Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:14

Cer schreef:
Ik denk juist daarom.. Dat is ook de reden dat de avondklok erop kan blijven.. omdat deze niet 'los meetbaar' is omdat deze gelijk met andere maatregelen is ingesteld.

"kan de avondklok eraf?"" - nee dat kan niet, want het helpt met terugdringen.
"hoeveel helpt de avondklok met terugdringen?" - dat weten we niet want het is gelijk met de bezoekbeperking ingegaan...

Hmm interessant :) welk voordeel zit er dan aan die onzekerheid? Voor wie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:20

Cer schreef:
"kan de avondklok eraf?"" - nee dat kan niet, want het helpt met terugdringen.
"hoeveel helpt de avondklok met terugdringen?" - dat weten we niet want het is gelijk met de bezoekbeperking ingegaan...

Heerlijk voorbeeld van cirkel-drogredeneren inderdaad.

Ook van het begrijpelijke van minder draagvlak voor sommige beperkingen.

Massaal parken/pleinen bezoek versus terrasverbod idem.

Mbt dat laatste is hier beter te begrijpen beleid.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:28

BSO open ben ik ook niet blij mee. Nog meer kans op quarantaine en testen doordat er groepen door elkaar gaan. Kind is afgelopen weken al 3keer getest doordat een klasgenoot positief was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:45

996981 schreef:

het voordeel van die 'onzekerheid' (ik zou het geen onzekerheid willen noemen, het is meer gewoon slecht communiceren) voor de overheid is dat er niet naar 1 maatregel gewezen kan worden, zodat het volk niet kan vragen om 1 versoepeling.

Zoals de avondklok. Bijvoorbeeld.

Citaat:
Ze willen per 28-04 de avondklok eraf, terrassen open én winkelbezoek versoepelen

Als er nav deze versoepelingen stijgende cijfers komen (wat op zich niet raar is) dan kunnen willekeurig een combinatie (of alles) er weer terug op. Dus ook de avondklok. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zeg niet dát het zo is he, het is van mij gewoon hardop gedacht.. :j (voordat ik een complottheorie in mn schoenen geschoven krijg :') )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:52

Lees net dat Janssen de levering van vaccins uitstelt. Dat is nieuws wat je niet wil horen. We gaan die planning nooit halen op deze manier. Zo duurt het zeker tot de zomer voor we ooit versoepelingen krijgen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:55

Cer schreef:
996981 schreef:

het voordeel van die 'onzekerheid' (ik zou het geen onzekerheid willen noemen, het is meer gewoon slecht communiceren) voor de overheid is dat er niet naar 1 maatregel gewezen kan worden, zodat het volk niet kan vragen om 1 versoepeling.

Zoals de avondklok. Bijvoorbeeld.

Citaat:
Ze willen per 28-04 de avondklok eraf, terrassen open én winkelbezoek versoepelen

Als er nav deze versoepelingen stijgende cijfers komen (wat op zich niet raar is) dan kunnen willekeurig een combinatie (of alles) er weer terug op. Dus ook de avondklok. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zeg niet dát het zo is he, het is van mij gewoon hardop gedacht.. :j (voordat ik een complottheorie in mn schoenen geschoven krijg :') )

Ik vraag me af hoe makkelijk de avondklok weer toegepast gaat worden, gezien het verzet de vorige keer. Ik snap je redenatie wel, maar vindt het vanuit de bestrijding van de pandemie gezien wel vreemd. Hoe meer je alle maatregelen loskoppelt, hoe gerichter je toch kan ingrijpen bij veranderende cijfers?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:57

SusanH schreef:
Lees net dat Janssen de levering van vaccins uitstelt. Dat is nieuws wat je niet wil horen. We gaan die planning nooit halen op deze manier. Zo duurt het zeker tot de zomer voor we ooit versoepelingen krijgen.

En na de zomer zullen de cijfers weer gaan stijgen (onder andere doordat mensen elkaar weer meer binnen treffen) en zullen de maatregelen weer verscherpt worden? :(

Gnome

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:00

Wat een ellendig nieuws zeg. Janssen was de enige uitweg na het gezeik rond AZ. Kunt nu overal wel een streep doorheen gaan zetten. Dat lichtje aan het einde van de tunnel is weer gedoofd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:01

Ik begin onderhand steeds meer te geloven dat er nog heel heel lang aan vast gaan zitten, al die beperkende maatregelen.

