Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:33

Krijgen we net te horen tijdens de persconferentie, "Ga niet op vakantie, blijf zoveel mogelijk thuis".

19.25 uur: 3 nieuwe reserveringen in de mailbox voor dit weekend :+
en mensen die bellen "voor hotels geldt dat niet toch, zwembad dicht etc."

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:54

Maar naar de Antillen mag je wel! 8)7

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:56

Niet iedereen zit om 19.00 de persconferentie te kijken.
Ik lees het ook net pas :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:02

Blijkbaar die wel, anders wisten ze ook niet dat de zwembaden dicht gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:03

elnienjo schreef:

Niet zo raar, dat is het koninkrijk der Nederlanden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:03

Sheran schreef:
elnienjo schreef:

Niet zo raar, dat is het koninkrijk der Nederlanden.

Nu maar hopen dat het Corona virus daar rekening mee houdt. :D :+ :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:22

Je moet dan wel een test hebben ondergaan binnen 72 uur voor vertrek. Maar binnen zoveel tijdsbestek kun je al wel weer besmet zijn...

Lekker hut je mutje in het vliegtuig, ik moet er toch echt niet aan denken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:25

Ze zouden die blaastest op Schiphol moeten invoeren die binnen 'n paar minuten zeker weet of je negatief bent.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:56

Katja schreef:
Die klinkt leuk Es_ther. Welke was dat?

Unsolved mysteries :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:34

Ik vind het ook raar dat de Antillen open blijven.
Reizen binnen Nederland mag niet.
Waarom dat dan wel?
Wel heel fijn voor die eilanden hoor.
Wie weet boek ik zelf ook nog een last minute die kant op eind van het jaar.
Het is wel 1 van mijn favoriete bestemmingen. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:37

Reizen binnen Nederland mag wel, het word alleen afgeraden, maar het is niet verboden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:39

Ja wel heel raar dat je nu uberhaupt nog vliegen mag, maar met 3 mensen een wandeling maken mag niet... Je mag wel 2 mensen thuis uitnodigen, maar mee naar buiten is verboden, raarrrrr... maar goed we maken er maar t beste van. Wel vervelend dat met z'n 3en op buitenrit nu ook niet meer mag.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:20

Ook niet met wat ruimte van paar meter ertussen?

Je kan toch best wandelen met 1 huishouden voorop en 6 meter erachter opa en oma ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:42

Als het gaat zoals bij ons in de velden wil je nu echt niet gaan wandelen. Je kan over de koppen lopen. Heel bijzonder vind ik dat, die paden liggen er al eeuwen bij wijze van spreken, maar tot de Lockdown(s) begonnen was er amper een ziel te bekennen. Soms weleens wat fervente wandelaars als er een club wat organiseerde, voorts alle rust van de wereld.

Corona int land, lockdown en ineens ziet het er zwart van het volk...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:20

Varekaj schreef:
Als het gaat zoals bij ons in de velden wil je nu echt niet gaan wandelen. Je kan over de koppen lopen. Heel bijzonder vind ik dat, die paden liggen er al eeuwen bij wijze van spreken, maar tot de Lockdown(s) begonnen was er amper een ziel te bekennen. Soms weleens wat fervente wandelaars als er een club wat organiseerde, voorts alle rust van de wereld.

Dat is hier ook zo. Wandelen is geen reet meer aan, zeker niet met een hond die bij ieder mens weer vast moet.

Toch iedere dag een wandeling van 45-60 minuten maken en dan hopen dat hond daarvan toch een gedeelte los kan.

Maar het is echt extreem aan het worden en echt totaal niet leuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:24

Ik kom de meeste wandelaars tegen op de paden waar ik normaal galoptraining op doe en ze snoeihard voorbij knallen door plassen is nou niet zo sociaal :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:25

Vind het wel een lastige ik hou echt van reizen, maar het voelt nu toch niet oké om met het vliegtuig te gaan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:27

mvdende schreef:
Varekaj schreef:

Dat is hier ook zo. Wandelen is geen reet meer aan, zeker niet met een hond die bij ieder mens weer vast moet.

Toch iedere dag een wandeling van 45-60 minuten maken en dan hopen dat hond daarvan toch een gedeelte los kan.

