Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:30

Gefeliciteerd jaffel

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:34

Gefeliciteerd Jaffel.

Ik kom er nav dit topic achter dat Jonas in de afgelopen 7 maanden maar 3 cm gegroeid is en van boven de +2 curve onder de +1 gezakt is. Hij sukkelt al een poos met zijn gezondheid. Voor vanmiddag dus een afspraak gemaakt bij de huisarts gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:37

Cemlys schreef:
[ [url=m/OVqZS6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit jurkje wil ik voor de zomer nog scoren. Of mss volgende zomer in de sale. Is van 4ff.

Ahhh die is leuk zeg!!

Zag nog een leuk geel surf-shirtje langskomen :)

Lautje die tuinbroek is nog best dik zo te zien? Ziet er uit als fijne kwaliteit inderdaad :j
Onze peuter heeft gelukkig zelden of nooit een snotneus gehad (vind dat zó goor die snottebellen onder die neus de hele tijd die dan ook vaak nog eens zelden afgeveegd worden door veel ouders... :o Zeg niet dat jij dat niet doet hoor ;) ) en heeft als baby ook nooit gekwijld *\o/* En ik had nog wel van die leuke kwijl-sjaaltjes klaarliggen... Maargoed die smeerde zijn eten weer overal en nergens en sliep nooit door dus zo hebben ze allemaal wat :P

Ik heb veel spullen weggedaan via www.krijgdekleertjes.nl . Hou alleen wat echt heel erg leuke dingetjes waarvan we ook een leuke foto hebben, dat is wel geinig om bij elkaar te houden :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 11:15

Dat is heel normaal Marit. Meeste kindjes hebben volgens mij boven en onder andere maat.

Hier ook. Boven zitten we in 92 en onder in 86.

Dat heb ik nu ook dt ikhet nieuwe vaak toch weer te leuk vindt en vorige collectie niet meer gebruik.

Jaffel gefeliciteerd

Snottebellen worden continu afgeveegd. Alleen is er soms weinig kruit tegen gewassen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:19

Hier korte tuinbroekjes met streep van Oshkosh. Oot is 7 maanden en maat 74 nu.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:46

elizevds: wat een leuke kleding, helemaal mijn style voor mijn zoontje... is dat allemaal bij jola vandaan ( ik had nog nooit van die winkel gehoord maar wat een leuke dingen hebben ze)

helaas zit zoontje met zijn 18 maanden nog bij de baby's (maat 74/80 en heeel soms 86)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:50

Ik merk dat ik toch best wel heel veel van de kleding die ik voor Isabelle had nu ook voor Aurelie gebruik. Al heb ik wel een paar dingetjes nieuw gekocht omdat ik niet wilde dat ze alleen maar doorgeef spul had :')
Vanaf maat 74/80 zal ze wel steeds meer nieuwe dingen gaan krijgen want dat is een stuk meer versleten. Toen zaten we in de kruipfase dus had wat meer te lijden.
We gaan nu met bijna 7 maanden over naar maat 68. 62 past nog wel maar ben er wel een beetje klaar mee dus ga van de week maar eens de kast opruimen en 68 uit de doos halen. Het klein vallende spul kan al wel redelijk.

Isabelle zit nu met 21 maanden in maat 86. Al viel me van de week op dat sommige shirtjes daar toch wat kort van werden. 92 is alleen echt veel te breed.
Broeken heeft ze qua breedt eigenlijk smalvallende 80 nodig maar dan heeft ze hoog water dus dan maar 86 en aansnoeren die hap.

