Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:17

Ohhh inderdaad, huizen is echt drama op MP! Vier jaar terug toen ik aan het zoeken was al, echt onbeschoft soms.
Mijn huidige appartement heb ik via een makelaar, en toendertijd stond het buurappartement te huur op MP (particulier). Voor een huurprijs 350 euries p/m hoger :wow: Redenatie verhuurder om dan tóch daarvoor te gaan: die makelaar draaide je een poot uit met bemiddelingskosten.
Die vervolgens éénmalig die 300 waren ipv die maandelijkse 300 :')

Een half jaar later stond buurappartement bij de makelaar te huur, de particulier kreeg 'm niet verhuurd 8-) De fantast :D

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:23

Ja, echt afschuwelijk..
Via Facebook ook hoor.
We zoeken iets zelfstandigs met alles voor onszelf binnen de huursubsidiegrens in de stad, zodat we dat aan kunnen vragen en nog een beetje geld overhouden per maand. Kreeg ik gisteren een berichtje van iemand, dat haar vader een appartementje aan het maken was in hun huis. Het zou 35 m2 worden, met een eigen keuken en een WC. De badkamer moest dan nog wel gedeeld worden, voor 700 incl. Ohja, het appartement lag ongeveer 20 minuten fietsen van de stad af.

Ehh. Tsja. Dan zit ik in het slechte geval nog met mijn tenen in het haar van een ander als ik aan het douchen ben en dan kan ik geen huursubsidie aanvragen, naast de foute locatie..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:48

Wat ik regelmatig op FB voorbij zie komen en ook zo raar vindt, zijn de 'gezocht voor een schappelijk prijsje' verzoeken. Dus een ander moet zijn spullen maar goedkoop wegdoen omdat jij vindt dat je voor een 'schappelijk prijsje' kunt kopen?

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:01

Upendo, heb je al gekeken op kamernet daar zijn ook regelmatig zelfstandige appartementen/studio's te vinden. Tenminste toen ik voor een kamer op zoek was in Arnhem waren er wel een aantal. En een klasgenootje van mij heeft ook met haar vriendin een apartament gevonden via kamernet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:01

Ja, helaas is dat allemaal heel snel weer weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:00

Kinke schreef:
Wat ik regelmatig op FB voorbij zie komen en ook zo raar vindt, zijn de 'gezocht voor een schappelijk prijsje' verzoeken. Dus een ander moet zijn spullen maar goedkoop wegdoen omdat jij vindt dat je voor een 'schappelijk prijsje' kunt kopen?

Gho, dat is hoe je het opvat. Ik durf dat er ook bij te zetten. Dan heb ik tenminste al geen mensen meer die is voor €50 willen verkopen wat nieuw maar €55 is. En een ander moet zijn spullen niet goedkoper weg doen omdat je dat vraagt, dat is iets dat ze zelf moeten weten ;)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:01

Ik zie genoeg Penny meisjes op zoek naar een goedkoop gebruikt dekje, logisch want vaak zijn ze erg jong en zullen ze weinig te besteden hebben, en dan vervolgens iemand met een webshop die voor 50/60euro per (nieuw) dekje daar reageerd. Dát vind ik pas raar :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:26

Ja, dat merk ik ook vaak bij bokt als iemand opzoek is naar een zadel.
Daar vragen ze toch helemaal niet om?!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:33

Yes, mijn zadel is bijna zo goed als verkocht. Nu nog het geld op mijn rekening, dan heb ik als alles meezit volgende week mijn nieuwe zadel :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 06:44

gisteren geboden op een aantal tijdschriften,
vraagprijs € 7,50 en bieden vanaf € 7,50.

dus wat bied ik € 7,51, krijg ik vandaag een mail:

Bedankt voor het onzin bod, idioot

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:12

bridgetF schreef:

nou, die wens ik dan succes met de verkoop als je al meteen zo begint xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:53

Dott schreef:
bridgetF schreef:

nou, die wens ik dan succes met de verkoop als je al meteen zo begint xD

Netjes is het lang niet nee maar aan de.andere kant.... Weet je hoeveel mensen er wel niet 1 cent boven de prijs bieden? Ik heb ze in het begin wel eens serieus genomen maar dat zijn grotendeels inderdaad van idioten die geen eens interesse hebben en niet reageren.
Daarom stuur ik in zo een geval altijd een mailtje ipv 1 cent hoger bieden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:57

bridgetF schreef:

Die mail zou ik dus doorsturen naar mp,.