Idd ik zie dat licht ook niet meer hoor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:01

Ik denk dat ik mijzelf wel een jongere mag benoemen die het echt niet zo zwaar heeft hoor :') Niet elke jongere heeft het zwaar en is eenzaam. En nu is het weer dat was ook voor corona maar toen vonden we die mensen niet belangrijk genoeg , en ook na corona zal dat helaas weer gaan gebeuren. Ik ben een hele periode eenzaam geweest nog lang ver corona. Is het leuk? Nee absoluut niet. Kan ik daardoor mij nu goed zelfstandig en alleen redden? Ja , dat heb ik er zeker van geleerd. Ik ben niet van iemand afhankelijk geworden om mij goed te moeten voelen.

Verder liep mijn stage ook gewoon door. Ik heb juist denk ik hierdoor nog een beter beeld gekregen van de zorg wat voor keerzijden er aan zitten. Ik heb bijvoorbeeld de bewoners maar ook mijn collega's nog beter leren kennen , maar ook gezien dat bijvoorbeeld cliënten die niet naar dagbesteding gaan , dat voor sommige juist veel prettiger is. Ook daar waren we zonder corona nooit achter gekomen. Ook doordat ze nu aldoor binnen zaten ( over zwaar gesproken deze mensen hebben het heel zwaar maar ze klagen nooit! het is zoals het is) krijg je toch een hele andere band met ze en ik zelf ben een stuk creatiever geworden en heb eigenlijk een hele fijne en plezierige stage gehad , waarin ik nog meer tijd had voor bewoners en om dingen te leren. Nadeel was dan we konden nergens heen , maar ook daar is iedereen heel creatief in geworden en de leukste ideeën zijn daarin naar voren gekomen. Persoonlijk ben ik een stuk positiever geworden en kan ik daardoor echt al genieten van de kleine dingen.

Ook school online , heel eerlijk ik vindt het dikke prima! Ik vindt het heerlijk om nu zelf dingen echt uit te zoeken en te maken. Nu is mijn school ook wel erg fijn geregeld en had ik regelmatig contact met mijn slber.

En tja in mijn vrije tijd is het mountainbiken en lekker bezig met mijn jonge paard waar ik nu straks juist meer tijd voor heb.

En eigenlijk kom ik tijd te kort voor alles , de tijd vliegt voorbij wat mij betreft. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik mij ondanks mijn hevige angst voor ziek worden en met name corona is dat ik niet de eenzame jongere ben ,want die zijn er ook nog genoeg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:02

Winged schreef:
Schiet mij ook maar lek hoor. Vandaag 3 collega's.. De 1 met kind thuis want docent ziek, de ander met een kind thuis dat snotterig is, de ander kind thuis want quarantaine vanwege zieke klasgenoot.

dit werkt toch niet mensen -O-

Hier beide dochters in quarantaine ivm nauw contact welke positief is. Net gebeld voor een testafspraak. Ik rij toch dus gevraagd of ik ook mocht testen, maar dit mag niet. Ik ben geen nauw contact, heb geen klachten en gevaccineerd. Terwijl het zo gedaan is. Mijn kinderen moeten toch.

BSO open ... ik heb al het idee dat steeds minder mensen thuis werken en ik denk dat deze beslissing er niet aan gaat helpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:06

Eigenlijk had ik niet anders verwacht van Janssen, die is naar mijn idee hetzelfde als Azena.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:07

Ja mij verbaast het op zich ook niet, het is toch hetzelfde type vaccin?
Wel een heel gedoe met die vaccins. Ik hoop nergens meer op hoor, ik merk wel hoe het gaat. Ga me er niet over lopen opwinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:08

996981 schreef:
Ik vraag me af hoe makkelijk de avondklok weer toegepast gaat worden, gezien het verzet de vorige keer.