Heb hier ook nog niets weg gegooid of weggedaan. We weten nog niet of we een derde willen dus die knoop moeten we eerst doorhakken. En anders kan er een deel naar mijn schoonzus die momenteel zwanger is en de rest kan daarna verkocht of weggeven worden.
Heb gewoon een hele stapel kleding liggen wat nooit gedragen is omdat het veel te breed was voor mijn magere sprieten.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:17

liesJ schreef:
elizevds: wat een leuke kleding, helemaal mijn style voor mijn zoontje... is dat allemaal bij jola vandaan ( ik had nog nooit van die winkel gehoord maar wat een leuke dingen hebben ze)

helaas zit zoontje met zijn 18 maanden nog bij de baby's (maat 74/80 en heeel soms 86)

De foto's die ik zelf gemaakt heb zijn van TerStal. Post 2 is C&A en post 3 is inderdaad Jola. Nadeel is dat je wel online kan reserveren maar dan in de winkel op moet halen..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:22

_lautje_ schreef:
Snottebellen worden continu afgeveegd. Alleen is er soms weinig kruit tegen gewassen

Het zijn net kleine snotmachines soms :=

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:25

Snot is ook oneindig :+

Hier zat ze de tweede zomer (is van mei) in 80/86, dit jaar in 92/98. Gaat gelukkig niet zo snel meer :))
Lange broeken zitten nu in 92 goed, korte broeken heb ik alles van 80/86 ook bewaard want dat past volgens mij ook nog best :j

Wat een lekker vrolijk zomers spul Elize!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:00

Korte broeken blijven bij slanke kindjes echt heel lang passen volgens mij :D

Wij gebruiken ze zelden, zelf eigenlijk nooit en ook niet voor die kleine. Afgelopen zomer heeft 'ie 1 keer een korte broek aan gehad maar ik bescherm die beentjes toch liever met een lange broek hoor.

(grindtegels, brandnetels, muggen enzo)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:04

Kinderdagverblijf staat garant voor het krijgen van snot en ziekte! :D Maar goed, wat ze gehad hebben komt niet meer terug, die antistoffen zijn maar vast binnen ;-) .
Gebleken is dat kinderen die naar kdv gaan (ik meen 4x) minder ziek zijn dan kleuters die altijd thuis geweest zijn.
Mijn dochter had het weekend hele hoge koorts (>40,5) maar geen snot.

Ja korte broeken [assen bij de smalle kindjes een eeuwigheid
Heerlijk onder het zonnescherm met alleen een badpakje het badje in of kort shirt-jurkje spelen!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:06

Hier heeft ze een groot deel van de zomer eerder in alleen een romper of alleen een luier rondgekropen. Met 30+ graden ga ik het arme kind geen lange broek aantrekken.
Maar de korte broeken zullen idd ongetwijfeld nog passen. Misschien hoef ik het elastiek dan niet meer helemaal aan te snoeren in de hoop dat het blijft hangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:11

Je hebt natuurlijk ook hele luchtige lange broeken :) En in Nederland is het zelden boven de 30 graden, gelukkig := Ik vind het echt helemaal niks die hitte, nergens goed voor, blegh.

Onze meneer komt zat in aanraking met andere kindjes, op verschillende manieren. Peutergroep, gym, nichtjes enzo. Maar gelukkig zelden die snotneuzen. Nu wel al een paar weken dat hij zo af en toe ineens moet spugen. Vorige week ging het prima, en nu ineens weer mis gisteren en vandaag :(:) Ervoor niks aan de hand, vrolijk en actief. Ineens spugen. En weer vrolijk en actief. Heel suf...

Zeker toch een randje meegepakt van die rotgriep die zoveel mensen velt deze winter :(:)
Maar goed, met alleen af en toe een keer kotsen en voor de rest geen problemen, kom je er dan nog genadig vanaf. Ik ben zelf al weken aan het hoesten _-:( Ene oma heeft voor dood op bed gelegen, die had het echt zwaar te pakken :oo

Maar tijdens het herstel erna wel nog een mooie wollen trui voor die kleine gebreid, met een rode tractor er op...bikkel :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:15

Nou... in onze achtertuin (op het zuiden) is het al heel snel ruim boven de 30C. Vorig jaar in Mei al. Familie, beide met tuin op het Noorden, kwamen de kinderen al snel in het badje in de tuin droppen!

