Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:57

Hoezo is de urgentie anders met of zonder telefoonnummer?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:01

Ik wissel ook zeker nummers uit, ga echt niet in het openbaar een datingapp openen om berichtjes te sturen als "ik ben er, waar zit jij" :))

Ben even erg aan het twijfelen hier. Man waarmee ik aan het daten was verteld dat ik niet echt vlinders voel dus dat het hier stopt. Hij zegt dat hij dat wel langzaam begint te voelen. Dat veranderde meteen ook weer iets in mijn gevoel. Ik weet nu niet zo goed of ik daadwerkelijk niks voel (voor deze, maar ook voor vorige dates voel ik vaak niet zoveel) of dat mijn hoofd zich al zó schrap zet voor het onvermijdelijke einde dat ik nul gevoel toelaat. En nu ik dan iets bevestiging krijg dat hij het wél leuk vindt...

Ik wil weer in therapie :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:07

Lynnepinny schreef:
Dat doe ik ook wel eens. Communiceert wat makkelijker, vooral vlak voor een afspraak. Als het niks is dan verwijder je elkaar gewoon weer.

Hoewel ik bijna nooit nummers opneem die ik niet ken kan dat wel voorkomen omdat ik bijvoorbeeld iets te koop heb gezet of iets dergelijks, daarom verwijder ik nooit een nummers, wil graag weten met wie ik te maken heb en of ik dat wel of niet wil beantwoorden. Stel dat zo'n persoon drie jaar later denkt, oh laat ik nog eens een berichtje sturen, moet je gaan vragen wie is dit en dan ben je al weer in gesprek met iemand waar je niet meer mee in gesprek wilt zijn. Wanneer ze door blijven piepen kun je ze altijd nog blokkeren. Maar verwijderen dat doe ik dus absoluut niet, hoe weet je dat diegene dat bij jou ook doet? Vind ik gewoon echt te spannend

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:17

Peelie schreef:
Mijn ervaring is dat de stap om een daadwerkelijke date af te spreken, als je nummers uitgewisseld hebt voor die tijd, zo ruim word, dat het bijna nooit van de grond komt. De urgentie is dan weg ofzo.

Daarbij heb ik ook wel wat rare dinge meegemaakt over de jaren met nummers uitwisselen, dus doe ik dat gewoon niet zo snel meer. En het is ook een kleine, simpele grens stellen.

Ieder zo zijn manier.

Niet om je te beledigen en ik gun jou ook zeker een fijne relatie
Maar maak jij dingen soms ook niet te complex ?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:18

luxx schreef:
Lynnepinny schreef:
Dat doe ik ook wel eens. Communiceert wat makkelijker, vooral vlak voor een afspraak. Als het niks is dan verwijder je elkaar gewoon weer.

Hoewel ik bijna nooit nummers opneem die ik niet ken kan dat wel voorkomen omdat ik bijvoorbeeld iets te koop heb gezet of iets dergelijks, daarom verwijder ik nooit een nummers, wil graag weten met wie ik te maken heb en of ik dat wel of niet wil beantwoorden. Stel dat zo'n persoon drie jaar later denkt, oh laat ik nog eens een berichtje sturen, moet je gaan vragen wie is dit en dan ben je al weer in gesprek met iemand waar je niet meer mee in gesprek wilt zijn. Wanneer ze door blijven piepen kun je ze altijd nog blokkeren. Maar verwijderen dat doe ik dus absoluut niet, hoe weet je dat diegene dat bij jou ook doet? Vind ik gewoon echt te spannend

Precies dit. Ik archiveer wel heel veel chats of blokkeer ze zelfs, maar dat gebeurt niet vaak. Nummer geef ik opzich niet snel, maar zeker we als het leuk klikt en het meer kan worden.

