Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:12

Ik was opzoek naar 2 speciale buisjes om mee te sporten (BRN) en uiteindelijk in contact gekomen met een verkoper. Nu vraagt hij naar mijn adres want hij wil het graag eerst verzenden en daarna een Tikkie sturen zodat het daar niet blijft liggen.
Maar ik vind dat toch wel een gekke volgorde en zou er al haast iets achter zoeken. Klinkt haast paranoide maar ik vind het zo tegenstrijdig om eerst iets te versturen en daarna pas een Tikkie te vragen.
Wat zouden jullie doen?

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:25

Laten opsturen en afwachten als je een duidelijke prijs afgesproken hebt..

Weet niet of zoiets door de brievenbus gaat? Dan wel vragen voor een track en trace code verzending. Anders wordt het straks een ja/nee spelletje..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:30

Het past sowieso niet door de brievenbus. We hebben al een prijs afgesproken dus dat scheelt.
Ik heb nu gevraagd of hij het naar een postnl punt wil sturen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:59

Ik heb momenteel ons vorige bed te koop staan. Echt een gaaf bed hoor: rond, laag, zwart leer, met blauwe ledlampjes in het hoofdbed, incl. zwarte ronde nachttafeltjes die aan het bed gemonteerd zijn. Incl. lattenbodems, indien gewenst ook incl. matras. Eén van de lattenbodems heeft schade, dit heb ik heel duidelijk beschreven én heb er foto's bij gezet.

De prijs die ik online vraag, ligt hoger dan wat ik hoop te krijgen, op die manier hou ik ruimte voor biedingen. Nieuw kost het bed over de 1000 euro, mijn vraagprijs staat op 200 euro. Buiten die ene lattenbodem is het bed in perfecte staat. Wordt verkocht omdat het voor mijn partner zijn slechte rug te laag is. Staat gedemonteerd klaar voor ophaling.

Ondertussen al een aantal berichtjes gekregen. Vooral de vraag of het artikel nog beschikbaar is. Ik antwoord altijd meteen, en beleefd, dat dat idd zo is, en dat het momenteel gedemonteerd klaar staat en zo mee te nemen is. Dan krijg ik de vraag wat mijn laagste prijs is. 150 euro. En dan krijg ik gewoon geen reactie meer.

Aargh. Het ding begint wel in de weg te staan ondertussen haha.

Edit: dit bed, maar dan in het zwart. Vraag ik te veel met 150 euro?
Afbeelding

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:06

Leuk bed zeg , prijs is zeker goed te doen

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:19

Ik vind dat ook zeker een fijne prijs!
Maar ken persoonlijk niet veel mensen die een bed tweedehands zouden kopen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:23

Vind je prijs zeker niet te hoog hoor, vind t echt netjes. Hier lopen bedden altijd erg goed op de plaatselijke fb, zeker 2 persoons zijn zo weg

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:04

Siersma schreef:
Vind je prijs zeker niet te hoog hoor, vind t echt netjes. Hier lopen bedden altijd erg goed op de plaatselijke fb, zeker 2 persoons zijn zo weg

Ik heb idd via FB geplaatst, in meerdere groepen. Krijg het aan de straatstenen niet kwijt, en het zomaar aan de kringloop geven vind ik echt zonde in dit geval. Heb bij vrienden en familie geïnformeerd (die het gratis zouden krijgen), maar die hebben ofwel al een bed, of hebben geen plaats voor een rond bed. Snap ik ook wel haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:14

Het is wel heel erg smaak-specifiek, en zo'n bed komt alleen in een ruime kamer tot zn recht. Ik snap wel dat het lastig verkoopt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:36

vind het ook zeker niet teveel.. prachtig bed!!!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:17

Oh, wat een geweldig bed!
Vind het jammer dat ik echt geen bed nodig heb, want dit is altijd een beetje mijn droom geweest.
Over 200 euro zou ik niet eens na hoeven denken, inladen die hap!
Maar idd, je moet er wel de ruimte voor hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:29

Vandaag weer goede transactie, heb een crosstrainer opgehaald , alles binnen een paar uur geregeld :') nu hopen dat ik hem ga gebruiken. Sportschool heb ik afgemeld want ging niet meer door Corona

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:18

Ik zit bijna te twijfelen om het op te komen halen en m'n zolder om te bouwen. This dat ik moet bevallen over 7 maanden dat dit echt niet praktisch is zo laag. Mijn huidige bed moet al op een verhoging voor de kraamzorg.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:25

Absolem schreef:
Ik zit bijna te twijfelen om het op te komen halen en m'n zolder om te bouwen. This dat ik moet bevallen over 7 maanden dat dit echt niet praktisch is zo laag. Mijn huidige bed moet al op een verhoging voor de kraamzorg.

Er staan vast wel aardappelkistjes op mp :D

T'is een leuk bed maar dat lage staat mij tegen.

Vandaag zag ik een duur paard gerelateerd artikel op mp staan met in de titel "nieuw" en bij prijs"gratis"
Toevallig zoek ik dat artikel dus even een vriendelijk bericht heen gestuurd van " er staat bij gratis maar gezien de aanschafprijs zal je er vast wel wat voor willen hebben..."

