Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:10

IMANDRA schreef:
Hoe is vaccineren nu weer contraproductief voor je immuunsysteem? Die moet je toch echt even uitleggen.

Eenvoudig uitgelegd kan je het vergelijken met helicopter-ouders: Hun kinderen leren niet om voor zichzelf te zorgen.

Hoewel het bij alergie iets complexr is, is daar ook een parallel. Op een wat ouderwetsere boerderij opgegroeide kinderen hebben minder alergieën dan die als kasplantjes in de stad.

Mocht je echt geïnteresseerd zijn kan je onderzoek hiernaar mbt het langdurig vaccineren tegen het griepvirus vinden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:13

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Hoe is vaccineren nu weer contraproductief voor je immuunsysteem? Die moet je toch echt even uitleggen.

Eenvoudig uitgelegd kan je het vergelijken met helicopter-ouders: Hun kinderen leren niet om voor zichzelf te zorgen.

Hoewel het bij alergie iets complexr is, is daar ook een parallel. Op een wat ouderwetsere boerderij opgegroeide kinderen hebben minder alergieën dan die als kasplantjes in de stad.

Mocht je echt geïnteresseerd zijn kan je onderzoek hiernaar mbt het langdurig vaccineren tegen het griepvirus vinden.

:+ Maar vaccineren werkt op vrijwel dezelfde manier als de ziektebacillen zelf? Aka, kort door de bocht introduceer je een (dood) virus / stukje van virus, en het lichaam leert ertegen vechten. Dus ja, dat onderzoek zou ik graag lezen.

Dus je zou het beter kunnen vergelijken met kinderen op een veilige manier introduceren aan 'vieze' stoffen, ipv ouders met smetvrees..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:15

bigone schreef:
Tuurlijk werkt dat contraproductief, nieuws nog niet gehoord? We gaan het hele rijks vaccinatie programma stoppen. Heeft geen nut en wat is nu die paar zwakke gasten die er wel aan onderdoor gaan! Peanuts toch!

Je neemt wéér een polariserend positie in :roll:

Vacicineren hééft ongewenste bijwerkingen. O.a. op het immuunsysteem.
Het hoort onderdeel te zijn van de afweging.

Baat het niet dan schaadt het wél namelijk.

Helaas ligt tegenwoordig de bewijslast dat het ook schaadt bij degenen met skepsis mbt de pharmaceutische industrie.
De trend naar verplichten ÍS heel schadelijk de vrije hand geven aan die bewezen totaal immorele industrie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:28

IMANDRA schreef:
:+ Maar vaccineren werkt op vrijwel dezelfde manier als de ziektebacillen zelf? Aka, kort door de bocht introduceer je een (dood) virus / stukje van virus, en het lichaam leert ertegen vechten. Dus ja, dat onderzoek zou ik graag lezen.

Dus je zou het beter kunnen vergelijken met kinderen op een veilige manier introduceren aan 'vieze' stoffen, ipv ouders met smetvrees..

Imandra; bewijs JIJ maar dat het niet schadelijk is, geen nadelig effect heeft op het immuunsysteem.

Zó zou het moeten zijn en is het niet.
Jij en Bigone bevoorbeeld accepteren kritiekloos het gospel dat het goed is van een immorele industrie waarmee de WHO en regeringen verstrengelde belangen hebben.

Daarom is dat defacto opleggen wat jij/jullie willen gewoon niet kies.

Kijk, dat vaccineren tegen Covid19 een deel van de bevolikng tegen ernstige gevolgen beschermt is helder. Dat een groot deel het niet nodig heeft, het een individueel dús NIET gelijke risico-afweging is daarmee ook.
Net als dat de huidige vaccins minder beschermen tegen omicron en het tóch milder is. Waardoor de risico-afweging wederom verschuift.

Kies gerust voor vaccineren; heb ik ook gedaan, maar roep niet dat het een wondermiddel zonder nadelen is voor iedereen en op straffe van sociale uitsluiting/ontslag verplicht zou moeten worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:32

HC, ik vind het tegenovergestelde van wat je hier beweert.

COVID-vaccin:

Reuters schreef:
“COVID-19 vaccines do not weaken your immune system’s ability to respond to other infections so getting your jab will not make you more susceptible to colds or flu,” said Dr Doug Brown, chief executive of the British Society for Immunology. “After COVID-19 vaccination, your immune system is just as able to fight off infections by cold or flu viruses, and it will be better prepared to protect you against COVID-19.”