Laatst ook een tinderdate, zou gewoon koffie zijn maar werd wat meer. Klikte opzich leuk, maar het latere app contact kan ik niet veel mee. Sarcastisch bedoeld grapje, langere pauzes. Dus geschreven dat we blijkbaar toch wat anders zoeken. Kreeg een vrij venijnige reactie terug dus ff kijken of ik überhaupt nog reageer. Ghosten hou ik ook niet van, maar aan de andere kant was ik duidelijk in mijn app daarvoor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:29

Ik verwijder nooit chats. Maar als iemand je na 3 naar appt kan je gewoon vragen wie het is. Ik heb echt nagenoeg nooit iemand meer die appt na 1 date als dat niks ja geworden. Dat is dan wederzijds. Maar goed ieder zn ding. Ik vind die app waardeloos werken en wil gewoon ook een stukje houvast, vaak is de intentie serieuzer als er wel nummers zijn uitgewisseld is mijn opinie.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:30

Ik wissel vaak ook wel nummers uit voor ik op date ga. Communiceert ook fijner. Bij bijvoorbeeld happn krijg ik vaak geen melding als iemand mij een bericht stuurt.

Laatst had ik wel een raar/eng iets.
Ik had bumble geïnstalleerd om te kijken of dat iets voor mij zou zijn.
Krijg ik in een keer een whatsapp berichtje van een onbekend nummer. Gelijk geblokkeerd en verwijderd. Een paar dagen later kwam ik precies de zelfde foto tegen op bumble als de profielfoto van het onbekende nummer. Vond dat wel heel creepie, echt ook geen idee hoe die aan mn nummer was gekomen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:15

Alja schreef:
Peelie schreef:
Mijn ervaring is dat de stap om een daadwerkelijke date af te spreken, als je nummers uitgewisseld hebt voor die tijd, zo ruim word, dat het bijna nooit van de grond komt. De urgentie is dan weg ofzo.

Daarbij heb ik ook wel wat rare dinge meegemaakt over de jaren met nummers uitwisselen, dus doe ik dat gewoon niet zo snel meer. En het is ook een kleine, simpele grens stellen.

Ieder zo zijn manier.

Niet om je te beledigen en ik gun jou ook zeker een fijne relatie
Maar maak jij dingen soms ook niet te complex ?

Ik denk het niet. Ik zie gewoon niet de noodzaak tot nummers uitwisselen voor de date... ieder zo zijn ding. Ik doe het inmiddels al een 1.5 jaar zo en het bevalt me heel prima om mijn telefoon niet vol meer te hebben staan met nummers van mensen waar ik ooit wel en meer niet mee op date ben geweest.

Het maakt mijn aanpak niet fout en die van jullie goed of andersom.

Ik doe ook helemaal niet moeilijk over mummers uitwisselen aan het einde van een eerste date.

Ik snap eerder niet waarom men zo de behoefte heeft aan "houvast" of hoe je het noemen wilt. Bij mij werken de datingapps prima voor de communicatie.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:07

pien_2010 schreef:
Suzanne F. schreef:
Eeh wat? :')
Wat is dit voor opmerking? Lekker emo chantage. Daar ben ik echt meteen klaar mee. Ik zou zeggen:
oké, na deze opmerking ik niks meer voor jou, doei.

Precies. Dit is emotionele chantage met als doel om de ander onzeker te maken. Dat mechanisme zit blijkbaar in deze man en dat is geen goed teken voor de toekomst. De opmerking van Suzanne vind ik erg sterk!

Ja, snap ik ook zeker hoor. Het gaat met hem sowieso niks meer worden. Vervolgens hadden we geen contact meer, en kreeg ik opeens weer berichten toen meneer te weten kwam dat ik een date zou hebben met een ander. :+ Ik hou enorm van kerst, en opeens heb ik weer allemaal berichten over kerst gekregen. Maar als vrienden was prima hoor, maar daten ging hem niet worden want voelde hij niet meer.... tot ik met een ander verder ging :')

Voor ik op date ga wissel ik altijd nummers uit. Teveel fake profielen gehad, en ik vind het fijn om een nummer achter de hand te hebben. Het geeft voor mij persoonlijk toch een soort gevoel dat iemand er ook wel serieus achterstaat, anders zouden ze hun "privé" wel echt privé houden. Maar goed ieder staat daar vrij in natuurlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:38

Ik ging uit nieuwsgierigheid even anoniem op Tinder gluren, maar mijn god, was er zo weer weg.. Nog allemaal dezelfde oude koppen.. Nee dat kwam toch ff te vroeg :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:56

Hier een beetje een bummer,

afgelopen zaterdag date gehad, was goed geslaagd en derde date zit er ook wel in alleen heb ik de komende 3 weken geen tijd en vertrekt hij in december naar China voor 3 maanden -O-

We hebben gezegd dat we contact houden. Ik zie wel waar het gaat eindigen.

