[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:08

Laurora, mijn ex was echt een schatje, maar na de opmerking van zijn moeder dat hij een hele goede vader zou zijn, kwam ik echt niet meer bij. :+ Hij heeft teveel tijd voor zichzelf nodig, zou slecht nee kunnen zeggen, niet flexibel genoeg, een kind moet op zijn 18e op zichzelf gaan wonen (dus andere ideeën over opvoeden) en het belangrijkste... hij wilde absoluut geen kinderen. :D Dus ik zou er sowieso veel voor opdraaien.

Op basis van wat ik hoor/lees soms, hadden ex en ik nooit een goede relatie. :+
- Financiën gescheiden en droegen 50-50 bij.
- Wilden geen kinderen met elkaar.
- Niet getrouwd of partnerschap.
- Gingen zonder elkaar op vakantie of andere dingen doen.
- Vrienden zijn met iemand van het andere geslacht was ook geen probleem.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:09

Ja want van 750€ kan je idd echt je kind onderhouden :j 8)7

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:10

Ohhh ik heb echt de stoom uit mijn oren. We hebben al sinds jaar en dag een familie app met mijn schoonouders, m'n twee schoonzussen + zwagers en wij. En dat ging altijd helemaal prima.
Tot nu beide schoonzussen een kindje hebben gekregen en het zowel live als in die app nergens anders meer over gaat. Liefst zou ik uit die app stappen, maar dat is ook niet lief. Ik word er echt schijtziek van %)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:11

Varekaj schreef:
Je kan alleen nooit 100% zeker weten of die wens er met de ex ook nooit zou gekomen zijn. Het hangt af van zoveel dingen: hoe je samen in het leven staat, financiële situatie, maturiteit, leeftijd, visie op bepaalde dingen etc. Er is nooit garantie dat bij wisselen van partner de oorspronkelijke visie gaat veranderen.

Tuurlijk, dat is zo. Maar dit is z'n gevoel.

En relaties zijn zo persoonlijk. Als 2 mensen gelukkig zijn met hoe het allemaal geregeld is, wat boeit het een ander dan?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:14

Renee1991 schreef:
Ohhh ik heb echt de stoom uit mijn oren. We hebben al sinds jaar en dag een familie app met mijn schoonouders, m'n twee schoonzussen + zwagers en wij. En dat ging altijd helemaal prima.
Tot nu beide schoonzussen een kindje hebben gekregen en het zowel live als in die app nergens anders meer over gaat. Liefst zou ik uit die app stappen, maar dat is ook niet lief. Ik word er echt schijtziek van %)

Je hebt dan toch zeker wel het geluid van deze appgoep uit staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:18

Dat wou ik ook zeggen, geen meldingen ontvangen en alleen eens heel vluchtig door scrollen als het eens uitkomt...of niet...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:19

Renee1991 schreef:

Ik zou er bij familie wel iets van zeggen hoor. Het is niet zo dat ze er niet over mogen praten, maar je kunt toch prima aangeven dat je graag ook andere onderwerpen voorbij ziet komen?
Of elke keer over je eigen dieren beginnen zodra ze over hun kind praten :D .

Heb hier nu wat vergelijkbaars op Facebook. Kennis is vorige week bevallen en ik vind de hoeveelheid babyfoto's die er geplaatst worden nu al irritant :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:28

Ja alles staat dicht en uit maar ik kom het uiteraard wel tegen. Ik reageer er al niet meer op, mijn vriend zegt dat ik me er niet zo over op moet winden maar dat is nog lastig :') Ik hoopte eigenlijk dat men de boodschap wel begreep als ik geen een keer reageerde, maar helaas.

Op Facebook idd ook een vriend van me. Ik heb hem ontvolgd. Doeiiii :evaw:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:19

Oh nee die kakelen zo met elkaar door dat ze je echt niet missen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:39

Renee, je kunt de app ook archiveren en gearchiveerd houden aanvinken, dan zou je het niet meer hoeven zien. Ik zou er trouwens gewoon uitgaan, heb ik ook bij mijn familie gedaan na de zoveelste ergernis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:40

Klopt Urbanus, het is ieder zijn ding en daar hoeft een ander niets van te vinden. Als jullie zelf gelukkig zijn zoals het is, dan is dat toch prima?

