Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:22

Ik was er hier vandaag soort van getuige van hoe een grote vrachtwagen bij het WKC hier in de buurt een lantaarnpaal uit de grond rukte... Was mijn fiets op slot aan het zetten om boodschappen te gaan doen bij de gele supermarkt en hoorde achter mij een geweldig kabaal. Vrachtwagen stond dwars op de weg met kont naar paal toe, lantaarnpaal lag horizontaal op de grond. Wat er precies gebeurd is, weet ik niet. Maar de chauffeur ging gelukkig wel kijken wat er aan de hand was en ik denk dat het wel opgelost wordt. Waarschijnlijk bij het nemen van de bocht uitgezwenkt en daarbij de paal meegenomen denk ik.

pien_2010

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:24

Wouw JPitty. Misschien de bocht net te krap genomen? Bizar.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:27

Siggislief schreef:
Eind September had ik een vrachtwagen voor gelaten net in de bocht voor dat daar de brug op gaat.
Nou dat was 1 grote vergissing, die reed heel langzaam en denk dat er zeker 10 auto's tussen konden.
Heb toen wel even getoeterd zo van we staan al in de file en we gaan nu niet stil staan. :x

Als in 'er was file en de vrachtwagen reed erg langzaam'? In dat geval is het vrij logisch, in een vrachtwagen wil je eigenlijk niet stil komen te staan in een file. Dat is waarom vrachtwagens op de rechterbaan vaak ook een gat laten vallen voor ze optrekken, en dan stapvoets rijden

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:30

Tsja... Wie het weet, mag het zeggen Pien.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:22

Jpitty gelukkig geen gewonden begrij́p ik.
Lantaarnpalen geven slecht mee.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:44

Nee, geen gewonden gelukkig. Voor deze paal was het buigen of vallen en het werd dat laatste.

Hoe groter de auto, hoe minder hersencellen, zo lijkt het. Vanavond iemand in een grote auto, model sedan, die terug mag naar de rijschool denk ik... Komt uit een uitrit en dan moet je het kruisende verkeer voor laten gaan. Tenminste, zo heb ik dat geleerd tijdens mijn lessen. Maar dat deed dit figuur dus niet... Die zigzagde zich gewoon tussen de fietsers door... _-:( En het is daar al zo overzichtelijk nu fietspad en trottoir opengebroken zijn en je als fietser over een klinkerweg tussen de auto's moet rijden... Dus niet... :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:00

Hier een eigen ergernis. Wanneer je bij de carwash geweest bent en je kentekenplaat is eraf gevallen.
Gelukkig gevonden daar.
Dinsdag naar de dealer toe om hem erop te laten zetten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:12

Purny fijn dat je de kentekenplaat wel gevonden hebt.
Anders had je een nieuwe moeten regelen.

Ik zie vaak bestuurders in kleine auto’s die last hebben van grootheidswaanzin.
Parkeren in 2 vakken, meter van de stoep af staan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:13

purny schreef:
Hier een eigen ergernis. Wanneer je bij de carwash geweest bent en je kentekenplaat is eraf gevallen.
Gelukkig gevonden daar.
Dinsdag naar de dealer toe om hem erop te laten zetten

Haha, dat had ik laatst ook.
Heb hem er meteen zelf terug op gezet met een nieuwe nummerplaathouder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:34

luuntje schreef:
Purny fijn dat je de kentekenplaat wel gevonden hebt.
Anders had je een nieuwe moeten regelen.

Durf er nu niet meer mee de weg op. Veel te bang dat ik hem daar verlies.
Heb ook melding bij de politie gemaakt dat mocht ik aangehouden worden dinsdag ik kan aantonen dat ik naar de dealer onderweg ben.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:26

Weg afgesloten met een rood kruis, zoveel mensen die dan toch stug door rijden…was wel een Berger die op die baan moest zijn en daar mooi een auto naar de toegestaande baan stuurde, mooie actie, maar zo ergerlijk. Die kruizen staan er niet voor niets…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:41

luuntje schreef:

Dat zien wij hier heel erg veel. Ook met grote auto's hoor. Een reden dat wij altijd met de kleine 107 naar feesten gaan wetende dat door dom parkeren wij hem als laatste nog wel ergens tussen kunnen prikken. Fransen parkeren echt met de Franse slag hier :=

Purny gelukkig terug gevonden je nummerbord.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:41

Pien dat is dan wel slim.
Kleine auto past dan makkelijker dan een grote auto.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:30

Ik reed vanmiddag terug naar huis, en om echt in het dorp te komen moet je een weggetje op van 1,5 auto breed.
En de regel is ook zoals altijd auto's aan jouw kant moet je opzij als het moet.

Zag al toen ik wat verder die straat in reed een Tractor staan met een giga wagen er aan,
dus ik dacht ik zoek alvast een plekje op zo dat ie er langs kan.

Ik kom dan vanaf het buitengebied van dat dorp af, dus veel boerderijen en daar moeten dus af n toe een Tractor langs.

Heb denk ik wel 5 auto's voorbij zien rijden om toch te proberen langs die tractor te kunnen rijden,
en heb denk de laatste 2 niet veel verder zien komen want er was nog een hele rits aan auto's achter de tractor die er ook langs wouden.

Maar dat snap ik dus niet, mensen die dan doordrammen om toch nog er langs te kunnen,
ga gewoon op zij en wacht je komt er niet veel meer mee vooruit.

En de 3e heb ik ook nog terug zien rijden achteruit, en die is dan verder achter mij staan wachten.

Het grappige was ook, ik zag een meneer wandelen op de dijk
vlakbij de boerderij waar ik vandaan kwam met een bepaald tshirt,
en die kwam ik denk ik zeker 10-15min later tegen heb er dus een tijdje gestaan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:35

Nou echt he Siggislief... Al die haast tegenwoordig... En zo'n tractor met aanhanger win je het echt niet van hoor.