Via fb valt me op dat de één makkelijk de vp geeft terwijl een ander er maar 25% van de prijs voor bied.
Maar ik zie idd ook gebruikte spullen voor boven de winkelprijs verkocht worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:09

Die cent is niet raar! Als iemand aangeeft bieden vanaf 7,50, kun je geen 7,50 bieden. Uiteraard zou je hoger kunnen bieden, maar anders had je 7,50 geboden.
Als mensen een cent boven elkaar gaan bieden, is het natuurlijk weer heel anders.
Vind de reactie van adverteerder belachelijk!!

Dingen verkocht boven winkelprijs ligt vaak ook aan of iets nog verkrijgbaar is, maar er zijn ook mensen die automatisch denken dat wat ze op mp kopen, altijd goedkoper is dan in de winkel :+ (helaas gebeurd mij dat niet vaak.... :') )

Het is hier nog steeds een ramp met verkopen -O- Niet normaal hoe vaak er niet terug gereageerd wordt als ik reageer op een bod :(

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:27

Kinke schreef:

Vind ik helemaal niet zo heel raar. Soms raak je spullen gewoon heel lastig kwijt en wil je er op een gegeven moment echt vanaf. Dan gun je het iemand die het graag wil en weinig te besteden heeft misschien voor een lager bedrag dan je eigelijk in je hoofd had.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:15

Kinke schreef:

Ligt eraan hoe je schappelijk opvat ;) Ik lees het meer als 'een redelijke prijs', niet als een 'lekker laag prijse'. En uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf waarvoor je je spullen verkoopt, maar proberen kan altijd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:09

ik heb het over een FB groep waarin artikelen worden verkocht die weinig aan waarde verliezen. En dat weet men ook, en dat gebedel voor goedkope spullen…een ander heeft het ook moeten betalen. Waarom zou ik dan mijn spullen voor een prikkie weg moeten doen? Datbeniknou: jij schets de situatie precies andersom, uiteraard zou ik mijn spullen spotgoedkoop aanbieden als ik er graag vanaf wou en ze niet kwijt zou raken.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:13

Ik volg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:21

danitiapuck schreef:
Ik volg

Kleine tip, de volgende keer kun je gewoon op het rondje voor een topic klikken. Daar komt dan een zwarte stip bij te staan en dan volg je automatisch. Dan hoef je niet meer dit soort reacties te posten :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:33

Had gister iemand, die bood 12 euro op iets met een vp van 17,50 (al minder dan de helft van de NP) krijg ik een half uur later weer mail.
Zelfde persoon, zelfde artikel bod van 10 euro :+

Weten mensen niet dat MP mailtjes stuurt hierover? :D

Heb heel netjes gemailt dat is zowel het eerste bod (12 euro) als tweede bod (10 euro) te laag vond :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:50

Die dacht natuurlijk dat je in shock was over het overweldigende eerste bod en bood toen maar gauw iets lager............ :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:26

Kentaro schreef:
Die cent is niet raar! Als iemand aangeeft bieden vanaf 7,50, kun je geen 7,50 bieden. Uiteraard zou je hoger kunnen bieden, maar anders had je 7,50 geboden.
Als mensen een cent boven elkaar gaan bieden, is het natuurlijk weer heel anders.
Vind de reactie van adverteerder belachelijk!!

Dit dus. :j Het kan best wezen dat de verkoper dit niet weet en die ene cent extra bieden dus maar raar vindt, maar dan hoeft diegene nog niet te gaan schelden. :n

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:21

Ik heb gelukkig weer een goeie ervaring! Na alle oplichters op MP die mij zogenaamd een Wacom Intuos wilde aansmeren maar waar ik hem niet bij kon ophalen/ze niet meer antwoorden nadat ik zei dat ik de tab wilde ophalen en na 3 mailtjes van MP met ''deze gebruiker is verwijderd wegens veiligheidsredenen'' heb ik nu eindelijk weer een betere ervaring!

Ik heb vandaag namelijke een Wacom Intuos opgehaald en er was niks mis mee en het was echt een super vriendelijke man waar ik de tab bij ging ophalen :D! Ik moest er wel voor naar de andere kant van het land reizen maar dat had ik er voor over! Ik dacht bijna dat ik niet 1 eerlijke verkoper meer ging tegenkomen maar gelukkig toch gevonden :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:53

Heb reactie terug van de adverteerder, met excuses, persoon wist inderdaad niet dat die ene cent nodig was, omdat het exacte bedrag niet ingegeven kon worden.
Inderdaad schelden was niet nodig geweest, maar eind goed al goed ik mag ze ophalen!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:03

Ik denk dan, waarom bied je dan niet gewoon 8,00 ipv 7,51