He [Professor Neil Mabbott, personal chair in immunopathology at the University of Edinburgh] told Reuters: “There have been several key studies showing how our immune response to the coronavirus vaccine is significantly strengthened by subsequent booster vaccinations… Our experience is showing that a third COVID-19 vaccine provides high levels of immunity, and this is the rationale for the current booster programme in the UK.”

https://www.reuters.com/article/factche ... SL1N2SY1SP

Griep:
Harvard schreef:
[Researchers at the University of Bergen in Norway] found that getting an annual flu vaccination did not weaken the immune system. As a group, the people who got the flu shot annually appeared to have a better immune response to influenza than those vaccinated only once.

De uitleg die ik kan vinden (voor zover ik zie, 1 onderzoek t.o.v. anderen die het tegendeel beweren) is dat bij een jaarlijkse vaccinatie de antistoffen van het jaar ervoor, de 'virusdeeltjes' in het nieuwe vaccin aanvallen, en dus er geen goede immuunreactie kan plaatsvinden. En dat dit opgelost kan worden door een grotere hoeveelheid vaccin. Gezien het één enkel onderzoek is en alle bronnen die ik verder kan vinden het tegendeel beweren, ben ik zeer skeptisch hierover.

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

Imandra; bewijs JIJ maar dat het niet schadelijk is, geen nadelig effect heeft op het immuunsysteem.

Zó zou het moeten zijn en is het niet.
Jij en Bigone bevoorbeeld accepteren kritiekloos het gospel dat het goed is van een immorele industrie waarmee de WHO en regeringen verstrengelde belangen hebben.

Daarom is dat defacto opleggen wat jij/jullie willen gewoon niet kies.

Kijk, dat vaccineren tegen Covid19 een deel van de bevolikng tegen ernstige gevolgen beschermt is helder. Dat een groot deel het niet nodig heeft, het een individueel dús NIET gelijke risico-afweging is daarmee ook.
Net als dat de huidige vaccins minder beschermen tegen omicron en het tóch milder is. Waardoor de risico-afweging wederom verschuift.

Kies gerust voor vaccineren; heb ik ook gedaan, maar roep niet dat het een wondermiddel zonder nadelen is voor iedereen en op straffe van sociale uitsluiting/ontslag verplicht zou moeten worden.

Nee, JIJ komt met de claim dat het schadelijk is dus JIJ zal je statements moeten onderbouwen.

Wbt. bewijzen, ik heb er een hele openingspost en hele epistels in de comments aan gewijd. In COVID-topics, maar ook in de diverse vaccinatietopics pre-covid. Zoekt op mijn naam en u zult vinden. Over geen nadelig effect op immuunsysteem, zie hierboven. Ik accepteer ook niet kritiekloos, maar zoek naar betrouwbare bronnen en onderzoeken & ga daarbij over het algemeen niet uit van een enkele bron, en ik kijk niet alleen naar wat regeringen te zeggen hebben.

Ik heb het in mijn recente berichten ook helemaal niet over het opleggen van het een of ander, maar jij zit gewoon statements te maken die niet kloppen of waar op zijn minst de nuance bij mist. Daar reageer ik op.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:41

IMANDRA schreef:
Wbt. bewijzen, ik heb er een hele openingspost en hele epistels in de comments aan gewijd. In COVID-topics, maar ook in de diverse vaccinatietopics pre-covid. Zoekt op mijn naam en u zult vinden. Over geen nadelig effect op immuunsysteem, zie hierboven. Ik accepteer ook niet kritiekloos, maar zoek naar betrouwbare bronnen en onderzoeken & ga daarbij over het algemeen niet uit van een enkele bron, en ik kijk niet alleen naar wat regeringen te zeggen hebben.

Ik heb het in mijn recente berichten ook helemaal niet over het opleggen van het een of ander, maar jij zit gewoon statements te maken die niet kloppen of waar op zijn minst de nuance bij mist. Daar reageer ik op.

En hoe zit het dan met andere bijwerkingen van het vaccin dan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:45

Loretta schreef:
IMANDRA schreef:

En hoe zit het dan met andere bijwerkingen van het vaccin dan?

