Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:28

Popstra schreef:
Snap niet waarom zoveel mensen altijd maar moeten gaan onderzoeken ,,waarom,, iets word geadviseerd en mss verplicht zoals een mondkapjes. Doe niet zo moeilijk en doe dat ding op!
Al die energie verspillen aan cijfers... waarom!?

Nouja ik zou graag weten waarom ik het zou moeten? De cijfers moeten dan toch kloppen anders kun je alles klakkeloos gaan aannemen dat het waar is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:28

Janinevv schreef:
Nee bedoel als verdere gegevens over COVID 19 aangevraagd moeten worden? Want dit was Corona en geen COVID toch ?

JUIST door mensen die menen alle tabellen te moeten gaan interpreteren terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.

nynke55

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:31

Misschien is dit dan een duidelijker staatje waarom je je aan de regelingen zou moeten houden:https://www.rivm.nl/documenten/epidemiologische-update-covid-19-29-september-2020

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:31

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:34

Janinevv schreef:
Popstra schreef:
Snap niet waarom zoveel mensen altijd maar moeten gaan onderzoeken ,,waarom,, iets word geadviseerd en mss verplicht zoals een mondkapjes. Doe niet zo moeilijk en doe dat ding op!

Nouja ik zou graag weten waarom ik het zou moeten? De cijfers moeten dan toch kloppen anders kun je alles klakkeloos gaan aannemen dat het waar is.

Maar wat schiet je er dan mee op als je naar zo'n tabel gaat kijken als die je hier hebt gedeeld? Je kunt namelijk helemaal niets met die gegevens.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:36

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:
Nee bedoel als verdere gegevens over COVID 19 aangevraagd moeten worden? Want dit was Corona en geen COVID toch ?

JUIST door mensen die menen alle tabellen te moeten gaan interpreteren terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.

Maar waarom is 19 dan “ geheim “

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:38

Janinevv schreef:

Ik heb daar tien minuten geleden een heel verhaal over gepost. Niet geheim, gewoon een andere lijst.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:42

Janinevv schreef:

Het aantal COVID-19 gevallen wordt toch ook openbaar gemeld? Ik krijg een beetje het gevoel dat je een aantal goedbedoelde en informatieve reacties negeert en eigenlijk al je eigen mening/antwoord hebt gevormd en van daaruit leest wat je wil lezen. Dat is prima, maar op zo'n manier kun je nauwelijks een zinnige discussie voeren :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:45

Ben op t werk zal dan dat stuk van Monique straks lezen

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:52

Janinevv schreef:
Ben op t werk zal dan dat stuk van Monique straks lezen

Klinkt als een goed idee :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:12

Dat lijkt me héél verstandig. En dan graag lezen om te begrijpen en niet lezen om alleen maar te weerleggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:49

Janinevv schreef:

Ik heb het in het andere topic ook uitgelegd. (Waarom moet dit eigenlijk in 2topics)

COVID-19 is niet geheim.

In deze lijst staat corona virus, niet het huidige corona virus SARS-cov2, waar we nu mee te maken hebben. Er zijn namelijk meer coronavirussen dan deze.

Deze lijst is niet van de GGD, maar van 20 laboratoria van de vereniging voor klinische virologie en die van medische microbiologie. Die doen geen onderzoek naar COVID-19, maar monitoren constant welke virussen er in NL aanwezig zijn.

SARS-Cov2 is daar voor nu buiten gelaten, waarschijnlijk omdat er andere groepen onderzoek doen naar specifiek dat virus.

Volgens mij is je ook het verschil tussen coronavirus, en COVID nog niet duidelijk

Een coronavirus is een virus uit de familie van coronavirussen. Als je ze onder een microscoop legt zie je een vorm van een kroon. Daar zijn er heel veel soorten van.
1 is gemuteerd en daar hebben we nu last van, die hebben we SARS-cov2 genoemd. En die veroorzaakt een ziekte welke COVID-19 heet. COrona VIrus Disease-19.(hij is begonnen in 2019)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:43

Maar heb dan nog een dingetje. Hoe kijken jullie tegen de verplichting aan en tegen onze buurlanden waar dit al verplicht is, hierbij zie je helaas alsnog flinke aantal besmettingen.