Dat bleek ook waar te zijn :+

Leuk en netjes contact maar we zijn het niet eens geworden over de prijs.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:40

Ben even wat minder actief geweest op mp. Wel nog wat kleertjes gekocht, hele leuke die inmiddels alweer te klein zijn voor de kleine dus staan er weer terug op. :) Verder is al mn paardenspul al weg.:)

@Absolem
Inderdaad niet handig voor de kraamzorg haha

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:21

Laurora schreef:
Oh, wat een geweldig bed!
Vind het jammer dat ik echt geen bed nodig heb, want dit is altijd een beetje mijn droom geweest.
Over 200 euro zou ik niet eens na hoeven denken, inladen die hap!
Maar idd, je moet er wel de ruimte voor hebben.

Wij waren ook stapelgek van het bed, het is dat mijn vriend (die 14 jaar ouder is) er rugpijn van ondervind, dat we een hoge boxspring gekocht hebben. We vinden het wel jammer hoor :D

Maar je moet er idd ook wel plaats voor hebben. Het is dat wij een 2de slaapkamer ter beschikking hebben als dressing, waardoor er bij het bed enkel nog een commode en nachtkastjes in de kamer stonden :) En dan is het idd prachtig om te zien, maar gooi daar nog veel meer meubels bij en de kamer wordt al snel klein haha.

We kunnen het wel op zolder leggen, in afwachting van een verkoop gelukkig. Voorlopig staat het nog even tussen de boekenkasten, maar als het nog veel langer duurt brengen we het naar zolder :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:18

Welk bedrag wil de verkoper hebben?

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:22

Ongeveer €20,-? €12,50 plus €7,nogwat voor t verzenden?

cobiie

Verkoper wil 12,5 excl verzendkosten hebben, zoals ik het lees.

Suzanne F.

Ze wil er 12,50 ex verzendkosten voor hebben.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:29

Vjestagirl schreef:
Ongeveer €20,-? €12,50 plus €7,nogwat voor t verzenden?

Ik las het dus echt verkeerd. Ik las €12,50 zonder dat er nog kosten voor het verzenden bovenop kwamen, dus inclusief verzenden (aangezien verzenden de enige optie was die geselecteerd was bij de advertentie). Verzenden zou €4,10 zijn dus haar tegenbod was in mijn berekening €0,90 boven mijn bod.

Zo zie je maar weer dat een miscommunicatie snel ontstaat.

Ik heb vriendelijk bedankt, vind het artikel niet €12,50 exclusief verzenden waard.
Zoals het dikgedrukt staat, zou zijn hoe ik het zelf zou omschrijven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:34

Trouwens nog wel een andere leuke verkoper. Verkocht een dunne bodywarmer (ik heb er blijkbaar nog niet genoeg) dus ik bood er op, bod werd geaccepteerd en ik vroeg of het in een A4 envelop zou passen voor verzending. De meeste bodywarmers die ik gekocht heb zijn allemaal zo verstuurd, dus met brievenbuspost. Maar ze zei dat het niet zou passen, dus ik heb betaald voor pakketpost.

Vandaag melde ze dat het toch wel in een A4 envelop paste en dat ze het te veel betaalde geld in de jaszak had gedaan.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:53

Nou dat is aardig van haar, Daphara! En ook nog eens een 'originele' manier om het maar zo te zeggen, haha :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:54

Ik heb m’n huidige bed in de verkoop gezet, normaal gesproken zou ik dit niet doen maar alles is nog in zeer goede staat en van goede kwaliteit (matrassen, topper en frame). Bizar hoeveel en wat voor reacties ik erop krijg :+ Ben redelijk verbaasd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:11

Aargh, ik ben mega gefrustreerd over een onterechte negatieve review.

Ik kocht beenbeschermers via MP. Deal snel gesloten en meteen betaald. Daarna radiostilte... Ik weet ik dat het met o&n en de coronamaatregelen moeilijk is om te versturen, dus daarvoor kan ik wel wat geduld opbrengen. Na 11 dagen had ik ze binnen. Tussendoor was het lastig om contact te krijgen met de verkoper, maar ik kreeg na een week de toezegging dat ze binnenkort verstuurd zouden worden.

Bij het ontvangen van de beschermers bleken er flinke beschadigingen op te zitten aan de strijkkant (denk dan niet aan een kras, maar aan een gat). Ik gaf aan dat ik het erg jammer vond dat dit niet was vermeld en niet zichtbaar was op de foto's. Zo had ik ze niet willen kopen. Hier kreeg ik geen reactie op.

Ik heb hierop een '2 sterren review' gegeven. En je raad het al, ik kreeg een 1 ster review terug met de vermelding dat ik beleefder moet communiceren. Het enige mogelijk irritante wat ik heb gedaan was een 'hallo?' sturen toen ik na 3 dagen nog geen antwoord had gekregen op mijn vraag.

Dat er geen enkele reactie/weerwoord mogelijk is op een slechte review vind ik mega vervelend. Ik verkoop de laatste tijd regelmatig spullen en op 1x na zijn het allemaal vijf sterren (44x). Die beenbeschermers gooi ik gemakkelijker in de vuilnisbak dan mijn frustratie over die onterechte review. -O-
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-01-21 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt