Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 09:44

Nayomie schreef:
Precies dit. Ik kom niet boven de 100 volgers en gemiddeld 30 likes per foto. En zit er nu met fotografie bijna een half jaar op. En sommigen mensen komen met gemak aan 1000. Ik begrijp het gewoon niet.

Maar je bent ook niet heel actief toch? Ik merk dat als ik 3 dagen niet post mijn likes afnemen. Terwijl als ik elke dag post mijn likes toenemen.

En mijn persoonlijke mening. Ik vind je feed een beetje rommelig :x
Ik zie geen duidelijke dit is mijn portfolio en ik werk in deze stijl. Nu hoef je niet net als ik obsessief 3 van dezelfde serie te posten. Maar misschien wat meer eenheid brengen dat maakt het ook fijn om naar te kijken.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:10

Daar ben ik het wel eens met Lau, Nayomi. Als ik je foto's individueel bekijk zijn ze echt gaaf, maar in je feed zit geen logische structuur. Is denk ik even uitvogelen hoe je het wil neerzetten.

Ik heb ook bijvoorbeeld 3 series omdat ik weet dat als ik ze door elkaar zet, geen mooie nette feed krijg. Daar zijn mij foto's qua kleuren te verschillend voor.

Nayomie

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:42

Daar hebben jullie een punt. Ik weet zelf nooit zo goed hoe je een passende feed ergens voor krijgt. :o maar zal eens kijken of ik ga herindelen en dingen even verwijder en beter plaats. :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 10:47

Nayomie schreef:
Daar hebben jullie een punt. Ik weet zelf nooit zo goed hoe je een passende feed ergens voor krijgt. :o maar zal eens kijken of ik ga herindelen en dingen even verwijder en beter plaats. :j

Probeer het op kleur te doen, donker bij donker, licht bij licht. Of paard bij paard kat bij kat etc. Dan krijg je een soort van structuur waarbij je dus het brein van kijkers veel plezier doet. Mensen houden van een bepaalde structuur dus dat is aantrekkelijk. Dan blijven mensen ook hangen of komen een keer terug. En zullen je zelfs volgen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:49

Lau schreef:
Nayomie schreef:

Probeer het op kleur te doen, donker bij donker, licht bij licht. Of paard bij paard kat bij kat etc. Dan krijg je een soort van structuur waarbij je dus het brein van kijkers veel plezier doet. Mensen houden van een bepaalde structuur dus dat is aantrekkelijk. Dan blijven mensen ook hangen of komen een keer terug. En zullen je zelfs volgen.

Goeie tip! Ik zal het eens gaan omgooien bij deze. :D Ben het ook zeker met jullie eens hoor, dat het wel wat rommelig is. Ik dacht juist dat variatie gewenst was, maar nu jullie dit zo zeggen, kan ik me er heel goed in vinden. :j
Ik zal zowel als op onderwerp als op kleur gaan kijken. :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:23

Hoe sorteren jullie je feeds precies? (technisch gezien)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 14:32

Xyris schreef:
Hoe sorteren jullie je feeds precies? (technisch gezien)

Gewoon nadenken hoe je het post. En anders verwijderen en opnieuw posten.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:37

Ah oké

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:38

Denken jullie daar echt over na? :wow: ik ben dan wel benieuwd wat jullie van mijn feed vinden, @mylittlejimmy .

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:39

Ik ben echt een perfectionist als het aan komt op feed :+ @mandyvdgrift

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:46

Mijn feed is ook rommelig :') Er zit overigens wel (enige) structuur in. Maar het is ook niet echt een 'portfolio'. Zou het wel leuk vinden als je je feed kon sorteren door te slepen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:01

Qimm schreef:
Mijn feed is ook rommelig :') Er zit overigens wel (enige) structuur in. Maar het is ook niet echt een 'portfolio'. Zou het wel leuk vinden als je je feed kon sorteren door te slepen

Dat vind ik best wel een tof idee trouwens :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:04

mirriejj schreef:
Denken jullie daar echt over na? :wow: ik ben dan wel benieuwd wat jullie van mijn feed vinden, @mylittlejimmy .

Wat dat betreft zijn we echt hetzelfde :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:08

Joscaa schreef:
mirriejj schreef:

Ik denk daar ook nooit over na, en doe maar wat :') . Is me trouwens nooit opgevallen dat jullie feeds rommelig zouden zijn of zo, is hopelijk bij mij ook niet zo := .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:48

Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar mijn eigen stijl, maar als ik kijk naar andere sport/fitness insta's dan heb ik niet het idee dat er in die doelgroep extra aandacht wordt besteed aan de feeds.
Ik probeer mijn posts wel af te wisselen, dus niet dat ik dagen achter elkaar alleen maar eten post. Ik wissel zoveel mogelijk af tussen receptenfilmpjes, foto's van actief herstel waarbij ik de deur uitga, maaltijden, workouts en zo nu en dan een selfie zodat het niet helemaal anoniem blijft. En iedere 4 weken plaats ik de voortgang na een tussenmeting. En op dagen dat ik even geen inspiratie heb dan iets van een quote die, die dag belangrijk voor mij is geweest.

