[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 08:35

JokeRox schreef:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen de onbevlekte ontvangenis en zwanger zonder sex?

De onbevlekte ontvangenis betekent dat Maria verwekt werd en ter wereld kwam zonder erfzonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:15

Maria of Jezus?

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:16

Maria

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:40

Jee, dit heb ik echt nooit geweten! Dank voor de uitleg! Maar ip is ieder kind dan onbevlekt ontvangen toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:03

wittepit schreef:
Jee, dit heb ik echt nooit geweten! Dank voor de uitleg! Maar ip is ieder kind dan onbevlekt ontvangen toch?

Nee. Iedereen wordt geboren met erfzonden. Daarom is Jezus gestorven, voor onze zonden.

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:37

Ik heb ook altijd gedacht dat het een onbevlekte ontvangenis was omdat de ontvangenis (bevruchting) onbevlekt (zonder zaadlozing dmv penetratie) was?
Dan heb ik dat altijd verkeerd gedacht...
En is nu iedereen dan vrij van zonden doordat Jezus gestorven en verrezen is?

Ik ben ineens heel geïnteresseerd in religie... dat dat nog kan gebeuren op mijn 38ste

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:39

Het staat ook zo uitgelegd op Wikipedia, dus je hebt gelijk!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 07:35

JokeRox schreef:

Dat heeft volgens mij maar weinig geholpen. Waarom zouden bijvoorbeeld ongedoopte kinderen anders buiten het kerkhof begraven moeten worden?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:32

oomens schreef:
JokeRox schreef:

Dat heeft volgens mij maar weinig geholpen. Waarom zouden bijvoorbeeld ongedoopte kinderen anders buiten het kerkhof begraven moeten worden?

Omdat de mens hypocriet is :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:40

JokeRox schreef:
Het staat ook zo uitgelegd op Wikipedia, dus je hebt gelijk!

Want klopt natuurlijk alleen als het op de Wiki staat :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:19

JokeRox schreef:

Als je Hem aanneemt als je Verlosser wel :j

oomens schreef:
JokeRox schreef:

Dat kan ik ook niet rijmen met de bijbel en is erg triest :\

@JokeRox: mocht men niet teveel offtopic willen gaan hier, kan je me altijd pb'en als je vragen hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:22

Ik vind zo'n interval juist wel leuk in dit topic.

Ik ga vandaag mijn "kinders" bezoeken 8)7 Kijken of ik een goede bijenmama ben, of dat m'n hele volk al het lootje heeft gelegd. Iets met een stel kneusjes.. en een veel te zacht najaar naar mijn zin.

Verder een week vakantie. Dus geen meetings met gillende kinderen er tussendoor *\o/*

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:18

Bijen <3 ik heb morgen een kennismakingscursus! (digitaal) Kijken of ik het echt wil :) Is een te zacht najaar dan zo nadelig?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:29

idinn schreef:
Ik vind zo'n interval juist wel leuk in dit topic.

Ik ga vandaag mijn "kinders" bezoeken 8)7 Kijken of ik een goede bijenmama ben, of dat m'n hele volk al het lootje heeft gelegd. Iets met een stel kneusjes.. en een veel te zacht najaar naar mijn zin.

Verder een week vakantie. Dus geen meetings met gillende kinderen er tussendoor *\o/*

Ik heb weinig verstand van bijen, maar ik weet wel dat er te weinig zijn.
Ik hoop dat je ze er nog zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:36

Hebben jullie dat meegekregen van die mountainbiker die een meisje zou hebben omgeduwd? Ik vind de ophef echt bizar en lees nu dat ie zelfs een jaar celstraf kan krijgen..

Natuurlijk is het niet zo handig dat die man zich er zo langs wurmt (en niet ff stopt en sorry zegt), maar ik zie vooral dat hij die knie uitsteekt om in balans te blijven. Meisje valt ook helemaal niet hard.. Daarbij lopen ze ook gewoon echt midden op het pad.

https://www.ad.nl/buitenland/fietser-di ... ~af390142/

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:45

Een jaar celstraf vind ik te gek.

Maar dat hij hierop serieus aangesproken wordt, vind ik op zich terecht.

Het is onnodig lomp.

En zelfs als hij zijn evenwicht kwijt was en die knie als balans uitsteekt om zelf overeind te blijven (en zo lijkt het een beetje) dan nog kun je je excuses aanbieden.

Eigenlijk had hij gewoon even moeten wachten met passeren totdat ze dat kind opzij hadden.
Want kind en andere volwassene konden die mountainbiker niet zien.

Op het moment dat de vader ziet dat het niet goed gaat en waarschuwt, zijn ze al te laat om dat kind opzij te kunnen trekken.