Die heb ik ook gewoon al eens besproken incl. bronnen (net als anderen zoals o.a. Mizora volgens mij), dus als je van mening bent dat dit niet klopt dan nodig ik je graag uit het te ontkrachten. Dus ook daarvoor: zoekt en gij zult vinden ;)

:') Heb zelfs nog epistel versie 2 in een word-document als daar behoefte aan is, maar ik gok dat jij geen zin hebt om die onderbouwing te lezen en er inhoudelijk op te reageren.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:40

Huertecilla schreef:

Kwatsch. Ik kan er geen ander woord voor vinden.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:44

Huertecilla schreef:
prompter schreef:
Ik lees net op de site van de Duitse krant WAZ dat er in Frankrijk weer een nieuwe variant is opgedoken. Had Omikron 37 mutaties tov het oorspronkelijke virus, deze nieuwe heeft 46 veranderingen en komt waarschijnlijk vanuit Kamerun. Heb het nog niet in het Nederlandse nieuws gevonden. Eens kijken wat deze weer in petto heeft.

Volgens de informatie van virologen over hoe virussen in de regel evolueren en wat igv omicron inderdaad zo is, is het waarschijnlijker dat deze variant nog weer besmettelijker én milder is dan andersom.

Waarom?
Een variant is een mutatie in het virus dna, die compleet toevallig tot stand komt.
Kan milder zijn en kan agressiever zijn, dat valt niet te voorspellen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:47

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:

Wat HC zegt klopt. Er is wel eea in de literatuur te vinden. Die Gommers heeft zich ook niet voor niks laten testen op antistoffen voor hij de derde prik nam.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:48

imaudy schreef:
Huertecilla schreef:

Wat HC zegt klopt. Er is wel eea in de literatuur te vinden. Die Gommers heeft zich ook niet voor niks laten testen op antistoffen voor hij de derde prik nam.

Voel je vrij bronnen te delen hoor. Want ik kan ze niet vinden.

Wappie-antwoord "je moet zelf maar zoeken" incoming?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 04-01-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:49

Over die Franse variant: Ze weten het nog niet inderdaad. Hospitalisaties in die regio (côte d'azure) lopen wel op. Maar aangezien dat in heel Fr zo is, valt er nog weinig over te zeggen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:51

imaudy schreef:

Wat HC in dit geval zegt is pure kwatsch.
Zoals Imandra eerder al zei, zoek berichten op haar naam en gij zult vinden :D .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:53

imaudy schreef:
BigBen schreef:

Heb je wel eens aan die Gommers gevraagd waarom hij dat deed?
Of zijn uitleg gelezen op bv insta?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:53

mysa schreef:
Over die Franse variant: Ze weten het nog niet inderdaad. Hospitalisaties in die regio (côte d'azure) lopen wel op. Maar aangezien dat in heel Fr zo is, valt er nog weinig over te zeggen.

Er wordt nog nergens iets gezegd over besmettelijkheid en ernst geloof ik?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:55

BigBen schreef:
imaudy schreef:

Zoals Imandra eerder al zei, zoek berichten op haar naam en gij zult vinden :D .

Nope, ze staat op mijn Foei-lijst :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:55

IMANDRA schreef:
Die heb ik ook gewoon al eens besproken incl. bronnen (net als anderen zoals o.a. Mizora volgens mij), dus als je van mening bent dat dit niet klopt dan nodig ik je graag uit het te ontkrachten. Dus ook daarvoor: zoekt en gij zult vinden ;)

Ik wil niks ontkrachten. Ik denk alleen dat ik het gemist heb in de snelheid van het topic. Ik zal terug zoeken in jouw berichten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:58

Geen bronnen :D?

Wbt Gommers:

Gommers schreef:
"Het grappige is: ik heb zelf ook getwijfeld over het halen van m'n boosterprik. Ik dacht: ik ben gezond, heb me al twee keer laten vaccineren en ik hou me aan de regels. Waarom dan toch weer een vaccin? Waar houdt het op?"

Uit een antistoffentest bleek dat hij niet genoeg antistoffen had. "Daar schrok ik wel even van. Ik dacht: wat als ik op de ic zou komen te liggen? Daarnaast: hoe vervelend is die prik nou echt? Toen ik de uitnodiging kreeg, heb ik meteen een prik gehaald."