Hier in Zwolle lijkt de regel dat je moet wachten als er een obstakel aan jouw kant staat, ook niet meer bekend te zijn bij veel automobilisten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:40

Bizar! En ook grappig dat alles weer terug moet rijden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:42

pien_2010 schreef:
Bizar! En ook grappig dat alles weer terug moet rijden.

2 heb ik niet meer gezien, 2 hebben door gedramd om er langs te kunnen maar kwamen niet ver.
En 1 die is toch maar naar achteren gereden en ergens verder op in de straat op zij te gaan.

Dit hele gedoe heeft echt bijna 15min geduurd, ik had in dat kwartiertje halverwege de A2 kunnen zijn of op de A10. 8)7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:54

Ik kom de laatste tijd veel mensen tegen die 20 km onder de toegestane snelheid rijden.

Vorige week een oudere dame , ze had en flink wat moeite om de auto recht te houden. Remde heel ver van te voren af voor een kruising en reed 40 waar je 60 mocht enz. Bij zulke mensen vraag ik mij toch af of het nog veilig is om de weg op te gaan. Met name de vreemde stuurcorrecties vind ik altijd wel een dingetje. Durf er dan ook niet zo goed langs omdat ik verwacht dat diegene dan schrikt en opeens zijn stuur opzij gooit en er een botsing komt. Gelukkig sloeg ze af en kon ik mijn weg vervolgen.

En gisteren nog een meid , we reden op de linkerbaan er was al geen ruimte meer dan iemand van rechts nog in kwam voegen om ook een vrachtwagen in te halen. Ze gooit haar stuur al opzij en bedacht toen dat ze eigenlijk nog opzij moest kijken. Gebaard vervolgens boos naar ons , terwijl ze zelf een inschattingsfout maakt en er al niet meer tussen kon. Vervolgens haalde ze ons later in met haar telefoon in der handen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:59

Poeh wat een ongeduld zeg Siggislief. En uiteindelijk schiet het ook helemaal niet zo rap op. :n

Vanochtend was er vlak voor me ineens een ongeluk gebeurd waardoor we allemaal heel hard op de rem moesten. Ik moest ook stevig remmen, degene achter mij moest helemaal hard remmen, die zat bijna in mijn kofferbak. Schrik zat er wel even in. Van 100 naar 10 in 2-3 seconden denk ik? En daarmee is weer bewezen dat afstand tot je voorganger belangrijker is en je moet blijven opletten (wat mijn achterganger gelukkig ook heel netjes deed!).

Camera is groothoek :)

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:06

Wel duidelijk een Mercedes rijder, die drukken ook zo heerlijk door.
Vanmorgen ik rij op een weg waar je 70 mag, en echt uit het niets reed
er een Mercedes in mijn bumper en bleef door duwen en hij zat echt in mij.

Hij moest er uiteindelijk bij de eerst volgende afslag er weer af. 8)7 :x

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:35

Siggislief schreef:
Wel duidelijk een Mercedes rijder, die drukken ook zo heerlijk door.
Vanmorgen ik rij op een weg waar je 70 mag, en echt uit het niets reed
er een Mercedes in mijn bumper en bleef door duwen en hij zat echt in mij.

Hij moest er uiteindelijk bij de eerst volgende afslag er weer af. 8)7 :x

Deze meneer was juist heel netjes, we moesten allemaal remmen, en doordat hij voldoende afstand had, heb ik nog een hele auto gelukkig. :D afbeelding was meer ter illustratie hoe dicht hij er uiteindelijk op zat toen we moesten remmen. Kan het filmpje hier niet plaatsen, daarin is goed te zien hoe die situatie ging.

Pfff dat is ook lekker zinloos :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:49

Fijn goed weggekomen!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:18

Nou ik rij ook in een 'pauperbak', net zoals mijn man, de twee 'aso' merken hebben we op de stoep staan. Maar ik rij toch wel sociaal, geloof het of niet.

Hier is het feest met wegwerkzaamheden, ik kom nergens meer via mijn normale routes, heb laatst sightseeing gedaan door de stad heen, omdat ik dacht slim te zijn. Niet dus _O- Maar echt, ik word gek van al die afsluitingen. Blij als alles weer normaal is.

Oja, we hebben hier ook een nieuwe rotonde. Ofja, 1? Nee het zijn er twee meteen direct naast elkaar, met jawel, een fietspad ertussendoor 8)7 . Daar gaat het nog een aantal keer goed mis gaan. Dat ding is echt aan het eind van een vrijdagmiddag borrel bedacht toen er al flink wat drank doorheen was. Ze liggen letterlijk aan elkaar, het is amper uit te leggen. Ze hadden er beter zo'n ovale van kunnen maken...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:43

Ze gaan bij ons aanstaande Zondag een fietsers en voetgangersbrug plaatsen.
Omdat de brug wat verbreed word en onder handen genomen.
Maar dat gaat 2 maanden duren.

En dan leggen ze er ook meteen een rotonde op een kruising waar ik geen moeite mee heb.
Maar wel een stukje verder op, is een soort 3 punts kruising, iedereen heeft voorrang vanaf rechts.
En niemand geeft voorrang.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:33

Ik heb weer wat meegemaakt. Bij het uitparkeren tegen een Mercedes bus aangezeten.
Ben best geschrokken, heb bij een huis aangebeld of ze wisten van wie de bus was.
Heb er uiteindelijk een briefje onder de ruitenwisser gedaan of ze contact met me willen opnemen zodat we dit via de verzekering kunnen regelen.