Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 15:19

Ik tutoyeer vrienden, familie en collega's etc. wel, maar klanten, sollicitanten etc niet, dat is altijd u en uw.
Wanneer ik zelf een mail verstuur zet ik onderaan altijd mijn voor en achternaam, meestal krijg ik dan terug mevrouw Zonnebloem en soms beste voornaam.

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 15:26

Dat ik emotioneel zo'n wrak ben..
Gewoon lopen huilen op werk vanwege de onzekerheid en onduidelijkheid betreffende mijn werkzaamheden tijdens mijn reintegratie.
En een gesprek daarover aanknopen gaat dan ook niet, want niemand kan mij verstaan als ik huil.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 15:27

fleurtjeuh schreef:
Gewoon lopen huilen op werk vanwege de onzekerheid en onduidelijkheid betreffende mijn werkzaamheden tijdens mijn reintegratie.
En een gesprek daarover aanknopen gaat dan ook niet, want niemand kan mij verstaan als ik huil.

Schrijf dan op wat er scheelt, dan kunnen ze wel lezen en begrijpen waarom je zo overstuur bent. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 15:50

fleurtjeuh schreef:

Kun je het niet eerst op papier zetten? En vervolgens het gesprek aan te gaan met hopelijk iets minder emotie?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:34

fleurtjeuh schreef:

Ah wat poedersuiker zeg, hopelijk kan je later toch het gesprek aan gaan en dan eerst wat op papier zetten. En anders is echt uithuilen ook helemaal niet erg! Laat hen maar even praten, of een glaasje water halen of wat dan ook: diep ademhalen en vooral uitademen en dan pas verder in gesprek. Blijkbaar moet het er eerst uit, en dan wat zeggen heeft idd geen zin. Maar laat dit geen drempel worden om geen gesprek meer aan te gaan :*

Ergernis: ik zit op een site waarvan de achtergrond zwart is. Witte letters, dus ik zie nu constant flikkeringen. Geen idee of ik nu oog migraine heb getriggerd of dat dit alleen maar door het rare licht komt..

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:57

Verkopers en dat soort irritante mensen die mij altijd moeten hebben :').

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:41

Paard slobber gegeven,ik buk om even iets op te rapen en krijg een klodder slobber op mijn hoofd :(

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:47

In de supermarkt laat ik een pot groenten vallen, heel handig bij de kassa. Terug naar huis wandelend wordt ik nagefloten door twee mannen, en thuis stoot ik mijn hoofd.

Gelukkig is het weekend :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:49

Uhm, nou, dit. Mensen zijn naar binnen gegaan en de auto zo gelaten.
Afbeelding

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:54

Helaas gezakt met 1 fout teveel. Er was 1 vraag over hoeveel btw ik moest berekenen over 2000€ voedingsmiddelen. Ik heb geleerd dat voedingsmiddelen 6%btw bevatten en dus 120€ aangetikt. Is het dus fout want tegenwoordig zijn voedingsmiddelen 9%. Stom boek, stom cbr. Nu moet ik opnieuw examen doen á 134€ -:(-

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:59

Mkango schreef:
karuna schreef:
Waarom niet? Ik heb het zo geleerd afsluiten met De heer of Mevrouw vul naam in. Ik erger me ook altijd aan dat gejij en gejouw. Ik ken die persoon niet dus is het u en niet jij.
O, ik ken dat alleen van mensen die in het middelbaar onderwijs werken en van mensen die eigenlijk helemaal niet zo goed op de hoogte zijn van hoe het heurt, maar graag belangrijk gevonden willen worden. Ieder ander die gevousvoyeerd wil worden en met meneer of mevrouw aangesproken wil worden, sluit af met voornaam + achternaam. Dat is overigens al vrij lang zo, zeg maar sinds mijn 60-jarige moeder ooit na de mavo een opleiding tot secretaresse ging volgen.

Wij sluiten op school gewoon af met;
met vriendelijke groet A. Janssen niet met mevrouw of meneer Janssen.

Dit ken ik vanuit het bedrijfsleven ook. Voor letter + achternaam

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:00

Wat balen zeg nbn -O-

Nayomi, heel eh bijzonder die auto zo…

Ik ben moe, maar ik kan niet slapen door de druk op mijn oor. Morgen 2 examens. Word leuk :n

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:11

Is je operatie wel goed gegaan Ineke?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:36

N_B_N schreef:
Is je operatie wel goed gegaan Ineke?