Maar het is echt extreem aan het worden en echt totaal niet leuk meer.

Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, iedereen probeert te copen.

Wij wandelen nu ook meer dan vroeger omdat we zo toch wat beweging hebben, maar omdat ons schema flexibel is, doen we dat in de week overdag en dan valt het heel goed mee.

Sowieso is het in buitenlucht veel minder gevaarlijk.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:29

Varekaj schreef:
Ik kom de meeste wandelaars tegen op de paden waar ik normaal galoptraining op doe en ze snoeihard voorbij knallen door plassen is nou niet zo sociaal :Y)

Moet je vooral doen ..gaan ze wel opzij :+
Bij ons echt zoals normaal ..ik merk amper verschil
Ben net 2 uur gaan wandelen en niemand tegengekomen ..mensen zijn vandaag wel veel in de tuin bezig met dit mooie weer

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:30

Geen problemen ermee, loop netjes langs de mensen, loop wel in losloopgebied, honden mooi sociaal dus dat scheelt.
Andere mensen mogen er net zo van genieten als ik...

Lijkt wel alsof sommigen het een ander niet gunnen wat ze zelf wel doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:49

Ik kan amper draven als het zo druk is helaas. Het is een reuzenslalom en dan vooral ook kinderen en loslopende honden ontwijken. Tijdens de eerste lockdown vonden ook veel mensen het lollig om door de jonge tarwe en mais rond te hossen.

Heb er alle begrip voor dat mensen graag gaan wandelen nu. Het is ook echt prachtig buiten <3 en ik vind het positief dat men dat ook gaat ontdekken. Ik begrijp alleen de lol niet om dan alsnog met een massa rond te lopen alsof je op een zomerdag in een pretpark bent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:59

Ik heb daar ook geen lol aan, file wandelen, maar ik snap de mensen wel.
Hier is het ook veel drukker, met name in het weekend, maar het bos is niet alleen voor mij. En ik ga dan meestal vroeg genoeg om er weinig last van te hebben.
In ieder geval geen last meer van groepen mountainbikers, of nog erger, de toertochten voor hun die ieder pad in het bos gebruikt zodat je echt geen kant meer op kunt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:29

Ik sta nu bijna tien jaar op mijn huidige stal, en het is nog nooit zo druk geweest in de aangrenzende bossen als nu. In het weekend kun je er gewoon niet meer rijden, is geen lol aan. Natuurlijk gun ik iedereen zijn uitje en ik snap dat je íets moet, maar ergens vind ik het wel zuur. Ik rijd daar al jaaaaaren en heb ook écht wel behoefte om lekker uit te waaien maar omdat half Groningen daar nou ook ineens moet wandelen lukt dat niet meer.

Nou ja, dan maar zien of ik een keer doordeweeks van werk kan spijbelen zodat ik nog wel een keer lekker kan rijden zonder dat we alleen maar kunnen stappen.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:55

Er zijn oneindig veel plekken waar het nog doods is ..ik stop de hond in de auto en weg zijn we ..heerlijk

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:10

Berdien schreef:
Ik sta nu bijna tien jaar op mijn huidige stal, en het is nog nooit zo druk geweest in de aangrenzende bossen als nu. In het weekend kun je er gewoon niet meer rijden, is geen lol aan. Natuurlijk gun ik iedereen zijn uitje en ik snap dat je íets moet, maar ergens vind ik het wel zuur. Ik rijd daar al jaaaaaren en heb ook écht wel behoefte om lekker uit te waaien maar omdat half Groningen daar nou ook ineens moet wandelen lukt dat niet meer.

Nou ja, dan maar zien of ik een keer doordeweeks van werk kan spijbelen zodat ik nog wel een keer lekker kan rijden zonder dat we alleen maar kunnen stappen.

Precies dit. Wij gaan nu maar naar wat bossen/plekken verder weg met de hond maar het voelt wel als wat doen jullie hier en waar zijn jullie normaal. Normaal konden we na het werk nog wel maar als ik om half 6/6 uur thuis kom is het donker.
Toppunt was dat mijn vriend vanmiddag iemand met google Maps door het bos zag lopen. Het zijn leuke bosjes hier hoor maar wel echt bosjes ..