Daarnaast verplicht Italië ook voor buiten ner zoals Australië en dat verontrust me wel. Mensen die buiten geen mondkapje hebben worden soms neer geslagen. Natuurlijk waren we er niet bij maar je weet het niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:45

Janinevv schreef:
Popstra schreef:

Nouja ik zou graag weten waarom ik het zou moeten? De cijfers moeten dan toch kloppen anders kun je alles klakkeloos gaan aannemen dat het waar is.[/quote ]

Er is een verschil tussen klakkeloos aannemen en erkennen dat er mensen zijn die er meer van weten dan jij.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:48

Waarom zou je je druk maken om de maatregelen in andere landen? Of ben je van plan om binnenkort te emigreren naar Italië of Australië?

Je moet overigens kijken naar meer factoren dan alleen een mondkapjesplicht. Een maatregel gebeurt niet in een vacuüm, andere zaken kunnen de effectiviteit beïnvloeden, zoals het afstand houden en het zo veel mogelijk thuiswerken. Verder moet je ook kijken naar de maatschappij zelf, als een maatschappij elkaar normaal veel knuffels en zoenen geeft, kan het gebeuren dat dit nog steeds (per ongeluk) gebeurt, bijvoorbeeld. Dan moet je nog kijken naar waar de besmettingen gebeuren, zijn het bruiloften met 200 gasten waarbij de helft wordt besmet? Of gebeuren de besmettingen thuis of in de horeca? Het is zorgwekkender als er meer besmettingen across the board zijn dan waneer het hot spots zijn op feesten, trouwerijen en in kerken, bijvoorbeeld.

Het is te simpel om te zeggen dat een ander land wel een mondkapjesplicht heeft en de cijfers daar ook omhoog gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:49

Janinevv schreef:
Maar heb dan nog een dingetje. Hoe kijken jullie tegen de verplichting aan en tegen onze buurlanden waar dit al verplicht is, hierbij zie je helaas alsnog flinke aantal besmettingen.

Daarnaast verplicht Italië ook voor buiten ner zoals Australië en dat verontrust me wel. Mensen die buiten geen mondkapje hebben worden soms neer geslagen. Natuurlijk waren we er niet bij maar je weet het niet.

Het verontrust je dat men in Australië een mondkapje wordt verplicht? Lijkt me totaal onbelangrijk voor jouw leven wat mening Australië wel of niet verplicht stelt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:52

Janinevv schreef:

Er zijn ook mensen die een buschauffeur neerslaan omdat ze een mondkapje weigeren en de chauffeur hun daarom niet meeneemt. Is dat dat een argument vóór verplichten?
Imbecielen heb je aan beide kanten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:54

rien10 schreef:
Janinevv schreef:

Het verontrust je dat men in Australië een mondkapje wordt verplicht? Lijkt me totaal onbelangrijk voor jouw leven wat mening Australië wel of niet verplicht stelt.

Nee maar wij hadden ook eerst geen mondkapjes en straks ook, als andere landen Italië volgen zit er toch ook een kans in voor ons?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:54

Hoorde net op de radio dat zeker 10% van het horeca personeel in de grote steden besmet is met corona. Mogelijk meer. Tel daarbij op dat veel mensen al besmettelijk zijn voor ze symptomen krijgen, als ze überhaupt al symptomen krijgen voor mij reden genoeg om de horeca eens een paar weken te laten sluiten. Gaat denk ik een hoop besmettingen tegen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:55

secricible schreef:
Janinevv schreef:

Er zijn ook mensen die een buschauffeur neerslaan omdat ze een mondkapje weigeren en de chauffeur hun daarom niet meeneemt. Is dat dat een argument vóór verplichten?
Imbecielen heb je aan beide kanten.

Dat is zeker zo, maar dat bedoelde ik met mijn laatste zin ook. We waren er niet bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:56

Inmiddels weer 4500 besmettingen. 80 opnames en 21 doden .
En van de helft van alle testen van afgelopen week nog geen uitslag bekend.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:56

Janinevv schreef:
Nee maar wij hadden ook eerst geen mondkapjes en straks ook, als andere landen Italië volgen zit er toch ook een kans in voor ons?

Maar je moet het niet dramatischer maken dan het is, de hele Coronabeleving is anders in Italië dan in Nederland...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:57

Dat is ook zeker zo Destination maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd hou.

Ik vind als regering zijnde niet dat je je eigen bevolking kunt gaan dwingen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:58

.[/quote]

Nee maar wij hadden ook eerst geen mondkapjes en straks ook, als andere landen Italië volgen zit er toch ook een kans in voor ons?[/quote]
Nou en?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:58

Australie is trouwens een groot land. Victoria verplicht mondkapjes ivm recente uitbraken, in Queensland (0 actieve besmettingen en in totaal 6 doden) is het niet nodig.