Scharrel met wie ik nu al een tijdje aan het scharrelen ben, begint ook een beetje vreemd te doen dus ik denk dat ik dat ook maar eens ga stoppen. Geen zin in gezeur omdat hij zelf niet precies weet wat hij wilt met mij.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:53

Verkeerde :+

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:50

En toen had ik opeens twee dates gepland staan met twee mannen.
Misschien beetje snel na m'n breakup maar ik heb er wel een goed gevoel bij & duidelijk aangegeven dat ik het rustig aan wil doen en ff wil bekijken hoe het loopt. :D 1 is alleen niet helemaal m'n type qua uiterlijk..

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:44

Ik kom even binnen vallen! Hier morgen een date. Drankje en wandeling. Jullie tips en tricks?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:04

Welke regio?

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:14

Herfstblad schreef:
Ik kom even binnen vallen! Hier morgen een date. Drankje en wandeling. Jullie tips en tricks?

Veel plezier! Wandeling in een gezellig stadje en daar dan een lekker drankje doen. Verder is het weer er niet echt naar om te wandelen denk...

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:45

We hebben inderdaad een wandeling door het bos gemaakt en daarna een drankje gedaan. Hoe beoordelen jullie de eerste date? Ik heb niet direct dat wauw gevoel en eigenlijk vond ik de persoon op de foto/chat leuker. Het is een gezellige, leuke man. Maar ik voel mij niet direct tot hem aangetrokken. Ik weet niet precies wat ik mis, ik hou denk ik van een iets stoerdere man. Maar wanneer zeggen jullie het is prima zo en geen tweede date? Of wanneer geef je het nog een kans? Hij vond het wel heel leuk en heeft mij dus alweer op een tweede date gevraagd. Maarja.... :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:49

Ala ik dit gevoel heb is het voor mij klaar. Ik moet wel echt hebben oh die is leuk!!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:52

Nee, dat heb ik niet. Maar bij de vorige ook niet. Wat als dat niet bestaat?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:59

Ik ben het eens met Zonnetje. Een klik of gevoel van elkaar aantrekkelijk vinden is wel belangrijk. En als dat ontbreekt dan zou ik wel aangeven dat je het niet voelt, de vervolg date afzeggen en lekker opzoek gaan naar een ander. Je komt vanzelf iemand tegen waar tot je je wel aangetrokken voelt! :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:18

Herfstblad schreef:

Dat is per persoon anders. Voor mij bestaat dat wel. Pas nog gehad, misschien niet liefde op het eerste gezicht maar wel een match klik gevoel bij de eerste date of ontmoeting in het algemeen. Dat je denkt met jou wil ik vaker afspreken of onderzoeken wat erin zit.

Maar jij vraagt hier wanneer anderen het nog een kans geven. Dus voor mij zou het hier stoppen. Er zijn zoveel leuke en aardige mensen op deze aardbol. Ik zoek die ene speciale.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:11

Herfstblad schreef:

Het bestaat wel maar als ik voor mezelf spreek is dat maar heeeeel zelden.
Maar ik moet wel iets voelen want anders komt het ook niet. Dat van ‘ja maar dat kan nog groeien’ geloof ik voor mezelf niet in. Ik vind hem interessant, of niet.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:41

Morgenavond trouwens mijn derde date, en tot nu toe klikt het goed. Eerste date wezen poolen, vrijdagavond drankje gedaan en morgenavond gaan we naar zo'n arcadehal in Utrecht. :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:42

Mijn beste vriendin zei ooit tegen me: als het leuk en gezellig was, hoe erg is het dan om nog een date of twee te doen? Je hoeft niet onmiddellijk met iemand te willen trouwen?! Geef jezelf de kans om iemand beter te leren kennen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:00

Hij had mij weer op tweede date gevraagd en ik had gevraagd wat hij in gedachten had. Hij wilde kaarten voor cabaret kopen, maar dat was uitverkocht en nu gaat hij iets nieuws bedenken. Ik denk nu vooral "goh, dat je dit doet voor mij." Maar ik heb niet het gevoel ik wil je bespringen. :+