Volgens Gommers twijfelt iedereen over het halen van de boosterprik. "Dat is meer dan normaal. Ik wilde gewoon even voor mezelf nadenken. Ik vroeg me af: wat zijn we nou aan het doen? Maar ik vertrouw het vaccin volledig, daar had het niets mee te maken."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-twijfels

(mocht iemand mijn bericht quoten). @imaudy: Ondanks de foeilijst kan je natuurlijk wel nog berichten die ik heb gepost zoeken, als je echt nieuwsgierig bent naar onderbouwing. Maar volgens mij stop je liever je kop in het zand wbt. argumenten, en probeer je (imo) beargumenteerde redeneringen die niet in jouw straatje passen gewoon te negeren.

Vind de foeilijst sowieso... tja. Ik ben veel te nieuwsgierig dus mensen gaan er bij mij al snel weer vanaf, want ik klik die verborgen berichten toch wel aan :'). Sowieso gebruik ik 'm dan alleen om even 'af te koelen' ipv bijdragen van mensen permanent te weren.

@Loretta: Sorry! Ik haal jou constant door elkaar met een andere bokker die nogal wappie is, mijn excuses.. Zo'n flauwe reactie vanuit mij was niet eerlijk tov jou.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:59

...en zo zijn we bij een fundament.
Er hoeft niet echt aangetoond te worden dat het Covid vaccin geen schadelijke bijwerkingen heeft op langere termijn bv op het immunsysteem.
De fabrikanten zijn vrijgesteld van verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid.
De Staat legt het wel defacto op in het Grotere Belang, compenseert geen enkele schade.

Voor degenen die vaccins vereren wil ik er op wijzen dat de mensheid zónder vaccins geëvolueerd is. Zónder vaccins de Spaanse griep in zo´n 18 maanden geabsorbeerd had.
Ongezond leven de echte pandemie in het westen is.

Nogmaals;
- ik ben NIET tégen vaccineren persé
- maak je eigen keuze doch baat het niet dan schaadt het wel.

Gelukkig geeft het mildere omicron een verhoogde eigen weerstand en hopelijk minder druk op vaccineren. Al heb ik mijn twijfels over het laatste als ik deze draad lees 8)7

@BigBen; Mutaties zijn toevallig. Selectie niet. Het effect van selectie op virussen is wederom al vééél malen uitgelegd. De eerste keer ergens in april 2020.
Natuurlijke selectie is ook een :)* mbt wel/niet vaccineren van de iedereen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:02

imaudy schreef:
BigBen schreef:

Ach ja, de foei-lijst.
Het toevluchtsoord van grote ego's en kleine kindertjes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:02

HC, wie heeft het in godsnaam over "het hoeft niet aangetoond worden"?
En 'de staat compenseert niks'? Bij narcolepsie is er ook een schadevergoeding gegeven ook al is het verband met het vaccin destijds niet eens goed bewezen.

En ja de Spaanse griep zijn we fluitend doorlopen :=
Citaat:
De Spaanse griep was een grieppandemie in de jaren 1918-1920. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 17 tot mogelijk 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog (16 miljoen) overtreft.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

Ik wacht nog steeds op je bron, overigens.

Dat ongezond leven ook een pandemie is, ben ik het wel met je eens.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:07

BigBen schreef:
imaudy schreef:

Ach ja, de foei-lijst.

En wat ben jij dan als ik vragen mag??

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:10

Huertecilla schreef:
@BigBen; Mutaties zijn toevallig. Selectie niet. Het effect van selectie op virussen is wederom al vééél malen uitgelegd. De eerste keer ergens in april 2020.

Vele keren uitgelegd, maar jij hebt het nog altijd niet begrepen.

De variant uit Kameroen is nog maar net ontdekt. Niemand weet hoeveel die voorkomt, en hoe verspreid die is. Ik ben het met je eens dat bij een succesvolle variant de kans op een milder effect groter is (zij het niet absoluut), maar in dit geval weten we nog helemaal niets.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:12

imaudy schreef:
BigBen schreef:
Ach ja, de foei-lijst.

En wat ben jij dan als ik vragen mag??

Dat vraag ik me ook dikwijls af :+ .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:14

imaudy schreef:
mysa schreef:

Er wordt nog nergens iets gezegd over besmettelijkheid en ernst geloof ik?

Ze vinden het een variant of interest (of concern?) . Maar dat vinden ze wel vaker. ;)