Ik vind dus ook echt dat de mountainbiker fout zit hier.
Die had helder en op tijd moeten waarschuwen (gebeurt niet, het geluid van het filmpje is duidelijk zat om dat te kunnen horen)

En anders dus even afstappen.

En zéker afstappen en even vragen hoe het gaat als je dat kind dus vervolgens van de sokken rijdt.
Had je op dat moment afgestapt en excuses gemaakt en dat kind gevraagd of alles oké is, had pa denk ik nooit zo pissig geweest dat hij het voor laat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:48

Relaxed schreef:
Natuurlijk is het niet zo handig dat die man zich er zo langs wurmt (en niet ff stopt en sorry zegt)

Dat zeg ik :+

Ging mij dus vooral om de ophef en jaar celstraf :n

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:50

Ik had het voorbij zien komen, alleen nog niet dat ie kans maakt op een jaar celstraf.
Sorry hoor, maar what the actual F?
Oke, niet handig van hem, hij had ff kunnen stoppen om te kijken of alles goed ging met het kind. Maar het was niet alsof hij haar met een rotgang aanreed of een flinke trap gaf. Leek idd alsof t kind gewoon in de weg liep en hij door de gladheid niet goed kon uitwijken en zn gewicht verplaatste om niet OP dat kind te vallen.
En dat kind wist waarschijnlijk s 'avonds al niet meer dat het omgedonderd was. Kom op, zo' n kind komt net zo hard terecht als ie over zn eigen voeten struikelt, wat gemiddeld erg vaak gebeurd op die leeftijd (en met sneeuw!) stel je niet zo aan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:22

Het was beiden niet helemaal okee, kind/moeke horen niet 3/4e van t pad in te nemen en meneer hoort niet fysiek te worden.
Een jaar celstraf??? Belachelijk, ga je bezighouden met moordenaars en dat soort gespuis of geef de man een bekeuring.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:50

Ja of een taakstraf, 10 dagen helpen op een kinderdagverblijf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:55

Fietser is imo gewoon fout hier, wat een hork. Een jaar celstraf is overdreven, maar dit is gewoon hufterig gedrag en daar mag best een boete op staan. Het is niet alsof die mensen niet voor hem aan de kant gingen en sinds wanneer is het acceptabel om iemand dan maar gewoon opzij te beuken? Ik zie uit zijn lichaamstaal namelijk niet dat hij dit deed om z’n evenwicht te bewaren — hij kijkt nota bene nog naar dat kind —, en dan achteraf zeggen dat hij zich er niet van bewust was, alsof je zo’n tik tegen je knie niet voelt. 8)7

En laten we zelf nu ook niet Roomser dan de Paus zijn en doen alsof niemand van ons ooit iemand in de weg loopt. :+ Zeker in een recreatiegebied met (wat ik vermoed) dual purpose paden. Dus nee, of het nou een kind is, een hond, je oma of de wandelende tak van de buurjongen, je blijft gewoon met welk lichaamsdeel dan ook van andere mensen af. Dat leer je al van jongs af aan, mag ik hopen. :+

Ondertussen moest ik in Delft even overgeven. :r :r
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-20 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:57

Die mogen daar gewoon zo breed lopen, dat is geen doorgaande weg. Je gaat mij niet wijs maken dat iedereen altijd braaf helemaal braaf links gaat lopen op een zandweg. Dit had ook een hond aan een lange lijn kunnen zijn die gewoon wat loopt te banjeren. Celstraf gaat natuurlijk nergens over maar hij had gewoon moeten bellen en op een reactie moeten wachten. Je moet dat in feite vergelijken met een auto die brede fietsende fietsers omkegelt. Als bestuurder ben je daar in de fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:04

Hij dacht gewoon dat ie er nog langs kon, ik zou hetzelfde gedaan kunnen hebben aangezien ik heel ongeduldig ben.. Alleen ik had dan wel ruim van tevoren al even een keer geroepen :+ Maar goed, ik op een mountainbike in de sneeuw is sowieso ondenkbaar :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:09

Ik niet.

Ik ben echt geen kinderliefhebber, maar een kind omkegelen (al dan niet bewust) en dan niet even het fatsoen hebben om dat kind overeind te helpen, nee.
Dat zou niet in mijn kop opkomen.
Geef je zo'n blaag nog een slecht voorbeeld ook.

Als ik al zou mountainbiken (wat ik niet kan en ook niet echt mag) dan zou ik waarschijnlijk geroepen hebben.
En dan bij geen reactie misschien gefrustreerd en chagrijnig afstappen.
Maar dus wél dat basisfatsoen naar anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:19

Ik ben ook niet geduldig, maar van twee tellen afremmen, ga ik ook niet dood. Je moet mensen wel de kans geven om aan de kant te gaan, wat ze in dit geval duidelijk deden.