Ja Pmarena, hij zal vast een virus mee gepakt hebben. Mijn kind is met spugen vaak ook niet zo ziek. Spugen en weer door. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:17

Bij ons is het erg open en we wonen redelijk dicht bij zee, dus hier gelukkig niet zo snel warm en als er wind is, dan voelen we die hier wel. Màn wat kan het hier tekeer gaan := Hele veranda is van het huis af gewaaid met die storm een poosje geleden, en die zat echt wel heel degelijk vastgemaakt...de stenen zijn gewoon gescheurd van de muur waarin hij vast zat met om de 50 cm een dikke schroef met plug -O-

Ik moest een keer voor werk naar Kroatië tijdens een hittegolf, wàt een ellende zo diep landinwaarts :o

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:23

Wij wonen erg landelijk de ook wel meer wind maar onze man draagt juist heel veel een korte broek. En ja benen vol blauwe plekken en schrammen maar dat hoort erbij. Hij kan zn korte broeken 86 ook nog aan met 3 jaar en 101 cm

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:32

Ja maar Kroatie kan warm zijn!

Ja ik hou d'r ook wel van hoor, lekker met blote beentjes, goed ingesmeerd naar buiten!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:41

Hey dames, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik zo af en toe langs kom waaien met een vraag.

Onze dame heeft afgelopen weekend besloten dat ze best al kan gaan staan, maar op haar sokjes vind ik dat erg glad en het is nog niet direct blote voeten weer nu. Ik heb al wel begrepen dat schoenen niet het beste is om aan te doen als ze gaan leren lopen, maar suede slofachtige schoentjes zoals bijvoorbeeld van Aapie? Heeft dat veel invloed? Door het suede heeft ze wel veel meer grip denk ik namelijk.
En hoe kunnen we dat doen als ze buiten is? Over een paar weken gaan we een weekend weg en ik hoop dat ze daar ook wat buiten kan spelen. Dan toch iets meer schoentje aan? En zijn er dan behalve shoesme nog meer goede merken? Ze heeft wel nog een heel klein maatje denk ik. Als ik ga meten kom ik op 17/18. Als ze serieuze stappen gaat ondernemen toch maar eens naar een schoenenzaak. Hopelijk kan ik hier in de buurt iets vinden daarvoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:44

Voor binnen zijn anti-slip sokken erg fijn. Kan je ook zelf maken met goed zittende (!) bestaande sokken, er zijn van die flesjes vloeibaar spul waarmee je dan zelf een anti-slip tekeningetje onder de sokken kan maken :)

Ik heb die flesjes toen ook gekocht, 2 paar sokken mee gedaan en het werkte wel, maar toen vond ik hele leuke anti-slip sokken die super goed blijven zitten ook nog *\o/* Wat hoger model dat over de hele kuit aan gaat. Dat blijft gewoon veel beter zitten +:)+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:50

Hier ook een tijd antislip sokken gebruikt die ik dan gewoon over haar gewone sokken deed.
Momenteel draagt ze leren slofjes van liliputi.
Afbeelding

Nu deze maar hiervoor had ze weer een ander model. Ik heb ze vorig flink in de aanbieding kunnen kopen dus dan is het nog leuk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:53

_lautje_ schreef:
Juul was van augustus en droeg vorig jaar rond deze tijd net 74 en ook eigenlijk wel tot juli dat gedragen. Pas daarna maat 80.
Ze is nu 19 maanden en 86 past nog precies. Gaan nu over naar 92.
86 is echt wel groot vaak.

Nora is nu 14 maand en die heeft al veel 86 aan

Die LH broek wil ik ook nog. Veel te leuk

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:55

Ik begin nu alweer bang te worden dat ik alles te klein heb gekocht voor van de zomer maar 92/98 leek me zo groot :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:59

28 april gaat de nik&nik store in bataviastad open. Dacht dat hier wat liefhebbers zaten :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:00

Pantykous schreef:
Ik begin nu alweer bang te worden dat ik alles te klein heb gekocht voor van de zomer maar 92/98 leek me zo groot :')

Z'n groei zal toch langzaamaan wel iets afzwakken? Anders heb je straks een reusje...