen ) wat mij betreft.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:23

Nu sporten weer niet mag (groeplessen) zal het dit weekend weer drukker worden. Mijn ouders sporten 3x in de week met groepslessen en ga nu wandelen. Ik geef ze groot gelijk. Als je daar nie tegen kan zoals ik hierboven lees, dan moet je zelf maar thuis blijven. Ik geef de mensen groot gelijk om naar buiten te gaan. En omdat het dus wat drukker gaat zijn dan normaal, ga ik in het weekend even niet met paard op pad. Of heel vroeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:57

Tancreda4 schreef:
Nu sporten weer niet mag (groeplessen) zal het dit weekend weer drukker worden. Mijn ouders sporten 3x in de week met groepslessen en ga nu wandelen. Ik geef ze groot gelijk. Als je daar nie tegen kan zoals ik hierboven lees, dan moet je zelf maar thuis blijven. Ik geef de mensen groot gelijk om naar buiten te gaan. En omdat het dus wat drukker gaat zijn dan normaal, ga ik in het weekend even niet met paard op pad. Of heel vroeg.

Ohja hoor zolang ze hun troep opruimen en niet poepen in het bos. Ik vind al dat toilet papier echt smerig.
En mag voor mezelf best even balen dat ik niet zoals altijd naar het bos kan. :+
Door m’n werk kan ik gewoon door de week niet. Ga weg als het licht begint te worden en kom terug als het donker is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:40

Er zit toch echt een verschil tussen "wat drukker" en kunnen koppenlopen. Als er zoveel rijen en hordes mensen tegelijkertijd rondstappen dat je je net in de Efteling waant op een prachtige zomerdag waarbij de toegang gratis moet zijn geweest... Dan gaat er toch wel wat fout hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:44

Zo waren hier de bossen ook doorlopend en in het weekend nog steeds. De hotels in mijn buurt zitten kennelijk overvol omdat de parkeerplekken altijd volstaan en je veel mensen in dezelfde richting met hetzelfde wandelroutepapiertje afgegeven door die hotels ziet verdwalen op dezelfde plek.

En opeens veel wc papier in de bossen. En nog steeds grote groepen moutainbikers die in groep de nieuwe mtb paden willen doen, op hetzelfde moment met teveel mensen per groep (lees rustig met 6 of 8 nog steeds op elkaar geklit fietsen)
Vroeg en laat zijn de mensen uit de buurt die er komen en overdag mensen van heel veel verderop.

De besmettingscijfers gaan ook niet echt lekker helaas inmiddels. Geen idee of dat samenhangt met de herfstvakantie. Maar opvallend is dat het lang redelijk bleef maar nu oploopt waar het elders daalt. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:47

Ik vind het leuk dat veel mensen al die mooie plekjes ook gaan ontdekken in onze regio ipv altijd maar het halve land door te rijden.
Wat ik dus minder leuk vind, is dat ze dan alsnog met grote groepen komen (1 gezin heeft echt geen 5 volwassenen met elk minstens 1 kind onder hetzelfde dak wonen) én een hoop troep achterlaten, enorm kabaal maken, afstand compleet negeren en in het slechtste geval ook nog eens dingen stukmaken of anderen hinderen.

's ochtends en rond schemer kan je hier een mooi aantal reeën spotten, konijnen, patrijzen, noem maar op. Ook flinke diversiteit aan vogeltjes. Met alle lawaai dat er vaak vanaf komt krijgen die beestjes een rolberoerte. Dan vind ik het persoonlijk wel zonde, ze lopen aoveels moois mis

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:52

Voor iedereen die denkt dat ze even rustig weekendje er tussenuit kunnen in een hotel, vergeet het. Wij zitten voor de komende 3 weekenden alweer bijna volgeboekt (totaal +/- 200 man). En we hebben niet voor iedereen plek om te eten, dus dat wordt gezellig. Ik snap er helemaal geen bal van. Blijf toch lekker thuis mensen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:55

N0a schreef:
Voor iedereen die denkt dat ze even rustig weekendje er tussenuit kunnen in een hotel, vergeet het. Wij zitten voor de komende 3 weekenden alweer bijna volgeboekt (totaal +/- 200 man). En we hebben niet voor iedereen plek om te eten, dus dat wordt gezellig. Ik snap er helemaal geen bal van. Blijf toch lekker thuis mensen.

Tja het mag. Ik denk dat jullie verder blij zijn met de inkomsten lijkt mij.