De avondklok is er nog niet af he .. dat is het irritante eraan.. hij zou er maar tijdelijk zijn, toen waren ze helemaal overtuigd dat later dan 21.00 uur echt niet kon en toen kon dat ineens wel en nu kan ie er niet af want niemand weet precies hoeveel invloed het heeft :')

Citaat:
Ik snap je redenatie wel, maar vindt het vanuit de bestrijding van de pandemie gezien wel vreemd. Hoe meer je alle maatregelen loskoppelt, hoe gerichter je toch kan ingrijpen bij veranderende cijfers?
vanuit de bestrijding van de pandemie is het dus ook vreemd.
Ik kan niet echt een hele goeie reden verzinnen om het zo te doen, anders dan dat ze een hamer (meerdere maatregelen tegelijk) uit een kist moesten hebben om de piek plat te slaan .. maar das niet helemaal gelukt.. helaas.
En je hebt ook niet veel tijd om alles apart te testen natuurlijk. (en misschien naar landen om ons heen te kijken). Nou ja, ik heb er niet voor op school gezeten ...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:10

Ik wist geeneens wat BSO betekende. Moest het ff opzoeken
(Heeft zelf geen kinderen en verdiep me er ook niet in..)

Ik zie ook liever wat versoepelingen in terassen maar ook op amateur sport gebied.
Sporten is juist zo belangrijk voor jong EN oud.
Zowel fysiek als mentaal (eenzaamheid)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:13

Ik hoop niet dat de BSO open gaat. Dan gaan nog meer ouders gewoon naar kantoor, gezellig elkaar besmetten. -O-

996981

Popstra schreef:
Ik wist geeneens wat BSO betekende. Moest het ff opzoeken
(Heeft zelf geen kinderen en verdiep me er ook niet in..)

Ik zie ook liever wat versoepelingen in terassen maar ook op amateur sport gebied.
Sporten is juist zo belangrijk voor jong EN oud.
Zowel fysiek als mentaal (eenzaamheid)

Sporten is gezond en in de buitenlucht vertoeven ook :j vitamine-D is zo belangrijk en de kans op besmetting buiten lijkt uit steeds meer onderzoeken heel klein te zijn

Popstra

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:15

DuoPenotti schreef:
Eigenlijk had ik niet anders verwacht van Janssen, die is naar mijn idee hetzelfde als Azena.

Is fundamenteel anders. AZ moet herhaald worden, Janssen niet bijvoorbeeld.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:17

MarlindeRooz schreef:
Ik hoop niet dat de BSO open gaat. Dan gaan nog meer ouders gewoon naar kantoor, gezellig elkaar besmetten. -O-

Die gaat maandag open, dat is toch al bekend?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:26

ingedebruijn schreef:
Dat lichtje aan het einde van de tunnel is weer gedoofd.

Was bij míj eind zomer op waakvlam. Met verwachting op licht einde déze zomer.

De overduidelijk .... euhm.... positieve berichten/planning mbt vaccinatie november doofde het lichtje.
Was op de vingers na te tellen dat het niet klopte en dat was nog zonder enige tegenslag.

Het positieve met het verloop wat ík zie is dat een steeds groter % een natuurlijke weerstand opbouwt wat m.i. beter dan gevaccineerde weerstand.
Het vaccineren van de risicogroepen is daarbij dan als een gemotoriseerde hegge´zaag´; snijdt van twee kanten de IC opnames kleiner.

Er zit wél een adder onder het gras van het langduring masker/afstand/handen wassen: De verminderende immuniteit tegen griep.
Als het een beetje tegenzit valt er in de griepgolf van 2022 een bos bejaarden om aan gríep.

Onder de streep is voor MIJ de grote les uit deze ellende;draai de bezuinigingen in de publieke gezondheidszorg terug en doe er een forse schep investering bovenop :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:28

Bedoel je Spanje of Nederland wat betreft gezondheidszorg ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:31

bigone schreef:
Bedoel je Spanje of Nederland wat betreft gezondheidszorg ?

Beiden. En de UK trouwens.
NL liep wat voor met bezuiningenen doch ook hier in Spanje heeft het bezuinigen/privatiseren de zorg te veel uitgehold.
Voor zover ik weet heeft alleen Duitsland het belang van publieke gezondheidszorg beter in de peiling gehad.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:39

Ik doe de persconferentie wel

Nee nee nee nee
K.u.t k.u.t k.u.t

Ajuu

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:39

:')