HC, ik vind het tegenovergestelde van wat je hier beweert.
COVID-vaccin:
Reuters schreef:“COVID-19 vaccines do not weaken your immune system’s ability to respond to other infections so getting your jab will not make you more susceptible to colds or flu,” said Dr Doug Brown, chief executive of the British Society for Immunology. “After COVID-19 vaccination, your immune system is just as able to fight off infections by cold or flu viruses, and it will be better prepared to protect you against COVID-19.”
He [Professor Neil Mabbott, personal chair in immunopathology at the University of Edinburgh] told Reuters: “There have been several key studies showing how our immune response to the coronavirus vaccine is significantly strengthened by subsequent booster vaccinations… Our experience is showing that a third COVID-19 vaccine provides high levels of immunity, and this is the rationale for the current booster programme in the UK.”
https://www.reuters.com/article/factche ... SL1N2SY1SP
Griep:
Harvard schreef:[Researchers at the University of Bergen in Norway] found that getting an annual flu vaccination did not weaken the immune system. As a group, the people who got the flu shot annually appeared to have a better immune response to influenza than those vaccinated only once.
De uitleg die ik kan vinden (voor zover ik zie, 1 onderzoek t.o.v. anderen die het tegendeel beweren) is dat bij een jaarlijkse vaccinatie de antistoffen van het jaar ervoor, de 'virusdeeltjes' in het nieuwe vaccin aanvallen, en dus er geen goede immuunreactie kan plaatsvinden. En dat dit opgelost kan worden door een grotere hoeveelheid vaccin. Gezien het één enkel onderzoek is en alle bronnen die ik verder kan vinden het tegendeel beweren, ben ik zeer skeptisch hierover.
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:
Maar vaccineren werkt op vrijwel dezelfde manier als de ziektebacillen zelf? Aka, kort door de bocht introduceer je een (dood) virus / stukje van virus, en het lichaam leert ertegen vechten. Dus ja, dat onderzoek zou ik graag lezen.
Dus je zou het beter kunnen vergelijken met kinderen op een veilige manier introduceren aan 'vieze' stoffen, ipv ouders met smetvrees..
Imandra; bewijs JIJ maar dat het niet schadelijk is, geen nadelig effect heeft op het immuunsysteem.
Zó zou het moeten zijn en is het niet.
Jij en Bigone bevoorbeeld accepteren kritiekloos het gospel dat het goed is van een immorele industrie waarmee de WHO en regeringen verstrengelde belangen hebben.
Daarom is dat defacto opleggen wat jij/jullie willen gewoon niet kies.
Kijk, dat vaccineren tegen Covid19 een deel van de bevolikng tegen ernstige gevolgen beschermt is helder. Dat een groot deel het niet nodig heeft, het een individueel dús NIET gelijke risico-afweging is daarmee ook.
Net als dat de huidige vaccins minder beschermen tegen omicron en het tóch milder is. Waardoor de risico-afweging wederom verschuift.
Kies gerust voor vaccineren; heb ik ook gedaan, maar roep niet dat het een wondermiddel zonder nadelen is voor iedereen en op straffe van sociale uitsluiting/ontslag verplicht zou moeten worden.
Nee, JIJ komt met de claim dat het schadelijk is dus JIJ zal je statements moeten onderbouwen.
Wbt. bewijzen, ik heb er een hele openingspost en hele epistels in de comments aan gewijd. In COVID-topics, maar ook in de diverse vaccinatietopics pre-covid. Zoekt op mijn naam en u zult vinden. Over geen nadelig effect op immuunsysteem, zie hierboven. Ik accepteer ook niet kritiekloos, maar zoek naar betrouwbare bronnen en onderzoeken & ga daarbij over het algemeen niet uit van een enkele bron, en ik kijk niet alleen naar wat regeringen te zeggen hebben.
Ik heb het in mijn recente berichten ook helemaal niet over het opleggen van het een of ander, maar jij zit gewoon statements te maken die niet kloppen of waar op zijn minst de nuance bij mist. Daar reageer ik op.