Ik heb mezelf al lang en breed uit elke familiegroep verwijderd. Zelfs voor een sprake was van de huidige wurm. De rust, heerlijk.

Wij zijn ook verketterd dan Laurora :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:51

Ik ben uit de familieapp gestapt toen mijn borderline schoonzus en zwakbegaafde zwager eruit stapten. Zonder drama was er niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:31

Zal het vanavond eerst maar eens met m'n vriend overleggen voordat ik een ware familieruzie doe ontstaan. :+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:03

Renee1991 schreef:
Zal het vanavond eerst maar eens met m'n vriend overleggen voordat ik een ware familieruzie doe ontstaan. :+

Je kan hem ook dempen... dan kun je zelf een moment kiezen om door te scrollen wat er binnen gekomen is, de belangrijke nieuwtjes er uit pakken en de rest naast je neerleggen zonder dat je iedere keer meldingen krijgt

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:53

Kan je niet subtiel hinten dat ze misschien een aparte groepsapp kunnen maken om alle baby dingen te bespreken?

Oké... ik ben echt heel slecht in subtiel hinten. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:54

SparklingApp schreef:
Kan je niet subtiel hinten dat ze misschien een aparte groepsapp kunnen maken om alle baby dingen te bespreken?

Oké... ik ben echt heel slecht in subtiel hinten. :')

Ik denk dat dat helemaal verkeerd wordt opgevat :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:54

Hahaha daar heb ik ook al aan gedacht maar in mijn schoonfamilie kan dit gewoon niet zonder iemand te kwetsen. Dus ik laat het maar. Probeer er niet naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:14

Dempen is inderdaad handig! Al is het alsnog genant als ze daarin wat afspreken aan uitjes of feestjes en jij komt dan aan met "wist ik niet". Dan merken ze alsnog dat je het geeneens leest. Tenzij je vriend je goed up to date houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:46

Lol nee, dat is vaak andersom :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:53

Da's wel gokken dan :P

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:24

Varekaj schreef:
Dempen is inderdaad handig! Al is het alsnog genant als ze daarin wat afspreken aan uitjes of feestjes en jij komt dan aan met "wist ik niet". Dan merken ze alsnog dat je het geeneens leest. Tenzij je vriend je goed up to date houdt.

Het is familie van partner, dus hij is chef afspraken met zijn familie. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:26

Een man bombarderen tot chef afspraken is wel een hele grote gok of je dan ook daadwerkelijk op de afspraken verschijnt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:25

Oeh ja dat hoef ik hier echt niet te proberen. Dan loopt alles in de soep. Mijn vriend roept ook altijd van alles wat hij eigenlijk zou willen of moeten doen, maar als ik het niet regel gebeurt het ook niet. Soms wel handig met dingen waar ik zelf geen zin in heb :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:47

Chef afspraken mbt zijn eigen familie. Als hij zijn eigen famillie niet belangrijk genoeg vindt om dingen voor te regelen, waarom zou ik het wel moeten doen. :+

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:42

Ik ben heel trots op mijn vriend. Hij heeft gister zijn nichtje voor het eerst op de arm gehad zodat zijn zus even rustig kon eten. Toen ze begon te huilen heeft hij dit gezegd: "Och arm meisje, niet zo huilen, over een paar jaartjes mag je bij ons op een shetlandpony rijden. " (Toen stopte ze met huilen) "Ja jij wordt later ook een paardenmeisje he, mag je bij ons pony's komen knufflen". Kindje helemaal lachen, mijn schoonbroer en schoonzus vonden het minder grappig. _O-

Gewoon vroeg indoctrineren dat paardenvirus en dan hebben we over een paar jaar een leuk ruitertje hahaha.