Edit: ik ben even gaan googlen op 'tips voor instagram feed' en kwam al deze leuke links tegen:

11 Simple Tips that Will Instantly Improve your Instagram Feed

9 types of instagram grid layouts

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:21

Hi! Ik lees al een heel aantal pagina's mee en volg een aantal van jullie. Leek me leuk om mee te praten.
Sinds deze maand ben ik pas echt bezig met insta (voor als je wil kijken, shameless plug : @roosmarijeglas :') ). Heb eigenlijk altijd zoveel paarden foto's, dus ik dacht waarom deel ik het niet gewoon. Wil mijn account dan ook wat meer van privé naar paarden/ruiter account "omposten". Loopt nog niet heel hard bij mij, maar sinds ik bezig ben (deze maand) 30 echte volgers erbij. Hopelijk gestaag zo verder :Y)

Ik probeer ook rekening te houden met wat ik wanneer post en feed etc. Ik gebruik de app Later om mijn feed te plannen. Ik denk dat zelfs als je er niet over na denkt je evengoed vaak toch wel voor dezelfde filters/bewerking gaat, wat ook voor een gelijkmatiger beeld zorgt.

@Jolien87 handige links!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:15

Joscaa schreef:
mirriejj schreef:

Same here :')

Ik vind een mooie feed hebben wel heel gaaf, maar voor mezelf is dat echt teveel moeite. Soms heb ik een korte periode wel een soort van gelijke feed, maar ik ben gewoon heel weinig op stal omdat ik op kamers zit. Dus veel nieuwe foto’s maken en dus genoeg foto’s hebben in dezelfde stijl om te posten is echt niet haalbaar.

En daarnaast, ik post gewoon waar ik zin in heb of het nou mooi erbij past of niet :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:36

Ligt eraan wat voor een account je hebt. Voor tekenen en fotografie is het bij mij echt portfolio. Over het algemeen wordt dan wel orde gewaardeerd. Dus in dat opzicht snap ik Lau etc wel. :j
Stel je hebt een paardenaccount of een ander huisdier, dan maakt dat niet veel uit naar mijn idee.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 22:47

Nayomie schreef:
Ligt eraan wat voor een account je hebt. Voor tekenen en fotografie is het bij mij echt portfolio. Over het algemeen wordt dan wel orde gewaardeerd. Dus in dat opzicht snap ik Lau etc wel. :j
Stel je hebt een paardenaccount of een ander huisdier, dan maakt dat niet veel uit naar mijn idee.

Indd voor een “gewoon” account kan ik mij er ook niet aan storen. Maar voor bijv een portfolio ofz wel dan zie ik liever orde.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:58

Maar als ik bij ontdekken kijk en ik zie een mooie foto dan ga ik echt niet de feed bekijken als van oh wat een mooi geheel nu ga ik volgen.

Doen jullie dat wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:18

Ondanks dat ik nog niet heel actief post hier lees ik wel graag mee, en haal ik daar ook veel goede tips uit! Nu het over de feed gaat, ik plaats op het modellenmeisje account echt alles door elkaar.. Oud/ nieuw/ zwartwit/ kleur, zit nergens eenheid in. Ervaren jullie dat als storend? Ze heeft nu nog maar 20 foto’s online dus er orde in brengen is nu nog wel te doen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:21

Dayanara schreef:
Maar als ik bij ontdekken kijk en ik zie een mooie foto dan ga ik echt niet de feed bekijken als van oh wat een mooi geheel nu ga ik volgen.

Doen jullie dat wel?

Ik ga vaak wel de feed bekijken. Maar het gaat me meer om de inhoud (stel ik vind een natuur foto mooi maar de feed is 80% selfies dan ga ik niet volgen) dan de styling

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 23:42

Dayanara schreef:

Doen jullie dat wel?

Ligt eraan wat voor account het is. Ik vind het wel tof als iemand een hele aansprekende feed heeft. Als er een mooie eenheid in zit. Als ik op iemand zijn profiel klik val de feed mij vaak het meeste op.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:21

Ik hecht daar ook wel veel belang aan. En dan vooral, ik ga geen 4 foto's achter elkaar plaatsen waarbij een paard naar links kijkt. Dat ziet er niet uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 02:46

Poeh neen, als ik daar ook nog over moet nadenken/rekening mee houden wordt het helemaal een zwaar werk :') Heb die links van Jolien eens gelezen maar dat gaat 'm toch niet worden. Denk dat het bij paarden misschien ook niet zoveel uitmaakt, ga er eens op letten of mensen dat doen.. misschien maakt het wél doen het wel origineel :Y)

Ik kijk wel naar de feeds trouwens, vooral bij mensen die mij gaan volgen kijk ik of ze leuk zijn om ook te volgen. En als ik een foto zie dat ik denk "wauw, leuk dier" dan kijk ik ook naar de feed of er meer te zien is en het mij aantrekt om te gaan volgen. Maar ik kijk niet bij elke foto die ik tegenkom.