Het is goed gegaan. Alleen het infuus aanleggen ging mis. Ze hebben 3x mis geprikt. Huilen natuurlijk en dan maar zeggen dat ik rustig moet blijven ademen etc tuurlijk, wat denk je zelf -O-

Lief dat je het vraagt :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:36

Again mensen die om geld bedelen op sociale media maar wel op lekker vakantie gaan. Dat mensen er in trappen he. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:43

Dat ik net bijna "out" ging bij hoeven krabben. Moest vlug zitten want het werd echt zwart voor de ogen.
Ben een paar weken terug in medicijnen opgehoogd voor de migraine aanvallen te stoppen.
Ik had gehoopt dat deze bijwerking zou verdwijnen maar niet dus.....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:06

Aan m'n man... Hij heeft een nieuwe auto gekocht, moesten al haasten omdat hij te laat werd afgelost op het werk en het was erg druk onderweg. Nou auto opgehaald wil die 'm aan zn ouders laten zien, komen we bij z'n ouders, schoonmoeder is boodschappen doen en schoonvader moest ineens iets doen voor een buurt bbq en een familielid kwam ook nog langs. Dus nu zit ik te wachten en ik heb honger, moet m'n hond nog eten geven en de hond nog uitlaten!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:07

Nayomie schreef:
[ [url=m/jtpV0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou daarachter gewoon staan toeteren. Had ik ook een x bij mij in de straat, echt ontzettend hinderlijk want dan moet je 5 minuten met geluk omrijden. Kwam gewoon niemand toen. Zo aso dit

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:26

N_B_N schreef:
Helaas gezakt met 1 fout teveel. Er was 1 vraag over hoeveel btw ik moest berekenen over 2000€ voedingsmiddelen. Ik heb geleerd dat voedingsmiddelen 6%btw bevatten en dus 120€ aangetikt. Is het dus fout want tegenwoordig zijn voedingsmiddelen 9%. Stom boek, stom cbr. Nu moet ik opnieuw examen doen á 134€ -:(-

[ [url=m/GyBCdY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarom moet je wanneer wet- en regelgeving getoetst wordt ook altijd zorgen dat je actueel lesmateriaal gebruikt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 21:22

oomens schreef:
N_B_N schreef:

[ [url=m/GyBCdY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarom moet je wanneer wet- en regelgeving getoetst wordt ook altijd zorgen dat je actueel lesmateriaal gebruikt.

Waar is die nabrander nou weer voor nodig?

Balen dat je gezakt bent N_B_N, maar je hebt in ieder geval je best gedaan :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:39

Rennie89 schreef:
Nayomie schreef:
[ [url=m/jtpV0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou daarachter gewoon staan toeteren. Had ik ook een x bij mij in de straat, echt ontzettend hinderlijk want dan moet je 5 minuten met geluk omrijden. Kwam gewoon niemand toen. Zo aso dit

Kwam er dit keer gelukkig niet met de auto aan, maar het meest asociale is denk ik nog wel dat 20 meter verderop een parkeerplaats is. Heb dit al eens eerder gehad, stond ik op een parkeerplaats. Wilde wegrijden maar een mevrouw reed er net op en zette de auto neer op de enige uitrit dit daar was. Auto uitgezet etc. Nu ben ik heel verlegen, maar durfde toen uit te stappen en te vragen of ze de auto kon verplaatsen zodat ik er nog uit kon. Kreeg toen een nonchalante reactie met dat ze alleen snel naar binnen zou gaan. Wel netjes verplaatst uiteindelijk, maar dat inzicht... Zeker met deze auto in die foto. Als daar een ambulance langs moet om even wat te noemen, dan kan die er niet langs.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:01

Britta31 schreef:
Paard slobber gegeven,ik buk om even iets op te rapen en krijg een klodder slobber op mijn hoofd :(

Die van mij moet dan altijd kusjes of hoofdschurken geven als dankbaarheid voor de slobber:') Bedankt voor de slobber in mijn oog/ oor/ haar/ shirt/ bil...

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:18

xPabloBokt schreef:
oomens schreef:

Nou inderdaad. Bedankt dat je voor me opkomt Pablo. Ik ga er vanuit dat mijn les boek het bij het juiste eind heeft, zeker bij een thuis studie. Ik baalde, nu weer schouders eronder en volgende week opnieuw. Het is gewoon zo zonde van het geld

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:31

Misschien is het nog de moeite om het aan te geven bij die thuisstudie? Zou tof zijn als ze zich verantwoordelijk zouden voelen voor het meegeven van te ver verouderd materiaal wat niet meer klopt, en dat je op hun kosten de toets overnieuw zou kunnen maken. Misschien denk ik te rooskleurig maar ik hou van het motto: nee heb je, ja kun je krijgen :D het is toch 134 euro

Ik erger mij aan mensen die hun klep niet kunnen houden als ze in de avond buiten lopen. Ga weg man, mijn wekker gaat morgen om 6.15 ik wil slapen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:32

N_B_N schreef:
xPabloBokt schreef:

Nou inderdaad. Bedankt dat je voor me opkomt Pablo. Ik ga er vanuit dat mijn les boek het bij het juiste eind heeft, zeker bij een thuis studie. Ik baalde, nu weer schouders eronder en volgende week opnieuw. Het is gewoon zo zonde van het geld

Kun je daar niet wat mee, als in bezwaar maken? Ik neem ook aan dat je dat boek niet voor niets hebt gebruikt. Ik bedoel, het gaat maar om een percentage ook, die dingen wijzigen over de jaren nog weleens, dat is gewoon een kwestie van aanpassen. Dus geen substantiële “ik snap het niet”-fout, als je begrijpt wat ik bedoel.